Şimdi Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
724
Cevap
49
Favori
96.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Süreç için diğer planlarını ertelemene ya da değiştirmene gerek yok. Başvurunu yap, 1-2 kere çağıracaklar zaten. Bildiğim kadarıyla ilk aşama için çok bekletmiyorlar, belgeleri teslim için gittiğinde gerekli cevapları alırsın kafan rahatlar.
  • hocam ben uçak müh. okuyorum kendi bölümümde görüceğim dersler dlr vs. sınavlarında bana kolaylık sağlar mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: planophore

    hocam ben uçak müh. okuyorum kendi bölümümde görüceğim dersler dlr vs. sınavlarında bana kolaylık sağlar mı?

    Elbette ise yarayacaktır ama sanırım zamani geldiginde siz bunun farkını hissedemeyeceksiniz. Atpl dersleri aldığınızda ne demek istediğimi anlarsınız. Dlr gelirsek hamgi bölüm old bir anlamı old düşünmüyorum ama sayisalci olanların daha rahat edebileceğini düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • planophore kullanıcısına yanıt
    DLR sınavını biraz daha senin yeteneğine, ne kadar alıştırma yaptığına ve o günkü performansına bağlı.

    Birlikte eğitim aldığımız uçak mühendisi arkadaşlar vardı. Onlarla yaptığım sohbetlere dayanarak en azından pilotluk olmazsa iş konusunda sıkıntı yaşamayacağını düşünüyorum. Eğitime başlarsan da bir miktar fayda sağlayacaktır çünkü uçağı kısmen de olsa tanıyor olacaksın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 7 Ocak 2016; 16:23:43 >
  • Hocam maaşınızı söylemek istememişsiniz.O zaman bir arkadaşınızınkini söyleyin de az çok fikrimiz olsun ;) böyle bir konu açtığınız için de teşekkür etmek istiyorjm iyiki varsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ortalama bir yolcu uçağı 1 saatlik sefer için ne kadar yakıt alır? Yakıt deposu ne kadardır? Atatürk havalimanına gemiyle jet yakıtı temin ediyoruz da merak ettim. Günde 10 bin ton jet yakıtı nereye gidiyor abi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalemist3

    Pilot olmaya 4 yaşında karar verdim. Babam beni Türk Yıldızları'nın gösterisine götürmüştü. İlk başta hiçbir şey anlamamıştım, kısacım boyumla hiçbir şey göremiyordum. Babam beni omuzlarına aldığında ilk defa uçak görmüştüm. Tüylerimin diken diken oluşunu dün gibi hatırlıyorum. Eve gelince babama o uçakların nasıl uçtuğunu sordum. Babam "içinde adamlar var, onlar uçuruyor" demişti. İşte o an o "adamlardan" olmaya karar verdim.
    Orta okula geldiğimde askeri lise sınavlarına hazırlandım. Notlarım vb. Her şey mükemmeldi. Azıcık kilo fazlam olduğu için askeri liseye giremedim. Hayata küsmüştüm resmen. Puanım çok iyi bir fen lisesine tutuyordu ama artık pilot olamayacağımı düşündüğüm için hiçbir şey önemli değildi benim için. Lise hayatım boyunca bunun verdiği üzüntüyü yaşadım taki üniversiteye geldiğimde özel uçuş okullarının varlığını, pilot olmanın tek yolunun asker olmaktan geçmediğini öğrendim. Şuan hukuk okuyorum ama bitirir bitirmez bir özel uçuş okuluna kayıt olup lisansımı almak istiyorum. Ailemin maddi durumu Türkiye şartlarında orta halli ama arkamdalar, neleri var neleri yok vermeye hazırlar. Bugün bu konuyu fark ettim ve baştan sona okudum. Yıllardır araştırıyorum ama pilotlukla ilgili hala kafamda bir sürü soru işareti var. Bir kere bile ne kadar maaş alındığını merak etmedim. Tabiki herkes iyi yaşam şartları ister ama bu meslek bir ideal olmalıdır. Çünkü insanların canı size emanet olacak. Pilot olmak idealiniz olduğu için değil de para için yaparsanız bu işi mükemmel yapmanız imkansız ayrıca çok zorlu süreçleri var . Bu yüzden arkadaşlar lütfen pilotluk idealinizse isteyin. Amacınız çok para kazanmaksa ticarete yönelin. Lütfen.

    Mesleği böyle kalıplar haline oturtmak yanlış. Kimisi teknik yapısına tutulur kimisi üniformalarına kimisi çeşitli ülkeler görüp tanıma imkanına kimisi maaşına vs. Hali hazırda çok farklı sebeplerle pilotluğu seçmiş birçok kişi bulunmakta. Hukuk mezunu da birçok pilot mevcut. En kısa zamanda idealini gerçekleştirirsin umarım.




  • Maaşlar madem bu kadar çok merak ediliyor o halde ben yazayım. İkinci pilot maaşları şirketten şirkete değişmekle birlikte 10-15.000 TL arasındadır. En az maaşı Sunexpress verir. 3000 € ile başlatıyor ikinci pilotlarını ve kıdem arttıkça maaşlarını artırıyor. THY'de ikinci pilotlar ortalama aylık 15.000 lira alıyorlar. 70 saatten sonraki her uçuş için ek ücret alırlar. Bir pilot SHGM (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü) kurallarına göre ayda en fazla 110 saat, üç ayda en fazla 300 saat, bir yılda en fazla 1000 saat uçuş yaptırılır. Bu sınırın aşılması dahilinde SHGM o şirkete gerekli yaptırımlar uygular. Bu kural Türkiye'deki her şirket için geçerlidir. Kaptan maaşları da şirketten şirkete 20-30.000 TL arasında değişmekte. THY'de dar gövdede (Airbus A320, Boeing 737) kaptan maaşları ayda ortalama 25.000 lira, geniş gövdede (Airbus A330, Airbus A340, Boeing 777) bu miktar ayda 30.000 liraya kadar çıkabilmekte. Yine ek uçuş için kaptanlara da ek ücret ödenmekte. THY'de dar gövdeden geniş gövdeye geçiş sinyorite ile oluyor da o kadar gereksiz ayrıntı vermeyeyim.




  • Bu başvuru süreci ne kadar sürüyor? Yani eğitimi almaya hak kazanana kadar. İzmir'de yaşıyorum başvuru yapıp İstanbul'a mı gitmem gerekir? Birkaç ay süreceğinden bahsetmişsiniz birkaç ay boyunca İstanbulda mı kalmam lazım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mucizevi

    Ortalama bir yolcu uçağı 1 saatlik sefer için ne kadar yakıt alır? Yakıt deposu ne kadardır? Atatürk havalimanına gemiyle jet yakıtı temin ediyoruz da merak ettim. Günde 10 bin ton jet yakıtı nereye gidiyor abi?

    Kalkış-iniş yapılan havalimanlarına, alternatif meydana, hava durumuna, trafik durumuna, uçak tipine, uçulan irtifaya vb. birçok faktöre göre inanılmaz değişiklikler olabilir alınan yakıt miktarlarında.

    Dispatch aşamasında bu hesaplamalar yapılır ama yine son karar kaptanındır, ekstra yakıt alınabilir gerekli görüldüğü durumlarda.

    Nasıl hesaplandığı hakkında ayrıntılı bilgi verebilirim sonra ama dar gövde uçaklar için ideal şartlar altında 6 ton civarı yakıt alınır diyelim soruya cevap olması için.

    Yakıt deposu yine modele göre değişiklik göstermekle birlikte B737 uçağı için 20 tonun biraz üzerinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalemist3

    Bu başvuru süreci ne kadar sürüyor? Yani eğitimi almaya hak kazanana kadar. İzmir'de yaşıyorum başvuru yapıp İstanbul'a mı gitmem gerekir? Birkaç ay süreceğinden bahsetmişsiniz birkaç ay boyunca İstanbulda mı kalmam lazım?

    Başvuru süreci değişiyor ama son zamanlarda genelde birkaç ayda tamamlanıyor. İstanbul'da kalmaya gerek yok, 3-5 kere çağıracaklar, günübirlik gidip işlerinizi halledip dönebilirsiniz. Size önceden haber veriyorlar hangi gün saat kaçta nerede olmanız gerektiğini, son anda apar topar gelin demezler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalemist3

    Bu başvuru süreci ne kadar sürüyor? Yani eğitimi almaya hak kazanana kadar. İzmir'de yaşıyorum başvuru yapıp İstanbul'a mı gitmem gerekir? Birkaç ay süreceğinden bahsetmişsiniz birkaç ay boyunca İstanbulda mı kalmam lazım?

    THY Akademi için aday seçim süreci yaklaşık 5-6 ay kadar sürüyor. Üç aşama var DLR 1, DLR 2 ve kurul mülakatı olmak üzere. Her aşama bir gün sürüyor. Bu aşamalar 1-2 ay aralıklarla olduğu için seçim süreci boyunca İstanbul'da kalmana gerek yok. En fazla 3 gün kalman gerekecek toplamda. Ha bir de evrak teslimi için çağıracaklar seni o da bir gün.
  • Bence birkaç ay iyimser bir yaklaşım. Tanıdığım bir kişi haziran 2015'te dlr 1'e girdi kasım ayında kurul mülakatı sonucunu almıştı. Şu an akademide. Yaklaşık 6 ay sürmüştü onun süreci.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memusty33

    Sivil pilotta engel değildir. Hatta en çok dikkat edilen göz numarası bile yanlış hatırlamıyorsam bir buçuk dereye kadar müsaade vardır.

    1,5 derece değil. Sağlık şartlarında JAR FCL ve ICAO Annex şartları uygulanıyor. Miyopta her göz için en fazla 6 derece, hipermetropta en fazla her göz için 5 derece, astigmat için de yine her gözde en fazla 2 derece olabiliyor. Ayrıca her iki gözün derece farkı da 2 dereceyi aşmaması gerekiyor. Yani miyop olan bir kişinin sağ gözü 1 derece ise sol gözü en fazla 3 derece olabilir. Ama bu derece bir yana sağlık raporunda en dikkat edilen şeylerden biri görme alanı testi. Ben sağlık raporunu almaya gittiğimde bu testten geçemeyip elenenlerin çok olduğu söyleniyordu. Bir makina var. Ortada bir sarı nokta var. O sabit noktaya bakmanız gerekiyor. Ardından o noktadan etrafında (bazen yakın ve bazen çok uzakta) küçük ve belli belirsiz ışıklar parlamaya başlıyor her ışık parladığında elinize bir buton veriyorlar o butona basmanız gerekiyor. Gereksiz yere basarsanız da sizin için dezavantaj. Bu test görme alanını ölçüyor.




  • O zaman Toefl a girip, sağlık raporumu alıp başvurumu yapıyorum. Otelde kalırım artık 2-3 gün o sorun olmaz. Eğitime hak kazanınca buluruz artık bir hal çaresini İstanbulda ev tutarım muhtemelen. Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Qetech

    Top Air Flight Academy hakkında bir bilginiz var mıdır? Varsa görüşlerinizi paylaşır mısınız? Burada eğitim alıp şuanda iş arkadaşınız olan insanlar var mıdır?

    Şu blogtaki arkadaş bahsettiğin okulda PIC uçuşlarını yaptı ve çok memnun kalmıştı. Deneyimlerini de yazmıştı. Kendisiyle irtibata geçebilirsin.http://salvorates.blogspot.com.tr/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalemist3

    O zaman Toefl a girip, sağlık raporumu alıp başvurumu yapıyorum. Otelde kalırım artık 2-3 gün o sorun olmaz. Eğitime hak kazanınca buluruz artık bir hal çaresini İstanbulda ev tutarım muhtemelen. Teşekkür ederim.

    Konaklama masraflarını THY karşılıyor, İstanbul'da olacağın kesin değil. THY'nin Aydın Çıldır'da kendi okulu var bir de öğrencilerini bu aralar İrlanda (AFTA) , Litvanya (Baltic Aviation), Ayjet, AFA, THK İzmir gibi yerlere gönderiyor.
  • Peki akademi tam olarak nerede? Evrak teslimi ve diğer dlr gibi işlemleri hangi semtte yapıyoruz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalemist3

    Peki akademi tam olarak nerede? Evrak teslimi ve diğer dlr gibi işlemleri hangi semtte yapıyoruz?

    Anadolu yakası ile işin olmayacak tüm işlemler Avrupa yakasında. THY Uçuş Eğitim Başkanlığı Beşyol, Florya'da.
  • Thy akademiye kaç defa başvurabiliriz? Yani kaç defa elenme hakkımız var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.