Şimdi Ara

PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU (6435. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: asko56 , Bati-Wan_Kenobi , Shamster Daha Az
3 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 8 Misafir (1 Mobil) - 9 Masaüstü2 Mobil
5 sn
129.726
Cevap
311
Favori
4.657.414
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
174 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
16. Sırada  bugün en iyi #3
Sayfa: önceki 64336434643564366437
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • oliwander O kullanıcısına yanıt

    imza


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bonobo643 kullanıcısına yanıt

    Bitmez, bunların derdi woke falan değil, bunların derdi Intergalactic’in çok ard yakacağı gerçeği   Biri de demiş oyuna kötü olacak demedi kimse diye, oyun patlayacak demek bu arkadaşın literatüründe çok iyi olacak demek galiba, okuduğunu da anlamıyorlar artık.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Persona_6 -- 24 Aralık 2024; 2:13:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Periah kullanıcısına yanıt

    The Last of Us ve The Last of Us Part II, mekanik açıdan birçok yenilik içeren ve oyun tarihinde önemli bir yer tutan serilerdir. İlk The Last of Us çıktığında, Uncharted 2 gibi, o kaliteye sahip bir oyun daha önce görülmemişti. Oyunda her bir eşyanın yerden alınması için özel animasyonlar, crafting sistemi, etkileyici bir aksiyon ve çatışma mekanikleri bulunuyor mesela. Ayrıca, hikaye odaklı in-game engine sinematikleri, o dönemin konsollarında (PS3 ve PS4) yalnızca Rockstar seviyesinde görülen grafikler ve oynanış vardı.


    Seride çok çeşitli dinamikler, farklı türde düşmanlar ve derin bir oyun tasarımı mevcut. The Last of Us ile Uncharted serisinin mekanikleri tamamen farklı. Hikayesini beğenmeyebilirsin, ancak diğer konularda, özellikle The Last of Us Part II, oyun dünyasında çığır açan bir yapımdır.


    PS5’te de Naughty Dog’un muhtemelen yine böyle bir yapım ortaya koyacağı ve hayranlıkla oynayacağımız bir oyun çıkaracağı bence kesin. PS3 döneminde GTA V, Uncharted ve The Last of Us, PS4 döneminde ise RDR2 ve The Last of Us Part II bu seviyedeydi. PS5 döneminde de bu çıtayı yalnızca Rockstar, GTA 6 ile yakalayabilir. Hikaye kısmını bilemeyiz, ancak teknik açıdan Intergalaktik bir seviye sunacağı kesin.  


    Nitekim, Digital Foundry bile Intergalaktik fragmanının PS5’te in-game görüntülerle çekildiğine inanmakta zorlandı. Ancak Naughty Dog’dan beklenmeyecek bir şey değil bu tür bir başarı.


    DF Clipsyoutube
    ► Watch the FULL Video Here: https://youtu.be/_W5xqyxI7MM ► Support us on Patreon! https://bit.ly/3jEGjvx ► Digital Foundry YouTube: https://youtube.com/digitalfoundry ► Digital Foundry Merch: https://store.digitalfoundry.net ► Digital Foundry at Eurogamer: https://eurogamer.net/digitalfoundry ► Follow on Twitter: https://twitter.com/digitalfoundry
    https://www.youtube.com/watch?si=kWlcd6Q45OhZj7xf&v=wlwOAoGY3fk&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Persona_6 kullanıcısına yanıt
    Valla ben yoruldum bu muhabbetten

    Bence erkekleri de düzeltmek gerek.Daha yakışıklı Kratos neden olmasın mesela?Şöyle sarışın mavi gözlü bi Kratos neden olmasın,sonra Joel daha genç olabilirdi..Alan abim çok çelimsiz hemen düzeltelim.Beylerin estetik kaygılarını karşılamalı oyun dünyası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bonobo643 -- 24 Aralık 2024; 2:45:7 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Periah kullanıcısına yanıt

    Aynen o yüzden yüzlerce game of the year ödülü aldı ikiside.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bonobo643 kullanıcısına yanıt

    Tabi canım, çok yakışıklı estetik kaygıları yüksek elit insanlarla muhattabız burada, o yüzden ona buna ucube rahatça diyebiliyorlar. Kurgusal karakter olsa anlarım da, gerçek bir kadına tercihinden dolayı deniyor bunlar. İnanılmaz bir kafa.  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Naughty Dog, oyunlarını sadece keyifli olmasıyla değil, aynı zamanda duygusal ve derin hikayelerle donatmasıyla meşhurdur. Intergalactic de bu geleneği devam ettirecek. Özellikle, bir ödül avcısının gizemli bir gezegende hayatta kalma mücadelesi oldukça ilgi çekici.


    Naughty Dog'un grafikleri de her zaman göz kamaştırıcı oldu. Aynı şekilde bize yine görsel şölen sunacak. Mekan tasarımı konusunda stüdyonun başarılı geçmişi göz önüne alındığında, oyunun atmosferini tamamlayacak etkileyici bir deneyim yaşayacağımız kesin.


    Oyunlarının mekaniklerini her zaman oyunun hikayesine uygun bir şekilde tasarlıyorlar. Bu sayede hikayenin içinde kaybolup, kendimizi oradaymış gibi hissediyoruz. Bunu yapan çok az stüdyo var. Üstüne bir de merak unsurunu harika bir şekilde süslüyorlar. Tüm oyunları akıp gidiyor. Müzikleri de yine her zamanki gibi müthiş olacaktır. En çok da oyunun tür farklılığını merak ediyorum.





  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt

    Oynamaz olurmuyum hocam defalarca bitirdim seperate ways i sayısını hatırlamıyorum bile tüm başarımlarıda açtım hem ps5 te hem de PC de 😀 aslında dediğin gibi re 4 remake in ana senaryosu Ada Wong üzerinden ilerliyor ben biraz haksızlık ettim sanırım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bonobo643 kullanıcısına yanıt

    Kratosun karizması çirkinliğinden kelliğinden geliyor  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oliwander O kullanıcısına yanıt

    Gelir kaybı onların sorunu elbette. Buna ne yazık ki pek de anlamlı bir cevap gelmemiş. Bakarsak geçmişten güzel bir örnek var (TLOU 2) ama ilginç bir şekilde aynı hata tekerrür ediyor. Gelir kaybı demek kâr marjı çok düşük olmak, kârsız olmak, zararda olmak, iflas etmek anlamına gelmiyor. Gene çok kârda olup üstüne ödüller alıp gerçek potansiyelinin altında satabilirsin; yanlış kararlar nedeniyle fazladan kazanabileceğin yüzbinlerce, milyonlarca dolardan olabilirsin.


    "Get woke, go broke" deyimi boşa çıkmış değil. Aslında sol, woke vs olmaktan ziyade politisize olmakla ilgili. Politisizasyonun ötesinde tasarımdaki aşırı sakillik, kabalıkla ilgili. Göz tırmalayıcı. Sübjektif dersin. Doğru. Ama geniş kesimler tasarımı göz tırmalayıcı buluyorsa dikkate alırsın - Youtube gibi umuma açık popüler sosyal medya mecralarındaki like dislike ratio'ları mesela bu konuda bir fikir verebilir. Yıllardır ticari kuruluşlar algoritmalarla internette insanların beğenilerini takip ediyor ve maksimum pazar başarısı için ona göre ürün geliştirme ya da yönlendirme yapıyor. Onlar X, Y, Z, şöyle davranıyorlar, önemli değiller gibi birazcık müphem duran varsayımlarla "sanaldaki kitle" olarak nitelenebilecek sosyal medya kullanıcılarının ne düşündüğüne hiç bakmamak çılgınlık olur. Witcher 4 ön gösteriminin like dislike ratio'su öyle kötü değil; bilakis iyi, hani öbürüne nazaran çok çok daha iyi (391K Like, 33K Dislike). Haliyle çok da yerinde bir kıyas olmuyor. Bu bilinen seri diyebilirsiniz. Doğru. Ama belli ki aslında genel anlamda Ciri internet kitlesinin ekseriyeti tarafından olumlu karşılanmış. Tasarımı bence çok güzel. Güzel olmasından kasıt tam bir yetişkin insan hissi veriyor. İrite etmiyor. En azından ucube gibi görünmüyor.


    Karakteri kel yapıyorsan mesela bazı yerlerde taviz vermelisin. Ajan 47 gibi sert bir karakter yapıyorsan mesela kaşlarını kalın betimleyebilirsin. Ama tutup da hem kel, hem çok belirgin kaşlı, hem kadın, hem tuhaf biçimde yetişkin bir insana ergen hissi veriyorsan, bayık bakışlar vs hepsini bir arada bir çirkinlik şablonu olarak veriyorsan patlarsın. Bu "zevksiz tasarım" olur ve insanlar da bundan hoşlanmaz. 😄 Bir de üstüne politik ajenda sinyali de verdin mi, Allah, tam anlamıyla bittin. 😄 O zaman tabii aslında görsellik üzerine kurulu olup görselliğin umumi internet alemindeki sanal kalelerinden birisi olan Youtube'da like'ını katlayan dislike görürsün. Nefret treni görürsün. Çünkü yanlış tercihlerinle kaşınmışsındır ve ister istemez bu mali tablolarına bu tablolardaki genel durum ne kadar parlak olursa olsun, sen estetik çirkinliğin sanat olduğu kendi fantezilerinin peşinde bir girişimci olarak koşarken fark etmesen de olumsuz yansıyacaktır. 😅


    Durumun sadece genel bir resmini çizmeye çalıştım. Ne söylediğimi, iş performansı iddiamı daha da açtım. TLOU 2 daha önce gelir kaybı yaşadıysa bu da mukakkak yaşar. Kendi şirketleri fark eder, etmez veya aldırmaz; bunlar ayrı davalar. Ama onlar açısından yazık yani. Druckmann böyle istedi diye şirket - belki daha büyük oyun yapım bütçelerine veya ikramiyelere translate edebilecek - gelirden oluyor. Genelde ne kadar büyüksen ciddi bir olumsuzluk yaşandığında kaybın da o kadar büyük oluyor. Dediğim gibi, kazanabilecekleri milyonları yitirmiş olabilirler. Milyonlar. Bu işin şakası veya kişisel kaprisi bulunmuyor. Mutlak değer gözlüyle bakarsan günün sonunda kârlıyım veya toplumsal bir davaya hizmet ediyorum deyip kafanı gerçek karşısında kuma gömebilirsin ama bu ciddi irrasyonellik olur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yaaa kusacağız arkadaşlar yeter her halta woke damgası yapıştırmayın. Orijinal bir hikaye bu adamlar istediği karakteri kullanabilir. Güç yüzükleri gibi var olan bir edebi eseri uydurma hikaye ve uydurma siyahi karakterlerle bozan yeniden yapımları eleştirseniz anlaşılır ama orijinal bir hikayede karakterin tipi, rengi, ırkı sizi neden bu kadar rahatsız ediyor. Hele bir görelim hikayeyi, gözümüze sokarlarsa hep beraber eleştiririz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ancak çok az deneyimleme şansına sahip olduğum bir Star Wars Jedi serisi mevcut. Souls-vari. Onun gibi olacak demeye getiriyorsunuz sanırım. Aslında akla yatıyor. ND'nin karar alıcıları hem - devamlı remaster oyunlarla ekmeğini yedikleri - kendi üstün oynanış mekaniklerinden ve bölüm tasarımlarından hem de Elden Ring sayesinde kısmen ana akımlaşan genel Souls oynanışınından kombine fayda devşirmek istemiş olabilirler. Jedi oyunu kendilerine ilham vermiş ve biz bu formülü kendi kurgumuzda EA'den daha iyi yaparız demiş olabilirler.


    Bildiğim kadarıyla o Jedi serisinin devam oyunu o kadar beğenilmedi. Uzay temalı bir souls oyunu başarının garantisi değil. Genel başarının garantisi ND'nin ismi ve oyun işçiliği olacaktır. Ama nasıl bir "başarı" olacağını ve nasıl yanlış tercihler de yapıldığını yukarıdaki mesajımda açıkladım. Gelir kaybı kaçınılmaz görünüyor. 2+2=4. @Periah

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Persona_6 kullanıcısına yanıt
    Fragmanda yer alan başkalaşım saçını bile yanlış kesiyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Venomstr kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle katılıyorum. Bu adamlar iyi pişiriyor :)

  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt

    Sosyal medya analizlerinin bir veri olduğu doğru ama kesin olarak sonucu belirleyeceğini düşünmek iyimserlik olur.

    Öncelikle bu oyun için başarı kriterinin ne olduğunu belirlemek lazım.

    Sony için başarı kriteri, alışılmış Sony kalitesini yansıtması ve harcanan paradan daha fazla kazandırmasıdır. Bu ikisini birbirinden ayırmamak lazım zira DAYS GONE oyunu, gelir olarak iyi bir sonuç vermiş olsada Sony kalitesine uygun olmadığı için istenen ilgiyi göremedi maalesef.

    Naughty Dog içinse başarı kriteri, kendi kalite standartlarının üstüne çıkmak ve öykü anlatımı açısından yine ses getirip konuşulacak bir oyun yapmaktır.


    Hikaye anlatmaya çalışan her oyunda, bu hikayeyi beğenmeyen, karakterin hikaye ile doğru bir kalıba oturmadigini düşünen insanlar olacaktır bu kaçınılmaz bir şey. Mesela benim açımdanda uzayda tek başına ödül avcılığı yapan bir kadının saç bakımı yada ağda gibi kişisel bakımına özen göstermeye çalışması saçma olurdu. Ana karakterin kadın olması eleştirilerini anlarım ama öyküdeki yerini bilmeden, bu cinsiyet farkının hikayede ne gibi bir sonuç doğuracağını bilmeden sadece bir trailer üzerinden gömmeye çalışmayı anlamıyorum. İnsanların Naughty Dog politik dogruculuk tavırlarından irite olduğunuda anlıyorum ama ortada daha oyun namına hicbirsey yokken bu yaygaraya anlam veremiyorum. Derdi oyun olan insan en azından bi oyunu bekler.


    Oyunun başarı kriterine gelince, eğer ilk gün 10 milyon satış gibi bir beklenti varsa bu zaten mümkün değil çünkü sony açısından hiç olmamış bir durum bu. Tlou, gow yada diğer büyük seriler popularitesini zamanla kazanmış ve 15 20 milyon satış rakamlarına belirli sürelerde ulaşmış oyunlar. Oyunu ilk günden satın alacak insanlar kadar, indirim bekleyip kendi biçtiği değere indiginde alacak insanlarda olacaktır. Yine Başarı kriteri yüksek metacritic puanı ise bu Naughty Dog ismi nedeniyle olası gibi duruyor. Son projeleri buraya referans verilebilir lakin tüm bunları görmek için daha çok erken.


    Benim açımdan ise tek bir başarı kriteri var. Bana güzel bir hikayeyi, harika animasyonlar ve güzel bir oynanış ile anlatmaya çalışan bir oyun olması. Firmanın ne kadar sattığı, ne kadar kazandığı falan benim değil onların sorunu. Kafamı bu tip sorunlarla yoramam. Oynanışı göreyim, ilgimi çekerse alıp oynarım. Beğenirsem de devamının gelmesini isterim bu kadar basit. Hayran kitlesi oluşturmak budur zaten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Castle Bravo kullanıcısına yanıt
    Hocam ben bütün platformlara ulaşmaya çalışıyorum genelde. Oyun oynamayı sevdiğimden olabildiğince geniş ekosistemlere erişmek istiyorum. Ondan buradaki bazı fanatik agresif tutumları oldukça şaşırıyorum. Ps5, series x ve steam deck ile bu jenerasyonu tamamlayacağım sanırsam. Nisan ayındaki yurtdışı seyahatime yetişirse switch 2 ile yeni nesil donanım toplama başlangıcı yapabilirim. Ben artık ana platform olarak konsolları yetersiz buluyorum. Exclusive politikası benzeri durumda devam ederse ps6 müşterisi olabilirim ama üçüncü parti oyunlar için artık kaslı bir pc’ye transfer olmayı düşünüyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • jymz___ J kullanıcısına yanıt

    En iyi görsellik ve yüksek fps için tek çare Pc multiplatform oyunlar için. Objektif baktım ben de  


    Switch denk gelirse sana hocam iyi olur valla. Ocak'ta duyurulacak deniyor artık her yerde, Mart-Nisan'da çıkar bence öyle olursa.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JePinkman -- 24 Aralık 2024; 11:59:30 >
  • 
Sayfa: önceki 64336434643564366437
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.