O değil de, şu Series X Refresh'e noldu merak ediyorum: Xbox bu tasarımla kendini bulacaktı. Series X, çöp kovasına yeterince benzemiyordu < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU (6437. sayfa)
-
-
Sahsen xbox'u hic sevmesemde series x'in tasarimi ps5'e göre daha iyi ya bence
-
Ben de excleri oynama vakti deyip ps5 almış bulunmaktayım
İlk çıkanı seriyi aldım , saçma sapan fan sesleri geliyor aletten. Allahtan ps4 pro gibi değilmiş.
İlk çıktığında aldığım Series X de bunca seneye rağmen 1 kere bile fan sesi duymamıştım.
Menü akıcılığı vs xbox ile aynı sanırım pek bir fark hissedemedim ancak oyuna giriş süresi,quick resume'un eksikligi bariz belli. Kol maalesef çok kötü , ps4'ün kontrolcüsü çok daha iyiydi bence. Xbox'ın kontrolcüsünün ergonomisi çok başkaymış gerçekten. Şimdilik bu kadar
-
Bu çirkin :
Bu ucube :
Yukarıdaki ilk örnekteki kahraman çirkin ve çekici olmamasına karşın hala fizik olarak bir kadın.
İkinci fotoğrafa bakarsanız bir kadında o kadar büyük bir el olmaz. Kadına bildiğin erkek uzuvları monte etmişler buda şahsı cirkinden ote bir ucubeye çevirmiş.
Kadınların fiziki olarak el ve ayakları erkeklerden daha küçüktür. Ancak Naughty Dog'un oyununda fiziki olarak bir erkek eli kullanılmış, erkek kolları kullanılmış. Karakterin tavrı zaten çok itici , saçını tıraş edip kalan bir gram feminenligini de yokedip ortaya kadın veya erkek diyemediğimiz androjen bir tip konulmuş.
Dolayısıyla burada çirkin kadından da öte ucube kadın seviyesine giden bir sapkınlık var ve aslında buna en başta kadın derneklerinin müdahale etmesi gerekiyor . Nitekim kadınlar ve kadın bedenleri trans insanlar rahatsız olmasın diye carpitiliyor .
Nitekim Dragon Age Veilguard'da da karakter yaratma ekranında o kadar detay olmasina karşın kadın karakterlerde kadınlara has , kadın vücuduna has kıvrımları yaratamiyordunuz . Nitekim yarattığınız kadınların hepsi biraz kütük, biraz transvari şeyler oluyordu. İşte ayrım burada yatıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 25 Aralık 2024; 8:38:23 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
bölgesel fiyat var gariban ülkelerde tarife bu şekilde
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
kardeş şahsım özelinde sürekli var olmayan şeylerden bahsediyorsun kabak tadı veriyor
spiderman sevdalısı olsam alıp oynardım merak etme
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Satış figürleri daha çok markaya sadakat fenomeni ile ilgili. Sony'nin hatta bu konuda repütasyonu var ve davranışsal ekonomide markaya sadakat örneği olarak gösterilen şirketlerin başında yer alır. Tabii markaya sadakati markanın başarısı ve gücüyle ilişkilendirebilirsin ama marka sadakati bir önyargı faktörü olarak değerlendirilir.
Çoğu insanın Exclusive oyunları için PS aldığını zannetmiyorum. "Konsol" deyince akıllarına yalnızca "Playstation" geldiği için PS aldıklarını düşünüyorum. Münasip isim tercihi bile önemli: Eğlence sektöründeki Sony'nin yıllardır çıkardığı malum "Oyun İstasyonu'na" karşı esas olarak bilgisayar yazılımlarıyla ve bilgisayar sektöründeki kimliğiyle tanınmış Microsoft'un "X-Kutusu". Futbol oyunları, GTA, Call of Duty gibi yalnızca bir takım çok ana akım oyunlardan haberdar birisi olarak hangisini tercih edersin? X-Box bir ara - sanırım 360 devrinde - kendine bir isim yaptı ama en azından psikolojik düzlemde kendi markalaşma sürecini zaten daha eski olan ve eskiden beri daha tanınmış olan Playstation'ın randımanında devam ettiremedi. Hatta Microsoft'un Age of Empires, Flight Simulator, Forza gibi kendi popüler IP'leri marka olarak X-Box'ı gölgeledi. Bu seriler X-Box'ın bünyesine dahil edilseler dahi X-Box bu oyunların hamisi olan özel konsol olarak algılanmaktan ziyade diğer Microsoft markalarının arasında onların gölgesinde kaldı. Microsoft "X-Box Games" gibi zaten genelde bilgisayarlardan da oynanabilir olan oyunlar için kısmen suni kalan adlandırmalar yaparak bunu kırmaya çalıştı. Ama saydığım faktörlerle beraber geç kaldı. Sony zaten sahip olduğu marka sadakatinin yanında Playstation'ı The God of War, TLOU, Spiderman gibi özel IP'lerin hamisi konsol yapma/gösterme işinin de altından kalktı (bu oyunlar da giderek yalnızca time exclusive hale gelip sonunda bilgisayara gelseler de Sony ayrıcalıklı konsol algısını başarılı şekilde kurdu) . Tüm bunlar sayesinde - Nintendo gibi kendi alanını, özel yaşam sahasını yaratmış rakip örnekleri hariç tutarsak - Sony ve Playstation pazar hakimiyetini korudu ve pekiştirdi.
Ama dediğim gibi Playstation'ın X-Box üstündeki ezici pazar başarısının büyük bir kısmı özel (exclusive) oyun merakından ziyade kökleri uzak geçmişe, ta 90'lı yıllara, PS1, PS2 gibi efsanevi konsollara kadar uzanan geri beslemeli bir marka sadakati balonundan kaynaklı. Mesela akıllı telefon pazarında Apple ve Samsung gibi devler de şüphesiz benzer bir marka sadakati önyargı faktörünün ekmeğini yiyor. Kendimden biliyorum. Uzun yıllardır Samsung kullanıyorum. Öncesinde Apple kullanıyordum.
"Önyargılar" aslında evrimsel olarak çok faydalıdır. Bizi yeniliğin zarar verebilecek risklerinden korur ve güvenilir addettiklerimize, - geçmişte onlara yüklediğimiz kredibiliteyle genelde daha fazla - fayda garantili olduklarını varsaydıklarımıza bağlar. Ancak tutuculuk anlamında muhafazakarlığı, kelimenin esas olumsuz anlamıyla önyargılı olmayı, fanatizmi, en azından kazanılmış alışkanlıkla körü körüne otomatik yapmayı da teşvik eder. Kapitalizm bağlamında tekelleşme ve tekelleşmeye ilişik negatif tavırların önünü açar (Bknz: Bence PS'nin hamilik ettiği ND'nin bu konuda baş günahkarlardan birisi olduğu "Remaster Station" spekülasyonu).
Playstation'ın pazar balonu da yukarıda açıkladığım gibi biraz öyle. Teknik olarak iki konsol arasında ahım şahım bir uçurum olmadığını ve birbirlerine karşı avantajlı, dezavantajlı yönleri olduğunu düşünüyorum. Ama Playstation'ın konsol piyasasında genel tüketici kitle üzerinde ciddi bir marka sadakat gücü var. İnsanların ekseriyetinde konsol deyince Playstation sigara gibi "alışkanlık yapmış". Konsol deyince akıllara hemen Playstation geliyor. Tabii hayatında ilk defa konsol bahsi duyan da - büyük ihtimalle - akrabası olan çocuğa Playstation diye bir oyun aletinin satın alındığını duyuyor. Kendisi de maaş aldığı günün hemen ertesine düşen bir hafta sonu markette görüp özenip konsol - Playstation - alıyor. Ama belki PS Exclusive Title'lara elini bile sürmeyecek. Sadece futbol ve Grand Theft Auto oynayacak. Bu dediğim döngü sürüp gidiyor. Playstation satışları - X-box karşısında - haliyle uçuyor.
Anladığım kadarıyla bu X-Kutusu'nun pazar payı pek çok tüketicinin ihtiyacını aşağı yukarı aynı performansla, hatta belki bazı oyunlarda daha iyi bir performansla ve daha uygun oyun fiyatlarıyla karşılayacaği halde "Oyun İstasyonu" karşısında aynı dinamiklik ve yoğunlukta bir marka geri beslemesine sahip olmadığı için Playstation'ınkine nazaran çok daha sınırlı kalıyor.
Marka sadakatinin gücü işte. Apple modellerinin daha geri teknoloji ve donanımlarla kesinlikle daha üstün Android modellerini pazarda defalarca kez katlayarak daha çok satması gibi. Tüm bu örneklerde bir modelin veya markanın ezici pazar başarısı çoğunlukla her türlü avantaj ve dezavantajın değerlendirildiği bir rasyonaliteye dayanmıyor. Özellikle davranışsal ekonomi çerçevesinde irdelenebilecek bir takım algılar, alışkanlıklar, psikolojiler vs devrede oluyor. Bilişsel psikolojiden devşirildiği üzere ekonomide rasyonalite artık mutlak addedilmiyor, kısmi sayılıyor. Dolayısıyla üstün pazar başarısı - en azından her durumda - en rasyonel tercihin göstergesi değil. Daha çok piyasada minimum çabayla arayış içerisindeki kısmi rasyonel bir akıl açısından "erişilebilir bir ürünün" göstergesi. Göz önünde duran metalaşmış Playstation aslında "daha köşede kalmış" X-Box'tan "daha erişilebilir". Yukarıda verdiğim akrabasından Playstation'u duyup fazla bir piyasa taraması yapmadan haftasonu alan amca örneğini düşünebilirsiniz. Daha rasyonel davranıp piyasayı tarasa belki oyun fiyatlarından veya atıyorum eline daha iyi oturan kumandasından dolayı X-Box seçecek. Ama akrabasından duyduğu bir cihazı hemen oracıkta kapmak daha cazip geliyor. Enerjisi de, boş süresi de sonuçta kısıtlı. Bunları verimli kullanması lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Marka sadakati Ps3 döneminde yok muydu? O nesil başabaş gittiler çünkü, xbox 1 sene önce çıkması bir yana bir çok 3.parti stüdyolarla exclusive anlaşmaları yaptı, kaliteli exclusiveler çıkardı. Exclusive oyun her zaman konsol sattıran 1 numaralı kritertir. Marka sadakati, alışkanlıklar, arkadaşların nerede olduğu tabi ki diğer önemli kriterler ama exclusive oyun yoksa o konsol zamanla ölmeye mahkum, xbox’a olan da bu işte.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
PS5 Pro'nun yüksek fiyatını ve özellikle bu fiyata nazarla fazla iç açmayan donanımsal geliştirmelerini de bu markaya sadakat ve tekel meta olma çerçevesinden okuyabiliriz. Sony insanların söylenmesine rağmen Playstation'ın her halukarda yüksek fiyattan halen çok iyi satacağını bildiği için böyle davranıyor. Sony de markaya sadakat ve tekel meta olgularının, pekala ezici pazar hakimiyetinin gayet iyi farkında.
Genelde bu konuda Playstation'ın pazar hakimiyeti bizim için iyi bir gösterge veya veri gibi lanse ediliyor ama hissedar olmayan biz tüketiciler açısından kesinlikle iyi bir durum değil ve sonuçta kâr amaçlı bir ticari kuruluş olarak Sony'i de tekelci tavırlara iterek oyuncu tabanı nezdinde yozlaştırıyor. Rekabet bazlı gelişimi baltalıyor. Sony'i sizlere minimum şey verip sizlerden maksimum şeyi almaya cesaretlendiriyor. Sonuç? CD okuyucusu veya ayak desteği bile ayrı satılan şimdiye kadar çıkarılmış en pahalı konsol PS5 Pro.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
sizin mantığa göre 8. nesilden beri xbox'da oyun yok ölecek diye gün sayıyorsunuz ancak realitede her geçen gün daha güçlü pozisyona gelen oyunları daha çok oynanan bir platforma dönüşüyor bu nasıl olacak
xbox'da olup diğer platformların oynamadığı oyunlar var, pc zaten xbox'a ait orayı tek sayıyorum
-
evet ölecek bu bariz, 2013 de hastalık kapıldı, 2016 da dönülmez bir yola girildi, ve şu an xbox konsolu komada. Güçlü oyun falan hikaye, yılların multiplatform oyunlarını satın alıp exclusive bile yapmadan satıyor işte hayatta kalmak için, bunun konsola zerre katkısı olmadığını gördük. Kabul etsen de etmesen de xbox ın yolu konsoldan çıkıp multiplatform oyun geliştiren Ubisoft ve Ea gibi olmak. En mantıklısı da o zaten. Playstation ile yarışmaya güçleri yetmiyor.
Bu arada aynı hastalığı 2021 de Playstation da kaptı ama şu an halen tedaviye yanıt veriyor. Durumu stabil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Persona_6 -- 25 Aralık 2024; 10:39:14 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Xbox Artık PC GamePASS Olarak Devam Edecek Exclusive Olayını Bitirdiler Belki Yeni Bir Konsolda Çıkartmayabilir MAlliyetlerden Ötürü Sadece Uygulama Satacaklardır
-
şu an publisher konumunda xbox 1 numara excleri de oynanıyor o gelecek bu gelecek diye bekleye bekleye nesli bitirdiniz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayvan gibi fan var Xboxda düşük devirde dönmesine rağmen sogutuyor. Macunu daha iyi birde
PS5'in fanı intel stock fanlar olur ya aynı öyle.
Bildigin intel stock fan gibi yüksek devirde dönmeden üfleyemez Mühendislik kötü. Ha ps5 donanımı gpusu işlemcisi iyidir oyunları güzeldir ona lafım yok. Ama soğutması kötü bir alet.
Aynı fan teknolojisini ps5 proda kullanıyorlar :( Pro kim bilir nasıl bağıracak gta 6da. Ha yüksek performans verirmi verir ama 4kda gta 6 gibi ağır oyunlarda baya ısınır sesde çıkarır. Neslin sonunda görücez artık.
PS5 Prolar şuan herkesin elinde yeni taze.. Macunları biraz kurusun fanları biraz toz dolsun garantisi gitmesin diye açmak istemeyecekler o zmn alet bagıracak:D Bu Fan tasarımıyla bağırmaması mucize
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GenqhisKhaan89 -- 25 Aralık 2024; 15:24:56 >
-
Ne günlere kaldık arkadaş. Irkçılığın adı "estetik kaygı" olmuş. Hocam altı üstü oyun bu oyun. Beğenmemek yada ilgi duymamak için binlerce sebep varken ne alakası var karakterin eliyle ayağıyla. Ucube ne demektir ya ayıp değil mi?
Kadinin Makyajsız halini de attım, Makyajlı halinide.
Sanırsın bu internette kadına laf eden herkes Brad Pitt. Hepsinin hayatındaki kadınlarda Adriana Lima anasını satiyim.
Ha bu arada, Adriana Lima'nın Makyajsız ve estetiksiz halini de atalımda kadınların normalde neye benzediğini bi görelim.
Elin amerikalisinin Saçma sapan iç politikasına, siyahileri aşağılamak için yaptığı kelime oyunlarına kapılmayın lütfen. Oyunu beğenmemek için " bana hitap etmiyor, konsepti beğenmedim, ana karakter hikaye ile eslesmemis yada oynanış çok sıradan" gibi çok daha mantıklı sebepler var. Tüm bunları kenara koyup " ana karakter çok çirkin" demek saçmalık. Kadınla sevişmeyecez, sadece oyun oynuyoruz ki normal bi Kadın işte. Sanki sizin gözünüze çok güzel görünseydi oyun başyapıt olacaktı. Daha ortada oyun yok neyin tatavasi bu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
ajandası ve hizmet ettiği taraf malum kesim olan ucubeyi paragraf paragraf savunuyorlar, şu oyun xbox'a çıksa yerden yere vuruluyordu böyle iki yüzlülük olamaz
Character MediayoutubeSOCIALS Website: http://www.charactermedia.com Facebook: https://www.facebook.com/CharacterMediaCom Instagram: http://www.instagram.com/character.media Twitter: http://twitter.com/character_media Tiktok: https://www.tiktok.com/@charactermedia UNFORGETTABLE GALA Find out about our Annual Asian American Awards at: https://unforgettablegala.com/ CHARACTER IMAGES Visit our brand new stock photo site for Asian talent. http://images.charactermedia.com ABOUT CHARACTER MEDIA Character Media is the longest-running publication dedicated to covering Asians in entertainment. To access all of our magazines, visit https://charactermedia.com/archive/https://www.youtube.com/shorts/1iF-kNOX7SI?si=L2AE2hEpfEIoIfq5 -
Doğru söylüyorsunuz, PS5'in her yeri kötü bence, bildiğin laylon.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X