|
Podye İşlemli Arac (2. sayfa)
-
-
Podye ile şaseyi millet çok karıştırıyor ama aynı değiller , podye hasar aldı diye şasede hasar alacak değil ve çoğu arabada airbag bile açmayabiliyor
Çok uyguna aldıysanız kafaya takmayın , sadece senin arabanın markasına bakan iyi bir özel servise götürüp baktırabilirsin ama ucu demiş zaten
-
2015'teki 9000TL hasar kaydı bugün ne kadara tekabül eder?
Tramerden değişen parça sorgulaması yapın, değişen parçaların güncel fiyatı 50.000 civarı eder muhtemelen. Hava yastıklarını ve emniyet kemerlerini kontrol ettirin. Patlamamışsa binilir bence. Direnç varsa ben olsam binmem bindirmem.
Benzer bir durumu baktığım bir araçta yaşadım. 2014 sonunda bir kaza yapmış, ilanda şöyle yazıyordu;
"Aracımız 1 adet kazaya karismistir. oda ilk sahibinde, ben aracı ilk sahibinden aldıl sayılir.
Bahse konu kazada on kaput, sag ön camurluk degismis olup sol ön camusluk sökülüp takılmıştır. Kaza trameri 11bin civarıdır. Kendim alirken şahsen arastırdim, onarim yetkili servisde yapilmis, hem ilgili yetkili servise göturdüm hemde resimlerde göreceğinz expere, aracın şasesi, alt takımı, airbag vs. hepsi orjinaldir. Kaza ufak bir kazadır. Yetkili servis degistirmis. bu konuda kefilim belirttigim disinda bir şey cikarsa exper üctetini kendim karsiliyacagim."
Sonrasında hasar sorgulaması yaptım:
KZ1: 21/01/2016 Carpisma 2378TL
KZ2: 25/12/2014 ERP-Carpisma 11183TL
KZ3: 12/07/2013 ERP-Carpma 295TL
2014 sonundaki 11183TL'lik kayıt oldukça yüksek, asgari ücretle mukayese edersek günümüz değeri yaklaşık 45.000TL euroya göre mukayese edersek 61.000TL çıkıyor. Detay sorgulaması yaptım
Degisen Parca Bilgileri:
ELEKTRO POMPA C4 (1 adet, Orijinal),
MOTOR KAPUTU(1 adet, Orijinal),
ON TAMPON(1 adet, Orijinal),
MOTOR ALT MUHAFAZA(1 adet, Orijinal),
FAR KOMPLE SAG(1 adet, Orijinal),
FAR KOMPLE SOL(1 adet, Orijinal),
ON TAMPON ALT MUHAFAZAC4 II(1 adet, Orijinal),
ON TAMPON DEMIRI ON TAMPON IC DEMIRIC4 II(1 adet, Orijinal),
ON CAMURLUK SAG(1 adet, Orijinal), ON AMBLEM(1 adet, Orijinal),
ON TAMPON IC TRAVERSC4 II(1 adet, Orijinal),
RADYATOR FAN MOTORU(1 adet, Orijinal),
MOTOR KULAK SAG C4 DV6(1807EV)(1 adet, Orijinal),
ON TAMPON IZGARASI(1 adet, Orijinal),
RADYATOR UST DAVLUMBAZC4 II(1 adet, Orijinal),
ON PANEL(1 adet, Orijinal),
SASE ALT KOL SAG NEMO(1 adet, Orijinal),
SASE ALT KOL SOL NEMO(1 adet, Orijinal),
CAMURLUK DAVLUMBAZI ON SAG(1 adet, Orijinal)
CAMURLUK DAVLUMBAZI ON SOL(1 adet, Orijinal),
ON PANJUR(1 adet, Orijinal),
MOTOR KAPUT MENTESESI SOL(1 adet, Orijinal),
MOTOR KAPUT MENTESESI SAG(1 adet, Orijinal),
ABS BAGLANTI BRAKETI C4 (1 adet, Orijinal),
MOTOR KAPUT ACMA TELI(1 adet, Orijinal),
ON SIS FAR CERCEVESI SOL(1 adet, Orijinal),
SILECEK SU DEPOSU(1 adet, Orijinal),
ABS SENSOR ON C4 PC/BR3 (1 adet, Orijinal),
ON TAMPON BRAKETI SAG(1 adet, Orijinal),
FAN ROLESI(1 adet, Orijinal),
FAN MOTOR YAN KORUMA SOLC4 II(1 adet, Orijinal),
FANMOTOR YAN KORUMA SAGC4 II(1 adet, Orijinal),
MOTOR KAPUT KILIDI(1 adet, Orijinal),
RADYATOR ALT TRAVERSI(1 adet, Orijinal),
KAPUT UC LASTIK C4 II (1 adet, Orijinal),
SIGORTA KUTU ALT C4 PC (1 adet, Orijinal),
SIS LAMBASI ON SAG(1 adet, Orijinal),
SIGORTA KUTU KAPAK C4 PC (1 adet, Orijinal),
AKU TABLASI(1 adet, Orijinal),
RAD.YEDEK SU DEPOSU(1 adet, Orijinal),
ON TAMPON IC KAPAK C4 II (1 adet, Orijinal),
HAVA GIRIS HORTUM C4 PC
Bu kadar değişen parça görünce vazgeçtim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 3 Mart 2022; 13:18:9 >
-
12 kere mi hey maşallah. Bu arada bizim 8 yıllık golf aracında sol ön podyede doğrultma var ön taraf komple değişmiş ama taş gibi gidiyor yüksek hızlarda gayet normal kafanıza takmayın. Valla o araba 12 kere expere girdiyse o bile almama sebebi podyeyi takmaz bunu takardım kafaya -
Yorumlara bak resmen "ağır hasarlı kazalı araba mı alınırmış üstüne bir de boyalı alsaydın bari" gibi adamın son kuruşuna kadar zar zor biriktirdiği parayla aldığı arabayı burnundan getirir cinsten
Kardeşim sadece olan şu olur şaseye kadar işlem gördüğü için 2. Elde değer kaybı, kaskonun daha fazla çıkması gibi masraf kalemleri görülür. kazasız bir arabaya göre şase sağlamlığı illaki fark edecektir ama sen ne bunu anlayabilirsin ne de başkası hiçbirimiz o kadar da tecrübeli şoförler araba gurmeleri değiliz . Yani kazalı arabayla kazasız araba arasında öyle eğer alt takım ve süspansiyon direksiyon sistemi iyiyse yol tutuş olarak ve senin A noktasından B noktasına giderken fark yaşamazsın
Airbag açma konusuna gelirsek açmışta olabilir açmamışta olabilir her şaseye giren araba airbag açacak diye kuralı kim koydu? Veya tam tersi hiçbir hasarı olmadığı halde airbag açmayacak diye kim söyledi?
65.000₺ ağır hasar kayıtlı Audiye biniyorum araç sağ önden podya değişimi dahil hasar almış ama airbag açmamış. Benim ki istisna olabilir. Çünkü araç tek elden sadece şoför tarafından kullanılmış sağ koltuğunda en ufak bir deformasyon deri kabarması yok 200 bin kmye kadar kullanmış bir araç. Sağ önde yolcu oturmadığı içinde airbag açmamış. Ağır hasar kayıtlı ama airbagler sağlam .
Şimdi ben ağır hasar kayıtlı arabaya biniyorum tecrübelerim ne yönde diye soracaklarsa söyleyim araba arabadır ve full yetkili servis bakımlı bir şekilde kullanılmış. Kaza onarımı doğuş otoda yapılmamış ama onarılı halini ilk gördüğümüzde gayet cillop gibi araba olduğunu gösteriyordu. Piyasanında 40-50 bin lira aşağısına aldık mis gibi oldu.
Kardeşim düzenli bakımlarını yaptır alt takımına özen göster bin git bu devirde arabanın ölüsü dirisi artık altın değerinde. Marifet zaten artık arabayı götürmek değil yakıtını koymak
Kalın kalın yazayım. Podya ile şase ucu aynı şey değildir podya değişti diye şase hasarlı diye bir şey yoktur
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 3 Mart 2022; 14:0:40 >
-
Araba nedir? Piyasası olan bir araçsa satmak istediğiniz zaman satarsınız elinizde kalmaz.
Misal, 2015 model octavia vardı bizde sürücü airbagi tamirliydi 2 sene kullanıp sattık hatta satarken bize zarar ettirmedi.
-
Arac 2013 model hyundai i20. Km orijinal 85binde -
Arac yuksek hizlarda saga sola cekme yapmiyorsa, duz gidiyorsa gayet iyi onarim gormustur. Sikinti cekmeden kullanin, zaten fiyati da ona goreymis. Dert edilcek bisey yok. Su piyasada abarti bi para vermediyseniz zaten zarar etmeden herturlu satarsiniz. -
Enflasyon ve dövizin bu kadar arttığı bir ortamda satmak istedikten sonra her aracın alıcısı bulunur.
İçine sinmezse satarsın, arkadaşların yazdığı gibi yüksek hızda stabil gidiyorsa mesele yok. Zaten akaryakıt zamları yüzünden araçlara da binemiyeceğiz. -
ya millet tenekeden adi dacia ya biniyor. bişey olmaz,sür gitsin. arıza vermiyor, tekerlerde iç dış yamukluğu yok rot ayarı da düzgün tutuyorsa sorun olmaz. 2002 model hyundai ye binen adamlar burda şase sağlamlığından falan bahsediyor.
-
Ben almazdım. Varsın yaşlı olsun, düşük model olsun, düşük marka olsun ama sağlam olsun.
Kaporta hasarı önemsiz, önemli olan şase ve direkleri sağlam olacak. Tamiri çok iyi yapılmış olması şart. Yetkili servisi yada tanıdık iyi ustaları orjinal parçaları ile yapılmış olacak.
Ülkede airbag direnç atan idareten tamiri yapılıp satılan o kadar çok araba var ki.
Kimse 1 kuruş bile masraf etmez satacağı araba için.
Boşuna hava atmak için canınızı tehlikeye atmayın. İkinci bir kaza durumunda ya engelli yada mefta olmanız çok yüksek bir ihtimal. -
Podye nedir? Aşağıdaki video da güzel anlatılmış.
Merak ettim, elinizde cetvel veya metre varsa, ön tekerin çamurlukla arası, mesafe, ön iki tekerde de aynı mı veya fark var mı? Oradan, aracın düz gittiğini anlarsınız, mesafe farklıysa, araç yengeç gibi yan gidiyordur, o da pek sıhhatli değil!
Oto KlinikyoutubePodye Nedir, Podye Neresi, Podye Düzgün Olmazsa Ne Olur, Podye Ne Demekhttps://www.youtube.com/watch?v=N5ImkhOuNoo
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X