Şimdi Ara

Powerchip Bağlantısı Hakkında YARDIM !!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
2.542
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben aracım için linkteki üründen satın aldımhttp://www.alxmic.com/ca_en_chip.php falat bunu araca nasıl bağlıyacağım konusunda pek bilgim yok daha önce bu sekilde chip bağlayan oldumu acaba , bıldığım kadarı ile hava filtre borusundaki sensöre takılıyor fakat bu aleti sensorun kablolarına paralel mi bağlamam gerekiyor nasıl yapıcam emin değilim

    resimde işaretlediğim yer benim hava filtresindeki sensör

     Powerchip Bağlantısı Hakkında YARDIM !!







  • yardım
  • yardımcı olabılecek kımse yokmu ? kımse konuyu okumuyor bıle ben gırıp cıktıkca okunma sayısı artıyor
  • 40 dolar, gerçekten güveniyor musunuz bu ürüne?
    Tamam ahım şahım bir mekanizma değil ancak bu kadar ucuza satılana da açıkcası pek güvenemedim. Şahsen bende satıyorum ve 350 lira..
    Neyse kendi montajlarıma dayanarak yardımcı olmaya çalışayım, öncelikle aracınızın markası nedir? Motorun üzerinde gaz teli görüyorum, benzinli mi bu araç?
  • hocam öncelikle yardımınız için teşekkür ediyorum

    bu tarz ürünlerden anlamadığım için ayrıcada satıcı benim aracıma uygun olduğunu söylediği için ürünü satın aldım

    aracım 1990 model renault 25 benzinli ve full grup olarak tabir edilen enjeksiyon sistemine sahip , satıcaya aracımın motor kodunada gönderip uygun olup olmadığını teyit etmiştim bana uygun olduğunu söylemişti bende bu bilgiler doğrultusunda ve alternatifsizliğin içinde ürünü satın aldım

    internetten ürünü daha önce araştırdığımda aracın ateşlmeme avansını (benim aracım otomatik avans yapıyor) düzenlediği ve güç artışı sağladığı gibi bir bilgiye ulaşmıştım
  • Açıkcası aracınızda pek bir işe yarayacağını sanmıyorum bu ürünün. Bunun yanında bu cihazlar herhangibir düzenleme yapmazlar, enjeksiyon sistemindeki verileri karıştırıp ecudan daha fazla yakıt almayı sağlar. Yani işin özü sadece daha fazla yakıt göndermesidir. Bu şekilde aracınız daha performanslı olur, zengin karışım gibi düşünün. Ayrıca yakamadığı yakıtı da egzozdan atacağını unutmayın.

    Ben daha önce benzinli araca hiç montaj yapmadım. Ancak genel olarak mantık aynı, büyük ihtimalle gösterdiğiniz sokettir, ancak o değilse motorun üzerindeki enjeksiyon beynine yakın yerlere bakabilirsiniz. Eğer elinizdeki ürün soketli değilse size ben bu konuda yardımcı olamam, mesela chiptuning uzmanı nickli arkadaşımızla iletişime geçebilirsiniz. Çünkü yanlış bilgilendirmek istemem.
  • Ben turbo dizelde benzerini kullnıyorum ...

    Seninki atmosferik çok ufak bir fark olur ...

    Sanıyorum seninki hava kitle ölçerin yerine takılacak büyük ihtimalle giren havayı çok gösterip bol yakıt basacak ...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Satıcıya mail atmıştım nasıl bağlayacağım diye gelen mailde bana ilk mesajda verdiğim siteyi inceleyin demiş sanki orda çok bi bilgi varda orda yazsa saten kendim bağlardım heralde bi şekilde

    @burhan

    dostum gelen ürün soketlı değil malesef iki tane ucu acık kablo var bu kablonun devamıda siyah bir kutuya giriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    Satıcıya mail atmıştım nasıl bağlayacağım diye gelen mailde bana ilk mesajda verdiğim siteyi inceleyin demiş sanki orda çok bi bilgi varda orda yazsa saten kendim bağlardım heralde bi şekilde

    @burhan

    dostum gelen ürün soketlı değil malesef iki tane ucu acık kablo var bu kablonun devamıda siyah bir kutuya giriyor


    Büyük ihtimalle bir kablonun arasına ek yapılacak bu. İki uçlu sadece.. Ama hangi kablo, gel de bul


    quote:

    Performance Upgrade Modification Instructions:

    These instructions are generic to most vehicles. You may have to do
    some searching to find your IAT (Intake Air Temperature) sending unit is
    located. It is usually located in the Air Intake Tube (where the air
    flows into your engine) or it may be located in the intake manifold, or
    right around your throttle body. It should be a connector/ plug with two
    small wires going to it, and a clip on the side of the plug.
    If it has more then 2 wires, that's not it!


    BEFORE PROCEEDING BE SURE TO DISCONNECT YOUR BATTERY! THIS IS A MUST!!

    1. Locate the IAT Sensor plug.
    2. If it has more then 2 wires, that's not it.
    3. Unplug IAT sensor by lifting up the tab on the side of the plug and
    pulling the plug off.
    4. Put the two wire ends of the performance chip into the two open holes
    located on the IAT plug. (The end with the wires) Put one wire into each
    hole. Gently push it all the way down, but don't force it.
    5. Remove sticker off the mounting tape located on the back of the Speed
    Seeker. Mount with the adhesive so that performance chip is away from a
    heat source, in a clean and dry location.
    6. Leave plug disconnected and secure the loose plug with electrical
    tape so it doesn't flop around or get into the fan.
    7. Reconnect your battery.

    Use this at your own risk, we cannot be held responsible for anything you
    do with this kit, this has been tested and will 100% NOT harm your
    vehicle or the vehicles computer.

    Your check engine light may come on, but it's only because it's not a
    original part for your vehicule. Don't worry about it. If it does double
    check to make sure performance chip is securely
    fit.

    Email us if you have any difficulties, problem or if you need technical
    support.




  • @Burhan

    hocam cok tesekkur ederım sımdı bende sımdı gordum alıntı yaptınız kaynağı , yalnız ıngılızce yetersız olduğu ıcın tam olarak anlayamadım google cevırede pek anlamlı bır cevırı yapmadı

    anlamaya calıstığım kadarı ıle sımdı ben hava sıcaklığını olcen sensorun kablosunu cıkartıcam elımdekı chıp kablolarını dısı sokete (sensore takılan soket) takıcam sonrada sensorun kablosunu normal bı sekılde gerı yerınemı oturtucam acaba doğrumu anladım ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    @Burhan

    hocam cok tesekkur ederım sımdı bende sımdı gordum alıntı yaptınız kaynağı , yalnız ıngılızce yetersız olduğu ıcın tam olarak anlayamadım google cevırede pek anlamlı bır cevırı yapmadı

    anlamaya calıstığım kadarı ıle sımdı ben hava sıcaklığını olcen sensorun kablosunu cıkartıcam elımdekı chıp kablolarını dısı sokete (sensore takılan soket) takıcam sonrada sensorun kablosunu normal bı sekılde gerı yerınemı oturtucam acaba doğrumu anladım ??


    Anladığım kadarıyla, birazda translate yardımıyla çevirmeye çalışalım,

    Öncelikle bu işlem iat sensörü üzerine bir direnç takılarak yapılıyor, olayın tüm mantığı bu.
    Bu sensörün diğer adı, emme havası sıcaklık sensörü. Elinizdeki direnç bu sensörün kafasını karıştıracak, emme sıcaklığını düşük göstererek daha fazla yakıt gönderecek motora.
    Ayrıca eğer aracınızda maf sensörü varsa, (aracınızın tam donanımını bilmiyorum ama) arıza ışığı da yakabilir.
    Eğer yanarsa korkacak birşey yok diye söylüyorum :)

    Mesela şöyle bir link buldum,
    http://ecomodder.com/forum/showthread.php/testing-iat-mod-2251.html
    Burada direnci tamamen kendileri yapmış. Sensöre giden kablonun arasına takmışlar direnci. Sizinkinde de böyle olması gerekiyor, ancak soket kaç pinli, yani içinde kaç kablo var bilemiyorum.

     Powerchip Bağlantısı Hakkında YARDIM !!


    Büyük ihtimalle iki kablo vardır sizinkinde de, işte hangi kablo olduğunu bulmak gerekir sanırım. Aslında çok zor bir uygulama olacağınıda sanmıyorum.

    Bazı görsellerle destekleyelim,
     Powerchip Bağlantısı Hakkında YARDIM !!


     Powerchip Bağlantısı Hakkında YARDIM !!


    Şöyle de bir şema buldum,
     Powerchip Bağlantısı Hakkında YARDIM !!



    Şimdi satıcının açıklamasını çevirmeye çalışalım,

    1-IAT sensörünü bulun

    2-2 kablo olacak, yoksa yanlış sensördür.

    3-fiş tarafındaki klipsi yukarı kaldırarak sensörden çıkarın

    4-iki açık deliğe, performans yonga uçlarını takın. (iat fişinin üzerinde iki delikli pin var sanırım, onlara takın deniliyor.)

    5-kuru ve temiz olmak kaydıyla, olabildiğince sıcaktan uzak bir yere sabitleyin kutuyu

    6 ve 7de ne anlatmak istediğini tam anlayamadım açıkcası. Elektrik bantlarıyla güzelce sarın fişleri, sağlamlığından emin olun ve takın. Bir sorunla karşılaşırsanız, aynı şekilde çıkarın.

    Açıklamaları kendimce yorumladım, bire bir çevirisi değildir.

    edit:resimler düzenlendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 8 Ocak 2011; 3:48:13 >




  • burhan hocam bügün chip i araca taktım bağlantı şeklim paralel diye adlandırdığımız şekilde oldu (paralel bağlayarak doğrumu yaptım eminde değilim açıkcası) gelen cipin kablo uclarını yaklasık 3 4 cm kadar soyup dişi soketin içine doğru soktum ve soketi iat sensöre oturttum performansda sanki biraz artıs oldu gibi ama net bir ölçüm yapma sansım olmadı (0-100 km yada 0-400 metre gıbı) bu aradada chip i bağladığım zaman aracta arıza lambası yanıyor

    yakın bir zamanda cotech ustamın yanına gittiğimde aracı obd cihazına bağlatıp çipin araç üzerindeki etkisi neymiş bakmak istiyorum neden arıza lambası yandığınıda ozaman anlayabilirim büyük ihtimalle

    şuan obaa arabaya uçuyor diyebileceğim bir durum yok sanki aklerasyon biraz daha iyi gibi , lpg de ise doğal olarak araca hicbir katkısı yok
  • Bağlantı doğru, başta da dediğim gibi fazla birşey beklememek gerek. Arıza lambasının yanma sebebi maf sensörü ve iat sensörleri beraber çalışmakta. İkisinin okuduğu değerler farklı olunca arıza lambası yanar. Motorda bir tutarsızlık görüyoru ecu. Sildirseniz de tekrar yanar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Bağlantı doğru, başta da dediğim gibi fazla birşey beklememek gerek. Arıza lambasının yanma sebebi maf sensörü ve iat sensörleri beraber çalışmakta. İkisinin okuduğu değerler farklı olunca arıza lambası yanar. Motorda bir tutarsızlık görüyoru ecu. Sildirseniz de tekrar yanar.


    hocam benim araç biras eski model maf sensörü olma ihitmali varmı acaba , arac 1990 model enjeksiyonlu renault 25
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Bağlantı doğru, başta da dediğim gibi fazla birşey beklememek gerek. Arıza lambasının yanma sebebi maf sensörü ve iat sensörleri beraber çalışmakta. İkisinin okuduğu değerler farklı olunca arıza lambası yanar. Motorda bir tutarsızlık görüyoru ecu. Sildirseniz de tekrar yanar.


    hocam benim araç biras eski model maf sensörü olma ihitmali varmı acaba , arac 1990 model enjeksiyonlu renault 25


    Vardır, başka bi sebepten dolayı arıza lambası yakmaz bu devre hocam. Bir sorun teşkil etmez ancak arıza lambası sonuçta can sıkar..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.