Şimdi Ara

Powershift arızaları (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
3.129
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa

    Vw fanlarının karalamasından başka bir sey değil.ilk mesajdan belli.



    Çok biliyorsun sen.

    Burada DSG araç sahibi olmayanların aylardır dsg sorunlu bik bik bik diye konuşurken iyi, aksi olunca auuuvvvvvv.


    O yüzden bunları geç.


    ------------------

    Konuyla ilgili olarak, otomobil genelde böyle bir şey duymadık; ama şahsım adına konuşayım araştırmadım da. Powershift sahibi arkadaşım da yok ki etrafımda sorayım, test edeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clb12

    benim anlamadığım nedeb büyük motorlu araclarda 6 ileri yagli ve sorun cikartnayan şanzıman kullanılıyor da diger araçlarda dandik şanzıman var

    Maliyet meselesi. Adamın 1.6 araçtan elde ettiği kar ile 2.0 ve üzeri araçtan elde ettiği kar bir değil. 2.0 ve üzeri motorlu araçlardan daha fazla kar ettikleri için yüksek maliyetli yeni nesil ve dayanıklı şanzumanı koyuyorlar. Bizim 1.6 lar da da yine yeni nesil son teknoloji çift kavrama ama kullanılan malzeme daha zayıf ve az yağlı tip oluşundan kavramada problem çıkmakta.

    Mesela PS ve DSG'nin sorunsuz (az sorunlu) dediğimiz 6 ileri yağlı tipleride Porsche'nin PDK'sından Ferrari'nin çift kavramalı şanzumanından Bugatti de ki 7 ileri DSG den daha sorunlular.

    Yani mesela tamamen maliyet meselesi. Umarım anlatabilmişimdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Zf yi ancak belediyenin yesil otobuslerinde tecrube ediyoruz

    Hocam böyle dedin de İstanbul'da hepi topu 1 kere otobüse bindim, ZF şanzıman 1 KM gidemeden su koyverdi. Gaza basıyor, devir artıyor ama araba yürümüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    EDC'den şikayet yok mu?

    Otomatik işini Japonar daha iyi başarıyor gibi.

    Reno malinin arkasinda durmuyor

    Guncelleme yapip gonderiyor

    Sikayetvar.com'a bakin gorursunuz



    Yahu sonunda bindiğim aracı bana savunduracaksınız, yemin ediyorum çıldırtırsınız insanı. Kaç yere yazdım. 32 bin km tık demedi edc. 2 tanede fluence alındı edc'li biri oldu 50 bin km diğeri 40 bin küsür. Şimdi de çalıştığım şirketin idari müdürü yani fluence'ı 2011'de benimle birlikte alan, kızına edc'li benzinli clio aldı. O araçta oldu 4 bin km. Neyin rahatsızlığını yaşıyorsunuz anlayamıyorum. Sorun çıkartsa bu şanzıman, bir şişe şarap açıp kutlayacak mısınız? Aracı 2-3 ay içerisinde satıyorum. Yine gidip edc'li bir renault alacağım, şayet yeni passat söylentilerde olduğu gibi 8 ileri zf ile gelmezse. Eğer yine 7-dsg ile gelirse almayacağım.

    Madem çok memnunsun niye satıyorsun diye zıplayacak birileri kesin olur diye yazmak zorundayım. Maksimum 3 senede bir araç değiştiririm. Gider sıfır alırım, durum bundan ibaret

    Sonunda beni de fan boy yaptınız, yuh be




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000


    quote:

    Orijinalden alıntı: clb12

    benim anlamadığım nedeb büyük motorlu araclarda 6 ileri yagli ve sorun cikartnayan şanzıman kullanılıyor da diger araçlarda dandik şanzıman var

    Ben de anlamıyorum :))

    Tamamen maliyetlerle ilgili.
    Kuru kavramalar çok daha uygun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    EDC'den şikayet yok mu?

    Otomatik işini Japonar daha iyi başarıyor gibi.

    Reno malinin arkasinda durmuyor

    Guncelleme yapip gonderiyor

    Sikayetvar.com'a bakin gorursunuz



    Yahu sonunda bindiğim aracı bana savunduracaksınız, yemin ediyorum çıldırtırsınız insanı. Kaç yere yazdım. 32 bin km tık demedi edc. 2 tanede fluence alındı edc'li biri oldu 50 bin km diğeri 40 bin küsür. Şimdi de çalıştığım şirketin idari müdürü yani fluence'ı 2011'de benimle birlikte alan, kızına edc'li benzinli clio aldı. O araçta oldu 4 bin km. Neyin rahatsızlığını yaşıyorsunuz anlayamıyorum. Sorun çıkartsa bu şanzıman, bir şişe şarap açıp kutlayacak mısınız? Aracı 2-3 ay içerisinde satıyorum. Yine gidip edc'li bir renault alacağım, şayet yeni passat söylentilerde olduğu gibi 8 ileri zf ile gelmezse. Eğer yine 7-dsg ile gelirse almayacağım.

    Madem çok memnunsun niye satıyorsun diye zıplayacak birileri kesin olur diye yazmak zorundayım. Maksimum 3 senede bir araç değiştiririm. Gider sıfır alırım, durum bundan ibaret

    Sonunda beni de fan boy yaptınız, yuh be

    Reno bu ay bakim kampanyasi yapmis bizde araci uygun fiyat verdiler diye ikitelli rensere bakima goturduk

    Arac bakimi yapilirken 2 adet edc sanzuman arac geldi ikiside ayni sikayet sanzuman isindi uyarisi vermis

    Bu sadece tesaduf benim gordugum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hiçbir markanın fanatiği değilim ama bu çift kavrama olaylarında kimse dsg nin eline su dökemez ağrıza konusunda diğerleri de sorunlu gibi gözüküyor ama asıl suçlu tüketici mi üretici mi bence sorunun cevabı bu olmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aradıktan sonra tüm sanzımanlar ile ilgili şikayet bulursunuz ZF ile de, 7GTronic ile de sorun yaşayan mutlaka vardır. Önemli olan sorunların ne olduğu, Ne sıklıkla karşılaşıldığı(yüzdeye vurarak) ve üreticinin desteğinin ne olduğudur.

    1-2'ye atarken ses yapıyorda bir şikayettir, stop ediyor çalışmıyorda bir şikayettir.
    Yazılımda düzeliyor da bir çözümdür, kavrama/mekatronik vs. değişimi gerekiyorda bir çözümdür
    Serviste ücretsiz yapılıyorda bir üretici desteğidir, xxxx lira maaliyet çıkarılıyorda üretici desteğidir.


    Yani her sorun, her üretici, her çözüm aynı değil. Sorunsuz birşey arıyorsanız en basit olanını alın ne de olsa olmayan şey bozulmaz(japon felsefesi)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: дltuğ

    Powershiftli araç alma arefesindeyken diğer forumları da kurcalayayım dedim ve burada genelde sorunsuz olarak bilinen powershift şanzımanın aslında ne kadar sorunlu olduğunu öğrendiğim focus forumundan bir başlık linki koyuyorum buraya ve sorun yaşamayan ps sahibi yok gibi..
    Dsg powershiftin yanında nur nimet kalıyormuş da biz bilmiyormuşuz.. 1.6 atmosferik motor 150-160 nm torkta bile bu kadar sıkıntı çıkarıyorsa ( kuru kavrama olanı) ecoboost motorlarda durum ne olur tahmin bile etmek istemiyorum..Doğal olarak çok beğendiğim focus alımını bir süre askıya alıyorum yine japona dönüp mazda 3 ü bekleyeceğim galiba..
    Link: Link



    Yılda 50 binden fazla satan ve benim bildiğim en az 6 yıldır piyasada olan bir şanzımanla, yılda 5 binden az satan ve 2-3 yıllık geçmişi olan bir şanzımanı kıyaslarken sorunlu şanzıman adedi olarak yaklaşırsanız hatalı yorum yapmamanız imkansızdır..Forumda olan da budur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 18 Ekim 2013; 1:40:13 >




  • fordclub.tr'deki konulara bakın.

    direkt olarak sorunlu yaftası yapıştırmak mantıksızca bir hareket.

    edit: mesela bahsettiğim forumda birisi, yıllara göre sıkıntılar olabildiğini yazmıştı. kendi aracının 1. ve 2. viteste, yani şehir içinde çok uzun süre kullanımda ısınma ikazı verdiğini, farklı model yıllı araca sahip başka bir arkadaşının, bu sorunları yaşamadığını yazmıştı. (aracın biri c-max, diğerini yazmamıştı galiba. hatırlamıyorum.)

    bu tür örnekleri, kullanıcı nasıl anlattıysa öyle vermek gerekir ve yazmışken, hepsini yazmak gerekir ki bu çok zordur. dsg konularında da aynı sıkıntı var. sadece sorunlar dile getiriliyor, sorunsuzun pek bahsi geçmiyor. kullanan herkesin yorumu alınırsa, bu sıkıntılar minimuma inecektir.

    iyi geceler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umut T. -- 18 Ekim 2013; 1:43:18 >




  • ilginç konu takip
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: дltuğ

    Powershiftli araç alma arefesindeyken diğer forumları da kurcalayayım dedim ve burada genelde sorunsuz olarak bilinen powershift şanzımanın aslında ne kadar sorunlu olduğunu öğrendiğim focus forumundan bir başlık linki koyuyorum buraya ve sorun yaşamayan ps sahibi yok gibi..
    Dsg powershiftin yanında nur nimet kalıyormuş da biz bilmiyormuşuz.. 1.6 atmosferik motor 150-160 nm torkta bile bu kadar sıkıntı çıkarıyorsa ( kuru kavrama olanı) ecoboost motorlarda durum ne olur tahmin bile etmek istemiyorum..Doğal olarak çok beğendiğim focus alımını bir süre askıya alıyorum yine japona dönüp mazda 3 ü bekleyeceğim galiba..
    Link: Link



    Yılda 50 binden fazla satan ve benim bildiğim en az 6 yıldır piyasada olan bir şanzımanla, yılda 5 binden az satan ve 2-3 yıllık geçmişi olan bir şanzımanı kıyaslarken sorunlu şanzıman adedi olarak yaklaşırsanız hatalı yorum yapmamanız imkansızdır..Forumda olan da budur..

    Mesajınızı tam olarak anlayamadım hocam 10 yıldır piyasada olan hangi şanzıman .. Focus forumunda yazan kişiler geneli yansıtmıyor mu demek istiyorsunuz ? Yaklaşımım şu şekilde focusun en az satan kombinasyonu tahminim 1.6 ps.. Focus forumunda 5-10 kişinin problem yaşaması da beni böyle düşünmeye sevk etti yanlış mı düşünüyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dsg den bahsediyor terapist70 arkadasımız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Dsg den bahsediyor terapist70 arkadasımız

    Hocam konu dsg de aslında sorunsuza mu gidiyor:) sonuç nedir onu anşayamadım ben.:)

    Powershift de 2008 den itibaren binek fordlarda yer alıyor diye biliyorum ben..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi дltuğ -- 18 Ekim 2013; 2:44:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: дltuğ

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Dsg den bahsediyor terapist70 arkadasımız

    Hocam konu dsg de aslında sorunsuza mu gidiyor:) sonuç nedir onu anşayamadım ben.:)

    Powershift de 2008 den itibaren binek fordlarda yer alıyor diye biliyorum ben..

    Dsg sorunlu,

    Powershift ve edc kapali kutu.

    Azicik akli olan satis rakamlarina gore analiz eder zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: дltuğ

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Dsg den bahsediyor terapist70 arkadasımız

    Hocam konu dsg de aslında sorunsuza mu gidiyor:) sonuç nedir onu anşayamadım ben.:)

    Powershift de 2008 den itibaren binek fordlarda yer alıyor diye biliyorum ben..

    Onu anlamak icin 2013 model leon ve golfün 70 bin km yi kavrama degisimsiz geçirmesini beklemek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: дltuğ

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Dsg den bahsediyor terapist70 arkadasımız

    Hocam konu dsg de aslında sorunsuza mu gidiyor:) sonuç nedir onu anşayamadım ben.:)

    Powershift de 2008 den itibaren binek fordlarda yer alıyor diye biliyorum ben..

    Ford , powershift'i daha yeni kullanmaya başladı..EDC ise 2-3 yıllık bir geçmişe sahip..Bu iki şanzımanın toplam satış adedinin en az 10 katı şu anda piyasada DSG'li araç var..Demek istediğim, bunların DSG'den daha sorunsuz olduklarına dair hiç bir objektif değerlendirme ve veri yok..Bilakis, DSG'nin 2009 öncesi halini andıran bir yoğunlukta, sorunlu gözüküyorlar..( Volvo'nın powershift'inin yağlı tip olduğunu yeni öğreniyorum..Muhtemeldir ki çok daha sorunsuz olacaktır)..

    DSG ise VW'de bir evrim yaşıyor..Golf7'de kullanılan yeni nesil DSG'lerin Golf6'da kullanılandan farkını anlamanız için her iki aracı da peşpeşe kullanmanız lazım..7'deki çok daha kompakt, daha kararlı..Golf6'nın DSG'sinde zaman zaman kararsızlık ve daha önemlisi sürüşte bir boşluk-gevşeklik hissediyorsunuz..Bu farkın dayanıklılığa olumlu yansımaması düşünülemez..Benim tahminim ve iddiam odur ki bu yeni DSG daha uzun ömürlü olacak..Ama ne kadar olacağını zaman gösterecek..




  • Autotrader.com diye bir sitede Honda otomatik ve Ford Powershift karşılaştırılmıştı.
    2012 yılından sonra tüketici raporlarında Fordun dayanıklılık/güvenilirlik açısından ortalamanın atına indiği,
    bunun da nedeninin Powershift vites olduğu yazıyordu.
  • Dsg'nin adı çıkmış. En çok satılan o olduğu için sorun çıkarma ve bunun duyulma oranı daha yüksek. Ford dizellerine getirsin Powershift'i cesaret edip 5 yıl sonra konuşalım sorunlu mu değil mi diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O zaman takip :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.