Şimdi Ara

powershift & edc & dsg (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
9.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Opel active select , zf , eat6 , aisin , vs tork konvertörlülere yönelin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni nesil şanzumanlarda ariza riski yüksek,bende bir ay önce 2014 manel focustan,2015 1.6 otomatik focusa geçtim,benimde kafamda çok soru işaretleri vardı,çok şükür gayet memnunum ama ne olur ne olmaz diye 800 tl karşılığında garantiyi 2 yıl uzattım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ajf39 -- 24 Nisan 2017; 17:42:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • powershiftin 2 çeşidi var 1.6 atmosferik motorlarda olanlar kuru kavrama 1.5 tdci 120 ps dizellerde olanlar ıslak kavrama. dizelle kullanılan sağlam getrag markadır şirket aracımızda kullanıyoruz 40bine geldi herhangi bir sorun yok, güzel şanzıman.
    bir süre dsg kullandık leon 1.6 tdi ile güzel şanzıman fakat arıza durumları düşündürüyor.
    edc kullanmadım yorum yapamam.
  • Powershift adı altında Ford'da ve Volvo'da çeşitli değişik (farklı) teknoloji ve yapıdaki şanzımanları kullandı. Yani Kuga benzinli ile 1.5 dizel farklı şanzımanlar. 1.5 dizeldeki çift kavrama aslında Renault kadjardaki EDC nin üst versiyonudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vitisvinifera68 -- 24 Nisan 2017; 20:2:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nerd Miner

    Her powershift aynı kodlu şanzıman değildir. sorun çıkarmaya meyilli olanlar benzinli araçlardaki kuru kavrama olanlardır. Ford bildiğim kadarıyla insaflı davranıyor şanzıman arızasında genel olarak değiştiriyor. (10 yıl garanti olmalı)

    Dizel otomatik araçlarda yağlı- ıslak kavrama powershift vardır.Apayrı bir durum.

    Edc nin eğer bozulursa masrafı yüksek diyorlardı eskiden fakat oda öyle çarçabuk bozulan bir şanzıman olarak duymadım.


    Çift kavramanın hepsi riskli ama yazdıkları gibi dsg tam halay başıdır. Sıfır alınan araçta 300km de bozulmayı unutmadık

    Edc teknik olarak saglam ama baski balatasi kasim 2016 da 7bin tl idi. Yani balatasi cok pahali. Tabi bu rakam yetkili servis iscilik dahil fiyati.



    Disarida 3-4 bin tl ama servisten baska ayarlari zor yaparlar gibime geliyor.



    O bakimdan cift kavramalarda serviste bilgisayara baglayip baski balatanin ne kadar kaldigina muhakkak bakilmali.



    Hayirli gunler.

    Peki bu 3lü arasında balata kaç km götürür sizce?



    50 bin km götürür mü acaba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • eat 6 hangi modelden sonraki frannsızlarda var? bildiğimiz 2012 2011 c4lere biniyorum şu ufak el freninin orada çekilen kollu olanlara, kalkışları duruşları falan acayip sarsıntılı. neresi güzel o şanzımanın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hysteria_

    eat 6 hangi modelden sonraki frannsızlarda var? bildiğimiz 2012 2011 c4lere biniyorum şu ufak el freninin orada çekilen kollu olanlara, kalkışları duruşları falan acayip sarsıntılı. neresi güzel o şanzımanın?

    2015 sonrası sanırım eat6 en krallarıdır tam ot.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nerd Miner

    Her powershift aynı kodlu şanzıman değildir. sorun çıkarmaya meyilli olanlar benzinli araçlardaki kuru kavrama olanlardır. Ford bildiğim kadarıyla insaflı davranıyor şanzıman arızasında genel olarak değiştiriyor. (10 yıl garanti olmalı)

    Dizel otomatik araçlarda yağlı- ıslak kavrama powershift vardır.Apayrı bir durum.

    Edc nin eğer bozulursa masrafı yüksek diyorlardı eskiden fakat oda öyle çarçabuk bozulan bir şanzıman olarak duymadım.


    Çift kavramanın hepsi riskli ama yazdıkları gibi dsg tam halay başıdır. Sıfır alınan araçta 300km de bozulmayı unutmadık

    Edc teknik olarak saglam ama baski balatasi kasim 2016 da 7bin tl idi. Yani balatasi cok pahali. Tabi bu rakam yetkili servis iscilik dahil fiyati.



    Disarida 3-4 bin tl ama servisten baska ayarlari zor yaparlar gibime geliyor.



    O bakimdan cift kavramalarda serviste bilgisayara baglayip baski balatanin ne kadar kaldigina muhakkak bakilmali.



    Hayirli gunler.

    Peki bu 3lü arasında balata kaç km götürür sizce?



    50 bin km götürür mü acaba.

    ben 2,5 yıl once 65bin de fluence edc almıştım, 126 binde balatası değişti.

    ha benden önce kullanan nasıl kullanmış bilemem ben itinalı kullandım.

    valla o balata bir gün bitecek o bakımdan çift kavrama sahipleri er geç bu acı gerçekle karşılaşacaklar.

    çift kavrama şu anki haliyle; üreticilerin tüketicilere kurduğu bir tuzak bence.

    bu tuzağa bizzat düşmüş biri olarak konuşuyorum.

    teknik olarak bozulmasa bile balata fiyatı yetiyorda artıyor.

    dsg nin balatası biraz daha ucuz sanırım ama onunda tknik arızaları var bolca.

    edc baskı balata fiyatı aşağıda; powersifti bulamadım bulan bir arkadaş koyarsa öğrenmiş oluruz.
    https://www.parcafilosu.com/urun/renault-fluence-debriyaj-seti-otomatik-302057266r/1284/89037?gclid=CMDAo4XPvdMCFUQq0wod3l0FuA

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 24 Nisan 2017; 20:30:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şıh Hazretleri

    Yarı otomatik şanzımanların hepsi bozulmaya, sorun çıkarmaya meyillidir. Ama yine hiçbir şanzıman Dsg kadar sorun cıkarmaz.

    Çünkü hiçbiri onun 10 da 1 i kadar bile satamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nerd Miner

    Her powershift aynı kodlu şanzıman değildir. sorun çıkarmaya meyilli olanlar benzinli araçlardaki kuru kavrama olanlardır. Ford bildiğim kadarıyla insaflı davranıyor şanzıman arızasında genel olarak değiştiriyor. (10 yıl garanti olmalı)

    Dizel otomatik araçlarda yağlı- ıslak kavrama powershift vardır.Apayrı bir durum.

    Edc nin eğer bozulursa masrafı yüksek diyorlardı eskiden fakat oda öyle çarçabuk bozulan bir şanzıman olarak duymadım.


    Çift kavramanın hepsi riskli ama yazdıkları gibi dsg tam halay başıdır. Sıfır alınan araçta 300km de bozulmayı unutmadık

    Edc teknik olarak saglam ama baski balatasi kasim 2016 da 7bin tl idi. Yani balatasi cok pahali. Tabi bu rakam yetkili servis iscilik dahil fiyati.



    Disarida 3-4 bin tl ama servisten baska ayarlari zor yaparlar gibime geliyor.



    O bakimdan cift kavramalarda serviste bilgisayara baglayip baski balatanin ne kadar kaldigina muhakkak bakilmali.



    Hayirli gunler.

    Peki bu 3lü arasında balata kaç km götürür sizce?



    50 bin km götürür mü acaba.

    ben 2,5 yıl once 65bin de fluence edc almıştım, 126 binde balatası değişti.

    ha benden önce kullanan nasıl kullanmış bilemem ben itinalı kullandım.

    valla o balata bir gün bitecek o bakımdan çift kavrama sahipleri er geç bu acı gerçekle karşılaşacaklar.

    çift kavrama şu anki haliyle; üreticilerin tüketicilere kurduğu bir tuzak bence.

    bu tuzağa bizzat düşmüş biri olarak konuşuyorum.

    teknik olarak bozulmasa bile balata fiyatı yetiyorda artıyor.

    dsg nin balatası biraz daha ucuz sanırım ama onunda tknik arızaları var bolca.

    edc baskı balata fiyatı aşağıda; powersifti bulamadım bulan bir arkadaş koyarsa öğrenmiş oluruz.
    https://www.parcafilosu.com/urun/renault-fluence-debriyaj-seti-otomatik-302057266r/1284/89037?gclid=CMDAo4XPvdMCFUQq0wod3l0FuA

    hayırlı günler.



    sadece balata olarak ele alırsak bu km iyi bi değermiş,fakat bir de işin teknik boyutu olunca yine tork k. listenin başına geçiyor.. yağsız kalmadığı zaman sıkıntı çıkaran bi organ değil ve son tork k. teknolojisinde artık vites geçişinde olan yavaşlık ve yakıt s. önüne geçildi artık vites esnasında içerisindeki mekanizma ekstra yağ bulunduruyor yağ transferi gerçekleşmiyor ve bu da hem hız hem de yakıta katkı sağlıyor. kısacası hem çift kavrama hızı hem tehlikesiz mucize bir ş. oluyor elimizde teşekkür ederim bilgileriniz için.




  • Tam otomatiğe nasıl konfor yok demişsiniz anlamadım. tüm otomatik şanzıman türleri arasında en konforlusu tam otomatiklerdir. kararsızlık, silkeleme, titreşim yapmazlar. asıl o dsg, powershift ve edc denilen şanzımanlar konforsuzdur. sadece vites yükseltirken kesintisiz hızlanıyormuş hissiyatı verirler. sizin için konforlu demek vites yükseltmedeki aralıksız hızlanma hissi ise onu bilemem tabi. ancak vites düşürürken yine kararsızlık ve silkeleme yaparlar. ilerleyen kmlerde de titreşimler başlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haacar -- 25 Nisan 2017; 10:13:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haacar

    Tam otomatiğe nasıl konfor yok demişsiniz anlamadım. tüm otomatik şanzıman türleri arasında en konforlusu tam otomatiklerdir. kararsızlık, silkeleme, titreşim yapmazlar. asıl o dsg, powershift ve edc denilen şanzımanlar konforsuzdur. sadece vites yükseltirken kesintisiz hızlanıyormuş hissiyatı verirler. sizin için konforlu demek vites yükseltmedeki aralıksız hızlanma hissi ise onu bilemem tabi. ancak vites düşürürken yine kararsızlık ve silkeleme yaparlar. ilerleyen kmlerde de titreşimler başlar.



    peki hocam tam otomatikte önereceğiniz araç var mı 75000 ile 85000 arası
  • 3 üde aynı rengin laciverti
  • gokhantastan kullanıcısına yanıt
    İkinci el piyasasını tam bilemiyorum ama bildiğim tam otomatik araçlar,

    opel astra hb ve sedan kasa benzinli ve dizel

    peugeot 308 benzinli ve dizel

    hyundai i30 ve elantra benzinli ve dizel (bir önceki kasa)

    kia ceed benzinli ve dizel (2016 ve öncesinde)

    honda civic benzinli

    toyota corolla benzinli (bu araçta cvt şanzıman var. cvt de tam otomatik şanzıman gibi konforludur ancak vites geçişleri yoktur.)

    mazda 3 benzinli

    modellerde tam otomatik şanzıman var.
  • arkadaşlar tüm bu mesajlardan sonra power shift sağlam diyebilir miyiz yani en azından 100.000 km ye kadar sorunsuz ilerler mi?
  • gokhantastan kullanıcısına yanıt
    Poweshift iyidir al gel kafana takma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birazda senin sanzimani narin ve hassas kullanmana bagli sorun cikarip cikarmamasi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus ile Megane 4 aynı şanzımanı(Getrag marka) kullanıyorlar diye biliyorum, birisi Powershift diğeri Edc diye isimlendirmiş. Tabi arka planda yazılımları falan farklıdır.
  • Edc nin islak kavrama olani var.mi? Hangi modellerde kullaniliyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysuleymany

    Edc nin islak kavrama olani var.mi? Hangi modellerde kullaniliyor?

    sn yıldız paylaşmıştı. yeni megane 4'lerdeki edc şanzımanlar ıslak versiyonmuş.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.