Slm arkadaşlar uzun zamandan beri içimde var olan havacılık arzusu sonucu ppl almak gibi bi düşünce oluştu.. yanlız kafamda bazı soru işaretleri var deneyimli arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
-Öncelikle bu konuda hangi okulu / kursu / kulubü önerirsiniz bana ist havacılık kulübünü önerdiler ama bahçeşehir tarafında oturduğumdan özellikle yoğun trafikte oraya gitmem (sabiha gökçen) 3-4 saatin altına düşmez bide buna geliş eklersek… esasında thk yı tercih edebilirdim ama fiyatı biraz yüksek geldi sizce thk da bu fiyatın kıyaslayınca karşılığı varmıdır? bir diğer okul seçeneğim ise top air; ist beylikdüzündeki bu okul hem fiyat (10500 euro) hemde yakınlık olarak mantıklı geliyor ama fazla mezunu yok diye biliyorum..
-değişik okullarda değişik uçaklar kullanılmakta hatta bazı okullarda değişik uçak seçenekleri sunulmakta buda okulların fiyatına yansımakta bu uçaklar genelde cessna 172 s , cessna 152 , evektor sportstar rtc , cirrus s20 vb. ama çoğunluk cessna 172 s kullanıyor ve bu eğitimde referans uçak gösteriliyor cessna 172. cirrusta paraşüt olayı var. Evektor ise performans olarak çok iyi ama nerdeyse ultralight sınıfında bi uçak gerçek bir uçak deneyimi yaşayabilirmiyim şüphelerim var. bu arada eğtimlerinde evektor kullanan top air uçaklarının tamamı 2014 model sizce hangi uçakla bu eğitimi almalıyım?
-Hadi diyelim lisansımızı aldık peki bundan sonra bu hobime devam etmek için uçakmı almam gerekecek? çünkü bu sınıfta uçaklar memleket şartlarında kiralık pek bulunmuyormuş bulununcada saati 250 euro gibi yüksek rakamlar telafuz edilmekte imiş hani lisansı aldıktan sonra duvarda asılı durmasın hobide olsa bi işe yarasın diyorum şimdiden tşk ederim
ilerde cesna ailrsn zevk ucagi cokta saglam duz olan her yere inebilirsin ..topaire git fazlaca tecrubeleri var baya pilot mezun ettiler tek sikinti aracin olmasi lazm hezarfen biraz sapa yerde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
bende top air`e gitmeyi düşünüyorom ama filosunun tamamen çekoslavak evektor olması beni düşündürüyor; dediğim gibi evektorlar çok hafif nerdeyse ultralight sınıfında... top air`in iyi tarafıysa bütün filo 2014 model uçaklardan oluşuyor. hezarfen ise bana çok yakın evim bahçeşehir tarafında olduğundan 10 -15 dakikalık yol benim için , aynı zamanda top air de beylikdüzünde o dahada yakın yani
selamlar. ben de ppl lisansı almak istiyorum. fakat fazla kiloluyum ve gözüm bozuk. bunların bir etkisi olur mu ? sağlık raporu alırken bakılan özellikler neler ?
quote:
Orijinalden alıntı: ozanozsavas
selamlar. ben de ppl lisansı almak istiyorum. fakat fazla kiloluyum ve gözüm bozuk. bunların bir etkisi olur mu ? sağlık raporu alırken bakılan özellikler neler ?
PPL - yani hususi pilot lisansıdır sirketler genellikle belirlediği kurallar dahilinde sağlık prosedürler uygular mesela AYJET'in sadece sağlık yetkisi verdiği madde su'dur
Keza kiloda problem yasanmaz fakat göz havacılığın büyük bir kuralıdır ne derece bozuk ise bunuda eğitimi alacağınız havacılık kurulusunda sormanız mümkün bazı durumlarda istisna olabiliyor
quote:
Orijinalden alıntı: ozanozsavas
selamlar. ben de ppl lisansı almak istiyorum. fakat fazla kiloluyum ve gözüm bozuk. bunların bir etkisi olur mu ? sağlık raporu alırken bakılan özellikler neler ?
6 derece miyop 5 derece hipermetrop ve 2 derece astigmata kadar izin var bildiğim kadarıyla
vücut kitle endeksin 25 civarıysa yine sorun olmaz