Şimdi Ara

PRINS LPG FiLTRE BAKIM ARALIĞI: Çifte standardın nedeni nedir? 20 bin/75 bin km???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
2
Favori
29.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu konuyu bilgi alma ve teyit amaçlı açtım. Ortada bir hata veya çifte standart var gibi geldi... Lütfen konuyu polemik haline dönüştürmeyelim.


    - Bundan 1,5 yıl kadar önce PRINS sıralı sistem LPG kullanırken ustalara sorduğumuzda bakım aralığı için "ilk montajdan 20-25 bin kilometre sonra bir kez filtreler değişir, daha sonraki filtre bakımları her 75 bin kilometrede bir yapılır" derlerdi.

    - Şu an itibariyle üreticinin (PRINS) resmi internet sitesinde alttaki resimde de görebileceğiniz gibi) Prins sıralı sistem VSI ve VSI-2 kitlerde kullanılan filtreler için "ilk değişim 25 bin kilometre sonra, ve sonraki her 75 bin kilometrede bir değişir" diyor. Sanırım "Silverline" sıralı sistem de aynı filtreyi kullanıyor, diğer bir konuda bir usta öyle demişti.

    - Türkiye'de ise nedense son aylarda Prins bayilerinin "Her 20 bin kilometrede bir filtrelerin değişmesi lazım!" dediğini görüyoruz. Filtre aynı filtre, hiç değişmedi.


    Bu çifte standardın mantıklı bir açıklaması var mı? Neden "Türkiye şartlarında" filtre bakım aralıkları yaklaşık 3,5 ya da 4 kat daha az? Neden bu rakamlar bir kaç yılda aşağılara çekildi? 75 bin kilometre nere, 20 bin kilometre nere...


    PRINS resmi sitesi:
     PRINS LPG FiLTRE BAKIM ARALIĞI:  Çifte standardın nedeni nedir? 20 bin/75 bin km???



    (Büyütmek için resmin üzerine tıklayın)
     PRINS LPG FiLTRE BAKIM ARALIĞI:  Çifte standardın nedeni nedir? 20 bin/75 bin km???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 27 Mayıs 2013; 13:45:42 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    PRINS LPG Filtre Bakım Aralığı: Çifte Standardın Nedeni

    PRINS LPG sistemlerinde kullanılan filtreler, aracın performansı ve motorun ömrü için hayati önem taşır. Ancak, bu filtrelerin ne zaman değiştirilmesi gerektiği konusunda farklı bilgiler mevcuttur. Bazı kaynaklar 20.000 km'de bir filtre değişimi önerirken, diğerleri 75.000 km'ye kadar beklenebileceğini belirtir. Bu çifte standart kafa karışıklığına neden olabilir.

    Aralık Farklılığının Nedenleri

    PRINS LPG filtre bakım aralığındaki farklılık, birkaç faktöre bağlıdır:

    • Sürüş Koşulları: Sık sık tozlu veya kirli bölgelerde araç kullanmak filtrelerin daha hızlı kirlenmesine neden olur.
    • LPG Kalitesi: Düşük kaliteli LPG, filtreleri daha hızlı tıkayabilir.
    • Araç Tipi: Farklı araçlar, farklı yakıt tüketim oranlarına ve motor yapılarına sahiptir. Bu da filtre kullanım ömrünü etkileyebilir.

    Önerilen Değişim Aralığı

    PRINS resmi olarak 20.000 km'de veya her yağ değişiminde filtre değişimini önermektedir. Ancak, yukarıda belirtilen faktörler göz önüne alındığında, daha sık filtre değişimi gerekebilir.

    PRINS LPG Filtreleri Ne Zaman Değiştirilmeli?

    Filtre değişim dönemi geldiğinde aşağıdaki belirtiler görülebilir:

    • Motor performansı düşüşü
    • Yakıt tüketiminde artış
    • Zorlu çalışma
    • Egzozda aşırı emisyon

    Sonuç

    PRINS LPG filtrelerinin değişim aralığı, sürüş koşulları, LPG kalitesi ve araç tipine bağlı olarak değişebilir. En iyi uygulama, üreticinin önerdiği aralığa bağlı kalmak veya filtrelerin durumunu düzenli olarak kontrol ederek daha sık değiştirmek gerektiğinde tespit etmektir. Düzenli filtre değişimi, aracınızın optimum performansını ve uzun motor ömrünü sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Merhabalar,

    Çok iyi bir konuya değinmişsiniz. Bakalım ustalarımız ne cevap verecek. Bir tahminde bulunayım mı? Avrupada gaz kalitesi daha iyi, Türkiye'de daha kötü bu sebeple filtre erken tıkanıyor olabilir :)
  • eğer ustalara kalırsa 10.000 km de bir yapmak gerekiyor

    markadan kaynaklı farklılıklar var farktan kastım fiyat farkları yoksa resimde görülen filtrenin çindeki üretim maliyeti 1 doları aşmayacaktır ama ürünü alırken lanse edilen marka payını nasıl fazla ödüyorsak bakımlarda da bu marka payı devam ediyor bu konu ile ilgili daha önce prins e bir mail attım ve gelen cevapta her 20.000 km de bir filtre değişimi olması yönünde idi
  • öncelikle şunu belirtmekte fayda var. gerçekten türkiyedeki lpg yakıt kalitesi avrupa standartların çok altında. bunun yanı sıra özelikle istasyonların gerekli denetimden geçmemeleri. istasyonlardaki doluluk oranı kirlilik oranını belirleyen en büyük faktör. lpg depolarının sürekli dolu bulunması gerekirken çoğu istasyon denetlenmenin az olmasından ötürü yarının altında. dolayısıyla dibe doğru biriken yağ, parafin, demir gibi bileşenler yakıt olarak bize satılmakta. yılda en az iki defa propan ve bütan değerlerini değiştirmekte. sıvı sistemlerin türkiyeye geç gelmesinin en büyük nedeni R-115 belgesinin standartlarına uygun lpg yakıt karışımının sağlanmaması yüzünden. yani kullandığımız lpg yakıtı emisyon değerlerinde bile avrupa seviyesinde bile değil.

    prins aslında 20 bin km diyerek yine en büyük oranı açıklamış. zira %90 marka 10 bin km şartı koymuş. biz burdan görüyoruz aracımızda böyle böyle sıkıntı çıktı diye bize sorulan sorunların %35 inden fazla filitre değişimlşerinin yapılmaması yüzünden olması..

    şöyle bir gerçekte var.. filitre ücretleri olması gerekenden çok fazla. bu gün en ucuz değişen filitre 50 liradan başlıyor nerdeyse. burda bayileri yada distribitörleri yada markayı kötülemek yada yadırgamak değil ama devlet gerçekten fahiş bi şekilde vergi alıyor. ee zaten istasyonlar denetlenmiyor, pompalar sdandarta getirilmiyor. lpg ye teşvik anlamında sıfır çekiyor. üstüne üstün malın iki katı vergi bindirmesi işi iyice çığırından çıkarıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    eğer ustalara kalırsa 10.000 km de bir yapmak gerekiyor

    markadan kaynaklı farklılıklar var farktan kastım fiyat farkları yoksa resimde görülen filtrenin çindeki üretim maliyeti 1 doları aşmayacaktır ama ürünü alırken lanse edilen marka payını nasıl fazla ödüyorsak bakımlarda da bu marka payı devam ediyor bu konu ile ilgili daha önce prins e bir mail attım ve gelen cevapta her 20.000 km de bir filtre değişimi olması yönünde idi


    aslında haklısınız. ancak ülke şartlarımız devletin vergi politikası bunu körükleyen sebeblerin başında. sadece lpg sektöründe değil bir çok sektörde aynı. misal otomotiv sektöründede aynı. bize gelen bir araca 20 bin liraya bize satılıyorsa, o aracın aynısı farklı bir ülkede 12 bin liraya satılıyor. örn ırak..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    öncelikle şunu belirtmekte fayda var. gerçekten türkiyedeki lpg yakıt kalitesi avrupa standartların çok altında. bunun yanı sıra özelikle istasyonların gerekli denetimden geçmemeleri. istasyonlardaki doluluk oranı kirlilik oranını belirleyen en büyük faktör. lpg depolarının sürekli dolu bulunması gerekirken çoğu istasyon denetlenmenin az olmasından ötürü yarının altında. dolayısıyla dibe doğru biriken yağ, parafin, demir gibi bileşenler yakıt olarak bize satılmakta. yılda en az iki defa propan ve bütan değerlerini değiştirmekte. sıvı sistemlerin türkiyeye geç gelmesinin en büyük nedeni R-115 belgesinin standartlarına uygun lpg yakıt karışımının sağlanmaması yüzünden. yani kullandığımız lpg yakıtı emisyon değerlerinde bile avrupa seviyesinde bile değil.

    prins aslında 20 bin km diyerek yine en büyük oranı açıklamış. zira %90 marka 10 bin km şartı koymuş. biz burdan görüyoruz aracımızda böyle böyle sıkıntı çıktı diye bize sorulan sorunların %35 inden fazla filitre değişimlşerinin yapılmaması yüzünden olması..

    şöyle bir gerçekte var.. filitre ücretleri olması gerekenden çok fazla. bu gün en ucuz değişen filitre 50 liradan başlıyor nerdeyse. burda bayileri yada distribitörleri yada markayı kötülemek yada yadırgamak değil ama devlet gerçekten fahiş bi şekilde vergi alıyor. ee zaten istasyonlar denetlenmiyor, pompalar sdandarta getirilmiyor. lpg ye teşvik anlamında sıfır çekiyor. üstüne üstün malın iki katı vergi bindirmesi işi iyice çığırından çıkarıyor

    konuya ne kadar katkım olur bilmiyorum ama aşagıda resmini yayınladığım filitre yaklaşık 598 saat lpg de çalışmış bir araca ait dir İzmirde sürekli aynı istasyondan yakıt alan bir araca ait yeni ve üstünden çıkan filitreyi yanyana koydum ve örnek olması için resmini çektim
    Bu resim bize az çok fikir verecektir
     PRINS LPG FiLTRE BAKIM ARALIĞI:  Çifte standardın nedeni nedir? 20 bin/75 bin km???




  • Peki ustam bu filtrenin uzerinde bssinc ve sicaklik sensoru yok mu?

    O sensorler ne ise yariyor?
    Filtre tikaninca basinc dusecek ve o sensor gorevini yapmayacak mi? Neden sensor uyari verene kadar o filtreleri kullanmiyoruz?

    Yakitlarimiz kirli diyelim... Bakim araligini 3,5-4 kat azaltacak kadar mi kirli?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Peki ustam bu filtrenin uzerinde bssinc ve sicaklik sensoru yok mu?

    O sensorler ne ise yariyor?
    Filtre tikaninca basinc dusecek ve o sensor gorevini yapmayacak mi? Neden sensor uyari verene kadar o filtreleri kullanmiyoruz?

    Yakitlarimiz kirli diyelim... Bakim araligini 3,5-4 kat azaltacak kadar mi kirli?

    tuaf olanda bu filitre bu kadar tıkalı olması haznenin genişliğinden mi anlamadım çünkü atiker filitre hemen hemen su bardağı na yakın ölçüde
    hiç sıkıntı yoktu ve aracın yakıtıda 23 kuruşmuş
  • Shell ve Aygaz'dan sasmam.
    Bu LPG kirliligi ve AB standartlari konusunda bir de bu firmalardan bilgi isteyelim bakalim ne diyecekler?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • EPDK diye bir kurum var ülkemizde ancak fiyat belirleme dışında başka bir işlevini görmedim.LPG nin bir standardı var TS EN 589 peki her istasyondan aldığımız LPG bu standardın neresinde?İyi bir kontrol ve denetleme mekanizması olmadan aracımızın tüm bakımlarını zamanından önce yapacağımız aşikar bu ülkede.Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Peki ustam bu filtrenin uzerinde bssinc ve sicaklik sensoru yok mu?

    O sensorler ne ise yariyor?
    Filtre tikaninca basinc dusecek ve o sensor gorevini yapmayacak mi? Neden sensor uyari verene kadar o filtreleri kullanmiyoruz?

    Yakitlarimiz kirli diyelim... Bakim araligini 3,5-4 kat azaltacak kadar mi kirli?

    açıkcası bunu böyle yorumlamak hata olabilir. dahası haksızlık olabilir. her filitre tıkanır kirlenir her yakıt çok kirlidir demekte yanlıştır.. basınç ve sıcaklık sensürleri gaz şiddetin,i ve ısını ölçer. burda averaj önemlidir. 1,2 barda çalışanb sistem 0,5 bara düşmeyene kadar geçiş yapıp uyarı vermez. prinste ise 2,2 bar 1,5 bara düşmeyene kadar geçiş yapmaz. dolayısıyşa normal yakıtta 2,2 bar gören basınç sensürü kirlilik derecesine göre en 0,40 bar düşsse o araç zaten tekleme yapa yapa gitmez. yani burdaki averaj çok önemli.

    bir diğer husuta kullanıcıda bitiyor iş. kullanıcı sürekli belirgin bir istasyondan yakıt aldığı sürece tabiki yakıtı temiz olan bir istasyon. 20 bin km değil 50 bin km de gider ve sorunsuz işler. gel görki ülkemizdeki istasyonlarda bakım yok ve dökme gaz diye tabir ettiğimiz dibe çökmüş yakıtları ucuz diye alıp satıyolar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Shell ve Aygaz'dan sasmam.
    Bu LPG kirliligi ve AB standartlari konusunda bir de bu firmalardan bilgi isteyelim bakalim ne diyecekler?

    aygazın ilk katkılı otogazı çıktığında sistemleri ne derece etkilediğini gördük. nerdeyse her araç fil,tre değişimi ve enjektör değişimine gitti. ozamanda söyledik hatta ben bizzat 10 tane iç filitreyi gelen arkadaşlara verdim. yok efendim bizim yakıtımız böyledir şöyledir derken. 1 sene sonra ee katkı da bir sıkıntı çıkmış ondadır dediler.

    burda özelikle şikayet almadığım ipragaz,dır. ve ben hep onu öneriyorum. özelikle belki shell i hiç önermiyorum. aygaz da gayet iyi öneriyorum
  • BİRDE ŞU FİLİTREYE BAKALIM..
     PRINS LPG FiLTRE BAKIM ARALIĞI:  Çifte standardın nedeni nedir? 20 bin/75 bin km??? PRINS LPG FiLTRE BAKIM ARALIĞI:  Çifte standardın nedeni nedir? 20 bin/75 bin km??? PRINS LPG FiLTRE BAKIM ARALIĞI:  Çifte standardın nedeni nedir? 20 bin/75 bin km???




  • quote:

    EPDK denetim elemanlarının LPG rafineri ve dağıtım şirketlerinin depo ve tanklarından aldığı numuneler ODTÜ laboratuvarlarında analiz edildi. İlk sonuçlara göre aralarında ünlü iki markanın da bulunduğu bazı şirketlerin ürün numunelerinde teknik kriterlere aykırılık (standart dışılık) tespit edildi.


    LPG numuneleri teknik kriterlere aykırılık tespit edilen markaları biliyor musunuz ustam? Duydunuz mu? Eğer biliyorsanız "PM-özel mesaj" ile bildirir misiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    EPDK denetim elemanlarının LPG rafineri ve dağıtım şirketlerinin depo ve tanklarından aldığı numuneler ODTÜ laboratuvarlarında analiz edildi. İlk sonuçlara göre aralarında ünlü iki markanın da bulunduğu bazı şirketlerin ürün numunelerinde teknik kriterlere aykırılık (standart dışılık) tespit edildi.


    LPG numuneleri teknik kriterlere aykırılık tespit edilen markaları biliyor musunuz ustam? Duydunuz mu? Eğer biliyorsanız "PM-özel mesaj" ile bildirir misiniz?

    Aslında kimsenin günahını almak istemiyorum. çünkü bilmiyprum. hangileri olduğunu bilmiyorum. ve temiz olduğunu bildiğim ipragaz, aygaz ,milangaz ı tavsiye ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    açıkcası bunu böyle yorumlamak hata olabilir. dahası haksızlık olabilir. her filitre tıkanır kirlenir her yakıt çok kirlidir demekte yanlıştır.. basınç ve sıcaklık sensürleri gaz şiddetin,i ve ısını ölçer. burda averaj önemlidir. 1,2 barda çalışanb sistem 0,5 bara düşmeyene kadar geçiş yapıp uyarı vermez. prinste ise 2,2 bar 1,5 bara düşmeyene kadar geçiş yapmaz. dolayısıyşa normal yakıtta 2,2 bar gören basınç sensürü kirlilik derecesine göre en 0,40 bar düşsse o araç zaten tekleme yapa yapa gitmez. yani burdaki averaj çok önemli.

    bir diğer husuta kullanıcıda bitiyor iş. kullanıcı sürekli belirgin bir istasyondan yakıt aldığı sürece tabiki yakıtı temiz olan bir istasyon. 20 bin km değil 50 bin km de gider ve sorunsuz işler. gel görki ülkemizdeki istasyonlarda bakım yok ve dökme gaz diye tabir ettiğimiz dibe çökmüş yakıtları ucuz diye alıp satıyolar.


    Ustam sizin bu teknik bilgi içeren mesajınız arada kaynadı. Öncelikle değerli zamanınızı ayırıp bu bilgileri verdiğiniz için teşekkür ederim Mehmet Ustam.

    Konumuze geri dönelim: Peki sonuçta o basınç sensörü filtrenin tıkanmasını haber vermek için orada yok mu? PRINS o sensörü oraya koyarken mutlaka ideal çalışma basınç aralığına göre ayarlamıştır diye düşünüyorum. Kendi yaptığı filtrenin basınç sensörü madem motorun zor çalışacağı veya tekleyeceği bir basınca kadar uyarı vermeyecek, o zaman o sensörü oraya koymasının ne anlamı var ki?

    Zaten diğer markaların filtrelerinde basınç yeterince düşünce araç dolu depoda dahi benzine atmaya başlıyor, sanırım filtrelere ve enjektörlere ulaşan gaz basıncı yetersiz kaldığı için sistem kendini benzine atıyor. Diğer markaların filtrelerinde basınç sensörü de yok yani. PRINS filtreye dahi sensör koymuş. Demekki o sensör gaz basıncı ideal basınç aralıklarında olduğu sürece uyarı vermeyecek öyle değil mi?

    Biz zamanında ilk montajdan 22-23 bin km sonrası ilk filtre değişimini yaptırdık. Sonrası için 75 bin km daha binin denmişti. O zamanlar kötü gaz ile iyi gaz ayrımını bilmezdik. Ama ona rağmen uzun süre Shell-Opet-İpragaz-Total gazlarını kulandık. Rahat 50-60 bin km binmişizdir. Daha sonra şu her yere mantar gibi biten ucuz Demirören LPG istasyonları açılınca bir süre çekişi düşüren o gazlardan aldık. 70 bin km civarında sorun çıkınca servise gittik. Filtrelerden birinden minik minik çelik talaşları çıkmıştı. Tekrar filtre değişimi yaptırıp ondan sonraki bakımı göremedik artık... Aracımıza 80 bin km civarında takılan KPG sıralı sistem biz satana kadar yani 195 bin kilometreye kadar sorunsuzca çalıştı.

    Bildiğim kadarıyla piyasadaki en iyi en hassas süzgeçli LPG filtresi PRINS'te. 10 mikron gibi son derece ince bir aralığa sahip. Bu aralık enjekötlrier kötü gazdan bile korumaya yetmez mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    açıkcası bunu böyle yorumlamak hata olabilir. dahası haksızlık olabilir. her filitre tıkanır kirlenir her yakıt çok kirlidir demekte yanlıştır.. basınç ve sıcaklık sensürleri gaz şiddetin,i ve ısını ölçer. burda averaj önemlidir. 1,2 barda çalışanb sistem 0,5 bara düşmeyene kadar geçiş yapıp uyarı vermez. prinste ise 2,2 bar 1,5 bara düşmeyene kadar geçiş yapmaz. dolayısıyşa normal yakıtta 2,2 bar gören basınç sensürü kirlilik derecesine göre en 0,40 bar düşsse o araç zaten tekleme yapa yapa gitmez. yani burdaki averaj çok önemli.

    bir diğer husuta kullanıcıda bitiyor iş. kullanıcı sürekli belirgin bir istasyondan yakıt aldığı sürece tabiki yakıtı temiz olan bir istasyon. 20 bin km değil 50 bin km de gider ve sorunsuz işler. gel görki ülkemizdeki istasyonlarda bakım yok ve dökme gaz diye tabir ettiğimiz dibe çökmüş yakıtları ucuz diye alıp satıyolar.


    Ustam sizin bu teknik bilgi içeren mesajınız arada kaynadı. Öncelikle değerli zamanınızı ayırıp bu bilgileri verdiğiniz için teşekkür ederim Mehmet Ustam.

    Konumuze geri dönelim: Peki sonuçta o basınç sensörü filtrenin tıkanmasını haber vermek için orada yok mu? PRINS o sensörü oraya koyarken mutlaka ideal çalışma basınç aralığına göre ayarlamıştır diye düşünüyorum. Kendi yaptığı filtrenin basınç sensörü madem motorun zor çalışacağı veya tekleyeceği bir basınca kadar uyarı vermeyecek, o zaman o sensörü oraya koymasının ne anlamı var ki?

    Zaten diğer markaların filtrelerinde basınç yeterince düşünce araç dolu depoda dahi benzine atmaya başlıyor, sanırım filtrelere ve enjektörlere ulaşan gaz basıncı yetersiz kaldığı için sistem kendini benzine atıyor. Diğer markaların filtrelerinde basınç sensörü de yok yani. PRINS filtreye dahi sensör koymuş. Demekki o sensör gaz basıncı ideal basınç aralıklarında olduğu sürece uyarı vermeyecek öyle değil mi?

    Biz zamanında ilk montajdan 22-23 bin km sonrası ilk filtre değişimini yaptırdık. Sonrası için 75 bin km daha binin denmişti. O zamanlar kötü gaz ile iyi gaz ayrımını bilmezdik. Ama ona rağmen uzun süre Shell-Opet-İpragaz-Total gazlarını kulandık. Rahat 50-60 bin km binmişizdir. Daha sonra şu her yere mantar gibi biten ucuz Demirören LPG istasyonları açılınca bir süre çekişi düşüren o gazlardan aldık. 70 bin km civarında sorun çıkınca servise gittik. Filtrelerden birinden minik minik çelik talaşları çıkmıştı. Tekrar filtre değişimi yaptırıp ondan sonraki bakımı göremedik artık... Aracımıza 80 bin km civarında takılan KPG sıralı sistem biz satana kadar yani 195 bin kilometreye kadar sorunsuzca çalıştı.

    Bildiğim kadarıyla piyasadaki en iyi en hassas süzgeçli LPG filtresi PRINS'te. 10 mikron gibi son derece ince bir aralığa sahip. Bu aralık enjekötlrier kötü gazdan bile korumaya yetmez mi?

    şimdi prinste basınç sensürü filitreniin üstünde . yani filitre tıkanmayana kadar yada yakıtı sözmezse kirli yakıt sensüre ulaşır ki sensürün gözünü tıkar. bu durumda kirli yakıttan ötürü geçiş yapabilir. ama bu düşük bir ihtimal. diğer sistemlerdede basınç sensürü vardır. ekstra map sensürlüdür. yani basınç sensürü enjektörden sonraki yada enjektöre yapışıktır. aeb sistemlerde map ile basınç sensürü birdir. iki hortum takılır biri manifold basıncını ölçer diğeri gaz basıncını ölçer.

    yukardaki resimdede görüldüğü üzere filitre bu denle tıkanmışsa regülatör içi yaylar gazı geçiremez durumdadır. eğerki basınç sensürleri regülatörden önce yada gaz valfin üzerinde olsaydı ozaman diyebilirdik sensür kirli yakıttan benzine geçiş yapmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    şimdi prinste basınç sensürü filitreniin üstünde . yani filitre tıkanmayana kadar yada yakıtı sözmezse kirli yakıt sensüre ulaşır ki sensürün gözünü tıkar. bu durumda kirli yakıttan ötürü geçiş yapabilir. ama bu düşük bir ihtimal. diğer sistemlerdede basınç sensürü vardır. ekstra map sensürlüdür. yani basınç sensürü enjektörden sonraki yada enjektöre yapışıktır. aeb sistemlerde map ile basınç sensürü birdir. iki hortum takılır biri manifold basıncını ölçer diğeri gaz basıncını ölçer.

    yukardaki resimdede görüldüğü üzere filitre bu denle tıkanmışsa regülatör içi yaylar gazı geçiremez durumdadır. eğerki basınç sensürleri regülatörden önce yada gaz valfin üzerinde olsaydı ozaman diyebilirdik sensür kirli yakıttan benzine geçiş yapmış.


    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler ustam.

    Ben bütün dediklerinizden şunu anladım: Şu an temiz olduğu düşünülen İpragaz, Aygaz ve istemeyerek adını söylediğim Milangaz dışına çıkmazsak bu filtre bakım aralığı 20 bin kilometreden yukarılara çekilebilir.

    Milangaz'ı istemeden söylüyorum çünkü geçmişte bu millete ucuz gaz diye o kötü gazı satan Demirören markasıydı. O gazı kullanmaya başlayınca araçlarımızda çekiş çok düşmüştü ve filtrelerimizde (bendeki Prins, arkadaştaki Brc) ilk defa metal talaşarına rastlamıştık. Tek depo ile yaptırdığı kilometre de düşüktü. İstasyonun adını da vereyim: Ankara Macunköy'de meşhur Eyvan Sofrası ve Adil Iraz Urfalı Keko restoranlarının yakınındaki Demirören logolu Gül Otogaz diye bir yerden bir süre gaz almıştık, 4-5 depo sonunda anladık ki kilometre başına düşen maliyet Aygaz-Shell markalarından birazcık aşağıda, oysa o zaman için Demirören logolu istasyonlar gazı diğerlerine göre %20 daha ucuza veriyorlardı. Shell, Aygaz 1,5 TL iken Demirören logolu GÜL Otogaz'dan 1,25 TL'ye gaz alıyorduk. Buradan almaya başladıktan sonra filtrelerimiz ilk defa bu kadar fazla kararmıştı.

    Geçmişte Aygaz Euro LPG+ ile ilgili sizin dışınızda daha bir çok ustadan filtrelerde sorun yaptığına dair orumlar almıştık. İçerisinde yağlı bir madde olduğunu söylüyorlardı. Şimdi Aygazı da önerdiğinizde göre demekki formülü düzelttiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    şimdi prinste basınç sensürü filitreniin üstünde . yani filitre tıkanmayana kadar yada yakıtı sözmezse kirli yakıt sensüre ulaşır ki sensürün gözünü tıkar. bu durumda kirli yakıttan ötürü geçiş yapabilir. ama bu düşük bir ihtimal. diğer sistemlerdede basınç sensürü vardır. ekstra map sensürlüdür. yani basınç sensürü enjektörden sonraki yada enjektöre yapışıktır. aeb sistemlerde map ile basınç sensürü birdir. iki hortum takılır biri manifold basıncını ölçer diğeri gaz basıncını ölçer.

    yukardaki resimdede görüldüğü üzere filitre bu denle tıkanmışsa regülatör içi yaylar gazı geçiremez durumdadır. eğerki basınç sensürleri regülatörden önce yada gaz valfin üzerinde olsaydı ozaman diyebilirdik sensür kirli yakıttan benzine geçiş yapmış.


    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler ustam.

    Ben bütün dediklerinizden şunu anladım: Şu an temiz olduğu düşünülen İpragaz, Aygaz ve istemeyerek adını söylediğim Milangaz dışına çıkmazsak bu filtre bakım aralığı 20 bin kilometreden yukarılara çekilebilir.

    Milangaz'ı istemeden söylüyorum çünkü geçmişte bu millete ucuz gaz diye o kötü gazı satan Demirören markasıydı. O gazı kullanmaya başlayınca araçlarımızda çekiş çok düşmüştü ve filtrelerimizde (bendeki Prins, arkadaştaki Brc) ilk defa metal talaşarına rastlamıştık. Tek depo ile yaptırdığı kilometre de düşüktü. İstasyonun adını da vereyim: Ankara Macunköy'de meşhur Eyvan Sofrası ve Adil Iraz Urfalı Keko restoranlarının yakınındaki Demirören logolu Gül Otogaz diye bir yerden bir süre gaz almıştık, 4-5 depo sonunda anladık ki kilometre başına düşen maliyet Aygaz-Shell markalarından birazcık aşağıda, oysa o zaman için Demirören logolu istasyonlar gazı diğerlerine göre %20 daha ucuza veriyorlardı. Shell, Aygaz 1,5 TL iken Demirören logolu GÜL Otogaz'dan 1,25 TL'ye gaz alıyorduk. Buradan almaya başladıktan sonra filtrelerimiz ilk defa bu kadar fazla kararmıştı.

    Geçmişte Aygaz Euro LPG+ ile ilgili sizin dışınızda daha bir çok ustadan filtrelerde sorun yaptığına dair orumlar almıştık. İçerisinde yağlı bir madde olduğunu söylüyorlardı. Şimdi Aygazı da önerdiğinizde göre demekki formülü düzelttiler.

    dediğiniz gibi özellikle ipragaz aygaz favori. ve düzenli bi şekilde bu istasyonlardan yakıt alındımı çok daha fazla temiz kalır filitreler




  • Dünyanın en kötü yakıtlarından birini en pahalıya aldığımız için olması kuvvetle muhtemel.
    Araçlarınızın periyodik bakımlarına bakın,mesela Corsa'nın periyodik bakımı 2 yıl/30 bin km olsa gerek Almanya'da.LPG periyodik bakım fiyatları abartılmadığı sürece 20 bin km oldukça makul bir sayı.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.