Trendyol Elektronik Ürün İade Rezaleti
Özet geçmek gerekirse İndirim günleri süreci içerisinde almış olduğum elektronik ürünün bozuk, sorunlu olmasına nazaran iadesinin yapılmaması.
Olay şöyle gelişiyor. Trendyol'dan aldığım elektrikli süpürgeyi kutusundan çıkardım. Ürünü kutudan çıkarma konusunu unutmayın. Tekrar geleceğim buraya çünkü. Size bir ürün geldiğinde ne yaparsınız? Kutuyu açar, prize takar, çalışıp çalışmadığını kontrol edersiniz, denersiniz değil mi? Ben de aynı bu şekilde kutuda herhangi bir hasar görmediğim için kargocudan ürünü aldım. Daha sonra ürünü açtım, kurdum ve prize takıp denedim. Ürünü açtıktan 2-3 dakika sonra motor kısmından yoğun şekilde plastik kokusu geldiğini görünce direkt ürünü prizden çıkardım. Belki ilk açıldığı için olmuş olabileceğini düşünüp yarım saat - bir saat kadar süre sonra tekrar denemek için prize taktım ve ürünün hala aynı şekilde yoğun bir plastik kokuya sahip olduğunu görünce iade işlemleri başlattım. Ürünü tekrar dikkatlice demonte hale getirip kutusuna yerleştirdim, iade kodunu alıp ve kargo şirketi aracılığı ile iade işlemi başlattım. Ürün satıcıya ulaşır ulaşmaz sebepsiz bir şekilde iadenin reddedildiği yazıldı ve ürünü tekrar bana geri gönderdiler. Ben de bu ürünü kabul etmeyeceğimi belirtip geri gönderdim tekrar. Neden daha hiç kullanmadığım bir ürünü satın alayım ki? Siz, bozuk - hasarlı - sorunlu bir ürün gördüğünüzde onu almak ister misiniz?
Ardından Trendyol ile irtibata geçtim. Bana ürünü teknik servise göndermem gerektiğini söyleyip durdular. Şunu anlamıyorum. Bu ürünü ahlaksızlık yaparak bozuk - sorunlu satan satıcı mı bunun teknik servis kısmıyla uğraşmalı yoksa daha ürünü sadece ve sadece 2 dakika deneme amaçlı çalıştıran ben mi? Neden bozuk bir ürün için hem para verip hem de teknik servisle ben uğraşıyorum bunu anlamış değilim. Böyle saçma bir şey olabilir mi?
Gelelim en başta belirttiğim kutusundan çıkarma konusuna. Eğer ki bir elektronik ürünü kutusundan çıkartırsan, sorumluluk tamamen sana geçiyormuş ve iade yapılmıyormuş. Bu da şu demek oluyor. Ürün bozuk bile gelse, sorumluluk senindir. İnternet sitesinde yazan “ücretsiz iade” konusu geçersizdir. Sana bozuk gelen ürünün teknik servisiyle de sen uğraşmak zorundasın. Eğer ki ürünün iadesini istiyorsan kutusundan çıkarmamış olman gerekiyor.
Trendyol şunu düşünüyor sanırım. Ürün kargodan gelecek. Ben güzelce kutulanmış, kargolanmış ürünü evime almadan önce “bu kutu çok güzel paketlenmiş. Ama hislerime göre bu ürün bozuk, ben en iyisi kutuyu bile açmadan iade edeyim.” Böyle bir düşünce olabilir mi? Ben bir ürünü açıp kontrol etmeden o ürünün çalışıp çalışmadığını nasıl anlayacağım? Oldu ki çalışmadı ya da sorunlu çalıştı. Bunun teknik servisi ile ben mi uğraşacağım bozuk mal satan satıcı yerine? Böyle saçma bir düzen mi olur?
Bu konuyu açıyorum ki elektronik ürün almak isteyenlere ders olsun. Dikkat edin arkadaşlar. Kutusu ne kadar güzel olursa olsun elinizi kutunun üstüne koyun ve hissetmeye çalışın ürünün çalışıp çalışmadığını. Kutuyu açarsanız ve bozuk çıkarsa mesuliyet sizlerin… Çünkü rezalet olmak bunu gerektirir.
Ek olarak ürünün iade koşullarına baktığımda şununla karşılaşmaktayım:
İade Koşulları
Teslimat tarihinden itibaren 15 gün içerisinde iade edebilirsiniz.
Nasıl İade Ederim?
- trendyol.com ve mobile uygulamalarda yer alan "Hesabım" bölümünden “Siparişlerime” gidin.
- “Sipariş detay” butonuna basın ve siparişinizin detaylarını görüntüleyin.
- Kolay iade butonuna basın.
- İade edilecek ürün ve iade nedeni seçin. Aynı üründen birden fazla satın aldıysanız iade edilecek ürün adedini de seçmeniz gerekir.
- Birden fazla kargo seçeneği çıktığı durumda kargo seçiminizi yapın.
- Ekranda çıkan iade kargo kodunu not alın. İade kargo kodunuza siparişlerim sayfasından ve üyelik mail adresinize gönderilen bilgilendirme mesajından da ulaşabilirsiniz.
- İade edilecek ürünler ile birlikte faturayı tek bir pakete koyun.
- Paketi iade kargo koduyla birlikte seçtiğiniz kargoya 7 gün içinde teslim edin. 7 günü geçirdiğiniz durumda yeniden iade kargo kodu almanız gerekir.
İade Koşulları:
İade edeceğiniz ürünün, paketi hasar görmemiş, kullanılmamış ve kullanım hatası sonucu zarar görmemiş olması gerekmektedir.
Ürünler kullanılmış, yıpranmış, yıkanmış bir şekilde bize ulaşırsa size geri göndermek zorunda kalabiliriz. Bu durumda ücret iadesi yapılmaz.
İade etmek istediğiniz ürün/ürünleri tüm aksesuarları ve orijinal kutusu ile faturası ile beraber iade etmeniz gerekmektedir.
Tek kullanımlık ürünlerin ve hızlı bozulan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.
Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, iç giyim ürünleri, mayo, bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler ile kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.) ancak ambalajı açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları halinde iade edilebilir.
Beyaz eşya (buzdolabı, bulaşık makinesi, çamaşır makinesi, fırınlar [gaz, elektrik, mikrodalga], set üstü ocaklar, aspiratörler, ütüler, vantilatör, ısıtıcılar, soğutucular), televizyon vb. kurulum gerektiren ürünlerin kutuları ürün tarafınıza teslim edildikten sonra yalnızca yetkili servis çalışanları tarafından açılmalıdır. Yetkili servis çalışanlarından önce ürünün kutusunun tarafınızca açılması halinde ürün garanti kapsamı dışında kalabilir.
Ürün yetkili servis çalışanları tarafından açıldıktan sonra üründe herhangi bir hasar/kusur/ayıp tespit edilmesi halinde yetkili servis çalışanlarına detaylı olarak sorunun not edildiği bir durum tespit tutanağı/servis formu/servis raporu doldurtmanız gerekir. Bu belgeyi aldıktan sonra ürünü iade etmek istemeniz halinde www.trendyol.com internet sitesi üzerinden iade kodu alarak ürünü kargo görevlisine teslim ederek ürünü iade edebilirsiniz.
QP Windforce Modeli Hakkında
|
|
|
|
Son Giriş: 3 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 4 yıl
Mesaj Sayısı: 68
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 69
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 1.309 (Bu ay: 21)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 15 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Taşınabilir Bilgisayarlar