Merhaba arkadaşlar illallah ettiğim Asus ac750 servise gitti büyük ihtimalle yenisini yollayacaklar, sürekli kopma yaşatıyordu en son tam gitti DSL ve İnternet ışığı yanmıyordu ttnet ekipleri geldi modeme kadar sorun yok modeme takınca ne DSL ne internet ışığı yanıyor 5 ay sonra garantisi bitecekken yolladım asusa.
şimdi yerine Wi-Fi 6 modem almayı düşünüyorum siz olsanız hangisini alırsınız ve neden? Şimdiden teşekkür
Aklımda 5 ay önce çıkan en yeni model TP-LİNK VX230V var
Tp-Link VX230V, AX1800 Çift Bant Wi-Fi 6 Fiber Destekli Vdsl/adsl Modem Router
Diğeri ise ZYXEL DX3301-TO
ZYXEL DX3301-T0 Wifi 6 AX1800 5 Ghz ve 2,4 Ghz Vdsl2 5 Port Gigabit MPro Mesh Modem
Merhaba Arkadaşlar 10 yıllık dizel 4 çeker dusterden sonra benzinli 4 çeker arabaya geçtim, ilk kez otomatik kullanıyorum bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. (1.5 163 bg 38.000 km)
- CVT şanzımanda ışıklarda beklerken boşa almak( N) mı yoksa frende (D) beklemek mi doğru olan? Frende beklersek ne sorun yaratır?
- CVT şanzımanlı arabalar da baskı balata yok mu?
- Araba sabah ilk çalışmada sürekli gaza basıyormuşum gibi çalışıyor bu normal mi?
- İlk çalışmada araç da boşta iken titremeler oluyor sanki biz üşüyünce bir titreme tutar geçer ya aynen o şekil:) ?
Bazı fırsatçı bayiler ellerindeki ÖTV indirimli otomobilleri galericilere eski fiyattan satıyor. Vatandaşa bu indirimli otomobiller verilmiyor. Araç isteyene "tam donanımlı" paket teklif ediliyor. Onun fiyatı ise "ÖTV indirimsiz" halinin bile üzerine çıkıyor.
Belli hacimlere sahip sıfır kilometre araçlarda ÖTV indirimine gidildi. Bu karar, 320 bin TL'yi geçmeyen otomobillerde 20-50 bin TL arasında indirime sebep oldu. Ancak bu fiyat düşüşü vatandaşın cebine yansımadı. Bayilerde neredeyse otomobil bulmak imkansız. Uzun teslimat süreleri sebebiyle vatandaş, sıfırdan ikinci el otomobil piyasasına kaymak durumunda kaldı. Hal böyle olunca ikinci el otomobil piyasasında fiyatlar, sıfır kilometre araçlara göre daha yüksek kaldı. Mesela 1,6, düz vitesli, 2021 model bir otomobilin ÖTV indirimi sonrası fiyatı 220 bin TL'ye geriledi. Ancak galerilerde aynı statüde olan bir otomobil 270 bin TL civarında alıcı buluyor. Galeride 'hemen teslim' ve 'istenilen model' bulma avantajı da vatandaşı ikinci ele yöneltiyor. Bu yaşanan durumun arkasında fırsatçı bayilerin olduğu ortaya çıktı.
Şayet bir otomobil almak isterseniz full donanımlı bir modeli hemen teslim edebilen bazı bayiler, ÖTV indirimi sonrası düşen fiyattan (en baz model) otomobilin teslim edilmesi için ise iki üç ay süre veriyor. Full donanımlı bir otomobilin fiyatı ise 20-40 bin arasında fark ediyor. Kısacası bazı bayiler ÖTV indirimini "donanım" satarak yok ediyor. Üstelik bu donanım satışlarından da ekstra para kazanıyorlar. Ellerinde bulunan, yani stok yaptıkları ÖTV indirimli baz modeller ise eski fiyattan galericilere satılıyor.
'TAM DONANIM VERELİM'
Telefonla fiyat aldığımız bir satış temsilcisi, ÖTV indirimi sonrası markanın internet sitesinde yazan fiyatta bir otomobilin olmadığını söylüyor. Satış danışmanı "İnternet sitemizde 261 bin TL olan modelimizi almak isterseniz, teslim edilmesi kasım ayında olacak. Ancak elimizde aynı modelin full paketlisi var. Onun fiyatı da 320 bin TL. Eğer isterseniz hemen teslim alabilirsiniz" dedi. Dolayısıyla ÖTV indirimi öncesi 310 bin TL olan bir otomobili, bayide 320 bin TL'ye almak durumunda kalıyorsunuz. Şayet tam donanımlı bir otomobil almak isterseniz 20-40 bin lira arasında fark ödemeniz gerekiyor. Bu da opsiyona giriyor. Bu donanım seviyelerinde tercihe göre; deri koltuk, tam açılabilir sunroof, multimedya ekran, park sensörü, ısıtmalı koltuklar, LED ön farlar, ekstra sis farları, otomatik klima ve geri görüş kamerası gibi birçok özellik yer alıyor.
Bir başka durum ise stok yapan bayilerin ellerindeki otomobilleri eski fiyattan galericilere satması. İkinci el piyasasının hala hareketli olması sebebiyle fiyatlarda bir düşüş yaşanmadı. Galericiler, bayilerin elindeki otomobilleri ÖTV indirimsiz eski fiyattan alıyor. Sektörden aldığımız bilgiye göre bazı bayiler, stokladıkları ÖTV indirimsiz otomobilleri galericilere eski fiyattan satıyor. Galericiler ise üzerine kar payını koyarak 'hemen teslim' şeklinde vatandaşa satıyor.
Toyota, Yaris adlı B segment ufak hatchback modelinin crossover versiyonu niteliğindeki yeni model Yaris Cross'u geçtiğimiz yıl tam da bu aylarda tanıtmıştı. Bugün ise aracın Avrupa'ya giriş yaptığını ve Mayıs ayında siparişlerinin açılıp, Eylül ayında ilk sahipleriyle buluşacağını öğreniyoruz.
Bu açıklamalarla birlikte Toyota Yaris Cross'un yeni görüntüleri de yayınlandı. Lansman görüntülerinde koyu sarı rengiyle gördüğümüz aracı bu sefer farklı bir renk ve farklı bir donanım paketiyle görüyoruz. Lansman aracı Elegant adlı üst seviye donanım paketine sahipti. Bu yeni görüntülerdeki araç ise Adventure (bazı ülkelerde Dynamic) adlı ve daha fazla SUV görünümü sunan bir donanım paketine sahip.
Yaris Cross'un en SUV görünümlü paketi olduğunu söyleyebileceğimiz bu pakette ön ve arka tamponun daha farklı olduğu görülebiliyor. Buralarda koruma plakalarına yer verilmiş. Ayrıca farklı tasarımlı 18 inç'lik jantlar ve gümüş tavan rayları gibi kısımlar da yine aracın farklı kısımlarından oluyor. Aracın iç mekanında da piano siyah detaylar, siyah tavan döşemesi ve özel koltuklar görülüyor.
Kaputu altında herhangi bir değişikliği bulunmayan bu versiyonun, 4 tekerden çekiş sistemi (AWD) ile alınabileceği de belirtiliyor. Aracın motoru ise 118 beygir güç üreten 1.5 litrelik hibrit ünite oluyor.
Toyota, Yaris Cross araçlarını hafif arazi şartlarında da kullanmayı planlayan müşterileri için oluşturduğu bu görüntülerdeki Adventure donanım paketine ek olarak, Premiere Edition adlı özel bir paket daha hazırlamış. Bu paketin aracın üretiminin ilk yılında satılacak özel ve sınırlı sayıda üretilmiş bir paket olacağı da belirtiliyor.
Son birkaç yıldır zarar gören Güney Koreli otomobil üreticisi SsangYong, borçlu olduğu yerlere ödeme yapamadığı için Seul mahkemesine iflas başvurusunda bulundu. Bankalara 54 milyon dolar kredi borcu olan şirketin toplam zararı şu anda 149 milyon dolar.
SsangYong’un hisselerinin yaklaşık yüzde 75’i 2011 yılında Hindistan holdingi Mahindra Grubu tarafından satın alındı fakat bu Kore markasını ayağa kaldırmayı başaramadı.
Koronavirüsün olumsuz etkilerinden kurtulmak için Bank of America, JPMorgan Chase ve BNP Paribas bankalarından aldığı 54 milyon dolarlık krediyi geri ödeyemeyen SsangYong iflas bayrağını çekti.
Mahindra, Haziran ayından bu yana, 2010’da neredeyse iflas durumundan satın aldığı ve geri dönüş için mücadele ettiği SsangYong’daki yüzde 75 hissesinin tamamı veya çoğu için bir alıcı arıyor.
Otomobil ithalatında uzmanlaşan Amerikan şirketi HAAH Automotive Holdings’in yatırım ilgisi göstermesinin ardından bir umut ışığı göründü. Ancak SsangYong’nun arka arkaya 15 çeyrekte bir işletme zararı kaydetmesi ve satışlarının 2015’ten beri istikrarlı bir şekilde düşmesi, yatırımcının şüpheyle yaklaşmasına neden oluyor.
İflas davasına göre, Koreli şirketin potansiyel bir yatırımcı ile anlaşma sağlamak veya borçlarını yeniden yapılandırmak için alacaklılarıyla pazarlık etmek için üç ayı var. Şu anda SsangYong markasının devlet tarafından devralınması hakkında ise herhangi bir yorum yapılmıyor.
https://otoajanda.com/ssangyong-motor-yeniden-iflas-masasina-oturdu//
Yeni Hyundai Tucson'un teknik özellikleri, Hyundai'nin global sitesi üzerinden bu şekilde açıklandı. Fakat bu tablodaki tüm motor seçeneklerinin ülkemize gelip gelmeyeceği gibi konular hâlâ belirsiz.
Otomatik olanlar hibritle birlikte gelmek zorunda(daha da maliyetli), yada manuel dizel getirecek hyundai.
|
|
|
Son Giriş: 3 hafta önce
Son Mesaj Zamanı: 2 ay
Mesaj Sayısı: 566
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 576
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 23.857 (Bu ay: 273)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 103 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Ev Elektroniği ve Elektrikli Ev Aletleri