Şimdi Ara

Mitsubishi Eclipse Cross cvt şanzıman kullanımı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar 10 yıllık dizel 4 çeker dusterden sonra benzinli 4 çeker arabaya geçtim, ilk kez otomatik kullanıyorum bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. (1.5 163 bg 38.000 km)


    1. CVT şanzımanda ışıklarda beklerken boşa almak( N) mı yoksa frende (D) beklemek mi doğru olan? Frende beklersek ne sorun yaratır?
    2. CVT şanzımanlı arabalar da baskı balata yok mu?
    3. Araba sabah ilk çalışmada sürekli gaza basıyormuşum gibi çalışıyor bu normal mi?
    4. İlk çalışmada araç da boşta iken titremeler oluyor sanki biz üşüyünce bir titreme tutar geçer ya aynen o şekil:) ?



  • 1. Uzun süre bekleyeceksem yapıyorum bunu. Powershift Volvo kullanıyorum. Çift kavramalarda frene tam basınca kavramayı kesiyor diye biliyorum, ama CVT için emin değilim.
    2. Baskı balata yok, tork konvertörü var
    3. Daha önce kısa bir süre CVT şanzımanlı Qashqai kullandım o da böyleydi
    4. Titreme bir çok sebeple olabilir. Buji vs olabilir
  • Bu arada aracınızın şanzıman yağ değişim km lerine bakın. Cvtlerde yağı daha erken değiştirmek gerekiyordu.

  • Tam otomatiklerde arac d konumunda ve sabit frende beklerken sanziman yagi isinmaya basliyor, ancak zararli olacak kadar sicaklik artisi icin 3-5 dk civarı sabit beklemeniz lazim. 1 dk alti sabit beklemelerde sorun olmuyor. Misal bir isiga denk geldiniz 120 sn sayac var. Bu durumda bosa atilabilir. Onun haricinde dur kalk trafikte vs gerekli degildir. Ek olarak araci n den d ye alir almaz gaza yuklenmek de iyi degildir. Keza u yaparken r d gecislerinde de vitesin tam gecmesi icin yarim saniye de olsa bir zaman tanimak lazim sanzimana.
    Son olarak belirtildigi gibi sanziman yagi hem km hem yila gore degisir, kılavuzunda yazar aracin. Araci n den d ye alirken hatiri sayilir derecede silkeleme yapiyorsa yag degisim vakti gelmis demektir. Normalde bu gecisin hafif bi vuruntu ile olmasi gerekir.
  • Teşekkür ederim cevaplar için. Vites geçişlerinde değil, sabah ilk çalıştığında ısınana kadar ara ara titreme yapıyor, yolda veya vites değiştirirken değil. Benzinli araçlarda sabah ilk çalıştırmada gaza basiyormuşsun gibi çalışması normal sanırım o arada titriyor arada bize titreme geliyor gibi onu sormuştum. Servis bulunduğum ilde yok artık yolum düşerse bir gösteririm servise
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.