Şimdi Ara

Mazda, Skyactiv-X benzinli motorlarında dizel teknolojisi kullanacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
2
Favori
6.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mazda, Skyactiv-X benzinli motorlarında dizel teknolojisi kullanacak

    Mazda, yeni nesil benzinli motorların emisyon ve ekonomisini iyileştirmek için dizel motorlarda yer alan teknolojiyi kullanacağını açıkladı. Japon otomobil üreticisi yaklaşmakta olan Skyactiv-X benzinli motorlarının genellikle dizel motorlarda gördüğümüz 'sıkıştırma ateşlemesi' kullanacağını söyledi. Bu motorlar yakıt ve hava karışımının yüksek basınç ve sıcaklığın etkisiyle tutuşturulması ile çalışıyor.

     

    Ayrıca Bkz.2018 Volkswagen Jetta kamuflajsız olarak kameralara yakalandı
    Geleneksel benzinli motorlar yakıtı tutuşturmak için buji kullanır ancak Mazda bunun yerine sıkıştırmayı kullanarak gelecekteki benzinli motorlarından "olağanüstü çevre performansı" elde etmeyi umuyor. Şirkete göre sıkıştırma ateşlemeli benzinli motorlar, tipik benzinli motorlara göre %10 ila 30 daha iyi tork sağlamasının yanında yakıt ekonomisini %20-30 oranında artıracak.

     

    Sıkıştırma ile ateşlemeli yeni Skyactiv-X benzinli motorlar, 2019'dan itibaren Mazda otomobillerde yer almaya başlayacak. Yeni motorlar, Mazda'nın "Sustainable Zoom-Zoom 2030" girişimi olarak bilinen, daha çevre dostu bir ürün yelpazesi oluşturma stratejisinin bir parçasını oluşturuyor. Şirketin diğer planı da 2019'dan itibaren elektrikli araçlarını piyasaya sürmek olacak.







  • Elektrikli araçlar yaygınlaşırken akaryakıtlı motorlarda da gelişmeler olması güzel. Böyle birşey yaparlarsa gerçekten fark getirmiş olurlar. Benzini ateşlemesiz yakmak enteresan bir durum. Mevcut LPG kitleri çalışmaz, bir de benzin kalitesi nasıl etkiler acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozmenakif -- 9 Ağustos 2017; 13:52:05 >
  • Mazda kadar içten yanmalı motor üzerine düşen firma yok sanırım, aklıma 1.3lt 250bg'lik rx8 falan geliyor. Farklılık yaratmaya çalışıyor ama işleri butik kaldığı için az satış yapabilen, çok para kazanayan çok sevdiğim firmalardan birisi. Tebrik etmek lazım.

  • böylebir motor hybrid araçlarda çok daha verimli ve performaslı çalışır

  • bilen arkadaşlar açıklarsa, ben bir ustadan duymuştum (kaportacı gerçi :) ) dizel motordaki ses sıkıştırmadan dolayı demişti. şimdi benzinli motorda sıkıştırmayla çalışınca dizel gibi ses yapmayacakmı?

  • 1.6 hacmi geçmeyecek şekilde hibritle kombine ederse tutma olasılığı yüksek olur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ceo-tr kullanıcısına yanıt
    Evet dizelin sesi patlamadan dolayı gelir. Fakat izolasyonu iyi yapılmış bir kaportadan çok fazla ses duymazsınız.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ceo-tr kullanıcısına yanıt
    Katmanli dolum ve atesleme yapiliyor bu durumu onlemek icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceo-tr -- 9 Ağustos 2017; 14:11:58 >
  • ceo-tr kullanıcısına yanıt
    Dizel araclardaki sesin temel sebebi yakıt sisteminin tamamen mekanik parçalardan oluşmasıdır. Benzimli araclardaki depo içindeki basit bir su fiskiyesi mantığı ile çalışan yakıt pompası yerine tamamen mekanik(metal) parçalardan oluşan bir yakit pompası yakıtı çok yüksek basınçlara, araç cinsine göre püsküren yakıtın bir insanin parmağını kesip koparacak kadar yüksek basınçlara, çıkarttığı için doğal olarak ses yapar. Yanma olayının payı yok denecek kadar azdır.(dışarıdan duyulan seslerde)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinlinin ömrü var daha. Uzun vadede ilk dizeli biçecekler gibi duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hala Mazda yı satış rakamına bakarak değerlendiren tipler var. Mazda nın derdi çok satmak değil. Butik bi marka, kaliteli araç üretiyor, kullanıcı kitlesi belli zaten. Alan da bilerek alıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizellere karşı kampanyalar üstüne çok önemli gelişme.Hem dizel gibi yakacak hemde çevreye daha az salınım yapacak.Elektrikli arabalar yaygınlaşana kadar özellikle mazotun pahalı olduğu Avrupa'da alıcısı çok olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armyoflovers

    Dizel araclardaki sesin temel sebebi yakıt sisteminin tamamen mekanik parçalardan oluşmasıdır. Benzimli araclardaki depo içindeki basit bir su fiskiyesi mantığı ile çalışan yakıt pompası yerine tamamen mekanik(metal) parçalardan oluşan bir yakit pompası yakıtı çok yüksek basınçlara, araç cinsine göre püsküren yakıtın bir insanin parmağını kesip koparacak kadar yüksek basınçlara, çıkarttığı için doğal olarak ses yapar. Yanma olayının payı yok denecek kadar azdır.(dışarıdan duyulan seslerde)

    Kaynak gosterebilir misiniz oldukca ilginc geldi ozelikle yanma olayinda ses olmamasi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armyoflovers

    Dizel araclardaki sesin temel sebebi yakıt sisteminin tamamen mekanik parçalardan oluşmasıdır. Benzimli araclardaki depo içindeki basit bir su fiskiyesi mantığı ile çalışan yakıt pompası yerine tamamen mekanik(metal) parçalardan oluşan bir yakit pompası yakıtı çok yüksek basınçlara, araç cinsine göre püsküren yakıtın bir insanin parmağını kesip koparacak kadar yüksek basınçlara, çıkarttığı için doğal olarak ses yapar. Yanma olayının payı yok denecek kadar azdır.(dışarıdan duyulan seslerde)

    benzinli enjeksiyonlu araçlarda çok yüksek basınçlı püskürtürler yakıtı o bilginizi bi gözden geçirin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mugurgok

    Mazda kadar içten yanmalı motor üzerine düşen firma yok sanırım, aklıma 1.3lt 250bg'lik rx8 falan geliyor. Farklılık yaratmaya çalışıyor ama işleri butik kaldığı için az satış yapabilen, çok para kazanayan çok sevdiğim firmalardan birisi. Tebrik etmek lazım.

    almanlar alıştı işin kolayına

    dayıyorlar 3-4 tane turboyu 800-1000 hp

    kimse mimari ile oynayıp atmosferik motor yapayım diyen yok, tebrikler mazdaya.
  • bence enerjilerini pil teknolojilerine yoğunlaştırsalar hem kendileri hemde insanlık kazanır.makul elektrikli araçlar çoğaldıkça benzinin yüzüne kimsenin bakacağını düşünmüyorum.
  • armyoflovers kullanıcısına yanıt
    Benzinli motor enjektörlerinde de yüksek basınçla yakıt püskürtülür. Dizelin sesinin yüksek çıkma nedeni yüksek sıkıştırma oranı sonrası yanma odasındaki patlamalardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armyoflovers

    Dizel araclardaki sesin temel sebebi yakıt sisteminin tamamen mekanik parçalardan oluşmasıdır. Benzimli araclardaki depo içindeki basit bir su fiskiyesi mantığı ile çalışan yakıt pompası yerine tamamen mekanik(metal) parçalardan oluşan bir yakit pompası yakıtı çok yüksek basınçlara, araç cinsine göre püsküren yakıtın bir insanin parmağını kesip koparacak kadar yüksek basınçlara, çıkarttığı için doğal olarak ses yapar. Yanma olayının payı yok denecek kadar azdır.(dışarıdan duyulan seslerde)

    Çok alakasız bi yorum olmuş. "Yakıt sistemi tamamen mekanik parçalardan oluşur" bu sadece dizel motora has bir özellik değil ki, Otto motorlarda da(benzinli motorlar) yakıt depodan yanma odasına mekanik parçalarla taşınıyor! Yakıtı depodan motora taşıyan, mekanik olmayan bir parçaya örnek verir misin? Evet, dizel motorlarında yakıt yanma odasına muazzam bir basınçla gönderiliyor*1 ancak dizel motorlarındaki yüksek sesin sebebi, yanma işleminin herhangi bir "çakma" (tıpkı ocaklardaki veya manyetolu çakmaklardaki gibi) işlemi olmadan, tamamiyle yüksek basinç altında kendiliğinden*2 gerçekleşmesi. Dizel motorlarındakı yanma benzinli motorlara nazaran cok daha yüksek basinç altında gerçekleştiğinden*3, yanmadan dolayı etrafa yayılan basınç dalgası da daha güçlü olur (bu sadece sesi değil dizel motorlarının yüksek "titreşimli" (salınımlı) calışmasını da açıklar-küçük bir dipnot düşeyim: Ses titreşimdir, yani her titreşim ses yaratır, biz duysak da duymasak da!) Yanlış bir ifade olacak ama dizel motorlarındaki yanma bir nevi "patlama" gibi hayal edilebilir.

    Dizel motorlar içten yanmali motorlar içerisinde termal verimliliği en yüksek olan motorlardir (diğerleri: benzinli motor(otto motor), gaz türbini(örnek:uçak motoru). Bunun sebeplerinden birisi de dizel yakıtının "yüksek genleşme oranı"na sahip olmasıdır. Yani dizel motorlarının verimliliği hem çalışma prensibine hem de yakıtın cinsine bağlıdır. Konuyu buraya bağlamamin sebebi, bir insan yukarıdaki bilgilerden yola çıkarak "madem öyle Otto motorlarının da sıkıştırma oranını artırsınlar!" gibi bir sonuca varabilir. Ancak benzinin termo-kimyasal özellikleri dizele göre farklıdır. Benzinin yüksek basıç altında kendiliğinden*2 yanması dizele nazaran daha düzensizdir*4. Benzindeki "Oktan" değeri, benzinin basınca karşı "direnci" gibi düşünülebilir. Yani Yüksek oktan ==> daha yüksek basınçlarda yanma ==> verimlilik artışı gibi değerlendirilebilir. Mazda keza böyle bir motor bulup da vuruntu/yakıt olayına özel bi çözüm üretmediği taktirde, bu teknolojinin ne kadar uygulanabilir olduğundan şüphe ederim. (Yüksek Oktanlı benzin ihtiyacı ve bunun bütün ülkede bulunabilirliği vs vs)



    *1 Wikipedia'dan kontrol ettiğime göre 3. Jenerasyon Common-Rail (direkt injeksiyon) sistemleri yakıtı yanma odasına 2500-3000 bar basınçla gönderiyor!!!! Atmosfer basıncının neredeyse 2500-2900 katı!!



    *2 Burada yanmanın asıl sebebi sıkıştırılan havanın sıcaklığının da artmasi ve bu sıcaklığın etkisiyle yanmanın gerçekleşmesi. Enerjinin korunumu gereğince, bir gazı ne kadar sıkıştırırsanız sıcaklığı da o derece artar.



    *3 Sıkıştırma oranının ne olduğu aşağıdaki görselden anlaşılabilir (kaynak: sekizsilindir.com) :



    Sıkıştırma oranı en basit ifadeyle motor hacminin minimum ve maksimum degerlerinin birbiriyle karşılaştırılmasıdır. Bu karşılaştırma önemlidir çünkü piston maksimum konumdayken aldığı hava veya hava/yakıt karışımını minimum hacme (yanma odası denir) kadar sıkıştırır. Örneğin 2000 cc'lik bir motoru ele alalım. Bu motorun sıkıştırma oranı 10:1 ise bu motorun toplam hacmi 2000 cc yanma odası hacmi ise 200 cc'dir. Aynı motorun sıkıştırma oranı 20:1 ise yanma odasının hacmi 100 cc'e düşer. Bunun anlamı; sıkıştırma daha yoğundur, basınç ve dolayısıyla sıcaklık (bkn.*2) daha yüksektir ve asıl önemli nokta: Termal verimlilik daha yüksektir.

    Bonus Foto Dizel ve Otto (benzin) çevrimlerinin farkı, basınç hacim grafikleri: (kaynak: mech4study.com)

    Mazda, Skyactiv-X benzinli motorlarında dizel teknolojisi kullanacak

    Benzinli motorların tipik sıkıştırma oranı 9:1 gibi tek hanelidir. Teknolojinin ve yakıt kalitesinin gelişmesiyle bu değerler günümüzde 12:1'e kadar ulaşabilir.

    Dizel motorların sıkıştırma oranı ise 23:1 seviyelerine kadar ulaşabilir. Yani dizel motor benzinli motora kıyasla 2-2.5 kat daha fazla sıkıştırır, basınçlar daha yüksektir, verimlilik daha yüksektir (aşağıda arkadaşın birisi benzinli motorların daha yüksek basınçla çalıştığını iddia etmiş)



    *4 Az önce benzinin yapısı gereği dizel motorlarındaki gibi yüksek oranlarda sıkıştırılamadığından bahsettim. Farz edelim bir benzinli motorun sıkıştırma oranını dizel motor seviyesine çıkarttık. Benzin dizele göre daha yanıcı olduğundan, piston daha en üst noktaya ulaşamadan benzin tutuşacak ve zamansız yanma yüzünden verimliliği ve gücü gözle görülür şekilde düşecektir! Bu olaya vuruntu denir. Yüksek oktanlı benzinler daha az vuruntu yaparlar. ANCAK!: aracınıza 95 Oktan yerine 98 Oktan benzin almanız hiç bir işe yaramaz (üretici tavsiye etmediği müddetçe!) Oktan benzinin kalitesini veya enerji yoğunluğunu değil, vuruntuya karşı gösterdiği direnci gösteren bir parametredir (yanlışsam düzeltin lütfen %100 emin değilim) Sizin arabanız 95 Oktan benzinle çalışacak şekilde tasarlandıysa (sıkıştırma oranı yani motorun ölçüleri aracı aldıktan sonra değiştirebileceğiniz veriler değildir!-modifiye haricen!-) o araca 98 Oktan benzin koymanız verimliliğini zerre etkilemeyecektir!! Ancak 98 Oktan benzine göre tasarlanmış bir motora 95 Oktan benzin koyarsanız vuruntu yapar, gücü ve verimliliği düşer


    Ben evde oturmaktan sıkılmışım anlaşılan, biraz hava alayım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muguroz


    quote:

    Orijinalden alıntı: armyoflovers

    Dizel araclardaki sesin temel sebebi yakıt sisteminin tamamen mekanik parçalardan oluşmasıdır. Benzimli araclardaki depo içindeki basit bir su fiskiyesi mantığı ile çalışan yakıt pompası yerine tamamen mekanik(metal) parçalardan oluşan bir yakit pompası yakıtı çok yüksek basınçlara, araç cinsine göre püsküren yakıtın bir insanin parmağını kesip koparacak kadar yüksek basınçlara, çıkarttığı için doğal olarak ses yapar. Yanma olayının payı yok denecek kadar azdır.(dışarıdan duyulan seslerde)

    Çok alakasız bi yorum olmuş. "Yakıt sistemi tamamen mekanik parçalardan oluşur" bu sadece dizel motora has bir özellik değil ki, Otto motorlarda da(benzinli motorlar) yakıt depodan yanma odasına mekanik parçalarla taşınıyor! Yakıtı depodan motora taşıyan, mekanik olmayan bir parçaya örnek verir misin? Evet, dizel motorlarında yakıt yanma odasına muazzam bir basınçla gönderiliyor*1 ancak dizel motorlarındaki yüksek sesin sebebi, yanma işleminin herhangi bir "çakma" (tıpkı ocaklardaki veya manyetolu çakmaklardaki gibi) işlemi olmadan, tamamiyle yüksek basinç altında kendiliğinden*2 gerçekleşmesi. Dizel motorlarındakı yanma benzinli motorlara nazaran cok daha yüksek basinç altında gerçekleştiğinden*3, yanmadan dolayı etrafa yayılan basınç dalgası da daha güçlü olur (bu sadece sesi değil dizel motorlarının yüksek "titreşimli" (salınımlı) calışmasını da açıklar-küçük bir dipnot düşeyim: Ses titreşimdir, yani her titreşim ses yaratır, biz duysak da duymasak da!) Yanlış bir ifade olacak ama dizel motorlarındaki yanma bir nevi "patlama" gibi hayal edilebilir.

    Dizel motorlar içten yanmali motorlar içerisinde termal verimliliği en yüksek olan motorlardir (diğerleri: benzinli motor(otto motor), gaz türbini(örnek:uçak motoru). Bunun sebeplerinden birisi de dizel yakıtının "yüksek genleşme oranı"na sahip olmasıdır. Yani dizel motorlarının verimliliği hem çalışma prensibine hem de yakıtın cinsine bağlıdır. Konuyu buraya bağlamamin sebebi, bir insan yukarıdaki bilgilerden yola çıkarak "madem öyle Otto motorlarının da sıkıştırma oranını artırsınlar!" gibi bir sonuca varabilir. Ancak benzinin termo-kimyasal özellikleri dizele göre farklıdır. Benzinin yüksek basıç altında kendiliğinden*2 yanması dizele nazaran daha düzensizdir*4. Benzindeki "Oktan" değeri, benzinin basınca karşı "direnci" gibi düşünülebilir. Yani Yüksek oktan ==> daha yüksek basınçlarda yanma ==> verimlilik artışı gibi değerlendirilebilir. Mazda keza böyle bir motor bulup da vuruntu/yakıt olayına özel bi çözüm üretmediği taktirde, bu teknolojinin ne kadar uygulanabilir olduğundan şüphe ederim. (Yüksek Oktanlı benzin ihtiyacı ve bunun bütün ülkede bulunabilirliği vs vs)



    *1 Wikipedia'dan kontrol ettiğime göre 3. Jenerasyon Common-Rail (direkt injeksiyon) sistemleri yakıtı yanma odasına 2500-3000 bar basınçla gönderiyor!!!! Atmosfer basıncının neredeyse 2500-2900 katı!!



    *2 Burada yanmanın asıl sebebi sıkıştırılan havanın sıcaklığının da artmasi ve bu sıcaklığın etkisiyle yanmanın gerçekleşmesi. Enerjinin korunumu gereğince, bir gazı ne kadar sıkıştırırsanız sıcaklığı da o derece artar.



    *3 Sıkıştırma oranının ne olduğu aşağıdaki görselden anlaşılabilir (kaynak: sekizsilindir.com) :



    Sıkıştırma oranı en basit ifadeyle motor hacminin minimum ve maksimum degerlerinin birbiriyle karşılaştırılmasıdır. Bu karşılaştırma önemlidir çünkü piston maksimum konumdayken aldığı hava veya hava/yakıt karışımını minimum hacme (yanma odası denir) kadar sıkıştırır. Örneğin 2000 cc'lik bir motoru ele alalım. Bu motorun sıkıştırma oranı 10:1 ise bu motorun toplam hacmi 2000 cc yanma odası hacmi ise 200 cc'dir. Aynı motorun sıkıştırma oranı 20:1 ise yanma odasının hacmi 100 cc'e düşer. Bunun anlamı; sıkıştırma daha yoğundur, basınç ve dolayısıyla sıcaklık (bkn.*2) daha yüksektir ve asıl önemli nokta: Termal verimlilik daha yüksektir.

    Bonus Foto Dizel ve Otto (benzin) çevrimlerinin farkı, basınç hacim grafikleri: (kaynak: mech4study.com)

    Mazda, Skyactiv-X benzinli motorlarında dizel teknolojisi kullanacak

    Benzinli motorların tipik sıkıştırma oranı 9:1 gibi tek hanelidir. Teknolojinin ve yakıt kalitesinin gelişmesiyle bu değerler günümüzde 12:1'e kadar ulaşabilir.

    Dizel motorların sıkıştırma oranı ise 23:1 seviyelerine kadar ulaşabilir. Yani dizel motor benzinli motora kıyasla 2-2.5 kat daha fazla sıkıştırır, basınçlar daha yüksektir, verimlilik daha yüksektir (aşağıda arkadaşın birisi benzinli motorların daha yüksek basınçla çalıştığını iddia etmiş)



    *4 Az önce benzinin yapısı gereği dizel motorlarındaki gibi yüksek oranlarda sıkıştırılamadığından bahsettim. Farz edelim bir benzinli motorun sıkıştırma oranını dizel motor seviyesine çıkarttık. Benzin dizele göre daha yanıcı olduğundan, piston daha en üst noktaya ulaşamadan benzin tutuşacak ve zamansız yanma yüzünden verimliliği ve gücü gözle görülür şekilde düşecektir! Bu olaya vuruntu denir. Yüksek oktanlı benzinler daha az vuruntu yaparlar. ANCAK!: aracınıza 95 Oktan yerine 98 Oktan benzin almanız hiç bir işe yaramaz (üretici tavsiye etmediği müddetçe!) Oktan benzinin kalitesini veya enerji yoğunluğunu değil, vuruntuya karşı gösterdiği direnci gösteren bir parametredir (yanlışsam düzeltin lütfen %100 emin değilim) Sizin arabanız 95 Oktan benzinle çalışacak şekilde tasarlandıysa (sıkıştırma oranı yani motorun ölçüleri aracı aldıktan sonra değiştirebileceğiniz veriler değildir!-modifiye haricen!-) o araca 98 Oktan benzin koymanız verimliliğini zerre etkilemeyecektir!! Ancak 98 Oktan benzine göre tasarlanmış bir motora 95 Oktan benzin koyarsanız vuruntu yapar, gücü ve verimliliği düşer


    Ben evde oturmaktan sıkılmışım anlaşılan, biraz hava alayım

    İşte bu saydıklarınız nedeniyle elektrik motorlarına geçmeliyiz. ICE, verim açısından vasat seviyelerde bir motor ve artık yerini elektrik motoruna bırakması gerekiyor. Kaldı ki, bataryaların enerji yoğunluğu ve güç yoğunluğu dışında, elektrikli araçların teknik altyapısında sizin paragraflarca bahsettiklerinize benzer hiçbir olumsuz durum söz konusu değil.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.