Merhabalar,ekran kartımın kısa devre yapmasıyla yaşadığım sorunları,Asus Sms Infocomm yetkili servisinin nasıl iş yaptığını ve kimse benim çektiğim sorunları çekmesin diye bu yazıyı yazma kararı aldım.
Öncelikle kartım İncehesap'tan alınmış bir Asus Dual RTX 2070S.Ben sahibinden üzerinden ikinci el olarak aldım ürünü ve yaklaşık 2 ay boyunca kullandım.Ne yazık ki kartım 03.04.2021 tarihinde oynadığım bir oyun sırasında kısa devre yaptı.Ben ilk olduğu esnada kartın arızalandığını bilmeden tekrar bilgisayarı açmaya çalıştım ancak elektrik alır almaz tekrar kapanıyordu.Yaptığım ufak tefek araştırma sonucunda bu sorunun pek çok kişinin başına geldiğini,çözümlerinin ise basit olduğunu gördüm.Vakaların %99'unda mosfet adı verilen ve GPU beslemesi yapan transistörün bozulması mevcut.Böylelikle benim kartımında sorununu az çok öğrenip içimi biraz rahatlattım açıkcası.Ürünün sorununu sizinle paylaşıyım.
İlk olarak aklıma tabi ki garanti geldi,ancak bu sırada nette Asus Sms Infocomm ile ilgili sıkıntılı yorumlar okudum.Yinede kartımın sorunun basit olduğunu düşenerek ve dışarıda işlem yaptırıp garantisininde bitmesini istemediğimden,08.04.2021 tarihinde kartı garantiye götürdüm ve bu noktadan sonra rezaletler silsilesi başlamış oldu.İçeri girdiğimde resepsiyonda duran hanımefendiye kartımın 8 li pin girişinden kısa devre yaptığını vs anlattım,kendisine kartın tamir olmaması durumunda kesinlikle para iadesi istemediğimi ve kartı bozuk şekilde geri istediğimi söyledim.Bunu söylememin sebebi firmalar stok sıkıntısı yaşadığı için ekran kartının yenisini temin edemeyip para iadesi yapıyolar.Ancak bana yapılacak olan para iadesi benim kartı aldığım fiyatın yarısı bile değil.Hal böyle olunca görevli kişiye pek çok kez ürünün tamir olmaması durumunda bozuk haliyle geri almak istediğimi söyledim.Kendiside bunu rapora yazdığını ve bir sorun yaşanmıyacağını söyledi,bana verdikleri raporu size göstereyim.
Arkadaşlar bu raporu aldıktan yaklaşık 1 hafta sonra geri dönüş oldu,bana verdikleri takip numarasından kartım hakkında para iade süreci başlatıldığı belirtildi.Kendilerini aradım ve ürün hakkında para iadesi istemediğimi onlara 4-5 kere belirttiğimi söyledim,nasıl oluyorda bana hiç danışılmadan iade sürecinin başladığını sordum.Kendileri durumu bilmediğini sadece ürünüm için iade kararı çıktığını belirttiler.
Ertesi gün yetkili servise gittim ve kartımı geri almak istediğimi söyledim.Görevli bana verdikleri kağıda bakıp içeri gitti.Geldiğinde bana kartın onarılmayacak durumda olduğunu bu yüzden iade kararı çıktığını söyledi,ben gene kartı geri istiyorum diye belirttim.Tekrar içeri gitti 10 dk sonra geri geldi ve kartımı aradıklarını söyledi.Yaklaşık 10-15 dk sonra hanımfendi bana gene kartın onarılmayacak durumda olduğunu söyledi,yine aynı şekil ben kartımı geri istiyorum dedim.30-35 dk daha bekletildikten sonra resepsiyona gidip kartın durumunu sordum,önünde yarım saattir beklememe rağmen hala getirmediler mi gibi bir cümle kurdu hanımefendi,ardından tekrar içeri gitti.Geldiğinde kartın dağınık olduğunu ve toplandığını söyledi.Arkadaşlar kartımı geri almam yaklaşık 1.5 saat sürdü ve şimdi size garantinin bana iade sonrası verdiği raporu göstermek istiyorum.
Gördüğünüz gibi raporda 5 veya daha fazla komponentin yanık olduğu ve tamir edilemez olduğu,gpu beslemesi,ram beslemesi ve gpu nun kısa devre olduğu yazmakta.Şimdi bu raporu okuduktan sonra yazılan sorunların saçmalık ve yanlış olduğunu direk anladım,çünkü benim kartım 6 lı pin girişinde sorunsuz bir şekilde çalışmakta,sadece 8 li pin girişinde kısa devre yapmaktaydı.Burada yazdığı gibi gpu nun kendisinde bir kısa devre olsaydı kartı hiçbir şekilde açılmazdı.Zaten ürünüm şuan tamir oldu ve kullanıyorum,ilerde değineceğim.
Ürünü garantiden teslim olduktan sonra bir teknik servise gittim,kendilerine durumu anlatıp kartı teslim ettim.Çok şükür yaklaşık 1.5 aylık bekleyişin ardından kartım tamir olmuş durumda.95481rwj kodlu elektronik parçada bir kısa devre oluşmuş.Kendileri aynı parçayı yurtdışından tedarik edip uygun bir fiyata kartımı sorunsuz bir şekilde teslim ettiler.Şuan videoda göstericeğim üzere kart sapasağlam çalışmakta.
Gördüğünüz gibi Asus Sms Infocomm teknik elemanları ürünüm hakkında yanlış rapor vermiş oldukları gibi,boşu boşuna benim kartımın garantisini bitirdiler.Yaptıkları işe güvenip para iadesi almış olsaydım şuan kendime ikinci el GTX 1660 S bile alamıyordum.Herkes bunların nasıl iş yaptığını görsün ve bilsin.Çalışanlarıyla beraber rezalet içinde bir yetkili servis.
Vakit ayırıp yazımı okuduysanız teşekkür ederim,umarım yaşadıklarım başkasına bir fayda sağlar.
Binance Kimlik Doğrulama Hakkında
Merhabalar,
Dün binance kimlik doğrulama işlemlerini yaptım fotoğraf,ikametgah vs gibi dosyaları gönderdim.Kısa sürede onaylandılar şuan hesabımda doğrulandı işareti çıkıyor ancak para çekme işlemi yapmak istediğimde hala hesabınızı doğrulayın uyarısı alıyorum.
Butona tıkladığımda ise beni doğrulama paneline atıyor ancak orda bütün gerekli şeyler zaten doğrulanmış olarak gözüküyor.Başına böyle bi durum gelen oldu mu?Yardımcı olabilir misiniz?
Yeni aldığım sata dönüştürücü hakkında
Merhabalar,yeni aldığım bu ekran kartı güç girişi için yapılan dönüştürücünün bir bacağı eksik.Bugün aldığım dükkana gidip baktım hepsi böyleydi.Bu bir sorun oluşturur mu?
Anakarttan sökülen parça hakkında yardım
Merhabalar,
Ekran kartını takmak için arkada duran slotu söküyordum ancak yanlışlıkla yuvarlak içine aldığım parçayıda yerinden çıkarttım.Daha sonra uğraşıp olabildiğince ayaklarını yerine getirip takmaya çalıştım.
Bu parça nedir bu şekilde kalmasının bir zararı olur mu?
Python ödevi yardım edebilirmisiniz?
59,68 ortalama 60 a yuvarlanırmı?
|
Diski klonladim acildi ama simdi sistem bulunamiyor.
|
SSD Windows 10 yukseltme sorunu.
|
Kurulumu dogrumu yapiyorum?
|
İlk açılıstan sonrasi yardim.
|
Son Giriş: 3 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 862
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.269
İkinci El Bölümü Mesajları: 15
Konularının görüntülenme sayısı: 9.665 (Bu ay: 80)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 170 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Oyun