Merhabalar,ekran kartımın kısa devre yapmasıyla yaşadığım sorunları,Asus Sms Infocomm yetkili servisinin nasıl iş yaptığını ve kimse benim çektiğim sorunları çekmesin diye bu yazıyı yazma kararı aldım. Öncelikle kartım İncehesap'tan alınmış bir Asus Dual RTX 2070S.Ben sahibinden üzerinden ikinci el olarak aldım ürünü ve yaklaşık 2 ay boyunca kullandım.Ne yazık ki kartım 03.04.2021 tarihinde oynadığım bir oyun sırasında kısa devre yaptı.Ben ilk olduğu esnada kartın arızalandığını bilmeden tekrar bilgisayarı açmaya çalıştım ancak elektrik alır almaz tekrar kapanıyordu.Yaptığım ufak tefek araştırma sonucunda bu sorunun pek çok kişinin başına geldiğini,çözümlerinin ise basit olduğunu gördüm.Vakaların %99'unda mosfet adı verilen ve GPU beslemesi yapan transistörün bozulması mevcut.Böylelikle benim kartımında sorununu az çok öğrenip içimi biraz rahatlattım açıkcası.Ürünün sorununu sizinle paylaşıyım. İlk olarak aklıma tabi ki garanti geldi,ancak bu sırada nette Asus Sms Infocomm ile ilgili sıkıntılı yorumlar okudum.Yinede kartımın sorunun basit olduğunu düşenerek ve dışarıda işlem yaptırıp garantisininde bitmesini istemediğimden,08.04.2021 tarihinde kartı garantiye götürdüm ve bu noktadan sonra rezaletler silsilesi başlamış oldu.İçeri girdiğimde resepsiyonda duran hanımefendiye kartımın 8 li pin girişinden kısa devre yaptığını vs anlattım,kendisine kartın tamir olmaması durumunda kesinlikle para iadesi istemediğimi ve kartı bozuk şekilde geri istediğimi söyledim.Bunu söylememin sebebi firmalar stok sıkıntısı yaşadığı için ekran kartının yenisini temin edemeyip para iadesi yapıyolar.Ancak bana yapılacak olan para iadesi benim kartı aldığım fiyatın yarısı bile değil.Hal böyle olunca görevli kişiye pek çok kez ürünün tamir olmaması durumunda bozuk haliyle geri almak istediğimi söyledim.Kendiside bunu rapora yazdığını ve bir sorun yaşanmıyacağını söyledi,bana verdikleri raporu size göstereyim. Arkadaşlar bu raporu aldıktan yaklaşık 1 hafta sonra geri dönüş oldu,bana verdikleri takip numarasından kartım hakkında para iade süreci başlatıldığı belirtildi.Kendilerini aradım ve ürün hakkında para iadesi istemediğimi onlara 4-5 kere belirttiğimi söyledim,nasıl oluyorda bana hiç danışılmadan iade sürecinin başladığını sordum.Kendileri durumu bilmediğini sadece ürünüm için iade kararı çıktığını belirttiler. Ertesi gün yetkili servise gittim ve kartımı geri almak istediğimi söyledim.Görevli bana verdikleri kağıda bakıp içeri gitti.Geldiğinde bana kartın onarılmayacak durumda olduğunu bu yüzden iade kararı çıktığını söyledi,ben gene kartı geri istiyorum diye belirttim.Tekrar içeri gitti 10 dk sonra geri geldi ve kartımı aradıklarını söyledi.Yaklaşık 10-15 dk sonra hanımfendi bana gene kartın onarılmayacak durumda olduğunu söyledi,yine aynı şekil ben kartımı geri istiyorum dedim.30-35 dk daha bekletildikten sonra resepsiyona gidip kartın durumunu sordum,önünde yarım saattir beklememe rağmen hala getirmediler mi gibi bir cümle kurdu hanımefendi,ardından tekrar içeri gitti.Geldiğinde kartın dağınık olduğunu ve toplandığını söyledi.Arkadaşlar kartımı geri almam yaklaşık 1.5 saat sürdü ve şimdi size garantinin bana iade sonrası verdiği raporu göstermek istiyorum. Gördüğünüz gibi raporda 5 veya daha fazla komponentin yanık olduğu ve tamir edilemez olduğu,gpu beslemesi,ram beslemesi ve gpu nun kısa devre olduğu yazmakta.Şimdi bu raporu okuduktan sonra yazılan sorunların saçmalık ve yanlış olduğunu direk anladım,çünkü benim kartım 6 lı pin girişinde sorunsuz bir şekilde çalışmakta,sadece 8 li pin girişinde kısa devre yapmaktaydı.Burada yazdığı gibi gpu nun kendisinde bir kısa devre olsaydı kartı hiçbir şekilde açılmazdı.Zaten ürünüm şuan tamir oldu ve kullanıyorum,ilerde değineceğim. Ürünü garantiden teslim olduktan sonra bir teknik servise gittim,kendilerine durumu anlatıp kartı teslim ettim.Çok şükür yaklaşık 1.5 aylık bekleyişin ardından kartım tamir olmuş durumda.95481rwj kodlu elektronik parçada bir kısa devre oluşmuş.Kendileri aynı parçayı yurtdışından tedarik edip uygun bir fiyata kartımı sorunsuz bir şekilde teslim ettiler.Şuan videoda göstericeğim üzere kart sapasağlam çalışmakta. Gördüğünüz gibi Asus Sms Infocomm teknik elemanları ürünüm hakkında yanlış rapor vermiş oldukları gibi,boşu boşuna benim kartımın garantisini bitirdiler.Yaptıkları işe güvenip para iadesi almış olsaydım şuan kendime ikinci el GTX 1660 S bile alamıyordum.Herkes bunların nasıl iş yaptığını görsün ve bilsin.Çalışanlarıyla beraber rezalet içinde bir yetkili servis. Vakit ayırıp yazımı okuduysanız teşekkür ederim,umarım yaşadıklarım başkasına bir fayda sağlar. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GeraltofRivia -- 28 Mayıs 2021; 17:44:37 > |
Asus Sms Infocomm Yetkili Servis Ekran Kartı Tamiri Rezaleti
-
-
Bunlar böyle hocam, böyle şeyleri amazondan alacaksınız ki satıcı arkanızda dursun.
Benim de kutudan çıkıp 30 dk sonra geri kutuya giren monitörümün bezelini çizmişler rapora da bezel çizik geldi yazmışlardı. Üstüne de alındığı gün paneli sorunlu olan cihazın değişimini bile yapmadılar.
-
ASUS DUAL RTX 3060Tİ ekran kartım arızalanınca benim ekran kartıma çöktüler . Ekran kartım enerji alıyordu ancak görüntü vermiyordu, servise yolladım 2 gün sonra direkt iade kararı çıktı, sonra iade istemediğimi onarım istediğimi söyledim. 2 ay daha beklettiler beni. Sonra yine iade kararı çıktı. @QP Bilişim Zaten onlardan beter, kafalarına koymuşlar ne olursa olsun para iadesi yapmaya çalışıyorlar ne dediğimi dinlemeden bile, sonucta kartı ben ocak ayında uygun fiyata almıştım.
O yüzden iade de istemiyorum, lanet olsun kartı geri gönderin ben kendim tamir ettireceğim dışarda dedim, telefondaki hanımefendi iade kağıdının yola çıktığını, muadil ürün talebinde bulunmam gerektiğini eğer kart alamazsam 1 ay içerisinde kartımı geri alabileceğimi söyledi. Daha sonra başka birisi ile yine telefonda görüştüğümde kartımı geri alamayacağımı çünkü hurda olarak yurt dışına gittiğini söyledi ( daha 2 gün önce iade raporu çıkan kart) . Yani anlayacağınız servisten birisi bildiğin karta çöktü, kim bilir kaç paraya satacak mı mining mi yapacak bilmiyorum.
@QP Bilişim zaten başından savıyor direkt bize gelecek sevkiyat gözükmüyor vs. diyerek ancak bir sürü kart stoklarına girmekte ve hazır sistemlerle birlikte kart satılmakta ne hikmetse ancak ben muadil kart istediğimde stok yok diye başından savıyor . Adam akıllı firma kalmadı ülkede, tek ümidim distribitör penta'ya yolladım belgeyi, onların bir çözüm bulması.
Bundan sonra ne olursa olsun gümrük parasını verip yurt dışından amazondan alırım ürünlerimi, ne adam akıllı servis var ülkede ne adam akıllı firma, yazık ...
-
Aynı durum bende de oldu 1 hafta önce bayramın geçmesini bekledim. Farklı pclerde deneyip ekran kartının yandığını farkettim. Kartı ne kadara yaptırdınız acaba?
-
Adamlar ne yapacak ufak bir kaç parçayımı onarmaya çalışacak? Laptop değil ki anakart gibi hemen değiştirelim yapsınlar. Ufak bir bobin yansın onun tamirini resmi servisler kolay kolay tamir yapmaz elinde varsa değişilecek kolay parça değiştirir yoksa iade yapar. Dışarı da çalışan servisler ufak şeylerden de para almaya çalışıyor zaten dışarıdaki resmi olmayan servislerin amacı böyle ufak işleri tamir etmek. Türkiye de yaşıyorsan adamlar ne yapsın, yurt dışında bile tamiri yok iade/değişim veriyor. Öyle RAM, SSD ve laptop telefon anakart değil kolayca yenisini taksın. Şöyle bir şey olsa aynı laptop anakart değişimi gibi ekran kartlarında anakart bezi değişse olur demek böyle bir olayı yok olsa yaparlar. Çizilme falan hak verebilirim diğer PC parçası düşmüş olur çizer kasayı dikkat etseler iyi, kapıdan kargoyu alan çalışanlar girişi yapanlar belki çarptırıyor bir yere bilemeyiz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SunSets -- 8 Aralık 2021; 17:19:2 > -
konuyu hortlatmak gibi olacak gibi olacak ama hepsiburada üzerinden aldığım anakart ne yaptıysam çalışmadı, üzerindeki led kırmızıda takılı kalıyordu ve görüntü gelmiyordu, bende servise yolladım az öncede servisten aradılar yanık tespit edilmiş tamiri mimkün değilmiş rapor yollayacağız dediler bende onayladım ama cihazın üretim hatası olduğunu düşünüyorum zira psu, ram, ssd gibi bileşenlerimi intel sistemimle sorunsuz kullanıyordum ve şu an toparladığım yeni sistemlede sorunsuz çalışıyorlar (Ryzen 7 5800x - Tuf B550 Pro) bu rapor içeriğine göre hepsiburada'nın ürün değişimi veya iade yapma olasılığı % kaçtır acaba ?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X