Gigabyte markasının servisi olan RMA servis ile ilgili düşüncelerimi aktaracağım. Gigabyte markası ne kadar kaliteli olursa servisi bir o kadar rezil ve kötü ne yazık ki. 5 Ocak 2021 tarihinde Sinerji.gen.tr üzerinden Gigabyte RTX 3080 Aorus Master sipariş verdim. 7 Ocak 2021 tarihinde elime ulaştı. Kartı kasama taktım ve testlerini yaptım. Soğutması olsun, performansı olsun çok tatmin etti. Ancak kartta coil whine ya da fanların rulmanlarından kaynaklı bir ses sorunu var. Videoları ektedir. Sinerji ile görüştüm ve RMA servis ile görüşmemi istediler. RMA servis MSI markasının servisi olan servispoint ile aynı yerdeler ve muhtemelen aynı kurumlar. MSI markalı ürünlere kendiniz direkt servise götürebiliyorken RMA kabul etmiyor ve vektron elektronik yani Gigabyte distiribütörüne teslim etmenizi, onların göndermesini istiyor. 8 Ocak 2021 cuma günü işimden zar zor izin alarak kağıthane'de bulunan mevkilerine teslim ettim. Aynı zamanda 7 Ocak 2021 perşembe ve 8 Ocak 2021 cuma günleri RMA servisi ile sürekli mail yoluyla irtibat kurdum. Bana maille bile sorun olmadığını güç kaynağınızdan kaynaklıdır, kablolardan kaynaklıdır, desibel çok çıkmıyor denildi. 12 Ocak 2021 salı vektron elektronik çalışanı beni aradı ve kartımın geldiğini iletti. Kartı almaya gittiğimde sorun olmadığı yazılı bir kağıt yapıştılmış olarak verildi bana. Üzerine bir de Aorus stickerı yoktu içerisinde. Onu 'çaldılar' mı ya da kayıp mı ettiler bilmiyorum. Son olarak 14 Ocak 2021 perşembe günü istiklal caddesi'nde bulunan tüketici hakem heyeti'ne gidip şikayetimi ve değişim isteğim için başvuru yaptım. Bir markanın ürünü ne kadar iyi olursa olsun servis tutumu da o kadar önemli özellik Türkiye gibi elektronik ürünlerin çok fazla fiyatı olduğu bir ülkede. Normalde her zaman MSI'ya da ASUS ürünleri tercih ederim ve bu sefer tercih etmediğim için pişmanım. https://www.sikayetvar.com/gigabyte/gigabyte-aorus-rtx-3080-master-yetkili-servis-sorunu Kart videoları: whatsapp video 2021-01-07 at 23.35.18 whatsapp video 2021-01-07 at 23.24.33 whatsapp video 2021-01-07 at 23.24.32 Videolara nazaran gelen CW sesi şu anda biraz daha artmış durumdadır. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ateykan0 -- 15 Ocak 2021; 13:42:42 > |
Gigabyte RMA Servis Rezilliği: Şikâyetler ve Çözümler
Gigabyte ürünlerinin kullanıcıları, şirketin RMA (iade ve değişim) servisinden aldıkları hizmetten sıklıkla şikâyet etmektedir. Bu şikâyetler, yavaş yanıt sürelerinden yetersiz iletişime, hatalı onarımlara ve hatta kayıp ürünlere kadar çeşitlilik göstermektedir.
Bu sorunların kaynağı genellikle Gigabyte'ın yetkili servis sağlayıcılarının olmamasıdır. Bunun yerine, kullanıcılar genellikle üçüncü taraf servis merkezlerine yönlendirilmektedir. Bu merkezler, Gigabyte'ın kendi standartlarına uygun eğitimli olmayabilir ve kalitesiz hizmet sunabilirler.
Gigabyte RMA servisindeki sorunlar, ürün garantisi sorguları için de geçerlidir. Kullanıcılar genellikle garanti durumlarını çevrimiçi olarak kontrol etmede güçlük çekmekte ve müşteri hizmetlerine ulaşmak için uzun süreler beklemektedirler.
Bu sorunları çözmek için Gigabyte, aşağıdaki adımları atmalıdır:
- Yetkili servis sağlayıcı ağı oluşturmak
- RMA sürecini hızlandırmak
- Müşteri hizmetlerini iyileştirmek
- Garanti sorgulamalarını çevrimiçi olarak kolaylaştırmak
Bu adımlar atılıncaya kadar, Gigabyte kullanıcıları RMA servisiyle ilgili sorunlar yaşamaya devam edebilir. Bu nedenle, Gigabyte ürünleri satın almayı düşünen kullanıcıların farkında olmaları ve alternatif seçenekleri değerlendirmeleri önemlidir.