Merhabalar. Ülkemizde 6 Şubat 2023 tarihinde yaşanan depremlerden etkilenen herkese geçmiş olsun. Hayatını kaybedenlere Allahtan rahmet, yaralılara şifa, kalanlarına sabır diliyorum. Deprem anını yaşayanlardan biriyim. Gerçekten çok büyük bir felaketti. Yaralarımız nasıl sarılacak bilmiyorum... Derken bugün akşam saatlerinde 6.4 ve 5.8 şiddetinde iki depremle daha sarsıldık. Allah bu acıyı tekrar yaşatmasın... Asus Ankara KVK Teknik Servisi hakkında şikayetimi dile getireceğim. Asus Rog Strix G713QM (17.3" 144Hz/Ryzen 7-5800H/RTX3060/16GB/512GB) model cihaza sahibim. Ürünü 1.5 sene önce Rusya'dan getirtmiştim. Ürün tüm ihtiyaçlarımı karşılayacak düzeydeydi ve çok memnundum. Son zamanlarda fan sesi ve ısınması artması nedeniyle temizleyip bakımını yapmak istedim. Cihazın içini açarak üzerindeki macunu vs. temizledim. Daha sonra elimdeki Arctic MX4 termal macunu hem işlemciye hem ekran kartına sürerek bakımı tamamladım. Cihazı açtığımda ekrana görüntü gelmiyordu. O andan sonra öğrendim ki cihazda işlemcide sıvı metal, bileşenlerde termal ped ve ekran kartında termal macun hepsi ayrı ayrı kullanılmış. Cahilliğimdendir ki ben ilk defa sıvı metal ile karşılaşınca idrak edememişim. Bu konuda eleştirilerinizi siz yazmadan bile kabul ediyorum. Cihazı tiner ve devre spreyi ile iyice temizledim. Ram slotundan kaynaklı ekrana görüntü gelmediğini fark ettim. Yani ram slotundan biri artık çalışmıyordu. Bilgisayarcıda kontrol ettirdiğimde oradaki bir bileşende 14v akım tespit etti. Elinde parça olmadığı için bir şey yapamayacağını belirtti. Cihazın bakımlarının yapılması için 26 Ocak 2023 tarihinde ASUS sayfasından servis kayıt formu doldurdum. Form doldurulmadan önce cihazı kutulamanız gerekiyor dendiğinden önce cihazı kutuladım. Bana dönüş 30 Ocak 2023 tarihinde yapıldı. Ürünün yurt dışı ürünü olması sebebiyle kargoya veremeyeceğimi, elden teslim etmem gerektiğini belli ettiler. Antalya'da KVK servis noktasına teslim edebileceğimi, onların Ankara'ya ulaştıracağını söylediler. Hemen Antalya KVK giderek ürünü teslim etmek istedim ancak Antalya KVK böyle bir hizmetlerinin olmadığını belirtti. Son çareyi Ankara'ya kendim giderek elden teslim etmek olarak buldum. Çünkü bilgisayar bakımlarını en iyi serviste yaptırabilirim diye düşünüyordum. 3 Şubat 2023 tarihinde sabah erken saatte Ankara KVK'ya başvurdum. Teknisyen ile görüştüm ve size yukarıda anlattığım gibi tüm durumu aktardım. İlgileneceğini söyledi. Saat 16.00 civarında cihazı teslim etti. Bakımlarını yaptığını, ağır yükte 83 derecenin üzerine çıkmadığını belirtti. Kendisine çok teşekkür ederek hemen yola çıktım. Kayseri'deki yurduma geçtim. Hafta sonu 4-5 Şubat 2023 tarihlerinde açık öğretim sınavlarım vardı, onlara girdim. Akşam vakti bilgisayarı ilk kez açtığımda cihazın fanlar dururken boşta 90 derece, 4400rpm fanda 86 derece, 6400rpm fanda ancak 76 dereceye kadar düştüğünü gördüm. Bunun üzerine cihazın içini açtım. Gördüğüm gerçekten rezaletti! Cihazın her tarafına sıvı metal bulaşmıştı. Eklerden siz de göreceksiniz. Cihazın son geldiği nokta buydu. Fana kadar sıvı metal bulaşmış ve fan döndükçe tüm anakarta yayılacak vaziyetteydi ki yayılacağı kadar yayılmıştı bile! Cihazı hiç ellemeden kapattım. Sabah servis ile görüşürüm derken o acı olay meydana geldi ve ne yazık ki çok kötü günler yaşadık, yaşamaya devam ediyoruz. Yurdumda oluşan hasarlar nedeniyle tahliye kararı verildi. Ben de Antalya'ya, evime geri döndüm. 07 Şubat 2023 tarihinde Asus Müşteri Hizmetlerini arayarak servisten şikayetçi oldum. Tarafıma gönderilen maile tüm fotoğraf ve videoları göndererek durumu net şekilde aktardım. Bir haftadır onlardan dönüş beklerken 13.02.2023'de tekrar aradığımda servisin verdiği yanıtın şu olduğu söylendi: "Cihaza yetkisiz müdahale vardı. Müşteri bunu kabul ediyordu. Tarafımızca çok dikkatlice işlemler gerçekleştirilmiştir. Sorumluluk kabul etmiyoruz." Cihaza servis öncesinde müdahale olduğunu ben zaten kabul ediyorum, yazımda da aktardım. Servis sonrasında teknisyenin verdiği en ağır yükte 83 dereceyi geçmedi bilgisi yalan çıktı. Servis bakımından sonra dahi bilgisayar eskiyi çok aratıyor. Böyle servis mi, bakım mı olur? Servise göre 3 Şubat'ta teslim aldığım cihazın içine 5 Şubat'ta ben sıvı metalleri yaymışım... Cihazı 26 Ocak'tan beri hiç ama hiç kullanamayan, sırf servisi için günlerce bekleyen, Ankara'ya gidiş-dönüş ek masraf yapıp gününü hiçe sayan, serviste ürünün bakımı için para ödeyen ben cihazı bu hale getirmişim. Teknisyenin ve servisin hiçbir suçu yok! Tek istediğim bakımlarının yapılması ve cihazın normal sıcaklıkta çalışmasıydı. Benim zamanımı, paramı çaldılar. Benim haftalardır stresli olmama sebep oldular ve kendileri tek şey kaybetti: beni. Kendi hatalarım da vardı en başında belirttim ancak servisin bakımı bu şekilde yapıp cihaza zarar vermesi, müşterisini suçlaması, sorumluluğa hiç girmemesi gerçekten yanlış. Bir daha asla ama asla ASUS servisleri ile muhatap olmayacağım. Kimseye de tavsiye etmiyorum. Yaşadığım rezaleti kimse yaşamasın. Hakkımı helal etmiyorum. İyi forumlar. |
Bildirim