Elektrik tüketim sınırı ve Mining geleceği
Arkadaşlar bugünkü haberi duymuşsunuzdur.Kısaca yıllık 5000 kwhi geçen haneler anladığım kadarıyla birkaç kat fazla elektrik ücreti ödeyecekmiş.
Bu durumda 10 tane 3070 çalıştırınca zaten günlük kart başına 180 w kwh'dan 43 kw yapıyor haliyle yıllık sadece kartlar 15.000 kw yapıyor.
Böyle bir senaryo da biz ne kazanacağız yahu.Elektrikli otomobili olanları yazmıyorum otomobil bölümünde zaten tartışılıyor.Çok kişi mağdur olacak gibi.
Suzuki motosiklet indirimleri
S1000GX'I 650 ye kadar bırakıyorlar.S1000XR yerine tercih edilebilir.4 silindir 150 hp 2 silindir fiyatına fevkalade.
Yine üretimi devam eden 650 xt de değerlendirilmeli.
Piyasa rayına oturdu.
Arkadaşlar farkettiniz mi bilmiyorum Mehmet şimşeğin maliye politikaları ve Hafize gaye erkan'ın son faiz hamlesi ile otomobile rağbet azaldı,bayilerde araçlar bulunmaya başladı artık.İkinci elde de fiyatlar sıfırından daha düşük fiyata alınabiliyor.Peugeot t9 allure aracımı satıp yine peugeot P5 kasaya terfi ettim.Bu aracımı da ikinci el aldım.Liste fiyatından 100.000 tl indirimliye geldi.
Dizeller benzin motorlarına göre çok daha uzun ömürlü.Milyon kilometreleri aşan 1.3 multijetlere ,Dci'lara aşinayız.Peki altında yatan sebepler nedir hiç düşündük mü
1-Dizeller yüksek kompresyona sahip olduğundan alüminyum benzin motorlarına göre dökme demir parçalar fazlaca kullanılıyor.Bu da ekstra mukavemet sağlıyor.Silindir duvarları da daha kalındır mesela.
2-Daha düşük devirde çalışıyorlar bu sebeple segmanlar,valf yuvaları gibi parçalar daha az aşınıyor.
3-Dizel doğuştan yağlayıcı.Benzinin aksine çalışırken valfleri,segmanları yağlıyor.Benzin motor 200000i geçince yağ yakmaya başlıyor ama dizelin bakımı düzenli yapıldıysa 500000'de bile aynı rafinelikle
çalışmaya devam ediyor.
4-Vuruntu çok az rastlanır.
Kısaca Dizel candır diyorum.
Bugün işteyken son honda civic tanıtımı ile aklıma geldi nedense.Avrupalı modeller golf,308,megane vs gibi araçlar ortalama 8 senede kasa değiştiriken japonlar mazda olsun honda olsun 4 bilemedin 5 senede yeni kasaya geçiyor.Şahsi düşüncem japonları sevsemde araçları avrupalı rakiplerinden 1 - 1.5 jenerasyon geriden geliyor.E haliyle adamlar her seferinde sil baştan kasaya geçiyor.Japon araçlarının koltuğuna ne zaman oturam bir olmamışlık,bir çiğlik seziyorum.Hem motor hem vites hem de kokpit anlamında bu.Batılı araçlardaki rafinelik,tokluk yok malesef.Bu dediklerimi fuarlara gidip hemen hemen bütün büyük markaların araçlarını sırasıyla inceleyenler daha iyi anlayacktır.Sizlerin düşünceleri neler bu konuda merak ediyorum.
Gilles Vidal Peugeot'dan ayrıldı.
508 Active mi 308 Allure mi?
|
|
ÖTV indirimi bekliyorum
|
Meslek: finans
Referanslarım: S. YıLDıZ,wNchstR.NEGA,darkd66,Witchdoktor,ysnn2,jakooo23,trusen,raymanallstar,ssesli,meos_grmny,manoth,gufil,Zool |
Son Giriş: dün
Son Mesaj Zamanı: 2 gün
Mesaj Sayısı: 2.717
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 3.109
İkinci El Bölümü Mesajları: 174
Konularının görüntülenme sayısı: 27.273 (Bu ay: 457)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 905 (Bu hafta: 10)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Oyun