|
Bildirim
|
Aynı cümle içerisinde de "hayatta kal." |
Eskiden arabalar araba üretmek için üretilirdi(tabii yine ekonomik kaygılar vardı) ama şimdi her bir araç firmanın gözünde tam anlamıyla para destesi. Bu durumdan en az etkilenenler sayılı bir kaç marka.
Yine mk1 S40 üzerinden gidersek, tasarlanmasının üzerinden en az 23 sene geçmiş ama o arabada 1.6 motordan, ufak dokunuşlarla 300 beygire çıkan t4'e kadar süspansiyon ve fren tertibatı bire bir aynı. Hatta arka tekerleklerdeki passive steering özellikle virajlar için optimize edilmiş. Araba dediğin böyle olmalı. Donanım seviyelerine göre süspansiyon, fren ve hatta hava yastığı sayısındaki değişim bence tamamen saçmalık (tabii üreticiler için değil) |
Tüketici değer vermezse adamlarda torsiyonu dayar geçer. Nasıl olsa içeriye koyduğun yumuşak plastik ve bir kaç oyuncak, tüketici nezdinde arabayı daha bir araba yapıyor. Ne yapsın adamlar? Rekabet için yapmak zorunda kalıyorlar.
|
Mercedes-Benz'in parası limitli, küçük motor az vergi kovalayan müşteriye oynadığı; BMW'nin yaldır yaldır önden çekişe geçtiği, VAG'ın Bentley ile Volkswagen'de aynı altyapıyı kullandığı, koskoca Mitsubishi'nin sadece "uygun bütçeli crossover" araç ürettiği saçma sapan bir dönemdeyiz.
Eskiden "teknoloji otomobil kültürünü öldürüyor mu?" diye sorardık, teknoloji değil ama maliyet kaygısı öldürdü, otomobil camiasının selası veriliyor. Başımıza taş yağmasından korkuyorum. |
Otomotiv firmaları ve marka imajları, semtin süper marketi mantığıyla çalışmaz. Çalışmamalıdır da.
VW'e binen kitlenin umrunda değil torsiyonmuş , dsg ymiş , arızaymış falan. Sıradan bir tasarımla ön tarafa logoyu çak , satarsın. Hava yastığını çal, gene satarsın. Yeni kasa diye eskisini biraz makyajla, gene satarsın. Muadillerinin üstüne 10 bin daha yaz, gene satarsın. VW, müşteri kitlesi adına en rahat markadır. Çünkü ne yaparsa yapsın aman aman kitle kaybetmez. Forumda defalarca ağlayan oldu mazda dizel getirmiyor, getirse satılır diye. Adamlar dizel motor ve sorunsuz tam otomatik şanzıman kombinesi getirdiler. Sorsan en ideal kombinasyon. Mazda'nın en dolu paketi 164 bin, golf 1.6 tdi comfortline dsg 172 bin. Highline ise 180 bin. Almazlar güzel kardeşim, almazlar. Mazda 25 bin ucuz olsun, gene almaz vw kullanıcısı. Yaşam olarak da mantık olarak da oldukça muhafazakar, ne anlatsan dinlemez bir yapısı vardır. O yüzden uğraşmayacaksın, dar otomotiv görüşü ile başbaşa bırakacaksın onu. Hatta doğuş otomotivi cesaretlendirmek lazım. Daha çok yerleştirsin diye. Mazda'yı ise hala ayakta tutan şey, Mazda kullanan insanların diğer insanlara araçlarını övmesidir. Diğer bir açıdan, mazda'yı ilk kez kullanan insanların aracı beğenmesidir. Mazda'yı bir başka mazda veya mazda kullanıcısı satar. Basiretsiz showroom'ları değil. Forumlarda çoğu sıkar mazda hakkında. Sorsan kullanmışlığı yoktur. Önyargısız mazda 3'ün falan direksiyonuna oturan adam "acaba" der. Servis vs yersiz ön yargıları kırılırsa da satın alır. Mazda markasının başka kozu yok elinde. O keyfi alırsan sıkıntıya girer. VW'in yaptığını yapsa, VW ile arasında fark kalmaz. Dört teker bir direksiyon koysa gene marka imajından vw satar, mazda satmaz. |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ONURALPARSLAN52 -- 28 Mayıs 2018; 22:43:37 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 30 Mayıs 2018; 16:27:1 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 29 Mayıs 2018; 17:38:26 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|