Focus 2 Hararet
Merhaba, focus 2 benzinli (LPG) aracım var. radyatör patlamasından dolayı 10 km susuz gittim. Sonra usta radyatör değiştirdi. Bu sefer hortum patladı. Termostat değişti ve yine hortum patladı. Yapıldı ve termostat delindi(haberim olmadan). Sonra termostat parası verilerek ikinci kez termostat değiştirdik. Araç sıcak çalışıyor yani 90 derecede tutamıyor klima açınca ise hararet yapıyor. Mecburiyetten 2500 km kullandım. bir çekişten düşme söz konusu bile olmadı. Usta kafaya koydu motor açılacak. Motor açıldı ve ne contada yanık ne de silindir kapağında çatlak bulundu. Neymiş blokta hafif çizik var rektefiye yapacağım diyor. Sizce yağ yakmayan, su eksiltmeyen, çekişten düşmeyen motora rektefiye yapmalı mıyım? Motor kompresörü az bir şey suya veriyor ama ne sabah çalışmasında bir gecikme ne de beyaz duman atma var.
Uzun lafın kısası silindir kapağı çatlamadan hadi onu geçtim conta yapmadan blok çatlak deyip rektefiye yapılır mı?
Evet arkadaşlar internette gördüğüm bir videoda çılgının biri arabanın sentesi ile oynayarak daha fazla güç alıyor.
Zaten modifiyecilerin yaptığı olan bir şey ve doğru eller tarafından yapıldığında cidden performans katması çok güzel ilk triger değişiminde yapacağım ve sonucuna katlanacağım.
Burada emme subabını daha geç açtırarak orta devirde güç kaybı çok yüksek devirde güç kazanmış.
Burada egzoz subabını daha erken açtırmış ama tek başına bir işe yaramamış.
Emme subabını daha erken açtırarak orta devirlerde güç kazanmış.
Videoyu izlemek isteyen olursa diye koydum hadi kalın sağlıcakla.
Güneş yanığı tavsiye
Merhaba güneş yanıklı boyasız arabamı boyatmak istiyorum ama sanayideki ustalar boyatma vernikle hem anlaşılmaz hem daha kolay satarsın diyor. Sizce boyatmak mı verniklemek mi yoksa öyle kalsın mı? Vernik atılınca gider mi ve vernik anlaşılıyor mu?
ARABA CAMI DEĞİŞİK İSE
Merhaba arkadaşlar ikinci el araba aldım sürücü kapı camı ve sağ kelebek camı değişik. Arabayı hatasız boyasız diye aldım. Sizce bu iki bölgede hiçbir şey olmadan cama hasar gelir mi?
Not : Alırken expertiz yapıldı ama bize bir şey söylemediler bize motor ustası söyledi.
FOCUS 2 YAKIT FİLTRESİ ALINIR
Aracıma bakım yapma istiyorum ama yakıt filtresi satan yer yok. İlimdeki (Tokat) yetkili servise gittim yok diğer yerlere sordurdum ama yok. Depo içi filtre olduğunu biliyorum ama herkes değişmene gerek yok diyor. Aslında bir kaç tanee yurt dışı sitelerde buldum. Sizce alınır mı?
Rosunparts FC1013
LYNXauto LF-964M
Not : Araç Focus 2 2006 model 1.6 benzinli otomatik
Lütfen şikayet edin 1 DK sürer kapanmıştır.
kapanmıştır.
Rüzgar Türbini Satın Alma Rehberi
Rüzgar türbini alırken
1)Ortalama rüzgar hızımız 5m/s üzeri olmalıdır.
(Ortalama rüzgar hızı için rüzgar atlasını kullanabilirsiniz. Link aşağıdadır.)
2) Rüzgar yönü sabitse yatay eksen eğer yönü sürekli değişken ise dikey eksen türbin kullanılır.
Sürekli değişkene örnek otoban kenarı gibi anlık olarak değişen rüzgar yönünden bahsedilir.
3) 3 kanatlı en verimlisidir.
Deniz üstüne 2 kanatlı koyabilirsiniz.
Ama rüzgar hızının sürekli olarak değiştiği yerlerde duruma göre 5 kanat kullanılabilir.
(Karada hep tek sayı kanat kullanılır.)
Nedeni ise dönen cisimlerin ağırlığı arttıkça momentumlarını daha uzun korumalarıdır.
Yani dönen cismin ağırlığı arttıkça güç kesildiğinde daha uzun döner.
Rüzgar hızının sürekli değiştiği yerlere örnek vadi tabanlarında rüzgar anlık olarak hızlanıp azalmaktadır.
4) Kuyruk yukarı veya düz olmalıdır. Tercihim yukarı bakandır.
5) Kanatlar uca yaklaştıkça hafiften yumuşak olur.
6) Gövde alüminyumdan yapılır.
Not: Yatay eksen rüzgar türbin verimliliği dikey eksene oranla %15-%20 daha fazladır.
Kanat çapına göre üretilecek güç
55-60cm 300w
60-70cm 450w
70-80cm 600w
80-90cm 800w
90-100cm 1000w
100-120cm 1200w-1500w
120-140cm 1500w-2000w
Rüzgar hızına göre üretilen güç yüzdesi
3m/s %5
4m/s %10
5m/s %15
6m/s %25
7m/s %35
8m/s %50
9m/s %65
10m/s %85
11m/s ve fazlası %100
Bu veriler ortalama veriler olup ürüne göre değişkenlik gösterebilir.
Verdiğim veriler ile 24 saat ile çarpıp %30 kayıp ile hesaplarsanız en doğru sonuca ulaşırsınız.
Örneğin; bölgenizdeki rüzgar ortalama hızı 6 m/s ise ve siz 1000w'lık bir ürün tercih etmiş iseniz
1000'in %25'i 250w
250'nin %70'i 175w'lık saatlik üretim olacaktır.
Bu da yıllık 1500 kw saat demektir.
Not: 1kw'lık Güneş panelleri (güneşlenme süresi ortalama 6 saatlik bölgede) yılda 1500kw güç üretir.
Yani 6 m/s rüzgar ortalama hızına sahip bölgede iseniz güneş panelleri ile aynı verime sahip olursunuz.
Güneş ve Rüzgar verileri için
Rüzgar atlası
Kaynak 1) https://www.mgm.gov.tr/genel/ruzgar-atlasi.aspx
Kaynak 2) https://www.enerjiatlasi.com/ruzgar-enerjisi-haritasi/turkiye
Güneş atlası
Kaynak 1) https://www.enerjiatlasi.com/gunes-enerjisi-haritasi/turkiye
Ayrıca ülkemizdeki türbin üreticilerinin gayet başarılı olduğunu söylemek gurur duyarım.
Bu rehberi daha fazla insanlara ulaştırmak için sizlere güveniyorum.
Kâr edeceğim derken kazıklanmayalım!
1.6 DURATEC MOTORU ECOBOOST YAPMAK
Ford focus 1.6 Duratec aracım var. Bunu turbolu yapmak istiyorum.
Değiştireceğim parçalar;
Yağ pompası : Duratec motorlar 1000rpm için 1 bar basarken ecoboost 1000rpm için 2 bar basıyor.
Piston ve Biyel kolu : Duratec motorun biyel kolu 137mm, pistonun kompresyon yüksekliği 25,5mm
(Toplam=162,5 sıkıştırma oranı 11 oluyor.);
Ecoboost ise biyel kolu 134mm, piston kompresyon yüksekliği 28,5mm
(Toplam=162,5 Sıkıştırma oranı 10.1 oluyor
(Sıkıştırma oranının değişme nedeni piston üst şekli)
Aslında ecoboost sıkıştırma oranı 10 dur ama 0.1'lik artışın sebebi silindir kapak contasındaki 0.3mm'lik fark.
Takmak istediğim parçalar;
Turbo
Turbo yağ besleme hortumu : Yağ pompasından T çıkış ile alınacaktır.
İntercooler ve boruları
Turbo selenoid valfi
Ortalama toplam parçalar 4000 TL tutuyor.
Benzinde 140 Hp ve LPG'de ise 170 Hp güç almayı hedefliyorum.
Örnek alınan araç Opel 1.4 Turbo = A 14 NET . Çünkü yakıt beslemesi çok noktalı enjeksiyon olduğu için ve LPG'nin oktanı benzinden yüksek olduğu için daha fazla basıncı arttırabiliyoruz. Yazılımla Ecoboost motorun 195 Hp güç alınabilmesinin sebebi ise vanoslardır. Benim motorumda vanos yoktur.
Arkadaşlar şimdi soracağım sorular ise şöyle ;
1) Hesaplamayı unuttuğum veya yanlış hesapladığım yer var mı?
2) Eksik parça var mı?
3) Turbo selenoid valfi motor beynine nasıl takacağım ve kontrol edebilir miyim?
4) Subaplarım ne kadar basınca dayanır? Bu bilgiyi ford vermemiş.
Arkadaşlar aracım focus 1.6 LPG'li 2006 model. Aracımın hararet göstergesi 0-90 kadar normal çalışıyor ama 90'dan sonrasını göstermiyor. OBD2 cihazı ile baktığımda 105 dereceye kadar çıkıyor ve sürekli fan açıyor. Araç bir kere radyatör hortumu patlatıp hararet yapmıştı. Acaba sorun termostat da mı yoksa başka bir yerde olabilir mi?
Conta yanık olabilir mi? Kalorifer ısıtmasında hiç bir sorun yok.
Not: Antifiriz yeni değişti. Havası alındı.
Son Giriş: 3 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 72
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 72
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 6.991 (Bu ay: 86)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 9 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası