Şimdi Ara

1.6 DURATEC MOTORU ECOBOOST YAPMAK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ford focus 1.6 Duratec aracım var. Bunu turbolu yapmak istiyorum.

    Değiştireceğim parçalar;


    Yağ pompası : Duratec motorlar 1000rpm için 1 bar basarken ecoboost 1000rpm için 2 bar basıyor.


    Piston ve Biyel kolu : Duratec motorun biyel kolu 137mm, pistonun kompresyon yüksekliği 25,5mm

    (Toplam=162,5 sıkıştırma oranı 11 oluyor.);

    Ecoboost ise biyel kolu 134mm, piston kompresyon yüksekliği 28,5mm

    (Toplam=162,5 Sıkıştırma oranı 10.1 oluyor

    (Sıkıştırma oranının değişme nedeni piston üst şekli)

    Aslında ecoboost sıkıştırma oranı 10 dur ama 0.1'lik artışın sebebi silindir kapak contasındaki 0.3mm'lik fark.

    1.6 DURATEC MOTORU ECOBOOST YAPMAK

    Takmak istediğim parçalar;


    Turbo


    Turbo yağ besleme hortumu : Yağ pompasından T çıkış ile alınacaktır.


    İntercooler ve boruları


    Turbo selenoid valfi


    Ortalama toplam parçalar 4000 TL tutuyor.

    Benzinde 140 Hp ve LPG'de ise 170 Hp güç almayı hedefliyorum.

    Örnek alınan araç Opel 1.4 Turbo = A 14 NET . Çünkü yakıt beslemesi çok noktalı enjeksiyon olduğu için ve LPG'nin oktanı benzinden yüksek olduğu için daha fazla basıncı arttırabiliyoruz. Yazılımla Ecoboost motorun 195 Hp güç alınabilmesinin sebebi ise vanoslardır. Benim motorumda vanos yoktur.


    Arkadaşlar şimdi soracağım sorular ise şöyle ;


    1) Hesaplamayı unuttuğum veya yanlış hesapladığım yer var mı?


    2) Eksik parça var mı?


    3) Turbo selenoid valfi motor beynine nasıl takacağım ve kontrol edebilir miyim?


    4) Subaplarım ne kadar basınca dayanır? Bu bilgiyi ford vermemiş.1.6 DURATEC MOTORU ECOBOOST YAPMAK 








  • Emme ve egzozda değişiklik yapılacak, custom yazılım yapılacak, uğraştığınıza değmez muhtemelen.
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    Emme ve egzozda nasıl değişiklik yapılması gerekiyor? Katalizör değişmesi gerektiği için yapmak istiyorum. Ayrıca egzozcum egzoz manifoldu için turbonun oturacağı parçayı koyacak.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet34ER

    Emme ve egzozda nasıl değişiklik yapılması gerekiyor? Katalizör değişmesi gerektiği için yapmak istiyorum. Ayrıca egzozcum egzoz manifoldu için turbonun oturacağı parçayı koyacak.

    Soğuk hava emebilmesi için filtre modifiyesi gerekebilir, egzoz manifolduna işlem yapılacak, enjektörler yeterli gelir mi onu da araştırmak lazım. Şanzıman o torka dayanır mı onu da araştırın.

  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    4F27E şanzımanım var. 365nm tork kaldırıyor. Enjektörler yeterli. KN filtre mevcut. Hatta bujiler iridyum ecoboost bujisi.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.