Şimdi Ara

Sentesi kaçık araba daha iyi gider.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
2
Favori
1.996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar internette gördüğüm bir videoda çılgının biri arabanın sentesi ile oynayarak daha fazla güç alıyor.

    Zaten modifiyecilerin yaptığı olan bir şey ve doğru eller tarafından yapıldığında cidden performans katması çok güzel ilk triger değişiminde yapacağım ve sonucuna katlanacağım.

    Sentesi kaçık araba daha iyi gider.

    Burada emme subabını daha geç açtırarak orta devirde güç kaybı çok yüksek devirde güç kazanmış.

    Sentesi kaçık araba daha iyi gider.

    Burada egzoz subabını daha erken açtırmış ama tek başına bir işe yaramamış.

    Sentesi kaçık araba daha iyi gider.

    Emme subabını daha erken açtırarak orta devirlerde güç kazanmış.


    Videoyu izlemek isteyen olursa diye koydum hadi kalın sağlıcakla.








  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet34ER

    Benzinli hiçbir araca yazılım yapılmaz hele ki atmosferik araca dizel olsa yazılım olur ama benzinlide işler öyle olmuyor.

    Benzinli araçlar çalışırken mükemmel bir patlama ile çalışır ve hava yakıt karışımı sabittir bu yüzden emisyonlar kontrol altındadır.

    Dizel araçlar yapıları gereği sıkıştırma ile ateşlemek zorunda olduğu için hep fakir kalır ve fazla kalan O2 molekülleri N2 molekülleri ile tepkimeye girerek negatif yanma gerçekleştirir. Bu negatif yanma dizel araçların daha geç ısınmasına neden olur çünkü yanarken çevreden ısı alır. Bu tepkime sonucu NOx gazları çıkar ve zehirli olan bu gazlar dizel motorların en büyük sorunudur.

    Yani kısaca benzinli motor yazılım istemez yakıt değişmediği sürece istersen turbo tak 1000hp yap.

    Benzinli araca yazilim olmaz yaklasimi komple yanlis. Benzinli arac kudretten gelen bilgiyle calismiyor  onun da ecu sunda yuklu bir yazilim var ve evet benzinli araca da yazilim atilir 

    öyle kuru kuru sente ayarı yapılmaz. arabanın kasnakları Pejo 106 gti / saxo vts'deki gibi ayarlı kasnak olacak, ayarlı değilse ona uygun ayarlı kasnak alacaksın. o motora uygun üretilmiş dereceli egzantrik, yay, şapka, sübap, piston, kol vs alacaksın. bunları monte edecek ve sente ayarı yapacak ustayı bulacaksın. sonra arabanın yazılımını bu egzantriğe uygun şekilde yükleteceksin. kısacası vazgeç bu sevdadan.

  • Geç kalma hemen yaptır
  • dostum bu işlem zaten dereceli egzantrik takılı, modifiyeli atmosferik arabalara yıllardır yapılıyordu. 106 GTi, Civic VTi, Astra GSi, Clio RS.. ama bu ayarı herkes yapamaz. arabayı bozarsın dikkat et.

  • motora zarar

  • öyle kuru kuru sente ayarı yapılmaz. arabanın kasnakları Pejo 106 gti / saxo vts'deki gibi ayarlı kasnak olacak, ayarlı değilse ona uygun ayarlı kasnak alacaksın. o motora uygun üretilmiş dereceli egzantrik, yay, şapka, sübap, piston, kol vs alacaksın. bunları monte edecek ve sente ayarı yapacak ustayı bulacaksın. sonra arabanın yazılımını bu egzantriğe uygun şekilde yükleteceksin. kısacası vazgeç bu sevdadan.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 7 Mayıs 2021; 18:43:4 >
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Ustalığım var sıkıntı olursa komple subaplarıda değiştiririm onda sıkıntı yok şimdi yasak kalksın yapacam.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet34ER

    Ustalığım var sıkıntı olursa komple subaplarıda değiştiririm onda sıkıntı yok şimdi yasak kalksın yapacam.

    arabanın ECU'sü ne olacak? üzerindeki orijinal yazılımla yürümez, yeniden işlenmesi lazım. beyin uygun değilse beyin alacaksın. araç neydi bu arada?

  • Bu sentesi kaçık değil ki. Ayar yapıyorsunuz zaten var olan bir şey.

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Benzinli hiçbir araca yazılım yapılmaz hele ki atmosferik araca dizel olsa yazılım olur ama benzinlide işler öyle olmuyor.

    Benzinli araçlar çalışırken mükemmel bir patlama ile çalışır ve hava yakıt karışımı sabittir bu yüzden emisyonlar kontrol altındadır.

    Dizel araçlar yapıları gereği sıkıştırma ile ateşlemek zorunda olduğu için hep fakir kalır ve fazla kalan O2 molekülleri N2 molekülleri ile tepkimeye girerek negatif yanma gerçekleştirir. Bu negatif yanma dizel araçların daha geç ısınmasına neden olur çünkü yanarken çevreden ısı alır. Bu tepkime sonucu NOx gazları çıkar ve zehirli olan bu gazlar dizel motorların en büyük sorunudur.

    Yani kısaca benzinli motor yazılım istemez yakıt değişmediği sürece istersen turbo tak 1000hp yap.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Zaten eski ustalar performans amacı ile yapıyorlarmış belli incelikleri var mesela benim aracımda emme 1 sente ilerde egzoz 1 sente geride olunca oluyor biraz emme eksik kalıyor ama onun için ayarlı dişli lazım. 3-5 beygirinde lafını yapmam.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet34ER

    Benzinli hiçbir araca yazılım yapılmaz hele ki atmosferik araca dizel olsa yazılım olur ama benzinlide işler öyle olmuyor.

    Benzinli araçlar çalışırken mükemmel bir patlama ile çalışır ve hava yakıt karışımı sabittir bu yüzden emisyonlar kontrol altındadır.

    Dizel araçlar yapıları gereği sıkıştırma ile ateşlemek zorunda olduğu için hep fakir kalır ve fazla kalan O2 molekülleri N2 molekülleri ile tepkimeye girerek negatif yanma gerçekleştirir. Bu negatif yanma dizel araçların daha geç ısınmasına neden olur çünkü yanarken çevreden ısı alır. Bu tepkime sonucu NOx gazları çıkar ve zehirli olan bu gazlar dizel motorların en büyük sorunudur.

    Yani kısaca benzinli motor yazılım istemez yakıt değişmediği sürece istersen turbo tak 1000hp yap.

    Benzinli araca yazilim olmaz yaklasimi komple yanlis. Benzinli arac kudretten gelen bilgiyle calismiyor  onun da ecu sunda yuklu bir yazilim var ve evet benzinli araca da yazilim atilir 





  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrun

    Benzinli araca yazilim olmaz yaklasimi komple yanlis. Benzinli arac kudretten gelen bilgiyle calismiyor  onun da ecu sunda yuklu bir yazilim var ve evet benzinli araca da yazilim atilir 



    Alıntıları Göster

    Benzinli aracin turbo basinci degismiyor mu Sentesi kaçık araba daha iyi gider. Yazilim atilmazmis





  • Günümüzde benzinli araçlara da yaygın şekilde yazılım atılıyor yalnız.
  • uyandırmayın ustamızı. amerikayı henüz keşfediyor. daha arabanın markasını söylemedi. usta ya arkadaş, dereceli egzantriği de kendisi tasarlayıp, kendisi üretir. Sentesi kaçık araba daha iyi gider. 

  • açılı egzantrik ile emme zamanını değişip birde orjinal yazılım ile arabanın çalışmasını beklemeye ben kaba etimle gülerim. stok ecu larda belirli yakıt/hava oranını o an ki devire göre eşlemeye zamanlı şekilde yazılım vardır. sen bu stok yazılımı dereceli egzantrik ile kullanamazsın. araba marş bile basmaz. ralli araçlarında, amerikan drag araçlarına neden devir bi tepelere gelip dibe çöktüğü halde stop etmiyor . dereceli egzantriklerine uygun yazılımı olduğu için. he çok param var diyosan standalone ecu bağlarsın arabayı boşaltıp o zaman kafana göre ayarla motoru

  • Vincent54 kullanıcısına yanıt

    Kaç defa bu işlemleri yaptınız bilmiyorum ama ben yazılım ne olduğunu gayet iyi biliyorum ve zannettiğiniz gibi bir şey değildir yazılım. Türkiye'de yazılım yapıyoruz diyen çok ama yapan yok hepsi başka yerden alınmış yazılımı uyguluyor.

    Zaten belirttiğim videoda yazılım yapılmıyor.

    Hava yakıt ayarı devire göre değil silindire çekilen havaya göre yapılır.

    Aracım vanoslu değil yani öyle bir güvenlik önlemi yok takır takır çalışır.

    Aynen ralli aracı gibi düşük devirlerde pata pata çalışacak ki başka videoda bu belirtiliyor.

    Dereceli egzantirik değil yalnızca vvti, vtec, ecotec, ti-vct, vanos gibi subap açısını değiştirerek emme ve egzoz subaplarını belli bir süre aynı anda açık kalmasını istiyorum.

    NERENLE GÜLÜYORSAN GÜL UMRUMDA DEĞİL BU İŞLERİ BİL GEL.

  • kardeş bu işi yapmayı düşündüğün arabanın modelini neden söylemiyorsun?

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Focus 1.6 74kw.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet34ER

    Focus 1.6 74kw.

    evet bu araç için dereceli egzantrik ve ayarlı kasnak var.


    https://www.burtonpower.com/kent-cams-sports-r-camshafts-pair-1-25-1-4-1-6-zetec-se-kcfz1611.html


    https://www.burtonpower.com/kent-cams-adjustable-alloy-camshaft-pulleys-zetec-e-pair-fz234-black.html



    peki ya diğer parçalar? peki ya ecu ve onun yeniden haritalandırılması? kim yapacak bunları? bundan kazanacağın en fazla 20-30 hp. zamanına ve parana yazık.





  • @ZAUC onun yerine 1.6 TDi golf al. Orijinal turboyu garrett 1449 veya 1549 ile değiştir. Bir yazılım alsana 180-210 hp. Senin egzantrikli fokusu alır sırtında taşır.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.