Merhaba arkadaşlar,
Bundan yaklaşık 4 ay kadar önce, Microsoft Türkiye'ye garantiden değişim için gönderdiğim Play&Charge Kit ile ilgili yaşadıklarımı şu konu altında dile getirmiştim. Sizlerin de kıymetli destekleriyle konu 1 ay boyunca gündemin en üst sıralarında kalmıştı ancak ne yazık ki onbinlerce kişiye ulaşan bu konu bile Microsoft Türkiye'nin yasadışı uygulamasından geri adım atmasını sağlayamamıştı.
Microsoft Türkiye'nin garantiye gönderdiğim ürünü alıkoyması ve sonrasında imha etmesi rezaleti
O günlerde eş zamanlı olarak Tüketici Hakem Heyeti'ne de başvuruda bulunmuştum. Gecikmeli de olsa nihayet karar çıktı ve THH beni haklı bularak, Microsoft Türkiye'nin tüketiciye ücret iadesini tek seçenek olarak dayatmasının yasaya aykırı olduğuna ve birebir ürün değişimi yapılmasına karar verdi. Karar metninin sonuç bölümünü burada da paylaşıyorum:
Microsoft Türkiye müşteri hizmetleri birimine THH kararını ulaştırdım ancak kendileri hala ve ısrarla yasa tanımazlıkta ısrar ediyorlar ve sadece ücret iadesi yapabileceklerini söylüyorlar. Microsoft gibi "sözde" kurumsal bir firmanın bile, faaliyet gösterdiği ülkenin yasalarını göz göre göre çiğnemesini ve tüketici yasasından kaynaklanan haklarımızı hiçe saymasını sizlerin takdirine bırakıyorum. Elbette ki THH kararı doğrultusunda haklarımı aramaya devam edeceğim.
02.02.2021 tarihinde Microsoft yetkili satıcısı Nethouse firmasından satın aldığım ve Xbox Series X konsolumun oyun kolunda kullandığım, halen garanti kapsamında olan Play&Charge Kit şarj edilebilir pil arızalanınca, 23.07.2021 tarihinde Microsoft hesabımdan 1526345879 servis koduyla ürün değişim talebi oluşturdum ve ürünü UPS kargo ile Microsoft servis merkezine gönderdim. Ürün 28.07.2021 tarihinde servis merkezine ulaştı. Değişim ürününün tarafıma gönderilmesini beklerken, 04.08.2021 tarihinde Microsoft'tan bir e-posta mesajı aldım ve servis talebimin herhangi bir gerekçe sunulmadan iptal edildiği öğrendim.
Bunun üzerine telefonla Microsoft müşteri hizmetlerine ulaştım ve iptalin gerekçesini sordum. Bana firmanın stoğunda değişim ürünü bulunmadığı, bunun için ücret iadesi yapılacağı söylendi. Ürünü kampanya ile indirimli fiyattan satın aldığımı, ücret iadesi yapılırsa ürünü yeniden satın alabilmek için neredeyse 3 misli para ödemem gerektiğini, bu sebeple ücret iadesini kesinlikle kabul etmediğimi söyledim. Yürürlükteki tüketici yasasının onarım, değişim veya ücret iadesi konusunda seçimi tüketiciye bıraktığını, değişim ürünü sağlanamıyorsa kendilerine gönderdiğim ürünü geri istediğimi, hakkımı tüketici hakem heyetinde arayacağımı beyan ettim. Bunun üzerine konuyu inceleyeceklerini ve bana dönüş yapacaklarını söylediler ve görüşmemiz sonlandı.
Bundan 1 hafta sonra firmadan geri dönüş olmayınca tekrar müşteri hizmetlerini aradım ve arızalı ürünü geri istediğimi tekrar beyan ettim. Sistemlerinde bir arıza olduğu için servis kaydıma erişemediklerini ve gün içinde bana dönüş yapılacağını söylediler. Tahmin edebileceğiniz gibi yine dönüş yapılmadı.
Birkaç gün sonra Microsoft müşteri hizmetlerini tekrar arayarak son durumu öğrenmek istedim. Bana, servis merkezine değişim için gelen cihazların imha edildiği ve bu yüzden arızalı ürünün tarafıma geri gönderiminin mümkün olmadığı söylendi. Microsoft Türkiye, kendilerine gönderdiğim ürünü geri istediğimi farklı telefon görüşmelerinde açıkça 3 defa beyan etmeme rağmen, hiçbir şekilde benim onayımı almadan, bana haber vermeden, mülkiyeti bana ait olan bir ürünü imha etmiştir. Firma iç piyasada Vatan Bilgisayar gibi mağazalarda halen satılan ve tedarik edilebilen bir ürünün değişimini yapmayı, “ürün temin edilemiyor” bahanesiyle reddediyor ve bana ücret iadesi seçeneğini dayatıyor. Ben aramasam, kesinlikle dönüş yapılmıyor ve süreçle ilgili bilgi alamıyorum. Microsoft Türkiye bu konuda resmen yıldırma politikası izliyor.
Bugün itibariyle Microsoft Türkiye hakkında tüketici hakem heyetine başvuruda bulundum. Hafta sonuna kadar da, mülkiyeti tarafıma ait olan ürünü alıkoymak ve ürünü imha etmek suçlamasıyla savcılığa suç duyurusunda bulunacağım. Umarım ki Microsoft Türkiye’de bu işin sorumluları, savcılığa ifade için çağrıldıklarında işledikleri suçun ciddiyetinin farkına varırlar.
Şu videodaki diyalogta görebileceğiniz gibi, IKEA Türkiye'nin işletmecisi olan MAYA İnşaat'ın sahibi İlyas Özsüer'in kızı olan Nurçin hanım, arabasının önünü keserek Reis'e övgü, iltifat ve dualar yağdırmış.
Bundan sonra IKEA'dan toplu iğle alanı sevsinler...
incehesap.com Kullanılmış Ürün Rezaleti
n11, GG'de satış yapan KOODMAX satıcısından alışveriş yapmayın!
|
|
Grafik Kartı - Ses Kartı - İşlemci Koleksiyonum
|
Decathlon ithal edip sattığı bisiklete yedek parça sağlamıyor.
|
Project SoniCube [Sıfır Desibel, Odyofil Küp PC]
|
Yardım: PowerColor 7850 PCS+ 2 GB BIOS dosyası
|
müziğe.teslim.ol | surrender.to.music Evde >>> Project SoniCube > Yamaha A-S700 > Dali Zensor 3 Diğer Her Yerde >>> QLS QA360 > Etymotic ER4S |
f51c4a1a57161f8d9ff4d1cdd2bfec8bE.jpgf51c4a1a57161f8d9ff4d1cdd2bfec8bE.jpg |
Son Giriş: 2 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 24 sa.
Mesaj Sayısı: 738
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.233
İkinci El Bölümü Mesajları: 1.120
Konularının görüntülenme sayısı: 44.933 (Bu ay: 246)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.965 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: İkinci El