Arçelik buzdolabı aşırı tüketim sorunu
570504 modeli, inverter kompresörlü ve a++ verimlilikte görünen bir buzdolabı aldım (almaz olaydım).
450 litre net hacimde, no-frost ve az tüketimli/yüksek verimlilikli dolaplar içinde en makul fiyatlısı buydu.
Firma da 60 senedir buzdolabı yapıyor, yüksek teknoloji gerektiren bir alet te değil dedik ve aldık.
Buzdolaplarını 7-8C gibi ayarda kullanırım, sütlü/bozulabilecek ürünler uygun bölmelere konulduğunda sorun olmuyor ve alet minimum elektrik tüketiyor.
Nitekim diğer evdeki B sınıfı dolap bu ayarda kullanıldığında katalog verisi olan 650 kWs yerine 550 kWs tüketiyor.
Bunu da 8C yaptık, kullanıyoruz.
Bir süre sonra şişede rakının beyazladığını farkettim. Rakının beyazlaşması (anasonun donması) için 3C altı olması gerekir, dolaba termometre koyup durumu gözledim.
Ertesi sabah (7-8 saat kapak açılmadığında) içerinin 1C civarına düştüğünü gördüm.
Ayarı daha yükseğe, 10C seviyesi olan dolapta tatil modu olarak gösterilen en yüksek sıcaklığa aldım, değişen birşey yok, gene sabahları 1-2C civarına indiriyor.
Servis çağırdık, tabii bu arada servisi ikna etmek için de uğraştık.
Servisteki kadın ısrarla "dolabın 1C'ye inmesi gerekir tabii, aksi halde sütlü ürünler bozulur..." diyor; ben de "bizde sütlü ürün yok, dolapta sadece yumurta var ve ben 8C istiyorum, o ayar düğmesi varsa ben bu dereceyi seçebilmeliyim..." tarzı bir muhabbet oluştu aramızda.
Sonunda geldiler, testo denen aleti koydular, 3 gün sonra alıp gittiler; ama sonrası derin bir sessizlik.
Birkaç hafta sonra ben aradım, "testo sonucuna göre dolap gayet normal, öyle 1-2C falan yok" dendi.
Testo kaydını istedim, veremeyiz dediler.
Arçelik merkeze bildirince kerhen kaydı yolladılar.
Baktığımda, 3 gün boyunca içerisi çok stabil şekilde 7 ile 8 derece arasında olmuş.
Eee, yemek saatlerinde dolap açılıp kapandıkça kısa süreliğine de olsa 5-6 derece yükselme olması gerekir, ama testo verisine göre bizim dolap hiç kullanılmıyor gibi.
Tekrar merkeze durumu bildirdik, "servis galiba yanlış veri göndermiş" diyerek; bu defa "yanlışlık olmuş" diyerek gerçek veriyi yolladılar.
Tabii bu işler 2 aya kadar zaman aldı.
Arçelik merkez bunun üzerine "dolabın değişimi veya ücret iadesi mi istesiniz" önerisinde bulundu.
Benzer başka ürünlerin daha pahalı olduğunu düşünerek "değişim" dedim. (Vahim bir hata yapmışım).
Yeni bir dolap geldi, kutusundan çıkarılıp kuruldu, bu arada evde pek kalmadığımız için olay bu şekilde kaldı.
Kışın evde klimalar çalışıyor, içki olarak ta rakıyı bırakıp viskiye dönmüşüz, özetle buzdolabındaki aşırı tüketim veya aşırı soğutma durumunu unutmuşuz zaten sıfırı getirilip kondu ya, ilk dolap sorunluymuş diyoruz.
Mayıs ayı geldi, artık klimalar çalışmıyor, elektrik faturası geldi, 300 küsur lira.
Halbuki 150'yi geçmemesi gerekiyor.
Tekrar dolabın prizine wattmetre koydum, 8C ayarda bir ay (unutmuşum 31 gün olmuş) sonunda 83.9 kWs tüketmiş.
Yani, katalog verisinin 3 katı, üstelik te ben sıcak ayarda kullanıyorum.
Şimdi son birkaç aydır gene o "uyanık" servis gelip gidiyor, ilkönce geldi testo ve wattmetre koydu, tabii gene derin bir sessizlik.
Servisi aradık, bu defa "sadece 2C'ye inmiş, aksi halde sütlü ürünlerin bozulabilir, normaldir" dendi.
"Ama ayar 8C idi, üstelik te gereksiz çalışıp 3 kat ceryan tüketmiş" dedim, "ama sizin aşırı tüketim şikayetiniz yokmuş" gibi akıllıca bir cevap verdi:)
İş inada bindi, ekşi sözlükteki bir arçelik başlığına yazdım, anında merkezden arandım, tekrar ilgilenildi.
Servis 10 gün kadar önce tekrar gelip wattmetre koydu, benim wattmetreyi de onun altına koydum, beraberce ölçtüler.
(Bu arada başka marka bir dolap alıp mutfağa onu kurduk 3 hafta önce, bu arçeliği kiler odasında, gayet serin bir mekanda kullanıyoruz, sadece dondurucu bölümünü.)
Bu defa 4 günlük ölçüm oldu, gene görünen günde 2.7 kWs (yani katalog değerinin 3 misli), benim wattmetre ile onlarınki arasında %5 falan fark var da, sorun etmiyoruz, öyle servisin böyle wattmetresi olur dedik:)
Şimdi 1 haftadır arçelik merkezi arıyorum 2-3 günde bir, "bölge teknik biriminde rapor inceleniyor"muş, bekliyoruz.
Aslında dolabın sorununun ne olduğunu da keşfettik, diğer marka dolap gelip onunla karşılaştırıldığında.
Burayı da okuyan bir Arçelik mensubu olursa ona sorunun kaynağını gösteririz, tabii ilgilenirlerse.
Not: Bahsettiğim servis Balıkesir/Ermutlu. Çok zeki/çevik ve uyanık bir kuruluş. Arçelik bunlara ya madalya vermeli, veya servisliği bıraktırmalı; artık ne niyetle çalışılıyorsa.
İş görür oto radyo önerisi
|
|
DD Klima mağdurları, çözüm için buraya bakın
|
|
|
|
|
Vize için kampanya
|
LG-Beko 7580D-DD inceleme
|
Profili gizli olan özel mesaj atmasın. |
Referans:turkom,nosferatu,nikneyime,redno,alpi80,msakdogan,mkoyuncu,trust_company... |
4a73f041704bf73a94c7b6db566e5f214.jpg |
Son Giriş: 3 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 3.710
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 3.822
İkinci El Bölümü Mesajları: 43
Konularının görüntülenme sayısı: 10.029 (Bu ay: 137)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 43 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Ev Elektroniği ve Elektrikli Ev Aletleri