BYD TR'ye Organize Tepki Konusu
Dostlar ben çok sıkıldım.
Bir Türk otomobil tüketicisi olarak, distrbütörlerce vasata mahkum edilmeye, sanki lütfedermişcesine satış yapan distribütörün binbir türlü afra tafrasını çekmeye, en yüksek fiyatları ödemeye (eskiden bu konuyu vergilere bağlarlardı, ancak artık açık olduğu üzere vergi öncesi en yüksek fiyatlarda bizde) ve showroom'dan dışarı çıkar çıkmaz oluşacak en ufak sorunda yalnızlığa mahkum edilmeye çok sıkıldım.
Dünya dönüşüyor, otomobiller dönüşüyor, tüketiciler daha bilinçli ve sorgular hale geliyor ama Türkiye'nin satıcı tarafında nato kafa, nato mermer. Bu sadece BYD anlamında değil, tüketici olarak bizler organize hareket etmedikçe, tepki göstermedikçe bunlar bize reva görülmeye devam edilecek. Ben kendim de dahil Türk tüketicisinin en iyisini hak ettiğimi düşünüyorum ve ama bunu talep etmedikçe verilmeyeceğinin de farkındayım. Bu yüzden ben göle bir taş atıyorum, umarım dalgaları size de ulaşır ve diğer markaların tüketicileri de benzer aksiyonlar alırlar.
Aşağıda BYD Global'e ait socialmediaglobal@byd.com mail adresine gönderilmek üzere bir metin hazırladım. Tek yapmanız gereken kopya-yapıştır yapıp göndermek. Ne kadar fazla kişi gönderirse o kadar dikkat çekebiliriz. Okumanız için metnin çevirisini de alta ekledim.
------------------------------------------------------------------------------
Subject: Feedback on BYD Brand Perception and Distributor Policies in the Turkish Market
Dear BYD Representative,
I am a Turkish consumer who is planning to purchase an electric vehicle soon and is particularly interested in BYD models in terms of their price-performance benefits.
Just as every country’s market has its own dynamics, the Turkish automotive market also possesses unique characteristics. As we have frequently observed with other brands, distributors, who are key players in determining prices in Turkey, often engage in covert collusion with competitors. Their initiatives, organizations, and regulations, both in pre-sales and post-sales processes, are primarily structured to serve their own interests. This is because one distributor excelling in its duties would expose the inefficiencies of others, prompting them to maintain a status quo that forces consumers to settle for mediocrity.
Given the existing prejudice of Turkish consumers towards Chinese-made vehicles, it is crucial for a brand like BYD, which is entering the market for the first time, to carefully manage its brand identity, especially since this first impression will yield long-term benefits. However, recent problems experienced by BYD customers due to your distributor's handling of deposits and its indifferent approach to customer satisfaction have further intensified these biases among already hesitant potential customers. Additionally, the recently announced BYD prices by the distributor are far from competitive, leading to disappointment among consumers and, in my opinion, damaging the eagerly anticipated reputation of your brand in the Turkish market. While many negative situations in marketing can be remedied, it is evident that the repercussions of a poorly managed first impression are much more difficult to address.
In the global context, the EV market may be relatively young, but it is even younger in Turkey. In this emerging market, where consumers are more conscious and inquisitive, BYD’s competitive potential has been wasted by the current distributor whom operating with outdated methods. You must recognize that the sales figures your distributor may present to BYD management as a "success" are not a true reflection of achievement. Had your vehicles been launched with competitive pricing, it would be evident how insignificant the current sales figures truly are compared to what could have been achieved.
In conclusion, I see no reason why BYD could not become the leading EV brand in Turkey if you enter the market directly via an online sales method and maintain your pre-tax prices in line with global averages.
I hope this email reaches the relevant and authorized individuals regarding this matter.
Sincerely,
-------------------------------------------------------------------
Konu: Türkiye Pazarında BYD Marka Algısı ve Distribütör Politikası Hakkında Geri Bildirim
Sayın BYD yetkilisi,
Yakın zamanda bir elektrikli otomobil alma planı olan ve fiyat/performans faydası açısından BYD modelleriyle yakından ilgilenen bir Türk tüketicisiyim.
Her ülke piyasasının farklı dinamiklere sahip olduğu gibi, Türk otomobil piyasasının da kendine has dinamikleri mevcut. Daha önceden başka markalarda da örneklerini defalarca tecrübe ettiğimiz üzere, Türkiye’de fiyatları belirleyici konumdaki aktör olan distribütörler diğer markalarla gizli bir danışıklı dövüş halindeler ve gerek satış öncesi gerekse de satış sonrası tüm süreçlerde en çok kendi lehlerine olacak şekilde girişim, organizasyon ve düzenlemelerde bulunmaktadırlar. Zira aralarından bir tanesinin işini iyi yapması aslında diğerlerinin ne kadar kötü iş yaptığını ifşa edecek olup, buna izin vermemek için zincirin son halkası olan tüketiciyi vasata muhtaç etmektedirler.
Halihazırda Türk tüketicilerinin Çin menşeili otomobillere olan önyargısı mevcut iken, BYD gibi otomobil piyasasına yeni girecek olan bir markanın, uzun vadede meyvelerini toplayacağı ilk izlenim olan marka kimliğini önemsemesi gerekirken, güncel durumda diğer BYD müşterilerinin kaparo (güvence parası) olarak distribütörünüzün yaşattığı problemler ve müşteri memnuniyeti önemsemez hareketler zaten ürkek olan potansiyel müşterilerde BYD hakkında çok daha fazla önyargıya sebebiyet vermektedir. Nitekim yakın zamanda distribütör tarafından ilan edilen güncel BYD fiyatları ise rekabetten tamamen uzak olup, tüketicilerde hayal kırıklığa sebebiyet vermiş ve Türkiye piyasasında heyecanla beklenen markanızın en çok da marka kimliğine zarar verdiği kanaatindeyim. Zira pazarlama açısından birçok olumsuz durumun telafisi olsa da, ilk izlenimin doğru şekilde yönetilememesinden doğan olumsuz çıktıların telafisinin çok zor olduğu açıktır.
Dünya için genç ama Turkiye için çok daha genç olan EV pazarında, yeni nesil bilinçli ve sorgulayan tüketici kitlesi karşısında BYD olarak sahip olduğunuz rekabetçi potansiyeliniz eski kafayla yönetilen distribütörünüzce boşa harcanmıştır. Nitekim distribütör tarafından BYD yönetimine başarı olarak sunulacak araç satış rakamlarının gerçekte bir başarı olmadığını bilmelisiniz. Çünkü otomobilleriniz ilk lansmanda rekabetçi bir fiyat etiketine sahip olsaydı, şu an sizlere “başarı” olarak sunulan araç satış rakamlarının ne kadar komik rakamlar olduğunu görebilirdiniz.
Netice olarak online satış metodu ile BYD olarak Türk pazarına bizzat gelmeniz ve yerel vergi öncesi fiyatlarınızı global ortalamada tuttuğunuz müddetçe Türkiye’nin en çok satan EV araç firması olmamanız için herhangi bir sebep göremiyorum.
Umarım bu mailim bu konu hakkında yetkili ve etkili kişilerin eline ulaşır
Saygılarımla.
Isik sizmasi var mi / yok mu?
|
Satılık Sony XAV-65 Double Din
|
|
Ders Çalışmak İçin Mekan Önerisi
|
Sony XAV 65 Double Din Teyp Sorunu?
|
iPhone 4S- Bu Parça Ne İşe Yarıyor?
CVS Mini Uydu Alıcısı Sorunu?
|
HTC One X'im Locked mu, Unlock mu?
|
5800 XM Yere Düştü!
|
Son Giriş: dün
Son Mesaj Zamanı: geçen ay
Mesaj Sayısı: 199
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 252
İkinci El Bölümü Mesajları: 10
Konularının görüntülenme sayısı: 5.278 (Bu ay: 1.080)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 179 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası