Dostlar ben çok sıkıldım. Bir Türk otomobil tüketicisi olarak, distrbütörlerce vasata mahkum edilmeye, sanki lütfedermişcesine satış yapan distribütörün binbir türlü afra tafrasını çekmeye, en yüksek fiyatları ödemeye (eskiden bu konuyu vergilere bağlarlardı, ancak artık açık olduğu üzere vergi öncesi en yüksek fiyatlarda bizde) ve showroom'dan dışarı çıkar çıkmaz oluşacak en ufak sorunda yalnızlığa mahkum edilmeye çok sıkıldım. Dünya dönüşüyor, otomobiller dönüşüyor, tüketiciler daha bilinçli ve sorgular hale geliyor ama Türkiye'nin satıcı tarafında nato kafa, nato mermer. Bu sadece BYD anlamında değil, tüketici olarak bizler organize hareket etmedikçe, tepki göstermedikçe bunlar bize reva görülmeye devam edilecek. Ben kendim de dahil Türk tüketicisinin en iyisini hak ettiğimi düşünüyorum ve ama bunu talep etmedikçe verilmeyeceğinin de farkındayım. Bu yüzden ben göle bir taş atıyorum, umarım dalgaları size de ulaşır ve diğer markaların tüketicileri de benzer aksiyonlar alırlar. Aşağıda BYD Global'e ait socialmediaglobal@byd.com mail adresine gönderilmek üzere bir metin hazırladım. Tek yapmanız gereken kopya-yapıştır yapıp göndermek. Ne kadar fazla kişi gönderirse o kadar dikkat çekebiliriz. Okumanız için metnin çevirisini de alta ekledim. ------------------------------------------------------------------------------ Subject: Feedback on BYD Brand Perception and Distributor Policies in the Turkish Market Dear BYD Representative, I am a Turkish consumer who is planning to purchase an electric vehicle soon and is particularly interested in BYD models in terms of their price-performance benefits. Just as every country’s market has its own dynamics, the Turkish automotive market also possesses unique characteristics. As we have frequently observed with other brands, distributors, who are key players in determining prices in Turkey, often engage in covert collusion with competitors. Their initiatives, organizations, and regulations, both in pre-sales and post-sales processes, are primarily structured to serve their own interests. This is because one distributor excelling in its duties would expose the inefficiencies of others, prompting them to maintain a status quo that forces consumers to settle for mediocrity. Given the existing prejudice of Turkish consumers towards Chinese-made vehicles, it is crucial for a brand like BYD, which is entering the market for the first time, to carefully manage its brand identity, especially since this first impression will yield long-term benefits. However, recent problems experienced by BYD customers due to your distributor's handling of deposits and its indifferent approach to customer satisfaction have further intensified these biases among already hesitant potential customers. Additionally, the recently announced BYD prices by the distributor are far from competitive, leading to disappointment among consumers and, in my opinion, damaging the eagerly anticipated reputation of your brand in the Turkish market. While many negative situations in marketing can be remedied, it is evident that the repercussions of a poorly managed first impression are much more difficult to address. In the global context, the EV market may be relatively young, but it is even younger in Turkey. In this emerging market, where consumers are more conscious and inquisitive, BYD’s competitive potential has been wasted by the current distributor whom operating with outdated methods. You must recognize that the sales figures your distributor may present to BYD management as a "success" are not a true reflection of achievement. Had your vehicles been launched with competitive pricing, it would be evident how insignificant the current sales figures truly are compared to what could have been achieved. In conclusion, I see no reason why BYD could not become the leading EV brand in Turkey if you enter the market directly via an online sales method and maintain your pre-tax prices in line with global averages. I hope this email reaches the relevant and authorized individuals regarding this matter. Sincerely, ------------------------------------------------------------------- Konu: Türkiye Pazarında BYD Marka Algısı ve Distribütör Politikası Hakkında Geri Bildirim Sayın BYD yetkilisi, Yakın zamanda bir elektrikli otomobil alma planı olan ve fiyat/performans faydası açısından BYD modelleriyle yakından ilgilenen bir Türk tüketicisiyim. Her ülke piyasasının farklı dinamiklere sahip olduğu gibi, Türk otomobil piyasasının da kendine has dinamikleri mevcut. Daha önceden başka markalarda da örneklerini defalarca tecrübe ettiğimiz üzere, Türkiye’de fiyatları belirleyici konumdaki aktör olan distribütörler diğer markalarla gizli bir danışıklı dövüş halindeler ve gerek satış öncesi gerekse de satış sonrası tüm süreçlerde en çok kendi lehlerine olacak şekilde girişim, organizasyon ve düzenlemelerde bulunmaktadırlar. Zira aralarından bir tanesinin işini iyi yapması aslında diğerlerinin ne kadar kötü iş yaptığını ifşa edecek olup, buna izin vermemek için zincirin son halkası olan tüketiciyi vasata muhtaç etmektedirler. Halihazırda Türk tüketicilerinin Çin menşeili otomobillere olan önyargısı mevcut iken, BYD gibi otomobil piyasasına yeni girecek olan bir markanın, uzun vadede meyvelerini toplayacağı ilk izlenim olan marka kimliğini önemsemesi gerekirken, güncel durumda diğer BYD müşterilerinin kaparo (güvence parası) olarak distribütörünüzün yaşattığı problemler ve müşteri memnuniyeti önemsemez hareketler zaten ürkek olan potansiyel müşterilerde BYD hakkında çok daha fazla önyargıya sebebiyet vermektedir. Nitekim yakın zamanda distribütör tarafından ilan edilen güncel BYD fiyatları ise rekabetten tamamen uzak olup, tüketicilerde hayal kırıklığa sebebiyet vermiş ve Türkiye piyasasında heyecanla beklenen markanızın en çok da marka kimliğine zarar verdiği kanaatindeyim. Zira pazarlama açısından birçok olumsuz durumun telafisi olsa da, ilk izlenimin doğru şekilde yönetilememesinden doğan olumsuz çıktıların telafisinin çok zor olduğu açıktır. Dünya için genç ama Turkiye için çok daha genç olan EV pazarında, yeni nesil bilinçli ve sorgulayan tüketici kitlesi karşısında BYD olarak sahip olduğunuz rekabetçi potansiyeliniz eski kafayla yönetilen distribütörünüzce boşa harcanmıştır. Nitekim distribütör tarafından BYD yönetimine başarı olarak sunulacak araç satış rakamlarının gerçekte bir başarı olmadığını bilmelisiniz. Çünkü otomobilleriniz ilk lansmanda rekabetçi bir fiyat etiketine sahip olsaydı, şu an sizlere “başarı” olarak sunulan araç satış rakamlarının ne kadar komik rakamlar olduğunu görebilirdiniz. Netice olarak online satış metodu ile BYD olarak Türk pazarına bizzat gelmeniz ve yerel vergi öncesi fiyatlarınızı global ortalamada tuttuğunuz müddetçe Türkiye’nin en çok satan EV araç firması olmamanız için herhangi bir sebep göremiyorum. Umarım bu mailim bu konu hakkında yetkili ve etkili kişilerin eline ulaşır Saygılarımla. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Type R -- 2 Aralık 2024; 18:29:7 > |
BYD TR'ye Organize Tepki Konusu
-
-
bu konu, BYD alanlari dövme konusuna döner 😅
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Böyle bir konu bekliyordum
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bence premium bir marka olarak fiyatları hala çok uygun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tepkimizin adresini doğru belirlemeyiz. Cehennemde Türk'lerin çukurunun başında zebani olmaması fıkrasına atıfta bulunarak, onda var ben de niye yok denilmemeli. Zira herkesin durumu ve koşulları farklı. O yüzden şahsi olarak alana hayırlı olsun demekten başka bişey denilmesi makul değil.
Zaten benim kavgam, benim paramla bana it muamelesi yapanla.
-
konu başlığından tepki neye belli olmuyor ama içerikte güzel açıklamışsınız. Tepki mi gösterilecek yoksa şeffafça problemleri açıklamak mı gerekli o da ayrı bir detay.
Biraz baktımda Türkiye'yi orta doğu bölgesindeki distribütörlerine vermişler. İki ihtimal var ya bu yönde devam edecekler ya da Türkiye piyasasını araştırıp kendileri ilerleyecekler. Çinliler hem yakaladığı global dalgayı TR piyasasında da sürdürmek için distribütör kullanıyor olabilir, sonrasında bizim gibi ülkelerde kendi satışa çıkarmayı tercih edebilir.
Ancak bunun için bu şekilde taleplerin net ifade edilmesi gerekiyor.
Daha ucuz araç, daha iyi servis, kaliteli donanım vs.
İnsanlar talep ederse Çinliler fırsatı kaçırmaz, güzel bir konu olmuş.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Moueson
Bence premium bir marka olarak fiyatları hala çok uygunMercedes EQE şu an BYD HAN'la aynı sayılır.
Fıkra gibi olay.
Çinli ve 20 senelik telefon bataryası üreten adam araba üretmeye karar verip Mercedes'le aynı paraya satıyor.
Mercedes bayii de bir tık daha ucuzdur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-72F674EC6 -- 3 Aralık 2024; 20:33:51 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Firmalar gerçekten böyle kopyala yapıştır gönderileri dikkate alıyor mu? Ben olsam spam muamelesi yaparım çünkü..
-
Bu tip konular ve/veya çabalar pek bir işe yaramaz.
Neden derseniz, hem ülkemiz, hem dünyada otomotiv sektörü tüketicinin en bilinçsiz, en standart, en mal olduğu sektörlerden biri.
Atıyorum, bir kahve makinesi arızasında servise, tüketici mahkemesine, şuna buna koşan tüketici, konu otomobil oldu mu çok ütopik bir aletmiş gibi olaya bakıyor ve "yetkili" denen bakkal servislerin açıklamalarını ciddiye alıyor. Çünkü hiç bir şey bilmiyor
Ve işin komiği, yurtdışında falan da böyle. Mesela adam X ülkesinde, servise gidiyor bu arabanın burası bozuk böyle böyle diye, adamlar "bu modeller böyle, normal" deyip gönderiyorlar. X ülkesindeki Y markası forumunda adamlar elemanı aydınlatıyorlar, olur mu lan, o bir sorun, git değiştirsinler diye. Yahu dedim bu salak saçma üçkağıt yöntemleri bir tek bizde değilmiş demek, bunlarda da oluyormuş diye hayret etmiştim.
Bunları neden anlattım;
Bir arkadaşım da forumdaki arkadaşlara benzer şekilde aylar önce BYD için kapora veriyor, anlaşıyorlar. Tabi araba biliyorsunuz uzun süredir gelmiyor. O da o arada parasını kullanmaya devam ediyor, işine geldi yani kısaca.
Sonra ne yaptı, baktı araba gelmeyecek, bir de marka konusunda ufak tefek de olsa tereddütleri var, Nissan'a gidiyor ve X-Trail'i 2.300 küsür gibi bir fiyata kapatıp geliyor. Öyle gelmesini bekle, sipariş ver bilmemne yap durumu da yok, zart diye alıp çıkıyor :)
O arada işte konuşuyorduk, neyse iyi ki almamışsın, böyle böyle olmuş, kazık atıyorlar diye.. Niye ne oldu ki ne kazığı dedi...
Ki bu arkadaş hadi otomobilden anlamıyor, bizler gibi otomobil delisi değil, otomobil forumunda vakit geçirmiyor, ancak piyasayı yakından takip eder, haberlerini okur falan filan.
Bu kadar konuşulan, haber yapılan bir olayı bilmemesi zaten durumu özetliyor.
Tüketicinin, potansiyel müşterinin yüzde kaçı bu durumu biliyor?
Söyleyeyim, %1.
O yüzden kimsenin umurunda değil böyle şeyler. Çok ilginç şekilde bu mevzu biraz ayyuka çıktı, geçenlerde haber yapıldı falan, HaberTürk'te gördüm ancak gerisi gelmedi.
Hatta bir yerlerde dediler ki, hükümet BYD ve distribütöre baskı yaptı TOGG satışlarını baltalamasın diye fiyatı çok da aşağı çekmemeleri istendi diye.
İnsan "doğru olabilir" diye düşünebiliyor tabi.
Çünkü araçların fiyatı belli, gelişi belli, vergisi, teşviği belli.
Ama müşterinin algısında "iyi" denebilecek fiyatı çok iyi tespit etmiş adamlar. Çünkü arkadaşım da "ya ne olursa olsun, böyle bi araç için 1.8 milyonluk etiket çok iyi fiyat" dedi. Eh doğru diyor, biraz dolu bir B-suv almaya çalıştığınızda benzer fiyatlara geliyorsunuz zaten.
Bir ara 2 milyon civarı olacak dediler, burada forumda tepki geldi, 2 küsürlere Xtrail var, Tiguan var, bir sürü rakip var, satmak istemiyorlarsa bu fiyatlar olabilir tabi demişlerdi. Eh, distribütör ve satışçı olarak onlar da bunu biliyor, "satar, gider" fiyat tespit edip bastılar etiketi, olay bu.
Çözüm nedir?
Almamak... Satılmayınca fiyatları "seve seve" düşürecekler. Ancak şu anda kuyruk oluyor sizce spam gibi görünen maili ciddiye alır da fiyat mı indirirler
Bu bizim ülkede olmuyor işte. 19 bine resmi fiyatı olan Dyson süpürgeyi adamlar sitesinden 25 tane satın alıp aynı gün 25bin TL'ye satışa koyuyor ve çatır çatır satıyorken, adam olmayız, ucuzlamasını da bekleyemeyiz.
Umurunda olmayan, hangi mala ne vereceğini bilmeyen, görgüsüzce para harcayan kitle olduğu sürece böyle olacak.
-
Ben destekliyorum. Maili gonderiyorum. Bilincli bir kullanici olarak sorumlulugumu yerime getirdigimi hissetmek bile benim icin yeterli.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Güncel resim ve istatistiksel paylaşımlarla beraber maili güncelliyorum;
Subject: Feedback on BYD Brand Perception and Distributor Policies in the Turkish Market
Dear BYD Representative,
I am a Turkish consumer who is planning to purchase an electric vehicle soon and is particularly interested in BYD models in terms of their price-performance benefits.
As every country’s market has its own dynamics, the Turkish automotive market also possesses unique characteristics. However, your distributor's pricing strategies have led to significant disappointment among Turkish consumers. I want to bring to your attention some critical comparisons and data points that illustrate the gravity of the situation.
Price Comparison: BYD Seal vs. BYD Han
Your distributor has priced two models—BYD Seal and BYD Han—at drastically different levels in Turkey, even though they are sold at the same price in China.
- BYD Seal AWD 390 kW:
- 🇨🇳 In China: ~1.19 million TRY
- 🇹🇷 In Turkey: 2.44 million TRY (%50 ÖTV)
- BYD Han AWD 380 kW:
- 🇨🇳 In China: ~1.19 million TRY
- 🇹🇷 In Turkey: 3.2 million TRY (%60 ÖTV)
Despite having similar technical specifications and identical pricing in their domestic market, Turkish consumers are being asked to pay an 800,000 TRY premium for the Han model. This pricing disparity creates the perception that BYD Turkey is exploiting its customers.
BYD vs. Competitors
Furthermore, your distributor’s pricing strategy is not aligned with market standards. When comparing BYD models to competitors like Chery, the stark difference in pre- and post-tax pricing becomes evident. This comparison shows that BYD’s tax benefits are not being passed on to the consumer but instead are increasing the distributor's margins
Recommendations for Improvement
Given the existing prejudice of Turkish consumers toward Chinese-made vehicles, it is crucial for BYD to carefully manage its brand identity in this market. However, the recent pricing strategies have only reinforced negative biases. To address these concerns:
- Consider Direct Sales: Adopt an online sales model to bypass inefficient and outdated distributor practices.
- Align Prices with Global Averages: Ensure pre-tax pricing in Turkey is consistent with global benchmarks.
- Engage the Consumer Base: Focus on building trust through competitive pricing, transparency, and superior after-sales services.
I hope this feedback reaches the relevant and authorized individuals within your organization. BYD has the potential to become a leading EV brand in Turkey, but only if it can address these critical issues in its market strategy.
Sincerely,
[Your Name]
-
BYD ile uzaktan yakından işi olmayan bir VW binicisiyim.
Bir katkımız olsun diyerek bir taşda ben attım global mail adresine.
-
Bu kültürü özetleyen “Cehennemdeki Türkler” fıkrasını hatırlayalım ve sonuca ilerleyelim.
Fıkra bu ya; Cehennemde yeni bir zebani işe başlamış. İlk gün kıdemli zebani tarafından gezdiriliyormuş. Her yerde dev, yüksek kaynar kazanlar içinde yanan insanlar ve her bir kazanın başında zebaniler varmış. Bizimki bakmış derin bir kazanın başında 5 zebani bekliyor.
– Bu ne demiş ?
– Bu Almanların kazanı, sürekli birlik olup yardımlaşıp üst üste çıkarak yukarıya tırmanıyorlar ve oradaki zebaniler de tırmananı tekrar aşağıya atıyor…
Biraz daha ilerlemişler dev bir kazan daha. Başında 3 zebani bekliyormuş. Bizimki yine dayanamamış;
– Peki burada niye 3 zebani bekliyor?
– Bu da Amerikalıların kazanı, bunlar da arada yardımlaşıp çıkmaya çalışıyorlar ve görevli 3 zebani yukarıya çıkanı tekrar aşağıya atıyor.
Bizimki bakmış bir sürü dev kazan ve her kazanın başında çeşitli sayıda görevli zebani varken ileride bir kazan var ki başında hiç zebani falan yok. Hemen atılmış;
– Yahu bu kazanda niye görevli zebani yok, boş mu?
Kıdemli artık bıkkın bir şekilde cevaplamış;
– O Türklerin kazanı. Görevli zebaniye gerek duymuyoruz. Zaten içlerinden birisi çıkmak için çaba sarf ettiğinde diğerleri birlik olarak hemen onu aşağıya çekiyor.
-
Tam destek !
Ben de gönderdim maili.
Emeklerinize sağlık,
@Type R
-
milletimiz en sert tepkiyi koydu ya BYD'ye? Mart ayına kadar sıra varmış
-
Byd premium bir marka degil maalesef.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
mail ulaşmıyor karşı tarafa , mail kutusu doldu hatası veriyor varsa başka mail adresi destek oluruz. bu arada son fiyata global karışmıyordur büyük ihtimal byd türkiye alj kararıdır fiyat
-
Test için ulaştım. 1 hafta oldu dönmediler. Bu süre zarfında Kosifler ve Volvo'da ikişer kez teste çıktım. Ben bu adamların önünden geçmem tabi ki.
-
Bence bilinç seviyesi tüketici olarak epey yükseldi.
Gümrükten zehirli ürünleri almayan Avrupa ve Rusya olunca hemen haberimiz oluyor, incir almayın, portakal almayın vs. diyoruz.
Coca-Cola, Frito Lay gibi markaların Türkiye'de daha sağlıksız ürünler sattığını anlatıyor herkes. O gündür bu gündür almam.
Sarıyer vs. yerli kola alıyorum.
-
quote:
Orijinalden alıntı: snoppymilletimiz en sert tepkiyi koydu ya BYD'ye? Mart ayına kadar sıra varmış
Merhaba. "Sıra var" konusu biraz algı oluşturmaya yönelik sanırım. Dikkat ettiyseniz birçok sosyal medya sitesinde Byd güzellemesi yapılıyor. Birşeyin reklamı/güzellemesi çok yapılıyorsa, ya piyasaya yeni girmekten ya da ihtiyaçtan olur. Byd yeni değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Tepkimizin adresini doğru belirlemeyiz. Cehennemde Türk'lerin çukurunun başında zebani olmaması fıkrasına atıfta bulunarak, onda var ben de niye yok denilmemeli. Zira herkesin durumu ve koşulları farklı. O yüzden şahsi olarak alana hayırlı olsun demekten başka bişey denilmesi makul değil. Zaten benim kavgam, benim paramla bana it muamelesi yapanla. |
Mercedes EQE şu an BYD HAN'la aynı sayılır. Fıkra gibi olay. Çinli ve 20 senelik telefon bataryası üreten adam araba üretmeye karar verip Mercedes'le aynı paraya satıyor. Mercedes bayii de bir tık daha ucuzdur. |
Bu tip konular ve/veya çabalar pek bir işe yaramaz. Neden derseniz, hem ülkemiz, hem dünyada otomotiv sektörü tüketicinin en bilinçsiz, en standart, en mal olduğu sektörlerden biri. Atıyorum, bir kahve makinesi arızasında servise, tüketici mahkemesine, şuna buna koşan tüketici, konu otomobil oldu mu çok ütopik bir aletmiş gibi olaya bakıyor ve "yetkili" denen bakkal servislerin açıklamalarını ciddiye alıyor. Çünkü hiç bir şey bilmiyor Ve işin komiği, yurtdışında falan da böyle. Mesela adam X ülkesinde, servise gidiyor bu arabanın burası bozuk böyle böyle diye, adamlar "bu modeller böyle, normal" deyip gönderiyorlar. X ülkesindeki Y markası forumunda adamlar elemanı aydınlatıyorlar, olur mu lan, o bir sorun, git değiştirsinler diye. Yahu dedim bu salak saçma üçkağıt yöntemleri bir tek bizde değilmiş demek, bunlarda da oluyormuş diye hayret etmiştim. Bunları neden anlattım; Bir arkadaşım da forumdaki arkadaşlara benzer şekilde aylar önce BYD için kapora veriyor, anlaşıyorlar. Tabi araba biliyorsunuz uzun süredir gelmiyor. O da o arada parasını kullanmaya devam ediyor, işine geldi yani kısaca. Sonra ne yaptı, baktı araba gelmeyecek, bir de marka konusunda ufak tefek de olsa tereddütleri var, Nissan'a gidiyor ve X-Trail'i 2.300 küsür gibi bir fiyata kapatıp geliyor. Öyle gelmesini bekle, sipariş ver bilmemne yap durumu da yok, zart diye alıp çıkıyor :) O arada işte konuşuyorduk, neyse iyi ki almamışsın, böyle böyle olmuş, kazık atıyorlar diye.. Niye ne oldu ki ne kazığı dedi... Ki bu arkadaş hadi otomobilden anlamıyor, bizler gibi otomobil delisi değil, otomobil forumunda vakit geçirmiyor, ancak piyasayı yakından takip eder, haberlerini okur falan filan. Bu kadar konuşulan, haber yapılan bir olayı bilmemesi zaten durumu özetliyor. Tüketicinin, potansiyel müşterinin yüzde kaçı bu durumu biliyor? Söyleyeyim, %1. O yüzden kimsenin umurunda değil böyle şeyler. Çok ilginç şekilde bu mevzu biraz ayyuka çıktı, geçenlerde haber yapıldı falan, HaberTürk'te gördüm ancak gerisi gelmedi. Hatta bir yerlerde dediler ki, hükümet BYD ve distribütöre baskı yaptı TOGG satışlarını baltalamasın diye fiyatı çok da aşağı çekmemeleri istendi diye. İnsan "doğru olabilir" diye düşünebiliyor tabi. Çünkü araçların fiyatı belli, gelişi belli, vergisi, teşviği belli. Ama müşterinin algısında "iyi" denebilecek fiyatı çok iyi tespit etmiş adamlar. Çünkü arkadaşım da "ya ne olursa olsun, böyle bi araç için 1.8 milyonluk etiket çok iyi fiyat" dedi. Eh doğru diyor, biraz dolu bir B-suv almaya çalıştığınızda benzer fiyatlara geliyorsunuz zaten. Bir ara 2 milyon civarı olacak dediler, burada forumda tepki geldi, 2 küsürlere Xtrail var, Tiguan var, bir sürü rakip var, satmak istemiyorlarsa bu fiyatlar olabilir tabi demişlerdi. Eh, distribütör ve satışçı olarak onlar da bunu biliyor, "satar, gider" fiyat tespit edip bastılar etiketi, olay bu. Çözüm nedir? Almamak... Satılmayınca fiyatları "seve seve" düşürecekler. Ancak şu anda kuyruk oluyor sizce spam gibi görünen maili ciddiye alır da fiyat mı indirirler Bu bizim ülkede olmuyor işte. 19 bine resmi fiyatı olan Dyson süpürgeyi adamlar sitesinden 25 tane satın alıp aynı gün 25bin TL'ye satışa koyuyor ve çatır çatır satıyorken, adam olmayız, ucuzlamasını da bekleyemeyiz. Umurunda olmayan, hangi mala ne vereceğini bilmeyen, görgüsüzce para harcayan kitle olduğu sürece böyle olacak. |
bu konu, BYD alanlari dövme konusuna döner 😅
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X