Şimdi Ara

Türkiye’de BYD fırtınası: Eleştiri ve yüksek talep bir arada

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
1
Favori
4.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Türkiye’de elektrikli araç pazarında hareketlilik hız kesmeden devam ediyor. Bu ayın ortasında BYD, Türkiye lansmanı gerçekleştirilirken Çinli otomobil devinin fiyat politikası ve yoğun talep arasındaki çelişki sektörde geniş yankı uyandırıyor. Firma, düzenlediği lansmanda BYD Atto 3, Dolphin, Seal U EV, SEAL U DM-i modellerinin tanıtnımını gerçekleştirmişti.



    Fiyat eleştirileri olsa da ilgi büyük



    15 Kasım’da BYD’nin Seal U DM-i modeli başta olmak üzere piyasaya sürdüğü araçlar için açıklanan fiyatlar, beklenenin üzerinde bulunarak sosyal medyada ve sektör çevrelerinde eleştirilerin hedefi oldu. Ancak bu eleştiriler, BYD modellerine olan yoğun talebi durduramadı.




    Gazeteci Emre Özpeynirci’nin haberine göre Seal U DM-i modeline 6 binden fazla kişi kapora vererek sıraya girdi. Firma yetkilileri yoğun talep nedeniyle kapora almayı bir süre durdurduklarını ancak halihazırda sürece devam ettiklerini belirtiyor. Şu anda Seal U DM-i için teslimatlar ise en erken Şubat 2025’te başlayacak.



    Ayrıca Bkz.BYD fiyat listesi belli oldu: İşte Kasım 2024 fiyatları



    Diğer modeller olan Atto 3, Seal U EV ve Dolphin modelleri için ise şu ana kadar 1000’in üzerinde kişi kapora vermiş. Yetkililer ithalatı hızlandırıp, bu yıl sonuna kadar ithal edebilecekleri kadar çok modeli sıradaki müşterilerine teslim etmek istediklerini söylüyorlar. Araçların teslimatları ise Aralık ayında başlayacak.



    BYD’nin araçları için talep formu dolduranların sayısı, 15 Kasım’dan sonra günlük ortalama 250’den 1154’e fırlarken toplam ise 10 bin 500 olmuş. Web sitesi trafiği ise lansman öncesine göre 5,5 kat artış göstermiş. BYD Türkiye yetkilileri, ithalat süreçlerini hızlandırarak yıl sonuna kadar mümkün olduğunca çok aracı müşterilere teslim etmeyi hedefliyor.



    "En uygun modellerden biriyiz"



    BYD Türkiye yetkilileri, satışa sundukları araçların hem kendi segmentinde hem de alt segmentte en uygun fiyatlı birkaç modelden biri olduğunu savunuyor. Yetkililer, Avrupa ile Türkiye pazarları arasındaki fiyat karşılaştırmalarında farklı dinamiklerin dikkate alınması gerektiğini belirterek, “Yurtdışı ile kıyaslama yapılacaksa en yakın pazar Avrupa ile olur. Avrupa dışı pazarlarla kıyaslama birçok açıdan elma-elma durumu olmaz. Avrupa'da bile Yunanistan, İspanya gibi ülkelerde devlet desteği var, bu ülkeler mesela bu anlamda doğru karşılaştırma olamıyor. diyor.




    Kaynak:https://www.gazetepencere.com/yazarlar/cok-elestiri-cok-talep-cinli-byd-en-erken-subat-ayi-icin-teslimat-sirasi-640419h







  • Emre Özpeynirci yanlış haber yaparak algı yönetiyor. Seal U DM-i modeli için 15 Kasım lansman öncesi zaten "5 bin kişi kaporo verdi, bekliyor" sayısı zaten biliniyordu.


    Öyle "ısmarlama" bir haber yaptırmışlar ki, millet sanki kapışa gidiyor da aman koşun yetişin, yetişen alıyor algısı verilmiş.. Haksızlar..


    BYD bu fiyatlarla, aldığı vergi avantajının fiyatlara yansıtılmış ya da yansıtılmamış hali olduğunu çıkıp açıklamalıdır. Eğer öyleyse , en ucuz dolphin aracında bile makas min 200 bin civarıdır, ki bu az para değil..


    Ayrıca yaptıkları yatırım 1,5 milyar. Onun da "istihdam konusunda 2.500 çinli işçi getirip çinlileri çalıştıracaklar" gibi ucube bir yaklaşıma karar verdiklerini öğrendik haftasonu.. Yani yine manisa vatandaşına yaramayacak.. Getirecekler çinli işçileri, aldıkları vergi avantajını da hooop cebe.. ne anladım bu yatırımdan?


    Zaten u fiyatlarla yılbaşına kadar satmayı hedefledikleri araçlar için fabrikanın yarısını Türklerden aldıkları yüksek karlı satışlarından çıkaracaklarını düşünüyorum.


    Yani bi tek ben mi bu kurnazlığı, bu çakallığı seziyorum.. Beklediğimiz BYD daha esnaf, daha uygun fiyatlı, daha pazara girme odaklı idi. Karşılaştığımız BYD ise resmen ticaret çakalı..

    Kadrolu şakşakçımız da gelmiş. Almayın aldırmayın. BYD premium marka değil bir şey değil. Gümrük vergisi, Çin vergisi olduğu zaman 1.6 milyona sattığı araba, vergi muafiyeti ile birlikte sadece 100.000 lira mı ucuzluyor?


    E rakibi Chery o kadar vergi zart zurtla birlikte niye Çin fiyatına veriyor? Demek ki satılabiliyormuş vergi ile şuyla buyla.



    ınstagram
    Dolubatarya on Instagram: "⚠️"BYD bu fiyatlara bedava!" Gazeteci Fatih Altaylı, bugünkü videosunda #BYD araçların bu fiyata bedava olduğunu ifade ediyor. Peki BYD çok ucuzsa bir diğer Çinli Chery Türkiye'de zararına mı araç satıyor?"
    https://www.instagram.com/dolubatarya/reel/DCoeFzGtT_f

    O kadar vergi indirimine, beleş araziye vs rağmen hem şaka gibi 100.000 TL indirim yapacaksın hem de benim işçim, mühendisim yerime tee kaç kilometre öteden çalışmaya Çinli getireceksin. Eee o zaman niye teşvik vs verdi bu devlet ne yararıma olacak benim?

    Çin otomobili,çin malı almayın aldırmayın.Çin sadece oturmuş olan otomotiv sektörünü degil tüm gelecegi tehdit ediyor.Bunlarçekirge sürüsü gibi istila etmekten başka birsey bilmezler.Burda avrupa zarar görüyor diye goy goy yapıp sevinenler var ama çin bizim gibi ülkeler icin de büyük tehdit.
  • Adamlar çok kurnaz öyle bir fiyat yapalım ki ne müşteriler almamazlık yapsınlar ne de biz maksimum kar oranından taviz verelim demişler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yazının birçok yerinde "kaparo" ve "kapora" kelimeleri geçiyor. Doğrusu tdk tarafından kapora olarak belirlendi diye biliyorum. Zaten günlük dilde de bu şekilde kullanılıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Emre Özpeynirci yanlış haber yaparak algı yönetiyor. Seal U DM-i modeli için 15 Kasım lansman öncesi zaten "5 bin kişi kaporo verdi, bekliyor" sayısı zaten biliniyordu.


    Öyle "ısmarlama" bir haber yaptırmışlar ki, millet sanki kapışa gidiyor da aman koşun yetişin, yetişen alıyor algısı verilmiş.. Haksızlar..


    BYD bu fiyatlarla, aldığı vergi avantajının fiyatlara yansıtılmış ya da yansıtılmamış hali olduğunu çıkıp açıklamalıdır. Eğer öyleyse , en ucuz dolphin aracında bile makas min 200 bin civarıdır, ki bu az para değil..


    Ayrıca yaptıkları yatırım 1,5 milyar. Onun da "istihdam konusunda 2.500 çinli işçi getirip çinlileri çalıştıracaklar" gibi ucube bir yaklaşıma karar verdiklerini öğrendik haftasonu.. Yani yine manisa vatandaşına yaramayacak.. Getirecekler çinli işçileri, aldıkları vergi avantajını da hooop cebe.. ne anladım bu yatırımdan?


    Zaten u fiyatlarla yılbaşına kadar satmayı hedefledikleri araçlar için fabrikanın yarısını Türklerden aldıkları yüksek karlı satışlarından çıkaracaklarını düşünüyorum.


    Yani bi tek ben mi bu kurnazlığı, bu çakallığı seziyorum.. Beklediğimiz BYD daha esnaf, daha uygun fiyatlı, daha pazara girme odaklı idi. Karşılaştığımız BYD ise resmen ticaret çakalı..





  • Talep yok.


    Kapora verip fiyatı görünce iade isteyenler kaporalarını almak için bekliyor.


    "Hiç talep yok, mal elimizde kaldı" derler mi ?

  • Emre Özpeynirci haberlerini 2 kez sorgulayın
    demagoji ve manipülasyon çok fazladır

  • Çünkü fiyatlamalar piyasa koşullarına, rekabetin durumuna, genel talebe, iç pazar dinamiklerine bakarak yapılır.


    Bazı romantiklerin sandığı gibi bir halkı ucuza otomobil sahibi yapmak veya pazarda deli gibi volum kasmak, sürüme yatırmak zorunda değilsin. her zaman amaç yüksek birim kârlılık olmalıdır, eğer satabiliyorsan aracını fiyatlaman doğrudur. Talep tabi ki olacak çünkü araçlar başarılı, epey de donanımlı ve fiyatlar piyasa ortalamalarında, hatta altında.


    Emre özpeynirci günlerdir bu durumu açıklamaya çalışıyor, edilmedik hakaret kalmadı adama. Dünyanın en berbat otomotiv vergi sisteminin içinde yaşayınca sarılacak bir yılan arıyordu herhalde insanlar.

  • Pahalı diye ağlar yine alırsınız hayatımda alternatif bir senaryoya şahit olmadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yalan yanlış haber yaparak algı oluşturulmaya çalışılmış. Uygulamayı siliyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Adamlar gazeteci ve editörleri satın alarak pazar yapmaya çalışıyor. Allah'tan dolubatarya gibi kanallar gerçekleri anlatti da vazgeçtik byd almaktan. Bildiğin +10 bin $ köpük var fiyatta almayın, aldırmayın boykot. Tek çare



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dat0me -- 25 Kasım 2024; 13:36:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsanlar neden Çin malı araba alıyor veya almak istiyor? Çünkü ucuz, sen bu özelliği alırsan geriye çöp kalır, o yüzden bu fiyatlara sana buralarda hayat yok byd.
    Gerçi bu fiyatların sebebi kesin bir Türk kafasıdır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Şu ön sipariş de moda oldu, sen siparişi ver beni bekle oh ne güzel, aynı vw gibi yok satıyoruz havası veriliyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çin otomobili,çin malı almayın aldırmayın.Çin sadece oturmuş olan otomotiv sektörünü degil tüm gelecegi tehdit ediyor.Bunlarçekirge sürüsü gibi istila etmekten başka birsey bilmezler.Burda avrupa zarar görüyor diye goy goy yapıp sevinenler var ama çin bizim gibi ülkeler icin de büyük tehdit.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Bir süredir aynı şeyi düşünüyorum ama insanlar uyanamıyor ne olduğunu, Çin dünyanın işini elinden aldı haberleri yok, önceden ucuzdu artık olmamaya başladı, zamanla daha kötü olacak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Vergi muafiyeti olmasa da bu fiyata satacakti devletin dustugu vergiyi kara eklediler. Ee ne anladik?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bende 4 kilo almak için sıraya girdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devletin vazgeçtiği vergi ile fabrikamızı finanse edeceğiz diyorlar sanırım. Bunun bir kötüsü Türk Telekom satışı idi. Türk bankasından alınan kredi ile Telekom'u alanlar, şirket karını almış götürmüş, Telekom borcu ve yapılmamış yatırımları ile bize kalmıştı.

  • Togg bi ton teşvik ve vergi indirimine rağmen pahalıya satılırken susanlar özne BYD olunca şahin kesildi. İkiyüzlülük sadece. Bu kafa ile ucuza bişey hayalinizde görürsünüz. Durmak yok yola devam.

  • liebermann L kullanıcısına yanıt
    BYD fabrikasında 5500 kişinin istihdam edilmesi planlanıyor, bunların yarısı Çin'den gelecek. Bunun sebebinin, üfetim sürecinin verimliliğini korumak olduğu söyleniyor, düz mantık, bu işi nasıl yaptıklarını öğretecekler ve üretimin sorunsuz işlemesini sağlayacaklar. Yatırım Çin işi de olabilirdi, o yüzden şimdilik buna bir şey diyemiyorum. BYD algı yönetmeye çalışıyor, Çinli firmalar kendi ülkelerinde de bu taktikleri kullanıyor, ama Türkiye'de tutmaz bu pazarlama methodu. Şeffaf bir şekilde konuya açıklık getirsinler, fiyat indirmek zorunda kalırlarsa anlarız ki satışlar iyi değil.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.