Şimdi Ara

Türkiye’de BYD fırtınası: Eleştiri ve yüksek talep bir arada (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
1
Favori
4.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Max Damage M kullanıcısına yanıt

    Bilmeden konuşuyoırsun ne yazık ki.


    şarj edilebilir hybrid ile düz hibrit farklı şeyler. O araçlar aynı kılasmanda değil.


    BYD araçlarınde hem batarya var bildiğin şarj edebildiğin ev elektiriği veya istasyonlarda hemde bildiğin normal benzinli motor var.


    Senin söylediğin Cupra FOrmentor veya Kia Sportage hibrit motoru destekleyici ilk çalışmada benzin tasarufu yaptıracak ufak elektirik motoru var ve ŞARJ ETME GİBİ BİR ŞANSIN YOK. Kapalı sistem yani.



    BYD'^nin 1.850 olan aracının muhadili bak bu alttaki.


    Türkiye’de BYD fırtınası: Eleştiri ve yüksek talep bir arada




  • 0zkanK. kullanıcısına yanıt

    KDV 'li fiyatın üzerine ÖTV mi

    şaka herhalde, KDV tüm vergiler eklendikten sonraki matrahtan hesaplanır

  • The_BUTZ T kullanıcısına yanıt

    Önce ÖTV sonra ÖTV li fiyat üstünede KDV de olabilir ama vergi üstünden vergi oluyor orada o konuda eminim.

  • 125 kw ioniq 5 mi 145kw seal u dm-i mi.

  • Bayiler de bile kuyruk var . Herkes byd almak için sıra olmuş
  • CemUsUs C kullanıcısına yanıt

    BYD Türkiye’de teşvikle ve %10 ÖTV ile satıyor ama fiyatlar yine de Almanya’dan daha pahalı. Almanya’da ek gümrük vergisi olmasına rağmen aynı donanımdaki araçlar Almanya'da buraya göre 200-300 bin TL daha ucuz. Türkiye’de Chery, %40 gümrük vergisiyle satılmasına rağmen hâlâ rakiplerinden ucuza araç satabiliyor. Diğer markaların benzinli araçlarının pahalı olmasının sebepleri ise Çinlilere göre üretim maliyetlerinin yüksek olması, ÖTV sistemi ve tabii ki bayi kârları. Yıllardır “Firmalar araçlarını kendi satsın” diyoruz ama bu düzenden vazgeçen yok. Tesla dışında tabii; adamlar ÖTV ve KDV dışında hiçbir ekstra ücret koymadan aracı getiriyor, fiyat neyse o.


    BYD’ye bu kadar tepki göstermemizin diğer nedeni ise Çin’de “9 bin dolara araba üretiyorlar, 16 bin dolara araba yapıyorlar” tarzı haberler. Tamam, orada kâr marjları düşük olabilir, burada rekabet az diye daha pahalıya satmak isteyebilirler ama hem Avrupa’da hem Türkiye’de marka algısını kırmak çok zor. Sen gidip Çin’de 16 bin dolara sattığın arabayı Türkiye’de 3 katı fiyata, üstelik premium olmayan bir aracı premiummuş gibi satmaya çalışırsan bu tepkileri toplarsın. BYD’nin premium markaları Yangwang ve Denza. Kimseye BYD’yi premium diye yutturmaya çalışmasınlar; BYD, Skoda seviyesinde araç üreten bir firmadır. Çin’de de bu böyle. BYD, Volkswagen’in ekmeğini yer; Mercedes’in değil.


    BYD’nin Almanya fiyatlarına bakınca da işler pek iyi değil. 2024’te Almanya’da 120 bin araç satmayı hedeflerken sadece 3 bin araç satabilmişler. Bu yüzden Tesla gibi distribütörsüz, kendi araçlarını satmaya karar vermişler.





  • Xtrud kullanıcısına yanıt

    Bu söylediklerinizin konusunu açar mısınız

    Madem toggun 0 faizi bizden çıkıyormuş

    Forumu bilgilendirelim değil mi?

  • Muhammed Taha Türk kullanıcısına yanıt
    Hikaye...bu ülkede yatırım yapan japonlar japon köyü falan kurmadı... belki üst düzey yönetici, mühendis vs geldi ama işçi gelmedi. Bu çinlilerin yaptığı tam bir @#₺₺%%%!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elektrikliarabasever

    BYD Türkiye’de teşvikle ve %10 ÖTV ile satıyor ama fiyatlar yine de Almanya’dan daha pahalı. Almanya’da ek gümrük vergisi olmasına rağmen aynı donanımdaki araçlar Almanya'da buraya göre 200-300 bin TL daha ucuz. Türkiye’de Chery, %40 gümrük vergisiyle satılmasına rağmen hâlâ rakiplerinden ucuza araç satabiliyor. Diğer markaların benzinli araçlarının pahalı olmasının sebepleri ise Çinlilere göre üretim maliyetlerinin yüksek olması, ÖTV sistemi ve tabii ki bayi kârları. Yıllardır “Firmalar araçlarını kendi satsın” diyoruz ama bu düzenden vazgeçen yok. Tesla dışında tabii; adamlar ÖTV ve KDV dışında hiçbir ekstra ücret koymadan aracı getiriyor, fiyat neyse o.


    BYD’ye bu kadar tepki göstermemizin diğer nedeni ise Çin’de “9 bin dolara araba üretiyorlar, 16 bin dolara araba yapıyorlar” tarzı haberler. Tamam, orada kâr marjları düşük olabilir, burada rekabet az diye daha pahalıya satmak isteyebilirler ama hem Avrupa’da hem Türkiye’de marka algısını kırmak çok zor. Sen gidip Çin’de 16 bin dolara sattığın arabayı Türkiye’de 3 katı fiyata, üstelik premium olmayan bir aracı premiummuş gibi satmaya çalışırsan bu tepkileri toplarsın. BYD’nin premium markaları Yangwang ve Denza. Kimseye BYD’yi premium diye yutturmaya çalışmasınlar; BYD, Skoda seviyesinde araç üreten bir firmadır. Çin’de de bu böyle. BYD, Volkswagen’in ekmeğini yer; Mercedes’in değil.


    BYD’nin Almanya fiyatlarına bakınca da işler pek iyi değil. 2024’te Almanya’da 120 bin araç satmayı hedeflerken sadece 3 bin araç satabilmişler. Bu yüzden Tesla gibi distribütörsüz, kendi araçlarını satmaya karar vermişler.

    hocam siz alici misiniz?


    ben aliciyim, para verecegim. karsiliginda da bir urun satin alacagim. chery oyle yapmis boyle yapmis hic ilgilenmedigim bir marka. byd almanyada soyle boyle olmus umrumda bile degil. ortak olmuyorum, bu firmanin milyonlarca urettigi aractan birini aliyorum.


    rakipleri belli, avantajlari dezavantajlari belli. fiyat belli. denklem bu kadar basit. 1.850m verecegim; 1850 kere dusundum. benim sartlarimda digerleri daha makul degil.


    benim gordugum bu elestirileri agresif ve radikal sekilde yapanlarin hicbirisi alici degil. baska markaya gidip baska araba alacagim diyenleri diger konulardan takip ediyorum hic ilgileri yok.


    alici degilken disaridan konusmak baska. is para vermeye gelince degisiyor. yani bana damdan dusen birini getirin ben onunla anlasirim 😀





  • 0zkanK. kullanıcısına yanıt
    Yanlış..önce ötv eklenir sonra hepsinin üstüne kdv eklenir.
  • 0zkanK. kullanıcısına yanıt

    Neyin ne olduğunu biliyorum ama sen mesajında "normal benzinli" araçların 2 milyon 400 bin liradan başladığını yazdın. Ben de hibridlerin dahi dediğin fiyatın altında olduğunu gösterdim. İddialı cümleler yazmak yerine daha açıklayıcı ifade edebilirsin.

  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt
    Çinliler Japonlardan farklı çalışıyor, Tayvan da aynı. ABD'deki TSMC fabrikasına Tayvan kökenliler öncelikli olarak alınıyor mesela. İki ülke de kendi yaptıklarının aksine teknolojilerinin dışarı çıkmasını istemiyor. Buradaki işçi gününün kalite açısından yetersiz olacağı da düşünülmüş olabilir.
  • Valla fiyat ucuz pahalı ona yorum yapmayacağım ama talep yok derseniz gülerim.


    Gidin bakın veya arayın sorun. Ben 1 2 aydır araba bakıyorum ne alırım hala bilmiyorum ama Byd lansmanı öncesi 3 hafta ve sonraki 2 hafta sürekli sordum gittim durumu gayet iyi gördüm. Talep yok millet iptal ediyor diyen hayal görüyor.


    Buradakiler ile aynı fikirde olmayan tonla adam var bir şekilde.. Birileri fena yanılıyor ama kim bilmiyorum. Bayiler son 1 haftadır (bazıları lansmandan beri) kapora almıyor ama vermek için ısrar eden insanlar dolu...

  • Muhammed Taha Türk kullanıcısına yanıt
    Hocam, neden olursa olsun bu doğru bir yaklaşım değil. Sıkıntı burada teşviği verenlerin hangi koşullarda verdiği. Buraya istihdam faydası da olmayacaksa ben ne yapayım o yatırımı! Zaten fiyat açısından tüketiciye de bir faydası yok, verilen vergi indirimi direk cebe indirildi..bize faydası nedir bu fabrikanın o zaman?
  • Adama ufak atda civcivler yesin derler...

    Turkiyenin gercekleri diye birsey var...elektrikli araclar ve altyapı henuz hazır değil tabi eviniz işyeriniz sehriniz uyar o başka ...dolayısıyla 5-10 sene geçis donemi için phev araclar daha mantıklı...tamamen elektrikli alacak olsam turkiye fiyatıyla zaten "tesla" hiç oyle boyle demeye gerek yok...ama iş ara formullere yada tamamen içten yanmalı araclara gelince durum değişiyor..bu konuda fiyat/performans hangisi mantıklıysa millet ona yonelicek ..turkiye ara ulke ne tam avrupalı ne tam asya ulkesi ulek sartlarına oyle yanasmak lazım...tamamen elektrikli araclarını eledilkten sonra bence bugun için dogru soru su, bu fiyata bu segmente seal u dm-i ye yakın hangi arac var??
    Sahsen Byd nin Han modelinin phev ve uygun fiyatlı gelirmi merak ediyorum

    ilerisi için gene diğer çinli markaların saglam modelleri guclu geliyor gibi duruyor byd nin fiyatlar ancak ozaman oturur...avrupalı aracların durumu iyi değil avrupada da stokların şiştiği soyleniyor belki Turkiye için saglam kampanya yapabilirler..




  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt
    Ben doğruluğunu savunmuyorum, sadece nedenlerinin neler olabileceği hakkında yorum yaptım. ABD, TSMC'ye bu konuyla ilgili soruşturma açmıştı, bizimkiler de, eğer yanlış bir şey varsa bunu soruşturmalı ve açıklama istemeliler.
  • kikiemre61 kullanıcısına yanıt

    Tamam almayın? ben de bunu söylüyorum işte almayın ki adamlar geniş kâr marjlarından feragat etsin. serbest piyasa dinamikleri zaten bunu gerektirmez mi?


    Öyle mi oluyor peki? millet sıraya girmiş, gayet de yüksek talep var şu an. Talep bu şekilde giderse veya adamlar istediği düzeyde satışı yakalarsa sen bu fiyatlandırma hatalı yapılmış diyebilir misin? Demek ki piyasayı iyi okumuşlar, otomobilleri talep görüyor, rakipleri ile fiyatlandırma dengesinde iyi bir konumdalar demektir bu. hayır kurumumu yahu orası, size ne dostum adamın cebine attığı kârdan? teşviği almış, bunu kendi lehine çevirmiş gibi gözüküyor şu aşamada, bu kendilerini ilgilendiren bir başarıdır, seni rahatsız ediyorsa almazsın gider başka marka alırsın bitti gitti.


    Çin otomobillerini de endüstrisini de, olmayan elektronik eşya temalı felsefesini de zerre kadar sevmem bu arada. Byd Myd benim gözümde otomobil markası değil, hatta bunlar otomobil bile değil. ama sizin aksinize ben sapla samanı ayırarak yorum yapabiliyorum, 3 kuruş kâr için sineği yağını hesaplayan bir otomotiv sektörüğnde, adamlar sizin istediğiniz fiyatı koymadı diye ahlaksız falan ilan ediliyor. Gören de rakiplerinin iki katı fiyat falan koydular sanacak.


    Siz son kullanıcısınız. siz müşterisiniz. markanın iç yapısı cebine attığı kâr falan sizi ilgilendirmez, hisse sahibi değilsiniz yönetimde değilsiniz. tek yapabileceğiniz şey araçlar pahalı ise tercih etmemek. ama hem tercih edip, hem de burada çıkıp fiyat politikası yanlış diyemezsiniz, aksine adamlar harikulade bir fiyat politikası izlemiş demektir bu. beklemeseydiniz, Çin'liler gelecek avrupalı gidecek diye hayaller kurmasaydınız kardeşim burada elli kere yazdık Çin'lilerin ne halt olduğunu. bundan ötesi laf-ı güzaftır.





  • Muhammed Taha Türk kullanıcısına yanıt
    Hocam, ben size savunuyorsunuz demiyorum. Anlaşmayı yapan ya da teşviği verenler hangi koşullarda verdiler bunun kamuoyuna açıklanması lazım ama bu ülkede maalesef imkansız...
  • Şahsen Avrupa'da yaşayan bir vatandaş olsam herhangi bir ya da eşdeğer bir otomobilin fiyatı Çin malı otomobilden daha yüksek bile olsa mutlaka onu alırım ve desteklerim. Türkiye'de olsam yine aynı şeyi yaparım. Yani Çin malı Avrupa'da nasıl satabiliyor benim aklım almıyor. Yığınla Avrupa markası var, hepsi de gayet iyi otomobiller.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.