Caddy turbo tamiri sonrası sorunlar
Herkese merhaba, bir konuda yardım rica ediyorum.
Aracım 2015 model Caddy 2.0 tdı 140 hp, 1 ay önce 120 km hızla giderken güç kaybı, mavi duman ile birlikte turbo kesti. Eskişehir'debir usta turbo mil kesmiş diye turboyu ankaraya tamire gönderdi (3000 tl turbo tamiri).Turbo tamir sonrası bakım falan yapıldı aracımı teslim aldım. Sonrasında 4 gün sonra araç sollarken araba silkme yaptı, ve sonrasında eksozda gaza basınca bir hava kaçağı gibi ses gelmeye başladı. Kendim incelediğimde hava filtresini açtıktan sonra aşağıdaki resimdeki <1.resim> görüntü ile karşılaştım <*>.Neyse kendim bu durumu hallettim. Ancak 1 hafta sonra sabahları araç soğukken 1.-2. viteste ani hızlanma yaparken 1900 ve 2200 devirlerde araba silkme yapıyordu. Ama ısınınca yapmamakta. Aynı ustaya gittim ancak arabayı 5 saat kadar beklettikten sonra test yaptı; tahmin ettiğiniz gibi sorun yoktu. Cihaza bağladı ona buna baktı hiç sıkıntı yok dedi gönderdi. Bir hafta sonra kendim merak ettim araç altına girip baktım ve turbo altından (yağlama borusunun dibinden <2. resim >) yağ sızdırdığını <*> fark ettim. Yine aynı ustaya götürdüm baktılar turbonun altındaki yağlama borusunun contasını değiştirdiler. Contayı değiştiren çırak; Turboyu montaj yapan arkadaştı ve contaya siyah bir sıvı conta gibi bir şey sürdü <*> (Daha sonradan öğrendim o contaya asla böyle sıvı bir contalama uygulanmamalıymış.) Her neyse tamam dediler geldim. 4 Gün sonra tekrar baktığımda yağ sızıntısı devam ediyordu, bu sefer başka bir ustaya gittim. Önce tüm yağı temizlediler aracı çalıştırdılar ve kaçağın turbo yağlama üst girişindeki rekorun tam sıkılmamasından dolayı olduğunu tespit ettiler <*> .Sıktılar sonra 15 dk araç çalıştı sızıntı olmadığını söylediler geldim.. Ancak sabah aracımı korkarak kullanmaktayım. Ancak dün Saat 08:00 da stop ettiğim aracımı öğleyin 12:00 da test ettiğimde de yine silkeleme yaptı. Şunu da söylemek isterim Ne kadarda silkeleme bazı devirlerde diye söylesem de 1.2.3.4. viteslerde düşük devirlerde aracımdan memnun değilim.
Biraz beyin fırtınası yaparsak:- Şimdi bu durum araç soğukken yapmasının sebebi tamir gören Turbonun tamirinde hata olabilir, turbo ısınıncaya kadar vazifesini eksik yapıyordur.
-Turbo montajında yapılan; eksik temizlik, hatalı montaj gibi nedenlerle; aracın soğukken ve düşük viteslerde; daha fazla yakıt, daha fazla hava gibi ihtiyaçlarını karşılamakta sorunlar yaşayabilmesi.
-Bu durum turbo tamir montajla alakalı olmayıp başka sebeplerden olması; debriyaj, yakıt pompası, enjektörler. maf - oksijen sensörü arızaları gibi.( aracımda vagcom kablosuyla bakıyorum hiç bir hata kodu yok. Ustada kendi cihazlarıyla bakmıştı zaten.)
-Bir diyorum bekle biraz havalar soğumaya başlayınca arza varsa büyüyecek ve uyarı verecek yada usta rahat fark edecek. Yada bekleme turboyu sıfırıyla iyi bir ustaya değiştir.
-Turbo tamir sonrasında (böyle tamir veya ayar hataları) olur mu?
-Arızanın büyümesini beklerken başka sistemlere de zarar verebilir mi?
<*> Usta arkadaşın marifetleri. Şimdi bu arkadaşın montaj sırasında yeterince temizlik, montaj gibi hususlarda ihmalleri nedeniyle; başka bir ustaya gidip, böyle bir arza tamir sırasında neler yapılıp, nerelerin kontrol edilmesi gerekiyorsa hepsini bir kontrol ettirsem
.
|
CADDY KAPI KOLONLARINI MERAK EDEN VARSA
|
D600 ile ilgili bir bilgiyi paylaşmak istiyorum
|
Meslek: memur
Son Giriş: 3 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 2 yıl
Mesaj Sayısı: 23
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 26
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 2.259 (Bu ay: 53)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 0 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Mobil Cihazlar