Şimdi Ara

Caddy turbo tamiri sonrası sorunlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
1
Favori
1.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba, bir konuda yardım rica ediyorum.

    Aracım 2015 model Caddy 2.0 tdı 140 hp, 1 ay önce 120 km hızla giderken güç kaybı, mavi duman ile birlikte turbo kesti. Eskişehir'debir usta turbo mil kesmiş diye turboyu ankaraya tamire gönderdi (3000 tl turbo tamiri).Turbo tamir sonrası bakım falan yapıldı aracımı teslim aldım. Sonrasında 4 gün sonra araç sollarken araba silkme yaptı, ve sonrasında eksozda gaza basınca bir hava kaçağı gibi ses gelmeye başladı. Kendim incelediğimde hava filtresini açtıktan sonra aşağıdaki resimdeki <1.resim> görüntü ile karşılaştım <*>.Neyse kendim bu durumu hallettim. Ancak 1 hafta sonra sabahları araç soğukken 1.-2. viteste ani hızlanma yaparken 1900 ve 2200 devirlerde araba silkme yapıyordu. Ama ısınınca yapmamakta. Aynı ustaya gittim ancak arabayı 5 saat kadar beklettikten sonra test yaptı; tahmin ettiğiniz gibi sorun yoktu. Cihaza bağladı ona buna baktı hiç sıkıntı yok dedi gönderdi. Bir hafta sonra kendim merak ettim araç altına girip baktım ve turbo altından (yağlama borusunun dibinden <2. resim >) yağ sızdırdığını <*> fark ettim. Yine aynı ustaya götürdüm baktılar turbonun altındaki yağlama borusunun contasını değiştirdiler. Contayı değiştiren çırak; Turboyu montaj yapan arkadaştı ve contaya siyah bir sıvı conta gibi bir şey sürdü <*> (Daha sonradan öğrendim o contaya asla böyle sıvı bir contalama uygulanmamalıymış.) Her neyse tamam dediler geldim. 4 Gün sonra tekrar baktığımda yağ sızıntısı devam ediyordu, bu sefer başka bir ustaya gittim. Önce tüm yağı temizlediler aracı çalıştırdılar ve kaçağın turbo yağlama üst girişindeki rekorun tam sıkılmamasından dolayı olduğunu tespit ettiler <*> .Sıktılar sonra 15 dk araç çalıştı sızıntı olmadığını söylediler geldim.. Ancak sabah aracımı korkarak kullanmaktayım. Ancak dün Saat 08:00 da stop ettiğim aracımı öğleyin 12:00 da test ettiğimde de yine silkeleme yaptı. Şunu da söylemek isterim Ne kadarda silkeleme bazı devirlerde diye söylesem de 1.2.3.4. viteslerde düşük devirlerde aracımdan memnun değilim.

    Biraz beyin fırtınası yaparsak:- Şimdi bu durum araç soğukken yapmasının sebebi tamir gören Turbonun tamirinde hata olabilir, turbo ısınıncaya kadar vazifesini eksik yapıyordur.

    -Turbo montajında yapılan; eksik temizlik, hatalı montaj gibi nedenlerle; aracın soğukken ve düşük viteslerde; daha fazla yakıt, daha fazla hava gibi ihtiyaçlarını karşılamakta sorunlar yaşayabilmesi.

    -Bu durum turbo tamir montajla alakalı olmayıp başka sebeplerden olması; debriyaj, yakıt pompası, enjektörler. maf - oksijen sensörü arızaları gibi.( aracımda vagcom kablosuyla bakıyorum hiç bir hata kodu yok. Ustada kendi cihazlarıyla bakmıştı zaten.)

    -Bir diyorum bekle biraz havalar soğumaya başlayınca arza varsa büyüyecek ve uyarı verecek yada usta rahat fark edecek. Yada bekleme turboyu sıfırıyla iyi bir ustaya değiştir.

    -Turbo tamir sonrasında (böyle tamir veya ayar hataları) olur mu?

    -Arızanın büyümesini beklerken başka sistemlere de zarar verebilir mi?


    <*> Usta arkadaşın marifetleri. Şimdi bu arkadaşın montaj sırasında yeterince temizlik, montaj gibi hususlarda ihmalleri nedeniyle; başka bir ustaya gidip, böyle bir arza tamir sırasında neler yapılıp, nerelerin kontrol edilmesi gerekiyorsa hepsini bir kontrol ettirsem

    Caddy turbo tamiri sonrası sorunlar


    Caddy turbo tamiri sonrası sorunlar


    .

    Caddy turbo tamiri sonrası sorunlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuperdgdu -- 27 Ağustos 2021; 10:10:19 >







  • hocam elinizde vagcom kablosu var ise turbo actual pressure ve requested pressure değerlerini alıp karşılaştırabilirsiniz. en azından sıkıntının turbodan olup olmadığı anlamanıza yardımcı olur. silkme anında overboost yapıyor mu yapmıyor mu onları kontrol edin. onun dışında yakıt basıncı ve maf requested ve maf actual değerlerini kontrol edebilirsiniz. ilk fotodaki conta ve kelepçenin yerinden çıkmış olması bana basınçla alakalı bir problem olduğunu düşündürdü.


    ayrıca vagcomdan enjektör düzeltme değerlerine bakılabilir enjektör durmu hakkında da fikir verebilir.


    bunlar dışında sıkışan vnt kolu böyle bir şeye sebep olur mu bilemiyorum belli olmaz diye bunu da yazmak istedim.

    bir de o yağlama hortumu contası tekrar kaçırabilir. o zaman sıvı conta yerine eski contanın muadili takın.

  • Caddy turbo tamiri sonrası sorunlar

    Egzoz ısı sensorünün biri çalışmıyor gibi?

  • bir kere 0 garett caddy turbosu 4000 tl iken servise turbo gonderip tamir ettirmenız yanlış olmus. bozuk haliyle bile o turbo 2000 tl ederdi ve yerine yenisi 4500 tl.


    1. si değişim gerektiren bu tarz çetrefilli iş için sanayii vs esnafıyla akraba olmanıza gerek yokmuş. yetkili serviste 1 saatlik işçilik 250 tl. 250 tl ye 1 saat bakarlardı arabanıza belki turboyu bile dğeiştirmeye gerek yoktu. belki adam çaktırmadan turbonuzu change etti geçmiş olsun.


    silkeleme ateşlemeden olabilir. yanı dizel araçlarda buji olmasa da, enjektorler vs tıkalı olabilir. silkelemyi bundan yapıyor olabilir.

  • Aracımdaki son durum bu . Isınınca yoldan gelince bu halde çalışıyor. Giderken sıkıntı yok. Ama ani hızlanmalarda performans düşüklüğü var gibi.

  • Herkese selam.Son durum şöyle. Aracıma sıfır orjinal turbo taktırdım. 10 ay oldu 15000 km yaptım. Anlık yakıt değeri eskiden 04l/h düşüyordu, ama 10 aydır 03l/h düşmeye başladı. 9 ay önce arabayı çok zorlayınca 90 dereceden sonra 03 e düşüyordu artık 60 derecede bile 03 oluyor. tabi 03l/h deyken araba fasılalı olarak rolantide sarsıntılı çalışıyor. sık sık dpf rejenesyona giriyor. Durduğumda devir 1000 seviyesinde 20 dk falan sonra normale dönüyor.( yalnız önceleri rejenerasyon sırasında gaza bastığımda rejenerasyon dururdu, arabanın bakımını yaptıktan sonra gaza basınca durmuyor 20 dk civarı kendi duruyor.) son olarak manifoltu soktüm ve içi 3-5 mm kalınlığında yağ ve kurum vardı gaz kelebeğini ve manifoldu tertemiz yaptım taktım ancak 03l/h ve sarsıntı devam ediyor. 10 aydır hiç bir uyarı arza ışığı yanmadı. 03l/h sarsıntılı rolanti sırasında klima çalışıyorsa yada arka cam resistansı açıksa sarsıntı olmuyor. Bu konuda araştırma yaparken wv emisyon güncelleme sonrası bu tarz sıkıntılar yaşayan çok kişi olduğuna forumlarda şahit oldum. Ama benim emisyon ubdateden sonra yıllarca sorunsuz kullandım aracımı. böyle kullanmaya devam edeceğiz. Bakalım nerede ne zaman açık verecek. Birde sıcakken rolantide az yakıt ve sarsıntı olayını yazılım yapanlar bir çözüm üretebilir mi önerisi olanlar var mı?





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.