Öncelikle merhabalar,
Konu biraz uzun okumak istemeyenler için özet geçeyim, olaya ilk başta iyi niyetli yaklaştım ürünüm tamir olsun gelsin kafasındaydım ama sonrasında olayın ciddiyetini fark edince bende tavır değiştirdim,
Hepsiburada üzerinden x bir satıcından ürün aldım, ürün arızalı çıktı, kutu içinden fatura, garanti, ithalatçı firma belgesi, Türkçe kullanım kılavuzu çıkmadı ve çıkmayan belgeleri talep ettim.
Hepsiburada firmasına 6502 satılı tüketicinin korunması kanunu 55/4 ve 56/1 maddelere göre bu ürün satılamaz dedikçe bana 1 ay sonrası tarihe bir fatura keserek bütün işlemleri fatura ile halletmem gerektiği, diğer belgelerin olmadığını belirtti ( ithal ürünlerde garanti kağıdı olmadığına dair mesaj bile atıldı destek bölümünden )
Sorun yaşamasak fatura dahi kesilmeyecekti.
Konuyu açma sebebim bilinsin burada kayıt altında dursun en azından insanlar bilsin.
Tanıtma ve kullanma kılavuzu
MADDE 55-
(1) Tüketicinin kullanımına sunulan malların tanıtım, kullanım, kurulum, bakım ve basit onarımına ilişkin Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzuyla, gerektiğinde uluslararası sembol ve işaretleri kapsayan etiketle satışa sunulması zorunludur.
(2) Malın güvenli kullanımına ilişkin hususların malın üzerinde yer alması hâlinde yazılı ve sesli ifadelerin Türkçe olması zorunludur.
(3) Malların ilgili teknik düzenlemesi uyarınca kişinin sağlığı ile çevreye zararlı veya tehlikeli olabilmesi durumunda, bu malın güvenli kullanılabilmesi için malın üzerine veya tanıtma ve kullanma kılavuzuna bu durumla ilgili açıklayıcı bilgi ve uyarılar açıkça görülecek ve okunacak şekilde konulur veya yazılır.
(4) Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzlarının hazırlanması sorumluluğu üretici ve ithalatçıya; tüketiciye verilmesi ve teslim edildiğinin ispat sorumluluğu ise satıcıya aittir.
(5) Hangi malların tanıtma ve kullanma kılavuzu ve etiket ile satılmak zorunda olduğu ve bunlarda bulunması gereken asgari unsurlar ile diğer uygulama usul ve esasları yönetmelikle belirlenir.
Garanti belgesi
MADDE 56-
(1) Üretici ve ithalatçılar, tüketiciye yönelik üretilen veya ithal edilen mallar için içeriği yönetmelikle belirlenen bir garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Bu belgenin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcıya aittir.
(2) Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlamak üzere asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir.
23 Eylül 2021 tarihinde hepsiburada üzerinden konsinye ürün satan bir satıcısından akvaryum dış filtre aldım.
25 Eylül 2021 tarihinde kargo ile teslim edildi.
Yaptırdığım akvaryum siparişim geç teslim edildiği için
11 Ekim 2021 tarihinde ürünün kutusunu açıp kurulumu yaptım ve ürün çalışmıyordu,
11 Ekim 2021 tarihinde satıcı ile iletişime geçerek ürünün çalışmadığını, kutu içinden fatura ve garanti çıkmadığını ne yapmam gerektiğini sordum, ürünü kendisine gönderirsem ürünü çalışır şekilde bana göndereceğini belirtti, nerede oturduğumu sordu, kargo masrafı 60-70 lira tutar diyerek hepsiburada ile iletişime geç sana kargo kodu versinler ürünü yapıp geri göndereyim dedi,
11 Ekim 2021 tarihinde hepsiburadayı arayarak durumu anlattım satıcı ile görüştüğümü ürünün arızalı olduğunu tamir edip yollayacağını anlattım, bana yurtiçi kargo kodu verdiler
12 Ekim 2021 tarihinde verilen kod kargoya gittim, kargo görevlisi kod geçersiz dedi çünkü talebim satıcı tarafından red edilmişti ( 14 günlük yasal süre geçtiği gerekçesi ile )
12 Ekim 2021 tarihinde tekrar hepsiburada ile iletişime geçtiğimde bana kod verildi satıcıya kargoladım.
13 Ekim 2021 tarihinde ürün satıcıya teslim edildi,
14 Ekim 2021 kargoda kırılmış zarar görmüş diyerek ürün geri gönderildi, red gerekçesi hepsiburada sisteminde yeniden satışa sunulmaya uygun değildir yazıyor, ÜRÜN ZATEN BOZUK NASIL YENİDEN SATIŞA UYGUN OLABİLİR Kİ?
16 Ekim 2021 tarihinde ürün bana teslim edilecekti tekrar hepsiburada ile iletişime geçip bana bozuk ürünü gönderdiğini belirttim fatura garanti servis yok deyince telefondaki müşteri temsilcisi kargoyu teslim almayın servis bilgisi sunması gerekiyor dedi ve ürünü teslim almadım.
20 Ekim 2021 tarihinde satıcı ürünü kargoya veriyor.
21 Ekim 2021 tarihinde ürün kargo ile dağıtıma çıktığını görünce hepsiburadayı arayıp ürünü bana tekrar göndermiş deyince, siz ürünü teslim alın tekrar kargo git gel yapmasın denince ürünü teslim aldım.
28 Ekim 2021 e-posta adresime ürünün faturası gönderilmiş, 23 Eylül 2021 tarihinde sipariş verip 25 Eylül 2021 tarihinde teslim aldığım ürüne 22 EKİM 2021 tarihine fatura kesilmiş.
28 Ekim 2021 tarihinde sikayetvar sitesine açtığım şikayet sonucu tarafıma dönüş yapıldı değişen birşey yok.
03 Kasım 2021 tarihinde satıcı şikayetvar sitesine tarafıma yorum yapış ve kutu üzerinde kullanım kılavuzu olduğunu falan iddia ediyor,
Yalnız bu süre zarfında defalarca yazıştık, defalarca her temsilciye olayı baştan sona anlatmak zorunda kaldım, Enis, Enes, Zeynep, Nuray, Aslıgül bunlar aklımda kalan isimler daha birkaç kişi ile muhattap oldum.
Haberim olmadan yapılan siyasi parti üyeliği
|
Acer XV272 ( Acer XV272Pbmiiprzx 27" 144Hz 1ms )
|
120 günlük IMEI hakkında
|
|
|
|
SQL Server SSD sorunu..
|
|
Cep telefonunuz sizi ne kadar dinliyor ?
|
Çalışıyorsa kurcalama... |
Son Giriş: 5 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 11 ay
Mesaj Sayısı: 1.097
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.219
İkinci El Bölümü Mesajları: 16
Konularının görüntülenme sayısı: 15.824 (Bu ay: 233)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 340 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware