Öncelikle merhabalar, Konu biraz uzun okumak istemeyenler için özet geçeyim, olaya ilk başta iyi niyetli yaklaştım ürünüm tamir olsun gelsin kafasındaydım ama sonrasında olayın ciddiyetini fark edince bende tavır değiştirdim, Hepsiburada üzerinden x bir satıcından ürün aldım, ürün arızalı çıktı, kutu içinden fatura, garanti, ithalatçı firma belgesi, Türkçe kullanım kılavuzu çıkmadı ve çıkmayan belgeleri talep ettim. Hepsiburada firmasına 6502 satılı tüketicinin korunması kanunu 55/4 ve 56/1 maddelere göre bu ürün satılamaz dedikçe bana 1 ay sonrası tarihe bir fatura keserek bütün işlemleri fatura ile halletmem gerektiği, diğer belgelerin olmadığını belirtti ( ithal ürünlerde garanti kağıdı olmadığına dair mesaj bile atıldı destek bölümünden ) Sorun yaşamasak fatura dahi kesilmeyecekti. Konuyu açma sebebim bilinsin burada kayıt altında dursun en azından insanlar bilsin.
Tanıtma ve kullanma kılavuzu MADDE 55- (1) Tüketicinin kullanımına sunulan malların tanıtım, kullanım, kurulum, bakım ve basit onarımına ilişkin Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzuyla, gerektiğinde uluslararası sembol ve işaretleri kapsayan etiketle satışa sunulması zorunludur. (2) Malın güvenli kullanımına ilişkin hususların malın üzerinde yer alması hâlinde yazılı ve sesli ifadelerin Türkçe olması zorunludur. (3) Malların ilgili teknik düzenlemesi uyarınca kişinin sağlığı ile çevreye zararlı veya tehlikeli olabilmesi durumunda, bu malın güvenli kullanılabilmesi için malın üzerine veya tanıtma ve kullanma kılavuzuna bu durumla ilgili açıklayıcı bilgi ve uyarılar açıkça görülecek ve okunacak şekilde konulur veya yazılır. (4) Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzlarının hazırlanması sorumluluğu üretici ve ithalatçıya; tüketiciye verilmesi ve teslim edildiğinin ispat sorumluluğu ise satıcıya aittir. (5) Hangi malların tanıtma ve kullanma kılavuzu ve etiket ile satılmak zorunda olduğu ve bunlarda bulunması gereken asgari unsurlar ile diğer uygulama usul ve esasları yönetmelikle belirlenir. Garanti belgesi MADDE 56- (1) Üretici ve ithalatçılar, tüketiciye yönelik üretilen veya ithal edilen mallar için içeriği yönetmelikle belirlenen bir garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Bu belgenin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcıya aittir. (2) Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlamak üzere asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir. 23 Eylül 2021 tarihinde hepsiburada üzerinden konsinye ürün satan bir satıcısından akvaryum dış filtre aldım. 25 Eylül 2021 tarihinde kargo ile teslim edildi. Yaptırdığım akvaryum siparişim geç teslim edildiği için 11 Ekim 2021 tarihinde ürünün kutusunu açıp kurulumu yaptım ve ürün çalışmıyordu, 11 Ekim 2021 tarihinde satıcı ile iletişime geçerek ürünün çalışmadığını, kutu içinden fatura ve garanti çıkmadığını ne yapmam gerektiğini sordum, ürünü kendisine gönderirsem ürünü çalışır şekilde bana göndereceğini belirtti, nerede oturduğumu sordu, kargo masrafı 60-70 lira tutar diyerek hepsiburada ile iletişime geç sana kargo kodu versinler ürünü yapıp geri göndereyim dedi, 11 Ekim 2021 tarihinde hepsiburadayı arayarak durumu anlattım satıcı ile görüştüğümü ürünün arızalı olduğunu tamir edip yollayacağını anlattım, bana yurtiçi kargo kodu verdiler 12 Ekim 2021 tarihinde verilen kod kargoya gittim, kargo görevlisi kod geçersiz dedi çünkü talebim satıcı tarafından red edilmişti ( 14 günlük yasal süre geçtiği gerekçesi ile ) 12 Ekim 2021 tarihinde tekrar hepsiburada ile iletişime geçtiğimde bana kod verildi satıcıya kargoladım. 13 Ekim 2021 tarihinde ürün satıcıya teslim edildi, 14 Ekim 2021 kargoda kırılmış zarar görmüş diyerek ürün geri gönderildi, red gerekçesi hepsiburada sisteminde yeniden satışa sunulmaya uygun değildir yazıyor, ÜRÜN ZATEN BOZUK NASIL YENİDEN SATIŞA UYGUN OLABİLİR Kİ? 16 Ekim 2021 tarihinde ürün bana teslim edilecekti tekrar hepsiburada ile iletişime geçip bana bozuk ürünü gönderdiğini belirttim fatura garanti servis yok deyince telefondaki müşteri temsilcisi kargoyu teslim almayın servis bilgisi sunması gerekiyor dedi ve ürünü teslim almadım. 20 Ekim 2021 tarihinde satıcı ürünü kargoya veriyor. 21 Ekim 2021 tarihinde ürün kargo ile dağıtıma çıktığını görünce hepsiburadayı arayıp ürünü bana tekrar göndermiş deyince, siz ürünü teslim alın tekrar kargo git gel yapmasın denince ürünü teslim aldım. 28 Ekim 2021 e-posta adresime ürünün faturası gönderilmiş, 23 Eylül 2021 tarihinde sipariş verip 25 Eylül 2021 tarihinde teslim aldığım ürüne 22 EKİM 2021 tarihine fatura kesilmiş. 28 Ekim 2021 tarihinde sikayetvar sitesine açtığım şikayet sonucu tarafıma dönüş yapıldı değişen birşey yok. 03 Kasım 2021 tarihinde satıcı şikayetvar sitesine tarafıma yorum yapış ve kutu üzerinde kullanım kılavuzu olduğunu falan iddia ediyor, Yalnız bu süre zarfında defalarca yazıştık, defalarca her temsilciye olayı baştan sona anlatmak zorunda kaldım, Enis, Enes, Zeynep, Nuray, Aslıgül bunlar aklımda kalan isimler daha birkaç kişi ile muhattap oldum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parcapincik -- 12 Kasım 2021; 23:57:59 > |
(Çözüldü) Hepsiburada faturasız garantisiz ürün satışına göz yumuyor / satıcıyı koruyor
-
-
04 Kasım 2021 destek talebine ekleme yaptım,
213 sayılı Vergi Usul Kanunun 231'inci maddesinin 5'inci bendinde "Fatura, malın teslimi veya hizmetin yapıldığı tarihten itibaren azami yedi gün içinde düzenlenir. Bu süre içerisinde düzenlenmeyen faturalar hiç düzenlenmemiş sayılır" diyor.
23 Eylül de verdiğim sipariş 25 Eylül de tarafıma teslim edildi fakat 22 Ekime fatura kesildi, bakalım ne yazacaklar merak ediyorum,
Bildiğiniz çözümsüzlüğü çözüm kabul etmişler, bezdirme politikası uyguluyor resmen, tamam kardeşim haklısın diyemiyorlar garip bir şekilde.
Bu kadar uzun uzadıya yazıyorum belki haklı olduğum konuda hakkımı alırım ve diğer kişilere referans olur. -
Öncelikle geçmiş olsun, mücadele ettiğiniz sürece sonunda elbet hakkınızı alacağınıza eminim. Hepsiburada maalesef satıcı denetimi konusunda en başarısız firmalardan biri ve anlaşmazlıklarda genellikle sizi satıcının kucağına bırakıyor. Yaptığım son 8 siparişin 5 tanesini (satıcı hepsiburada değildi) iade ettim. Her 2 siparişten birinde elbet bir sorun çıkıyor, bunun temel sebebi de hepsiburadanın satıcı denetimini iyi yapmaması.
Üç dört ay önce hb üzerinden korayspor satıcısından eşime beyaz bir ayakkabı aldım, ayakkabı teşhir ve içi sararmış şekilde geldi. Sonra bir valiz aldım, (satıcı hepsiburada değil) valizin içi kırıklı ve defolu geldi, iade edene kadar akla karayı seçtim. Adamlar valizin içinde görülmeyen kısımdaki kırıklar için benden hasar tespit tutanağı istedi. Diyorum ki hasarlar kumaşın altında, ilk bakışta görülmesi mümkün değil, hasar tespit tutanağı olmadan satıcı iade almaz diyorlar ve satıcının tarafını tutuyorlar. Tam 2 kere valizi bana geri yolladılar. Kargo şubesi sağ olsun tutanak tuttu o şekilde anca iade edebildim.
Daha 3-4 gün önce buradan bir saat aldım, (satıcı hepsiburada değil) fakat satıcı ve hepsiburadanın kendisi ''efendim satılan tüm ürünler orijinaldir" demesine rağmen saat replika olarak + kasasında ciddi bir çizik ve soyulmayla geldi. Bunda da hiç uğraşmadan cayma hakkı kapsamında iade yaptım.
Hepsiburadanın satıcı denetimini arttırması gerekiyor. Millet hb üzerinden kafasına göre satış yapıyor ve bir sorun yaşadığınızda hb sizi genellikle satıcının insafına terk ediyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nocara -- 4 Kasım 2021; 22:45:54 >
-
Merhaba, yaşadığınız olumsuz olaylar sebebiyle size de geçmiş olsun.
İlk başta herhangi bir art niyet sezmediğim için insancıl bir şekilde sorunumu halletmek istedim fakat satıcının samimi olmayan tutumu ek olarak Hepsiburada yetkililerinin satıcının sözüyle hareket etmesi bir müşteri olarak bilinçli mağdur edildiğimi fark edince olay başka boyuta taşındı, defalarca hukuk departmanından birine bilgi verin bana da bilgi versinler yanlışım varsa, fatura yok garanti yok Türkçe kullanım kılavuzu yok bu şekilde satış yapamaz deneme rağmen vergi Usul kanununa aykırı şekilde 1 ay sonra tarihe kesilmiş bir farura göndererek bütün işleri bununla halledersiniz diye mesaj atıyorlar yani olayın can sıkan tarafı bu.
Bütün ekran görüntüleri yazışmalar elimde, sorun çözülmezse ki çözülmeyecek gibi duruyor haftaya tüketici hakem heyetine başvuru yapmayı planlıyorum, ek olarak farura usulsüz kesildiği için maliyeye bildirmeyi planlıyorum fatura başı 350 lira gibi bir cezası var ödesin belki bundan sonra düzgün iş yapar.
-
Müşteri temsilcileri ile yaptığım görüşmelerde sürekli konu kullanılmış ürün iade alamayız yaklaşımı vardı,
10.11.2021 tarihinde sorunum çözülmemesine rağmen destek talebim tarafım aranarak çözüldü diye kapatıldı, şikayet var sitesinden yaptığım şikayete istinaden benimle iletişime geçen operasyon bölümünden Hanımefendi konunun kullanılmış ürün olmadığını olayın diğer boyutunu görerek tarafıma ücret iadesi yaptırdı kendisine teşekkür ederim.
Uzun lafın kısası sorunum çözüldü :)
-
A aklıma geldı 6 yıl once falan bende urun ıadesı yapmıstım n11 bana para ıadesı yapmamıs sıze puan olarak yukleyelım harcayın 15 gun ıcınde demıstı. Bende safım ya tamam su an yuklemeyın ben sonra ne alacagıma karar verınce yukleyın demıstım oylece kalmıstı o para bir adet kapusonlu gıysı parasıydı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X