Şimdi Ara

Programlamadaki Matematik Konulari

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
4.662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, Oncelikle lutfen durust olun egoist bir sekilde fanatiklik yapip Matematigi ilahlastirmayin ve tam aksini de yapmayin yani Matematigi kucultmeyin.

    Sizden (Bu iste bayagi tecrubeli olan bayagi bu isin icinde olan) bilmek istedigim sunlar:

    1 - Bugune kadar Matematikte ki hangi konulari kullandiniz ? belki isimlerini unutmus olabilirsiniz ama lutfen en azindan sunu bilmek istiyorum: Bir programcinin Matematikte kesinlikle bilmesi gereken konular nelerdir ?

    2 - Mesela Matematige calisirken polinomlar konusunu gordum bu zamana kadar hic polinomlari kullanma geregi duymadim programlama dunyasinda. Polinomlar gerekli mi ?

    2. soruyu oylesine sordum tesekkurler.



  • Alana gore degisir.

    Ben machine learning ile ugrasiyorum. Matematige ve istatistige bolca girmek gerekiyor. Limit, turev, integral, logaritma, matrix islemleri, tensor islemleri, toplam/carpim sembolleri, fonksiyonlar vb. en cok kullanilan seyler. Machine learning'de ugrastiginiz matematik su sayfadaki gibidir:https://pytorch.org/tutorials/intermediate/reinforcement_q_learning.html oyle trigonometri, polinomlar, karmasik sayilar vs. gibi seyler olmuyor.

    Oyun yapiyorsan cok iyi fizik ve geometri bilmek gerekiyor. Oyununa gore olasilik, permutasyon vb. de bilmek gerekebilir tabii. Misal, bir arkadasimla pong oyunu yapiyorduk. Guya basit ve eglenceli bir ornek gostereyim dedim. Topun paddle'a vurus acisina gore geri sektirme kismini yapamadim. Trigonometri'yi unutmusum cunku. Oyle kaldi o... Sonra arkadasim guzel bir formulle geldi (kendisi muhendis) ve sorunu cozduk.

    Yok duz android, windows, ios programi falan yapiyorum dersen lineer cebir bilsen yeter de artar.

    Fakat bilgisayar bilimleri ve programlama "uygulama gelistirmek" ile sinirli bir is degildir. Onu da aklinizda tutun. Bilgisayar bilimleri dedigimiz disiplinde ileri gitmek, matematikte mukemmele yakin akicilik ister. HTML, CSS, JS yazmak icin ileri duzey matematige ihtiyac yok, o dogru. Ama HTML CSS ve JS'ye o imkani vermek icin kac tane akademisyen, bilim adami kafa patlatiyor onu da aklinizda tutmaniz lazim.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Programlamada Matematik Konuları

    Yazılım geliştirmede, matematik birçok önemli rol oynar ve yazılım mühendislerinin ve bilgisayar programcılarının çeşitli matematiksel kavramları anlamaları çok önemlidir.

    Yazılım için Matematik Konuları:

    • Veri Yapıları ve Algoritmalar: Verilerin verimli bir şekilde depolanması ve işlenmesi için temel matematiksel yapılardır.
    • Lineer Cebir: Grafik işlemleri, veri analizi ve makine öğrenimi gibi alanlarda kullanılan vektörler, matrisler ve dönüşümlerle ilgilenir.
    • Hesaplama: Yazılımın performansını optimize etmek ve kaynakları etkili bir şekilde tahsis etmek için gerekli olan limitler, türevler ve integraller gibi kavramları içerir.
    • Olasılık ve İstatistik: Tahmin ve risk yönetimi için kullanılan verileri anlamak ve analiz etmek için kullanılır.
    • Sayı Teorisi: Şifreleme, veri güvenliği ve blok zinciri gibi alanlarda çok önemlidir.

    Bilgisayar Programcılığı Matematik Konuları:

    • Mantık: Yazılımın doğru çalışmasını sağlayan ifade ve çıkarımları modellemek için kullanılır.
    • Kalkülüs: Yazılımın davranışını anlamak, sistemleri optimize etmek ve gerçek zamanlı veri işleme için kullanılır.
    • Optimizasyon: Yazılımın performansını ve verimliliğini en üst düzeye çıkarmak için kullanılır.
    • Grafik Teorisi: Veri yapıları, ağ işlemleri ve dağıtılmış sistemler için kullanılır.
    • Grup Teorisi: Şifreleme ve hata düzeltme kodları gibi alanlarda kullanılır.

    Yazılım Mühendisliği Matematik Konuları:

    • Modelleme: Karmaşık sistemlerin davranışını anlamak ve tahmin etmek için kullanılır.
    • Simülasyon: Gerçek dünya senaryolarını modellemek ve test etmek için kullanılır.
    • Sayısal Analiz: Yaklaşık çözümler bulmak ve karmaşık hesaplamaları gerçekleştirmek için kullanılır.
    • Otomatik Kontrol Teorisi: Yazılım tarafından kontrol edilen sistemlerin davranışını anlamak ve optimize etmek için kullanılır.
    • Oyun Teorisi: Yazılımın karar verme ve stratejik etkileşimlerini anlamak için kullanılır.

    Bu matematiksel kavramları anlamanın, yazılım mühendisliği ve bilgisayar programlama alanlarındaki çalışmalarında başarılı olmanız için çok önemli olduğunu unutmamalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • en temel bileceğin şeyler topama çıkarma çarpma bölme mod alma üst alma mantık ve veya ....
  • Bu hangi alanla ilgilendiğine göre değişir. Eğer Computer Science odaklı bir alandaysan(Computer Graphics, Computer Vision, Compiler, Machine Learning, AI vb...) gibi ileri düzey matematiğe ihtiyaç duyar ve kullanırsın. Mesela Computer Graphics için matrisler, dizi ve seriler, limit türev integral, analitik geometri çok kullanılan konular

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gökşen PASLI G kullanıcısına yanıt
    "ve veya..." kismini saymazsak bunlarin hepsini biliyorum zaten. bence bukadar basit olamaz. Mesela permutasyon, kombinasyon, olasilik. Muhtemelen bunlar kesinlikle olmazsa olmaz seyler. yani Matemematik benim icin hic problem deil. Mesela bir programci olarak sunlari ogrenin denilirse ogrenirim. Zaten zamaninda bircok sey ogrendim matematikten ama unuttum cogunu.
  • Alana gore degisir.

    Ben machine learning ile ugrasiyorum. Matematige ve istatistige bolca girmek gerekiyor. Limit, turev, integral, logaritma, matrix islemleri, tensor islemleri, toplam/carpim sembolleri, fonksiyonlar vb. en cok kullanilan seyler. Machine learning'de ugrastiginiz matematik su sayfadaki gibidir:
    pytorch.org
    Reinforcement Learning (DQN) Tutorial — PyTorch Tutorials 1.6.0 documentation
    https://pytorch.org/tutorials/intermediate/reinforcement_q_learning.html
    oyle trigonometri, polinomlar, karmasik sayilar vs. gibi seyler olmuyor.

    Oyun yapiyorsan cok iyi fizik ve geometri bilmek gerekiyor. Oyununa gore olasilik, permutasyon vb. de bilmek gerekebilir tabii. Misal, bir arkadasimla pong oyunu yapiyorduk. Guya basit ve eglenceli bir ornek gostereyim dedim. Topun paddle'a vurus acisina gore geri sektirme kismini yapamadim. Trigonometri'yi unutmusum cunku. Oyle kaldi o... Sonra arkadasim guzel bir formulle geldi (kendisi muhendis) ve sorunu cozduk.

    Yok duz android, windows, ios programi falan yapiyorum dersen lineer cebir bilsen yeter de artar.

    Fakat bilgisayar bilimleri ve programlama "uygulama gelistirmek" ile sinirli bir is degildir. Onu da aklinizda tutun. Bilgisayar bilimleri dedigimiz disiplinde ileri gitmek, matematikte mukemmele yakin akicilik ister. HTML, CSS, JS yazmak icin ileri duzey matematige ihtiyac yok, o dogru. Ama HTML CSS ve JS'ye o imkani vermek icin kac tane akademisyen, bilim adami kafa patlatiyor onu da aklinizda tutmaniz lazim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaramazovX -- 15 Haziran 2018; 23:10:54 >




  • tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2009 dan beri programcıyım kamuya yazılımlar da yaptım. 4 işlem , ortalama alma, mod alma ve yuvarlama dışı birşeye hiç ihtiyacım olmadı. Öyle ya da böyle crud yaparak para kazanıyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    rehber matematik
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Matematik eskidendi. Şimdi programlama dilleri, matematik dilinden uzaklaşıp, kelimelere yöneldi. Mesela ben çok eskiden, 3 boyutlu oyun programlama çalışmıştım. Oyundaki her yüzeyin köşe koordinatları üzerinden matris hesaplaması yapıp, oyuncunun her hareket edişinde veya bakış açısını değiştirdiğinde bu hesaplamaları tekrar ettririyordum. Ancak directx kütüphanesi çıktığında, tüm işlemler otomatik hale geldi. Aslında 3 boyutlu oyun yapmak, 3 boyutlu uzayda sürekli vektörel hesaplamalar yapmak demektir. Ancak directx gibi kütüphaneler matematik yükünü aldı. Tek bir komutla işimizi halleder olduk.



    Şu anki programlama teknikleri matematik içermiyor. Daha çok kelime ezberlemeye dayalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Revolution kullanıcısına yanıt
    matematik ile ilgili anlattığı dakika nedir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Programcı olmak istiyorsan dört işlem bilsen yeterli. Mühendis olmak istiyorsan matematiğe genel olarak hakim olman lazım. Olasılık, permutasyon, istatistik, matris işlemleri mod alma, üs alma, polinom, limit türev integral, toplam, çarpım, trigonometri, temel geometri bilgisi, fonksiyonlar, mantık... Bu liste uzar gider.

    Hatta şöyle örnek veriyim. Bilgisayar mühendisliğinde 2. sınıftayken difarensiyel denklemler dersinde bir soruyu çözemedik. Bizim okulda matematik bölümü okuyan bir arkadaşıma sordum aynı soruyu. Biz daha bu konuları görmedik dedi..

    Matematik bil yani mühendis olacaksan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bentürküm B kullanıcısına yanıt
    quote:

    Orijinalden alıntı: bentürküm

    matematik ile ilgili anlattığı dakika nedir?

    https://youtu.be/Z_ic7EtAp_A?t=565

    Edit: İlgili kısım burası fakat hepsini izlemenizi tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Revolution -- 19 Haziran 2018; 15:8:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revolution

    quote:

    Orijinalden alıntı: bentürküm

    matematik ile ilgili anlattığı dakika nedir?

    https://youtu.be/Z_ic7EtAp_A?t=565

    Edit: İlgili kısım burası fakat hepsini izlemenizi tavsiye ederim.
    9:25 - 16:00 arası yeterli. Kafamdaki birkaç soruya cevap buldum o kısımda. Adam matematiği biliyor ve iyi anlatıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yaptığın alana göre değişir,matematik ile ilgili program yazmadığın sürece 4 işlem hariç matematik gerekmez.C gibi Fortan gibi milattan kalma dillerin bile hazır matematik
    fonksiyonları kütüphaneleri var.(C'yi küçümsemiyorum,C yapısı ve kullanım alanı gereği öyle olmak zorunda)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.