Bu hafta biraz ağır işler ile uğraştım.Fazla ilerleme kaydememiş gibi görünsemde ciddi hammaliye bitti sayılır.50 küsur senedir sökülmiyen bir sürü şeyi söktüm ;)
Şase son civatasına kadar sökülüp kumlamacıya gidiyor :
Genel olarak durumu iyi.Yaptığım incelemede herhangi bir darbe/tamir vs izine rastlamadım.
Genel olarak çürük çarık da yok.Not : Ön taraftaki kampana fren diske çevrilmiş onun dışında viraj demiri dahi mevcut değil (Tabiki bu durum değişecek)
Alt kaplama ve kumlamacı sonrasında astar vb için her seferinde boyacıya gitmektense bu işleri halledebileceğim ucuz bir kompresör ve boya/astar vb seti yaptım kendime.Gayette iyi çalışıyor.Püf noktası uzun uzadıya çalıştırıp ısınmasını engellemek.8 bar sabit veriyor kalın uçlu boya tabancası vs ile setini tamamladım.Gayet hoş oldu zaman¶ kazandıracak bana.(Portatif olması ciddi avantajı)
Motor standı ısmarladım.O gelince silindir kapaklarını açıp genel durumuna bakıcağım.Daha sonra ufak ufak toplar parçalarını&kromlarını vs yeniler standında akseusar niyetine kullanırım .
Ve şase kumlamacıdan geldi.Kumlamacı ciddi iyi iş çıkarttı.Her yer pırıl pırıl oldu.El girmiyen yerler dahi temizlendi.
İlk iş : Makasların oturduğu uçlar kesilip oraları düzeltilecek.Zira bu tipte arka yürüyen istemiyorum.Daha sonra astarı vs atlılıp ön takım üstüne konulup boyanacak.
Sağla olarak görünen bir yer gözümüzden kaçmışKulandıktan sonra meydana çıktı.iyice itekliyencede çürük kısım aynen daire içinde görülebilir.Bu kalınlıkta saçı box olarak kıvıramıyacağımdan dolayı hemen kartondan ufak bir şablon çıkardım yarın presçide kesitip buraya göre uygun şekilde kıvırttırıp daha sonra tamiratını bitireceğim.
Ön dablumbazlarda kumlandı.Sol uçtaki alan hariç diğer daire içindeki 'gizli' çürük alanlarda kumlamadan sonra meydana çıktı.Teker teker hepsi tamir edilip yeni basılan arka dablumbazlarla beraber galvanizlenip&antistatik boya ile kaplanacaklar.
Paylaşımlar için teşekkürler, devamını bekleriz. Şaşeyi güçlendirme gibi herhangi bir fikrin var mı? Şaşenin kullanıldığı malzemenin asıl rengi beyaz olarak çıkması da ayrı ilginç.
bu işlerden gram anlamadığım için soruyorum acaba kumlama tam olarak ne oluyor yani nasıl bir işlem uyguluyorlarda sıfır gibi çıkarıyorlar
firatdo: Evet ilerliyen saflarda sizlerde görüceksiniz şase güncellenip modernize ediliecek (ki işin zor aşamalarından biriside budur)Kumlanınca bu rengi alıyor malzemeler.Teşekkürler
kenxx : Yüksek basınç ile (cm2 ye yaklaşık 20 bar ve üstü) firlatılan kumda yada benzeir malzeme ufak tefek bir kaç ayar ile yüzeyde ne varsa temizliyorlar.Arada vb el girmeyen her yere girip atık vs ne varsa söküyor tertemiz hale geitiriyor.
takipteyim üstad eline sağlık
Ellerinize emeğinize sağlık,müthiş bir çalışma,kolay gelsin (:
baştan sona tüm resim ve yazıları takip ettim gerçekten mükemmel tüm resimlere şaşırarak baktım çok iyi iş çıkarmışsınız takipteyim aracın son halini gerçekten çok merak ediyorum.. iyi çalışmalar
gece_sovalyesi,inquistion&A.Nadir : Teşekkürler
Belki bu arabaya yaptığınız masrafla sıfır araç alabilirdiniz fakat tutku işte mantık dinlemiyo Allah yardımcınız olsun...
ellerine emeğine sağlık çok güzel gidiyor takipteyim