Şimdi Ara

Projeksiyon çalışır durumdayken lamba sönüyor? (BenQ MP611c)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
14.505
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, 2007 model BenQ MP611c projeksiyonum var. yaklaşık 2 yıldır kullanmaktayım (henüz 275 saat lamba kullanımı sözkonusu).
    Daha önce hiçbir sorun yokken, film izlediğim sırada yaklaşık 1 saat olmuştuki görünütünün renklerinde bir karışma oldu ve o an lamba söndü. Cihaz çalışmayı sürdürdü, üzerindeki bilgilendirici led lambalarıda normal şekilde yanıyordu. Kapatma düğmesiyle kapatmak istedim ama hiçbir fonksiyonu olmadı. Cihazın fişini çekmek zorunda kaldım. 10 dk. sonra cihazı tekrar açtım film izlemeye devam ediyordumki 10 dk. sonra tekrar aynı sorun oldu ve görüntü gitti. Bu defa cihazın kendisinin kapanacağını düşünerek 15 dakika kadar bekledim ama çalışmaya devam etti ve tekrar fişini çektim. Bir gün sonra tekrar denemek istedim yine aynı sorun oldu 10 dk. sonra tekrar lamba söndü cihaz çalışmaya devam etti ve fişini çekerek kapatmak zorunda kaldım.

    Eğer lamba ömrü bitiyorsa daha 275 saat kullanılmışken nasıl mümkün olur?
    Eğer ki sayaç ile oynanmışsa lamba bitmeye yakınken cihazın uyarı vermesi gerekiyordu. En azından renklerde solma filan olması gerekirdi ama herşey normal görünüyor.

    Sorun lambada mıdır? Cihazda mıdır? Maliyetli bir çözüm mü gerektirir? Yoksa çözümü sözkonusu değilmidir?

    Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum. teşekkürler.


    Bir başka ayrıntı: Cihazı 30 saat kullanılmışken 2.el olarak almıştım. Cihaz üzerinden kullanım süresinin sıfırlanması mümkünmü? yani lamba süresi konusunda kandırılmış olabilirmiyim?







  • Merhabalar,

    Sorunun aşırı ısınmadan kaynaklandığını düşünüyorum. Özellikle sıcak yaz günlerinde projeksiyonlar aşırı ısınmaktalar ve çoğunun içinde belli bir sıcaklığın üzerinde lambayı koruma amaçlı kapatan bir mekanizma mevcut. Büyük ihtimalle lamba söndüğünde fan çalışmaya devam ediyordur.

    Projeksiyonunuzun fanı çalışırken fişini çekmeyin ki kendini soğutsun. Ayrıca hava giriş ve çıkışlarında filtreler vardır, ortamdaki duman,toz vb. bu filtreleri tıkamış olabilir. Benim projeksiyonumdaki filtreler çıkanıp suyla temizlenebiliyordu, bulabilirseniz projeksiyonunuz kullanma kitapçığından konuyu araştırabilirsiniz.

    Kolay gelsin,
  • Cihazın temzilenebilecek bir filtresi yok. Kılavuzundada sadece mercek ve kasa temizliğinden bahsedilmiş. En kolay sökülebilen yerine lamba konumlandırılmış. Ayrıca cihazı genelde çantasında yada kapalı bir dolapta muhafaza ediyorum ve sigara dumanıyla bir yakınlığı da olmadı. Cihaz aşırı ısınabilir ama serin bir ortamda kullanıyorum ve kışın kaloriferli evde şartlar çokta farklı olmasa gerek. Lamba söndüğünde fan çalışmaya devam etti ancak kapatma düğmesi pasif durumdaydı. Hiç bir fonksiyonu olmadı. En azından kapatma tuşu çalışsa cihaz kendini soğutmaya alıp süresi dolduğunda kapanırdı. Ama 15 dk kadar bekledim ve kapanmadığından fişini çekmek zorunda kaldım. biraz daha beklesem sonuç değişirmiydi bilemiyorum tabiki. cevabınız için teşekkür ederim.
  • Tekrar Merhaba,

    Peki lamba söndüğünde, projektörünüz üzerindeki lambalara baktınız mı? Örneğin power lambası yanıp sönüyordur, ya da Warning / Temp vb. lambalar bulunuyor bazı projektörlerde. Bu lambaların yanma durumlarına göre projektörünüzde oluşan hatayı öğrenebilirsiniz, sanıyorum kullanma kitapçığında bu konuya yer vermişlerdir.

    Kolay gelsin,
  • """Cihaz çalışmayı sürdürdü, üzerindeki bilgilendirici led lambalarıda normal şekilde yanıyordu.""" dikkat ederseniz ilk mesajımdada belirtmiştim. Benimde ilk baktığım led lambaları oldu ama herzamanki gibi çalışır durumdayken yanan power led'i yanmaya devam etti. uyarı led'leri turuncu oluyor ama bende normal çalışıyor gibi power led'i yeşil kalmaya devam ediyor. Temp ve Lamp led'leri normal kapanma sürecinde fişi çekmememiz için yanıp sönerler ama lamba söndüğü halde power led'i yeşil yanmaya devam etti ve bu ikisi tepki vermedi.

     Projeksiyon çalışır durumdayken lamba sönüyor? (BenQ MP611c)




  • menüde pek çok cihazda fan hızı vardır bulursanız high yada yüksek diye yazar fanhızlarını yükseltiniz cihazınız dlp dir filtre aramayınız
  • Son denememde, Cihazı uzatma kablo olmadan doğrudan prize taktım, Menü’den Ekonomik modu kapalı hale getirip hızlı soğutma özelliğinide kapattım. Cihaz yaklaşık 3 saat çalıştı ve kapatmak istedim bu defa da VGA kabloyu çıkarmama rağmen projeksiyonda masaüstü görüntüsü görünmeye devam etti, cihazın tuş takımı yine çalışmadı. VGA kabloyu taktığımda görüntü yenilendi ama cihaz tuş takımı çalışmamaya devam etti. Sonuçta yine fişini çektim.
  • Hatay'da yaşıyorum. Cihazın garantisi bittiğinden herhangi bir özel servise göndermek başta zor geldi ama başka çözüm üretemediğimden cihazı internetten bulduğum İstanbul'da ki bir firmaya yolladım. Cihazı onaramayacaklarını lambanın sağlam olduğunu anakartta arıza olduğunu ancak kart değişimi yapabileceklerini söylediler. Anakart için verdikleri fiyat 400 TL üstüydü BenQ servisi ise 150$ + KDV fiyat vermişti, çok abartılı bir rakam çıkardılar anlayacağınız. Bu defa yeni bir servis araştırmasına girdim ve yine internetten bulduğum bir firmayla görüştüm ve cihazı oraya yönlendirdim. Onların incelemesindede anakartın arızalı olduğu ancak onarılabileceği sonucu çıktı. Söylenene göre Anakartta 3 kısım varmış bunların değiştirileceğini söylediler, fiyatta da 170 TL ye anlaştık. Cihazın onarımı yapılmış uzun süre test edilmiş ve soruna rastlanılmamış. Cihaz henüz kargolanmadı, yarın havale işlemini gerçekleştirip kargoya vermelerini istiycem. Durum bundan ibaret. Umarım doğru bir karar vermişimdir. Bu konuda görüşü olan arkadaşlar lütfen esirgemesin. Daha önce görüş bilderen arkadaşlarada teşekkür ediyorum.




  • ARkadaşım aklında olsun!!!Türkiyede bu işler dürüstçe yapılmıyor sana tavsiyem cihazın serialiyle e-bay da aratır parçalar satılıyor Türkiyeden çok ama çok ucuza ordan sipariş verebilirsin.
  • Havalenin gecikmesinden dolayı cihaz elime dün ulaştı. Cihazı test etmek için açtım. Menüden lamba süresini kontrol ettim (uzun süre test ettiklerini söylemişlerdi) cihaz serviste 8 saat çalıştırılmış. Yine menüden diğer ayarları kontrol ederken otomatik kapanma süresinin 60 dakikaya çıkarıldığını gördüm !!!
    ((Burası dikkatimi çekti, çünkü cihazı test ederken nasıl test ettikleri hakkında bir ipucu vermiş oldu. Cihazı hiçbir kaynağa bağlamadan test ettiyseler, cihaz her seferinde kendi kendini kapatmış olabilir. Servise göndermeden önceki son denememde cihaz 3 saat boyunca çalışmış ama tuşları kilitlendiği için kapatamamıştım.))

    Daha sonra Ekonomi Modunu Aktif hale getirdim ve beklemeye başladım. Yaklaşık 10 dk olmuştuki flaş gibi bir parıltıyla lamba söndü ve tuş kilidi eskisi gibi kilitlendi, kapatmak için fişini çekmek zorunda kaldım. 20-25 dk cihazın soğumasını bekledikten sonra tekrar açmak istedim ama bu kez üzerindeki Power, Temp ve Lamp LED'leri sönmedi, cihazın Power tuşu işlemedi ve tekrar çalıştıramadım. Servisi arayıp sorunun çözülemediğini aynı problemin devam ettiğini ve cihazın tekrar açılmadığını söyledim ve teknik eleman çok şaşırdı. Defalarca test ettiğini söyledi olmaması gerekirdi dedi. Moral bozukluğuyla ürünü aynı gün geri yolladım. Cihaz çarşamba günü ellerinde olur, bakalım yeni gelişmeler nasıl olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dijionline -- 8 Eylül 2009; 16:34:06 >




  • Cihazı yapamadan 6 ay sonra (toplamda 7 ay) geri gönderdiler. 6 ay boyunca haftaya haftaya haftaya diye oyalandım. En sonunda yeter artık gönderin dedim, cihaz geldi ama bu defada 19 şubattan beri onarım ücretini(170 TL) iade edemiyorlar. Bunlar yetmezmiş gibi cihazı 5 ay önce kendilerine tekrar yolladığımda cihazı hiç kontrol etmemişler. Mağer 5 ay boyuncada boşa beklemişim. Bana yaptık diye yolladıklarında cihazı test etmiştim ve bu sırada lambam yanmış. Nasıl test ettiğimi bir önceki mesajımda anlatmıştım. Yani düzelttik diye gönderdikleri zaman arıza devam ediyordu, test ederkenden lamba yanmış ben şikayetlerimi anlatıp geri gönderdiğimde kontrol bile etmemişler. Yeni anakart ayarlarız diye öylece beklenmiş. Bugüne kadar zahmet edipte bir firma personeli arayıpta bilgi verelim diye düşünemedi. Ücret iadesi içinde 3 kişiye hesap no iletişim no bırakıyorum arayan soran yok.

    Firmayı kötülememek adına bugüne kadar isim vermek istemedim ama artık hakediyorlar herhalde. "Lider Bilişim Teknolojileri San. ve Tic. Ltd. Şti. - Mecidiyeköy" Bu firmaya tekrar teşekkürlerimi sunuyorum.

    Arızalı BenQ MP611c projeksiyon cihazımıda yedek parça amaçlı yada ustası çıkarda yapabilirim değerlendirebilirim diye düşünülürse satabilirim. Düşünen arkadaşlar olursa pm atsınlar görüşelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dijionline -- 5 Mart 2010; 6:39:35 >




  • Arkadaşım geçmiş olsun durumuna üzüldüm. Malesef Türkiyede durum böyle. Dürüst çalışan servis sayısı çok az. Bendede ivo prjeksiyon var 2 yıl oldu alalı ha bozuldu ha bozulacal diye bekliyoruz şimdilik idare ediyor burada (trb) servisi bile yok bozulursa ist e yollıcam ama yapılırmı yapılmazmı bilinmez. benve şikayetvara bildir faturan varsa dist ile irtibata geç Tekrar geçmiş olsun..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.