Şimdi Ara

Proton bakım...... Manyak ucuzmuş...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
2.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hatırlayanlar olabilir geçen sene bir proton 418 otomatik almıştım. Geçen bir yıl sarfında 25 bin km yaptım 99 model olan araçla ve şu an toplam km si 95 bine ulaştı. Bu hafta aracın bakımını yaptırdım ve çok ama çok ucuza çıktı:

    Yapılan işlemler arka fren balataları değişti, motor yağ ve filtresi değişti, şanzuman yağ ve filtresi değişti.

    Parça fiyatları: Fren balataları 20 ytl, şanzuman yağ filtresi 20 ytl, motor yağ filtresi 5 ytl, motor yağı 28 ytl, şanzuman yağı 15 ytl, işçilik 30 (özel honda servisi) toplam: 108 ytl. Bu bakım pek çok aracın peryodik bakımından daha ağır (şanzuman filtresi için şanzuman karteri felan sökülüyor, fren balata değişimi felan da var) olmakla beraber pek çoğunun sadece yağ değişimi için ödediklerindense daha ucuza geldi. Çok şükür zaten 1 yıldır hiç sorunsuz kullanıyorum arabamı, daha da çok sever oldum keratayı. Proton almayı düşünenler varsa duyrulur............







  • bisikletimi bakima vermistim gecen yaz benden 70ytl almislardi bu ne yaa ne kadar ucuzmus

  • Proton'un kendi servisi olsaymış işçilik de almazlarmış sanki
  • KEndi servıslerı de o kadar pahalı degıldır. Ayrıca aracın bırcok parcası eskı lancer lar ıl ortaktır. Sanayı de bol bol bulunur.
  • Bak işte bu yanlış. Evet eski lancer temelli bir modeldir proton persona, ama 93-96 arası üretilen lancerla ortak yönleri vardır ancak bu model de ülkemize ithal edilen bir model değil. Haliyle protona lancer parçası uydurmak değil lancer a proton parçası uydurmak mümkün olacaktır (maalesef, keşke o lancerler getirtilseydi). Ama beni bile şaşırttı parça ve bakım fiyatlarının uygunluğu.
    quote:

    Orjinalden alıntı: RONNIE

    KEndi servıslerı de o kadar pahalı degıldır. Ayrıca aracın bırcok parcası eskı lancer lar ıl ortaktır. Sanayı de bol bol bulunur.
  • Borusanda Fren balatası değişimine 80 YTL işçilik alınırken. 108 YTL bakım bedava heralde. Bahşiş vermeden cıkmasaydın bari
  • İşçilik 20 demişlerdi, ben 30 verdim. Aslında gitmeden önce 50 civarı bi rakam vardı aklımda ama işte adamlar hem işinin ehli, hem de gözü gönlü tok insanlarmış.......
  • arkadaşlar benimde protonla ilgili merak ettiğim bi konu vardı. konu kirliliği olmasın diye buraya yazıyorum. kullananlar veya bilgisi olanlar cvplarsa sevinirim.

    proton un gen2 sini nasıl bilirsiniz? yakıt tüketimi, kullanılırlığı, performanıs falan.. alınır bi araçmıdır?

    aslında corsa opc var kafamda. ama piyasaya mayısta gelecekmiş. gen2lerde hoşuma gidiyor. performansı corsa opc ye düşük görünüyor ama görüntüsü oldukça iyi ve corsa opc ye göre baya bi ucuz. (aralarında yaklaşık 10.000ytl var)

    ne dersiniz?
  • gercekten ucuzmuş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Bak işte bu yanlış. Evet eski lancer temelli bir modeldir proton persona, ama 93-96 arası üretilen lancerla ortak yönleri vardır ancak bu model de ülkemize ithal edilen bir model değil. Haliyle protona lancer parçası uydurmak değil lancer a proton parçası uydurmak mümkün olacaktır (maalesef, keşke o lancerler getirtilseydi). Ama beni bile şaşırttı parça ve bakım fiyatlarının uygunluğu.
    quote:

    Orjinalden alıntı: RONNIE

    KEndi servıslerı de o kadar pahalı degıldır. Ayrıca aracın bırcok parcası eskı lancer lar ıl ortaktır. Sanayı de bol bol bulunur.




    Bunu ögrendıgım ıyı olduı. Saolasın hocam...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: japonlaryapiyo

    bisikletimi bakima vermistim gecen yaz benden 70ytl almislardi bu ne yaa ne kadar ucuzmus



    harbiden öyle bisiklet bakımı o fiyata yakın

    sanayi piyasası olsada çok ucuz ben balata takımını 60 ytl ye almıştım tanıdık oldugu içinde işçilik hariç
  • Sahiden de öyle.
  • Arkadaş, proton Malezya da 80 lerin ortalarında milli otomobil üreticisi olarak üretilen ve büyük kısmı devlet sermayeli bir şirket. Ha o zamandan bu zamana devletin hisse oranları azaldı ama yine de devlet ortaklığı devam ediyor. Proton un ilk üretimi iswara adı altında üretilen 84 yılında piyasaya çıkan lancer ın (burada var o lancerlerdan 88 modele kadar olanlar) kopyasıdır. Aynı dönemde citroen bx veya ax in de kopyasını üretiyordu bir alt segmentte. 1990 larda ise o zaman güncel olan lancer ın biraz makyajlı hali olan persona (malezya da wira diye geçer) üretmeye başladı, aynı dönemde bir üst segmente de girerek galant kopyası perdona modelini ve mirage coupe kopyası olan putra (bizde 218 model olarak bilinen coupe yi) üretti. Proton için dönüm noktası 1996 yılında Lotusu satın almasıdır. 1999 yılından itibaren Lotus mühendislik kazanımlarını mevcut üretimlerini iyileştirmek için kullandı. Ve yine aynı dönemde ilk özgün otomobili olacak ve wira nın yerini alacak modeli geliştirmeye başladı. Bu model 2003 yılında piyasaya çıktığında adı Gen2 (2. nesil anlamında) konuldu. Önceki modellerinin aksine Gen2 tamamen özgün bir modeldir, tasarım, gövde, yürüyen aksam ve motor proton tarafından geliştirilmiştir. Campro adı verilen o motor tipik bir 1.6 üstten cift egzantrikli uzak doğu motorudur. Araç fiyat olarak uygun ancak corsa segmentinde değil bir üst segment olan c segmentinde yer alır. Yani ebat ve muhtemelen ağırlık olarak corsa dan büyük olduğu için opc kadar performanslı olacağını zannetmem. Protonlarda özellikle "trim" yani döşeme, plastik vs kalitesi ne diğer uzak doğulular ne de avrupalılar düzeyinde. Beklentilerin ortalama bir tofaş veya reno (albea, palio, sümbül vs) düzeyinde olursa sorun olmayacaktır ancak eğer bir GP, corsa veya yaris düzeyinde kalite beklentin varsa bence hiç yaklaşma proton a. Benim daha önce 93 corolla kullanmışlığım var ve teorik olarak persona ve corolla aynı sınıfın (ve lancer-corolla olarak ele alınırsa aynı kalite düzeyinin) araçları ancak gerçek hayatta proton hem çok daha gürültülü ve konforsuz hem de (çok büyük bir fark olmamakla beraber) daha az kaliteli, özellikle döşemeler, plastik ve aksesuarlar konusunda.
    quote:

    Orjinalden alıntı: isok

    arkadaşlar benimde protonla ilgili merak ettiğim bi konu vardı. konu kirliliği olmasın diye buraya yazıyorum. kullananlar veya bilgisi olanlar cvplarsa sevinirim.

    proton un gen2 sini nasıl bilirsiniz? yakıt tüketimi, kullanılırlığı, performanıs falan.. alınır bi araçmıdır?

    aslında corsa opc var kafamda. ama piyasaya mayısta gelecekmiş. gen2lerde hoşuma gidiyor. performansı corsa opc ye düşük görünüyor ama görüntüsü oldukça iyi ve corsa opc ye göre baya bi ucuz. (aralarında yaklaşık 10.000ytl var)

    ne dersiniz?





  • "Manyak ucuzmuş" diye okuyunca, ortada bir kazık hadisesi var sanmıştım ama değilmiş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Arkadaş, proton Malezya da 80 lerin ortalarında milli otomobil üreticisi olarak üretilen ve büyük kısmı devlet sermayeli bir şirket. Ha o zamandan bu zamana devletin hisse oranları azaldı ama yine de devlet ortaklığı devam ediyor. Proton un ilk üretimi iswara adı altında üretilen 84 yılında piyasaya çıkan lancer ın (burada var o lancerlerdan 88 modele kadar olanlar) kopyasıdır. Aynı dönemde citroen bx veya ax in de kopyasını üretiyordu bir alt segmentte. 1990 larda ise o zaman güncel olan lancer ın biraz makyajlı hali olan persona (malezya da wira diye geçer) üretmeye başladı, aynı dönemde bir üst segmente de girerek galant kopyası perdona modelini ve mirage coupe kopyası olan putra (bizde 218 model olarak bilinen coupe yi) üretti. Proton için dönüm noktası 1996 yılında Lotusu satın almasıdır. 1999 yılından itibaren Lotus mühendislik kazanımlarını mevcut üretimlerini iyileştirmek için kullandı. Ve yine aynı dönemde ilk özgün otomobili olacak ve wira nın yerini alacak modeli geliştirmeye başladı. Bu model 2003 yılında piyasaya çıktığında adı Gen2 (2. nesil anlamında) konuldu. Önceki modellerinin aksine Gen2 tamamen özgün bir modeldir, tasarım, gövde, yürüyen aksam ve motor proton tarafından geliştirilmiştir. Campro adı verilen o motor tipik bir 1.6 üstten cift egzantrikli uzak doğu motorudur. Araç fiyat olarak uygun ancak corsa segmentinde değil bir üst segment olan c segmentinde yer alır. Yani ebat ve muhtemelen ağırlık olarak corsa dan büyük olduğu için opc kadar performanslı olacağını zannetmem. Protonlarda özellikle "trim" yani döşeme, plastik vs kalitesi ne diğer uzak doğulular ne de avrupalılar düzeyinde. Beklentilerin ortalama bir tofaş veya reno (albea, palio, sümbül vs) düzeyinde olursa sorun olmayacaktır ancak eğer bir GP, corsa veya yaris düzeyinde kalite beklentin varsa bence hiç yaklaşma proton a. Benim daha önce 93 corolla kullanmışlığım var ve teorik olarak persona ve corolla aynı sınıfın (ve lancer-corolla olarak ele alınırsa aynı kalite düzeyinin) araçları ancak gerçek hayatta proton hem çok daha gürültülü ve konforsuz hem de (çok büyük bir fark olmamakla beraber) daha az kaliteli, özellikle döşemeler, plastik ve aksesuarlar konusunda.
    quote:

    Orjinalden alıntı: isok

    arkadaşlar benimde protonla ilgili merak ettiğim bi konu vardı. konu kirliliği olmasın diye buraya yazıyorum. kullananlar veya bilgisi olanlar cvplarsa sevinirim.

    proton un gen2 sini nasıl bilirsiniz? yakıt tüketimi, kullanılırlığı, performanıs falan.. alınır bi araçmıdır?

    aslında corsa opc var kafamda. ama piyasaya mayısta gelecekmiş. gen2lerde hoşuma gidiyor. performansı corsa opc ye düşük görünüyor ama görüntüsü oldukça iyi ve corsa opc ye göre baya bi ucuz. (aralarında yaklaşık 10.000ytl var)

    ne dersiniz?





    sanırım bekliyeceğim opc yi.. görüşlerin için teşekkürler ..




  • Merhaba Arkadaşlar,
    Ben 1. 5 PROTON GLS COMPACT otomatik hakkında bilgisi olan varmıdır..
    Nedir,ne yakar,bakımı nasıldır?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.