Şimdi Ara

PS3(218 gflops) XBOX 360(100gflops) olayı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
1.539
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar merak ettimde heryerde bu yazıyor ps3 218 xbox 360 100 gflops olayı ya ni ps3 xbox 360'dan iki katlı daha güçlümüdür ?

    ps2: 6.2 gflops
    xbox360: 100 gflops
    ps3: 218 gflops

    açıklarsanız sevinirim



  • Gflops nedir, önce onu açıklığa kavuşturmak lazım. Gflops (gigaflops) fpunun saniyede kaç milyon işlem yapabildiğini göstermek için kullanılan terimdir. Dolayısıyla gflops değeri yüksek olay işlemci diğerine göre daha hızlı ve performanslı çalışacaktır. (FPU: Floating Point Unit... CPU'nun üzerinde bulunan genellikle hassas işlemlerin yapılmasında kullanılan birim)

    Yani yukarıda verdiğin değerlere göre PS3'ün CELL'inin Xbox360 işlemcisinden daha güçlü olduğunu görüyoruz. Ama donanımda herşey gflops değildir, bunu da unutmamak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeathWarrior -- 31 Aralık 2006; 13:26:23 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AlpTéKiN

    Gflops nedir, önce onu açıklığa kavuşturmak lazım. Gflops (gigaflops) fpunun saniyede kaç milyon işlem yapabildiğini göstermek için kullanılan terimdir. Dolayısıyla gflops değeri yüksek olay işlemci diğerine göre daha hızlı ve performanslı çalışacaktır. (FPU: Floating Point Unit... CPU'nun üzerinde bulunan genellikle hassas işlemlerin yapılmasında kullanılan birim)

    Yani yukarıda verdiğin değerlere göre PS3'ün CELL'inin Xbox360 işlemcisinden daha güçlü olduğunu görüyoruz. Ama donanımda herşey gflops değildir, bunu da unutmamak lazım.


    dogru aciklama yapmissin evet donanimda gflops"un yetenegi etki etmez ama gflops degerinin yuksek olmasi arti bir mekanizmadir
  • Bu 3d Mark gibi bişi. 3d Markdan yüksek skor alabilirsin ; fakat oyunlara gelince tökezlersin çünki Makinayı kullanamayan oyunlar çıkar.
    Şimdiki duruma bakacak olursak sayılar yalan söylüyor.
    Üstelik Somut bir şey değil bu sayılar konsol tam zorlandığında ne kadar güç üretebileceğidir.
    Fakat Konsollar etrafta nokta gezdirmekten daha fazlasını yapıyorlar oyun oynatırken.
    Özellikle PS3'ün vertex shader gücü Xbox360'ın çok gerisinde.
    Xbox 360'da N3 Ninety Nine Nights oynayan demek istediğimi anlamıştır.
  • gerisinde falan degil ya,nerden cikariyosunuz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 007ybse04

    Özellikle PS3'ün vertex shader gücü Xbox360'ın çok gerisinde.
    Xbox 360'da N3 Ninety Nine Nights oynayan demek istediğimi anlamıştır.


    Bunu neye göre söylediğini çok merak ediyorum doğrusu, hangi karşılaştırma sonucu bu kanıya vardın hocam? Sanki iki aletin gpu sunu da kendin üretmiş gibi konuşuyorsun. Çok gerisinde demişsin hemde, açıklarsan bilgileniriz.

    N3 berbat bir oyundu ayrıca onu da belirtmeden geçemeyeceğim.
  • Kameo,Dead rising,Ninety Nine Nightsta ekranda yüzlerce düşman gözüküyor fakat herhangi bir yavaşlama yok.PS3te böyle bir oyun göremedim doğrusu.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tek bir donanıma bakarak yorum yapmak yanlış aslında. Yani , XBOX'un diğer donanımları daha güçlü olabilir. Genele bakmak lazım
  • Ps3'Ün vertex shader'ı sınırlı fakat Xbox360'ın vertex shader'ı dinamik shader sisteminden dolayı 1den 48'de kadar atanabilir.
    Bu da potansiyeli yükseltiyor.
    ben çok makale okudum konsolların shader karşılaştırmalarını da gördüm.
    PS3: 74.8 Milyar / sn (Toplam Shader Operasyonu) (Teorik Maximum)
    Xbox360: 48x2 = 96 Milyar / sn (Toplam Shader Operasyonu) (Teorik Maximum)
    Efektif olarak durumlar oldukça farklılaşabiliyor. Bunlar Teorik Rakamlar.
    Efektif olarak nasıl oluyor hepsini okuyun.

    üstelik PS3'te tam güç veremezsin çünki öyle bir oyun yapman lazım ki hem Vertex hem Pixel shader kanalları tam dolsun.
    Fakat Xbox360'In esnek shader sistemi sayesinde böyle bi dert yok. Adam istediğini atar ve sahneye göre de dinamik olarak değiştirir.
    LEVEL dergisinde Statik ve Dinamik shaderların karşılaştırması vardı.
    Statik shader'da ya Pixel ya Vertex iş birimlerinden yalnızca 1 tanesi tam dolarken korkunç frame düşmeleri oluyor; DX10 bazlı dinamik shader'da Unified Shader sisteminden dolayı iş paylaşımı yapılıyor her iki shader sistemi de tam verimle çalışırken hala boş iş birimleri dahi kalıyordu.
    Bu mantığı intel Core2Duo'da Cache belleğin dinamik olarak kullanılmasının getirdiği avantajda da gördük.
    Adamlar ortanca işlemciyle 2 kat fark attılar.


    Örneğin ;

    bir sahne var ve 32'lik pixel shader ve 16'lık vertex shader yiyor.
    (Pixel Shader: Az sayıda objenin çok gerçekçi görünmesi Vertex Shader: Çok sayıda Objenin bulunduğu sahnelerde )
    Xbox360
    48 işçisini 32 ve 16 olarak dağıtabilir fakat PS3'te
    24 tane pixel ve 8 tane vertex shader işçisi var.
    dolayısıyla shader operasyonu düşürülecek ve sahne kaliteden ödün verecek.
    Böylece 24 pixel ve 8 vertexi ancak dolduracaksınız.
    Xbox360'da 32'ye 16 olan bu sahne PS3'te 24'e 8 olarak çalışacak.
    Ne kadar dezavantaj teşkil edilyor bu biliyor musunuz?
    Multiplatform oyunlarda PS3 bu yüzden geriye düşüyor. PS3 üzerinde özel olarak çalışılmazsa Xbox360 ile arasındaki fark çabuk görülüyor.
    Xbox 360'daki 10MB GPU önbelleğini de unutmayın.

    Kaynak:
    RSX:
    en.wikipedia.org
    RSX Reality Synthesizer - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/RSX_%27Reality_Synthesizer%27

    ATI Xenos:
    en.wikipedia.org
    Xenos - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Xenos



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.A.N.G.A.K.A -- 31 Aralık 2006; 22:03:30 >




  • Evet microsoft bu özelliğini göstermeyi çok seviyor en son örneğide lost planet o uçan yaratıklardan kaç tane var aynı ekran içinde.
  • arkadasim.cell islemclerde vertex shader gorevi goruyor.yani goruntu icin hem islemci hem gpu kullaniyor.sirf ekran karti bazinda alirsak rsx,xenos un gerisinde kalir.Multi konsol oyunlarda geri kalmasinin sebebi de bu.7 dsp islemciye oyun yazmak hem cok zor hem zaman alir(ign soyluyor)



    edit:ign deki testte total bandwith te xbox nerdeyse 6 kat fark atmis ps3 e.

    Xbox hic kullanici dostu degil.Sarj cihazi ve wifi anteni xboxta dahil degil ve live da parali.Sorunsuz online oyun oynamak icin 150-200 dolar bayilacaksiniz.Kaldiki 3 kirmizi isik ve durup duruken cizilen dvd lerden de biktim.Neyseki satip kurtuldum bi daha da alcagimi hic sanmam.O oyun listesi yuzunden yuzde 10-20 lik kotu performansa da raziyim.blueray filmler de sahane.Tawsiye ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rabbitweed -- 31 Aralık 2006; 19:19:27 >
  • Dvd'ler durduk yere neden çizilir?Biri bunu açıklayabilirmi?Ben evde fifa oynarken sanki makinanın gözü dvd'ye değiyormuş gibi bir ses alıyorum.Ve sonunda fifayı çöpe attım ki zaten oyunda çöptü
  • Sizin konsolun içine cin girmiş, benim daha hiçbir DVD'mi çizmedi konsol. Yerinden kıpırtmazsanız konsolu birşey olmaz.
  • Arkadaşlar oyun oynarken makineyi kıpırdattığınızda bu çizme olayı yaşanıyormuş. Hoş kimsenin bir yandan makina ile oynayıp bir yandan oyuna odaklandığını sanmıyorum ama, nedir bu açıklamadaki mantık ben de anlayabilmiş değilim. Bana böyle söylendi aktarmakta fayda var. Yani oyun oynarken xbox'ınızı kucaklayıp bir yandan da onunla oynamayın, ne bileyim, kıpırdatmayın işte aleti sabit dursun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Clementine -- 31 Aralık 2006; 20:51:33 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jincx

    arkadasim.cell islemclerde vertex shader gorevi goruyor.yani goruntu icin hem islemci hem gpu kullaniyor.sirf ekran karti bazinda alirsak rsx,xenos un gerisinde kalir.Multi konsol oyunlarda geri kalmasinin sebebi de bu.7 dsp islemciye oyun yazmak hem cok zor hem zaman alir(ign soyluyor)



    edit:ign deki testte total bandwith te xbox nerdeyse 6 kat fark atmis ps3 e.

    Xbox hic kullanici dostu degil.Sarj cihazi ve wifi anteni xboxta dahil degil ve live da parali.Sorunsuz online oyun oynamak icin 150-200 dolar bayilacaksiniz.Kaldiki 3 kirmizi isik ve durup duruken cizilen dvd lerden de biktim.Neyseki satip kurtuldum bi daha da alcagimi hic sanmam.O oyun listesi yuzunden yuzde 10-20 lik kotu performansa da raziyim.blueray filmler de sahane.Tawsiye ederim




    Cell vertex shader görevi mi görüyo ???



    Hala gülüyorum ya Şaka mı bu?
    İşlemci hiç vertex shader yapabilir mi? yapsa da Ekrankartının 100 de 1'ini veremez.
    3d Mark 2006'da işlemci testi baştan aşağı SIFIR FPS veriyodu. İşlemci'nin grafik KALİTESİNE
    katkısı olmaz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 007ybse04

    quote:

    Orjinalden alıntı: Jincx

    arkadasim.cell islemclerde vertex shader gorevi goruyor.yani goruntu icin hem islemci hem gpu kullaniyor.sirf ekran karti bazinda alirsak rsx,xenos un gerisinde kalir.Multi konsol oyunlarda geri kalmasinin sebebi de bu.7 dsp islemciye oyun yazmak hem cok zor hem zaman alir(ign soyluyor)



    edit:ign deki testte total bandwith te xbox nerdeyse 6 kat fark atmis ps3 e.

    Xbox hic kullanici dostu degil.Sarj cihazi ve wifi anteni xboxta dahil degil ve live da parali.Sorunsuz online oyun oynamak icin 150-200 dolar bayilacaksiniz.Kaldiki 3 kirmizi isik ve durup duruken cizilen dvd lerden de biktim.Neyseki satip kurtuldum bi daha da alcagimi hic sanmam.O oyun listesi yuzunden yuzde 10-20 lik kotu performansa da raziyim.blueray filmler de sahane.Tawsiye ederim




    Cell vertex shader görevi mi görüyo ???



    Hala gülüyorum ya Şaka mı bu?
    İşlemci hiç vertex shader yapabilir mi? yapsa da Ekrankartının 100 de 1'ini veremez.
    3d Mark 2006'da işlemci testi baştan aşağı SIFIR FPS veriyodu. İşlemci'nin grafik KALİTESİNE
    katkısı olmaz.


    CELL Vertex Shader işlevi görüyorsa RSX ne yapıyor merak ettim doğrusu. PS3'de ki durumu bilmem ama bir CPU'nun Vertex Shader görevi üstlendiğini ilk defa duyuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeathWarrior -- 31 Aralık 2006; 21:29:53 >




  • bende guluyorum


    The 6800 Ultra has 16 pixel pipes, 6 vertex pipes, and runs at 400 MHz. Given the RSX's 2x better than a 6800 Ultra number and the higher frequency of the RSX, one can roughly estimate that it will have 24 pixel shading pipes and 4 vertex shading pipes (fewer vertex shading pipes since the Cell DSPs will do some vertex shading). If the PS3 GPU keeps the 6800 pixel shader pipe co-issue architecture which is hinted at in Sony's press release, this again gives it 24 pixel pipes* 2 issued per pipe + 4 vertex pipes = 52 dot products per clock in the GPU.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rabbitweed -- 31 Aralık 2006; 21:58:59 >
  • Sayı değerlerini zaten yazdım ilk mesajımı doğru düzgün okusaydın anlardın.
    Verdiğin ifade saat vuruşu başına olan değer. Ve bu bizi ilgilendirmiyor.
    GPU'nun saniyede sağladığı shader belli.
    Ps3'ün vertex'i sonuçta sınırlı ve 8

    RSX linkinde yazılı
    " contains 24 pixel and 8 vertex pipelines "
    ve
    " 74.8 billion shader operations per second " (saniyedeki shader operasyonu)
    "

    Xenos linkinde yazılı
    " 160 programmable shader operations per cycle (48 ALUs x 2 ops + 16 texture fetch + 32 control flow + 16 vertex fetch) "
    RSX için aynı cümle
    " 136 shader operations per clock cycle "

    PS3'ü üstün göstermek için elinden geleni yapmaya çalışıyorsun.
    Ama PS3'Ün RSX'i klasik G70'lerden pek farklı değil. Fakat Xenos DX10 GPU'larından bile daha gelişmiş. Shader4 hariç tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.A.N.G.A.K.A -- 31 Aralık 2006; 22:06:06 >




  • bilgiliyim diye iddam yok,ps3 u ustun gosterme gibi bi cabam da yok.ama saygim noksan degil
  • 007, 360 için verdiğin 96 rakamı konsolun toplam sops performansı. yani cpu+gpu.
    Ps3 için verdiğin 74.8 ise rsx için. Ps3ün toplam sops performansı 100Gflopstur.

    Bunu yazmaktan sıkıldım ancak yine yanlış anlaşılmalar olmaması için tekrarlıyorum. Rsx işhatları xenos işhatlarına göre 2 kattan faha fazla shader işlemi yapar. Hani çok güzel şekilde işçi diye tanımlamışsınya pipelinelari,o örnek üzerinden; rsxin işçileri daha güçlüdür, xenos 1 taşırken rsx işçisi 2 taşır.

    Gpu için vertex shaderdan ziyade pixel shaderlar önemlidir. Vertexin üstüne pek düşmeyin bu yüzden. Cell'in tek başına render performansı içinde şu videoya göz atabilirsiniz;http://www.youtube.com/watch?v=lr-R4bUZIQw

    Asıl konu için flops evet mikro işelmciler için güç kavramıdır. İşlemcinin saniyede yapabildiği fizik, matematik hesaplaması vs.. Kısaca işlem gücü. İşlem gücünü kullanmakta geliştiricilerin ellerinde. Bu konsollar saniyede gpu ile birlikte trilyon üzerinde işlem yapıyorlar ve tflopslara ulaşabiliyorlar.

    mevcut resimlerden bitane ekleyelim renklensin yazı

     PS3(218 gflops) XBOX 360(100gflops) olayı




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.