Şimdi Ara

PS3 Oyunları Kaç FPS de Çalışıyor??? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
0
Favori
16.974
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: isk0rpit

    Hayır arkadaşım yanılıyorsun seni pc parcalarının matemetiksel saat hızları aldatmasın saat hızlarından daha önemli olan konular var yazılan kodlar donanım mimarisi gibi.Ps3 oyun makinesi olarak yapıldı pc lerle aşık atabilir hatta en az 10 sene kapışır pc lerle .Bak ps2 kaç sene önce çıktı god of war oyununu 5 sene önceki pc ler çalıştıramaz burda önemli olan hareketli nokta hesaplama kapasitesidir.


    Örneğin atinin yeni çıkan ekran kartına bak :
    AMD'nin hız aşırtma konusundaki iddiası hız kesmeden devam ediyor. Sene başında duyurduğu Phenom II işlemcilerinin farklı soğutma koşullarında 6GHz'in üzerine çıkabileceğini belirten ve yapılan çalışmalar sonunda 6.5GHz+ gibi hızlara ulaşarak bu iddiasında haklı olduğu anlaşılan firma, benzer bir iddiayı ATi Radeon HD 4890 için de ortaya atmıştı. Yüksek performans segmenti için hazırlanan Radeon HD 4890 modelinde kullanıcıların 1GHz ve üstü GPU hızlarına ulaşabileceğini belirten AMD, bu konuda da ses getirmeyi başardı.

    Kimi kullanıcıların hava soğutmayla grafik işlemci çalışma frekansını 1GHz seviyesine çıkartabildiği ATi Radeon HD 4890'da 1.2GHz seviyesi görüldü. 1.36 TeraFLOP'luk hesaplama yeteneği ile pazarın en işlem gücü en yüksek grafik işlemcisi olan ve 55nm üretim teknolojisiyle hazırlanan RV790'ın saat hızı 350MHz'lik artış ile stabil olarak 1.2GHz seviyesine çıkartıldı. Yapılan bu çalışmada tahmin edebileceğiniz üzere ekstrem bir soğutma çözümü (Kuru buz) tercih edilirken GPU çalışma geriliminin de 1.425 seviyesine çıkartılmış.

    1.2GHz gibi oldukça yüksek bir hızı gören ATi Radeon HD 4890 ilgili hızda 3DMark Vantage'ı da tamamlarken, skor olarak P15406 puana imza atmış.




    Bak burda 1.36 TeraFLOP'luk hesaplama kapasitesinden bahsediyor birde ps3 kine bakalım.

    # GPU
    # RSX@550MHz
    # 1.8 Teraflop harekeli nokta performansı
    # Full HD (1080p’ye kadar) x 1 kanal
    # Çok yönlü programlanabilir paralelli hareket noktası
    # 5.1 Dolby Ses, DTS, LPCM (Cell temelli)

    Gördüğün gibi 1.8 ki bu sadece gpu işlemci ile birleşince çılgın bir hareketli nokta hesap gücü çıkıyor.


    Bu işin donanımsal kısmı bir programlama var pc de şöyle bir sorun var yıllardır ve bu sorun asla giderilemez şimdi bir oyun firması oyun yapmaya başlıyor pc için peki hangi donanıma göre yazıcak kodlarını bugün piyasada 50 çeşit pc var ve hapsinin işlemci ekran kartı ram anakart vsvss hepsi birbirinden farklı dolayısıyla hepsinin hareketli nokta performansıda farklı ee hangisine göre yapıcaksın programlamayı oyunun çok satmasıda önemli bu yüzden ortalama bir oyun çıkıyor ortaya .


    İşte bu sebeplerden oyun konusunda ps3 ün eline su dökemezler sen bakma sony korsan oyun korkusuna ps3 işlemcisinin sırlarını kimseye açıklamadı çünkü ps3 korsana karşı koruyan cell işlemcisinden başkası değil bu yüzden sony istemediği sürece ps3 kimse kıramayacak.Aynı zamanda dikkat et en sağlam oyunları kendisi yaptı işlemcinin sırlarını kendisi biliyor bu gün özellikle killzone 2 bu anlamda ilk adımdı önümüzdeki seneler çok daha iyi olucak.Ortak platform oyunlarına dikkat et bazıları ps3 kötü performans veriri çünkü ps3 e port edilmişlerdir ve ps3 çalışma mantığı çok farklı xbox ve pc ler x86 tabanlı işlemcilerle çalışır ona göre programlanır oyunları ama ps3 ün power işlemcisi ibm tabanlıdır x86 işlemcilerle çok ters çalışma mantığı var ki bugün ibm işlemci pazarına girse dumanını attırır hem intelin hem amd nin .Bilimsel anlamda nasada falan kullanılan bütün işlemciler ibm aittir uzay araştırmalarında falan yada dna kodlarını çözmeye çalışan bütün bilgisayarlar ibm tabanlıdır yani x86 değildir.


    Şu linkteki flowers adlı ps3 oyunun videolarını izlersen daha iyi anlarsın.

    http://www.gametrailers.com/search.php?s=flower&str_type=movies&ac=1



    illa ps3 aldırtcanız ha :)
    doğrudur kardeş senin kadar ayrıntılı ilgilenmiyorum ben.fakat şöyle bişi de var mesela işte ps3teki cod4 diyelim.pcde bu oyunu daha yüksek fps ve daha yüksek kalitede oynamak mümkün mesela onu dedim ben fakat sırf ps3e göre yapılmış olsaydı cod4 belki o zaman başka olabilirdi.ama en iyisi ps3 çünkü sürekli gelişip duran pc teknolojisini takip etmek bile zor bırak para verip almayı.ne çıkmış hangisi daha iyiymiş yok uyum problemi hangi parçalarla bilmemne of yani.peki xbox için ne dersin.mesela age of conanı seven birisi olarak eh pcmde de pek akıcı oynadığımı söyleyemicem sadece xboxa çıkmış galiba ps3 e çıkıcak mı bilmiyorum.xbox nasıldır ps3 e göre.xboxtaki age of conan la pcdeki arasında fark var mıdır vs.




  • Arkadaşım sen bilirsin son karar senin + ları ve - sen çıkart xbox bana göre değil özel oyunları bana hitap etmiyor ayrıca ülkemde resmi olarak satılmıyor korsan oyunu var fakat iş online na gelince orjinal alman gerek .Ps3 2 tane eksisi var biri oyunları pahalı biraz koşturman gerek ya takas yapıcan yada yurtdışından alıcan yada eşe dosta getirticen diğer - si lcd tv istiyor yada en az 22'' monitör fakat ps3 teknoloji harikası bir cihaz üstelik ömrü çok uzun kablosuz pad lerle oyun oynamak başka bir şey.Fps olayı çok fazla takma önemli olan 30 fps dir bütün dvd divx filmler 30 fps dir cod 4 te 500 fps ile oynamanın sana getirisi yoktur hatta diyelim lcd var ekran tazeleme oranı 60 mhz bu durumda 60 fps yi geçersen ekranda kırılmalar meydana gelir görüntü bozulur yani monitörün saniyede tazeleme hızı 60 ama senin pc den 200 geliyor bir anlamı yok kırılmalarla karşılaşırsın.Ayrıca ps3 sahibi olursan cod4 oynamassın killzone2 var onun yanında cod4 yavan kalıyor :D .Sony nin diğer ex. oyunlarıda ağır basıyor mesala little big planet var benim en çok eğlendiğim oyun al kız arkadaşını bak keyfine süper bir oyun üstelik god of war 3 geliyor yıkıcak ortalığı final fantasy versus var gt5 var ps3 kendine has oyunları kalitesi ile sırıtıyor 2 sene sonra rakip falan kalmaz ps3 e .Mag var 256 kişilik online fps testleri devam ediyor sony oldukça iddalı bu oyunda ki 256 kişi online fps çok zor bir olay cod4 serverları 32 yi geçince başlar teklemeye :sonuç olarak benim şahsi fikrim ps3 ki ben 6 ay önce aldım çokta memnunum 22'' monitörde kullanıyorum bu saatten sonra pc ye çivi çakmam koltuğa uzanıp kablosuz oyun oynamak çok zevkli sadece fps oyunlarında alışman gerekiyor kontroller başta çok zor geliyor .




  • quote:

    Orjinalden alıntı: isk0rpit

    Ayrıca ps3 sahibi olursan cod4 oynamassın killzone2 var onun yanında cod4 yavan kalıyor


    Cod 4 yanında asıl Killzone 2'nin esamesi okunmaz.Multiplayer,single player bakımından Cod 4 daha iyidir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaxCavalera -- 24 Nisan 2009; 1:34:13 >
  • cod serisi üzerine multiplayer oyun yok bence
  • Orjinalden alıntı: MaxCavalera

    Orjinalden alıntı: isk0rpit

    Ayrıca ps3 sahibi olursan cod4 oynamassın killzone2 var onun yanında cod4 yavan kalıyor

    Cod 4 yanında asıl Killzone 2'nin esamesi okunmaz.Multiplayer,single player bakımından Cod 4 daha iyidir..


    Co4 te güzel oyundu yaklaşık 1 yıl oynadım halada oynuyorum ama kusura bakma killzone 2 ile hiçbir konuda kıyaslayamam herikisinde oynadım killzone 2 katkat her önüyle 10 basar cod 4 e multi de bazı hata ve aksaklıkları var ama yamalarla giderecekler ki cod4 6 yada 7 kere yamandı ona rağmen hala bug dolu özellikle sniper bugları aramadığın kadar aratırsan videolarını bulabilirsin .Bazı arkadaşlarımız satış rakamları ile kıyaslama yaptılar büyük bir cehaletle ama cod4 3 platforma çıktı üstelik kaç sene önce çıktı fazla satması normal ki bu satışın büyük bölümü pc ye ait.Killzone2 yi grafik ve fizik olarak tek kıyaslıyacağım oyun crysis tir bu ikisi yarışır burda dikkat etmek gereken bir nokta var crysis si hala full hd çöz. full ayarda 2000 tl pc ler 30 fps sabit şekilde oynatamıyor ama killzone2 yi ps3 çatır çatır oynatıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MaxCavalera

    quote:

    Orjinalden alıntı: isk0rpit

    Ayrıca ps3 sahibi olursan cod4 oynamassın killzone2 var onun yanında cod4 yavan kalıyor


    Cod 4 yanında asıl Killzone 2'nin esamesi okunmaz.Multiplayer,single player bakımından Cod 4 daha iyidir..


    Senin için öyle olabilir ama ben tam tersini düşünüyorum...Cod 4'ün esamesi okunmaz killzone 2 nin yanında.Öyle 2-3 saat multi oynama ile olmuyor bu işler...
  • COD4 ciklet gibi oyun.Coluk cocuk herkes oynuyor.
    Killzone 2,COD4 e göre daha kült bence.Her kesime hitap etmeyebilir.

    Satışlara gelince:

    Bu kiriz ortaminda bile iyi satti bence Killzone.
    MS oyun bile süremedi piyasaya korkusundan ama SONY herseye ragmen cikardi Killzone 2 yi.
  • PS3 oyunları kaç FPS de çalışıyor? Evet evet kaç fps de çalışıyor hakkatten?
  • bosver abicim kimse ilgilenmiyo iste kac FPS oldugu ile insanlar bunu seviyo sende katil bence.
  • Hmm PS3 oyunları genelde 30 FPS (bazen 25-30 arası), bazı nadir oyunlarda da 60 FPS çalışıyormuş sanırım.

    Peki Xbox 360 da oyunlar kaç FPS de çalışıyor bunu bilen var mı?
  • İnsan gözünün sağlıklı algılayabilmesi açısından en az;30 fps civarı olmalıdır;ideal hız ile 60 fps civarıdır.Bir de buna;frame rate'den ayrı olarak ntsc ve pal ayrımından dolayı giren 50 ve 60 hz farkı vardır ki;bu da oyunlardaki algılamayı ve hızı oldukça değiştirir.Ntsc oyunlar her zaman daha hızlıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faho -- 24 Nisan 2009; 12:25:30 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: isk0rpit

    Hayır arkadaşım yanılıyorsun seni pc parcalarının matemetiksel saat hızları aldatmasın saat hızlarından daha önemli olan konular var yazılan kodlar donanım mimarisi gibi.Ps3 oyun makinesi olarak yapıldı pc lerle aşık atabilir hatta en az 10 sene kapışır pc lerle .Bak ps2 kaç sene önce çıktı god of war oyununu 5 sene önceki pc ler çalıştıramaz burda önemli olan hareketli nokta hesaplama kapasitesidir.







    Bu tespite nereden vardın anlıyabilmiş değilim;

    Dediğin gibi bi durum söz konusu olsa aynı mantıkla PS1 oyunlarınıda 2001 senesinde ki PC donanımlarının kaldıramaması gerekirdi ama bugün ben on board VGA lı bi sistemde bile PS1 oyunlarını oynayabiliyorum hatta PIII sistemlerde bile oynuyorum,PS2 oyunlarını 2001 yılına ait donanıma sahip bi PC de rahatlıkla oynanabilir, sorun oyun kalitesini donanımın yetişememesi değil, bkz. MASS EFFECT, GEARS OF WAR, LOST PLANET, GRİD, gibi oyunların PC de konsol versiyonundan daha başarılı gözüktüğü bile oluyor, yani olay şu arkadaşım SONY halen daha ayda 5,000 ünite sattığı bi konsolu asla PC de stabil çalışan bi emulator ile oynanmasına müsade etmez. Hep beraber görücez 2010 senesinde PS2 üretimi duracak artık o saatten sonra P4 CPU ve 5 seneki PC donanımı ile rahatlıkla oynanacatır PS2 oyunları, sorun donanım değil yazılım tamamen, PS3 oyunlarıda şu anda SONY müsade etse PC de oynanabilir, evet PS3 yeni olduğu için PC donanımı biraz iyi olması gerekir ama CORE i7, ATİ4890 veya akranı NVIDIA GTX285 gibi kartlarla rahatlıkla oynanabilir, ama PC deki sorun şu tek bir sisteme göre oyun tasarlıyamazsınız Ati 3850 kullananda var 9600GT kullananda var GTX295 kullananda var geniş bi yelpaze göre oyun yazılımı yapılmalı, ama konsollarda eldeki malzeme belli herkesde aynı onun için iş daha kolay,



    Zaten oynatamaz diye kesin cevaplar yazmak yanlış yukarda kendin vermişsin ATİ 4890 1.39 tflop PS3 1,8 tflop görüntü veriyo diye ben şimdi 2 tane 4890 taksam nolur 2,60 tflop nerde kaldı PS3, hatta 4 tane taksam 5,20 tflop X58 anakarta tabi tam olarak bu değerleri elde edemezsin ama düzmantık söyledim nerdeyse 3-4 kat daha kaliteli ve güzel bi işlem gücü çıkıyo ortaya.. yani oynatamaz çalışmaz diye bişey yok sadece daha pahallı olur desen anlıycam, ama bu paraların sorun olmadığı insanlar hiçde az değil ülkemizde merak etme yani bize dudak uçuklatan rakamalar gibi gelsede kimine göre çerez parası....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TURK-ŞAD -- 24 Nisan 2009; 13:08:56 >




  • Olaya salt mhz vb... verilerden yola çıkarak bakmamalıyız.Mesela Ms'nin; Xbox1'de kullandığı İntel 733 mhz işlemci,rakibi Nintendo'nun gamecube'de kullandığı İbm gekko 486 mhz işlemcinin bariz olarak gerisindedir.

    Ayrıca ps2'nin emotion engine'i; vb... mimarisi,pc yongası gibi belli speclerle açıklanabilecek türde değildir,daha spesifik ve değişik varyasyonlar barındırır.

    Mesela;Dreamcast'in pekçok pc emülatörü mevcut olmasına rağmen,hala bütün oyunları;orijinal konsol versiyonu gibi randımanlı ve kaliteli çalışmamaktadır.Pekçok pc dreamcast oyunlarını oynatırken kasılabilmektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faho -- 24 Nisan 2009; 14:35:48 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TURK-ŞAD

    quote:

    Orjinalden alıntı: isk0rpit

    Hayır arkadaşım yanılıyorsun seni pc parcalarının matemetiksel saat hızları aldatmasın saat hızlarından daha önemli olan konular var yazılan kodlar donanım mimarisi gibi.Ps3 oyun makinesi olarak yapıldı pc lerle aşık atabilir hatta en az 10 sene kapışır pc lerle .Bak ps2 kaç sene önce çıktı god of war oyununu 5 sene önceki pc ler çalıştıramaz burda önemli olan hareketli nokta hesaplama kapasitesidir.







    Bu tespite nereden vardın anlıyabilmiş değilim;

    Dediğin gibi bi durum söz konusu olsa aynı mantıkla PS1 oyunlarınıda 2001 senesinde ki PC donanımlarının kaldıramaması gerekirdi ama bugün ben on board VGA lı bi sistemde bile PS1 oyunlarını oynayabiliyorum hatta PIII sistemlerde bile oynuyorum,PS2 oyunlarını 2001 yılına ait donanıma sahip bi PC de rahatlıkla oynanabilir, sorun oyun kalitesini donanımın yetişememesi değil, bkz. MASS EFFECT, GEARS OF WAR, LOST PLANET, GRİD, gibi oyunların PC de konsol versiyonundan daha başarılı gözüktüğü bile oluyor, yani olay şu arkadaşım SONY halen daha ayda 5,000 ünite sattığı bi konsolu asla PC de stabil çalışan bi emulator ile oynanmasına müsade etmez. Hep beraber görücez 2010 senesinde PS2 üretimi duracak artık o saatten sonra P4 CPU ve 5 seneki PC donanımı ile rahatlıkla oynanacatır PS2 oyunları, sorun donanım değil yazılım tamamen, PS3 oyunlarıda şu anda SONY müsade etse PC de oynanabilir, evet PS3 yeni olduğu için PC donanımı biraz iyi olması gerekir ama CORE i7, ATİ4890 veya akranı NVIDIA GTX285 gibi kartlarla rahatlıkla oynanabilir, ama PC deki sorun şu tek bir sisteme göre oyun tasarlıyamazsınız Ati 3850 kullananda var 9600GT kullananda var GTX295 kullananda var geniş bi yelpaze göre oyun yazılımı yapılmalı, ama konsollarda eldeki malzeme belli herkesde aynı onun için iş daha kolay,



    Zaten oynatamaz diye kesin cevaplar yazmak yanlış yukarda kendin vermişsin ATİ 4890 1.39 tflop PS3 1,8 tflop görüntü veriyo diye ben şimdi 2 tane 4890 taksam nolur 2,60 tflop nerde kaldı PS3, hatta 4 tane taksam 5,20 tflop X58 anakarta tabi tam olarak bu değerleri elde edemezsin ama düzmantık söyledim nerdeyse 3-4 kat daha kaliteli ve güzel bi işlem gücü çıkıyo ortaya.. yani oynatamaz çalışmaz diye bişey yok sadece daha pahallı olur desen anlıycam, ama bu paraların sorun olmadığı insanlar hiçde az değil ülkemizde merak etme yani bize dudak uçuklatan rakamalar gibi gelsede kimine göre çerez parası....



    Sana katıldığım konularda var kesinlikle programlama donanımdan daha önemli haklısın ama ps2 nin çıktığı seneki pc ler ps2 oyunlarını sağlık şekilde çalıştıramaz buda benim görüşüm.Ayrıza 2 tane 4890 nı pc ye takınca hesaplama gücünü ikiye katlayamassın terorik olarak öyle olabilir ama işlemci limitine takılcağın için 4 tane ekran kartı 4 kat performans anlamına kesinlikle gelmez ki geldiğini varsayalım burda programlama işe giricek hiç kimse 4 tane ekran kartı için oyun yapmaz.

    Toshiba’nın geliştirdiği 294.912 MHz’lik Emotion Engine ve x86 tabanlı işlemcilerin çalışma mantığını anlayabilirsin.

    Bak burda eski bir yazı var ps2 ve xbox pc ile ilgili bir göz at istersen.

    Çok uzun bir süre “PC mi iyi yoksa konsollar mı?” tartışması sürüp gitmişti. Ama, zamanla PC en yakın rakibi Playstation’la arasındaki farkı iyice açınca, bu tartışmalar da küllendi. Hem grafik hem de diğer özellikler açısından Playstation’ın PC ile baş etmesine imkan yoktu. Ama bir buçuk sene önce Playstation 2’nin çıkışıyla tartışmalar tekrar alevlendi. Çünkü Playstation 2 aradaki farkı kapamış, hatta pek çok açıdan PC’nin önüne geçmişti. Bu ay Microsoft’un Xbox ve Nintendo GameCube’ünün raflardaki yerlerini almasıyla, tartışmanın konusunu “PC mi konsol mu?”dan “Hangi konsol daha iyi?”ye döndü. Bu yarışta yer alan üç oyuncudan GameCube bize şimdiden kaybetmiş gözüküyor, çünkü Nintendo ürünlerinin ülkemizde satışı yok ve yurtdışından satın alınsa bile oyun ve teknik destek bulmak mümkün değil. Bildiğimiz kadarıyla Nintendo Türkiye pazarına girme konusunda pek hevesli değil ve bu yakın zamanda değişecek gibi gözükmüyor. Bu yüzden biz sadece ülkemizde bir senedir satılan Playstation 2 ve 2002 içinde çıkacak olan Xbox’ı karşılaştırdık. Ama öncelikle konsolların genel çalışma prensiplerine biraz bakalım.

    Rakamlara göre hangi konsol daha güçlü
    PS2’nin temel çalışma şekli PC’lerle aynı. İşlemci, RAM, grafik işlemci gibi parçaların hepsi PS2’de de mevcut.Ancak sistemin detayına baktığımız zaman yapısal farklılıkların çok fazla olduğunu görüyoruz. Bunun sebebi PS2’nin tasarımı sırasında tamamen 3D oyunların akılda tutulmuş olması. Bu yüzden PS2, PC’lerde bulunan dar boğazlara sahip değil. Xbox ise tüm bileşenleri standart olan bir PC’den farklı olmadığı için bu darboğazlar onun için de söz konusu.Yani bu karşılaştırmada geçerli olan pek çok şey PS2 ve PC karşılaştırması için de geçerli. Rakamlara baktığınız zaman, Xbox’ın sahip olduğu 733 MHz’lik Intel Pentium III işlemcisi, PS2 için Toshiba’nın geliştirdiği 294.912 MHz’lik Emotion Engine’inden çok daha güçlü elbette. Üstelik Xbox, nVidia’nın geliştirdiği GeForce 3 tabanlı bir GPU’ya sahip. Bu sayede işlemci 3D render işleminin iki basamağı olan Transformation ve Lightning işlemlerini grafik chip’ine yaptırıyor ve dolayısıyla işlemcinin yükü daha da azalmış oluyor. PS2’nin Emotion Engine’i ise hem saat hızı olarak çok daha düşük hem de bir GPU ile desteklenmemiş. Bu ilk bakış ile Xbox, PS2’den çok daha güçlü gibi gözükebilir. Ancak PS2’nin derinliklerine indiğinizde işlerin bu kadar da basit olmadığını anlıyorsunuz. Bunun iki temel sebebi var. Birincisi söylediğimiz gibi PS2’nin tamamen oyunlar için tasarlanmış olması, ikincisi ise Emotion Engine’da bulunan ve işlemciyi destekleyen iki Vector Unit. PC’lerde benzerini görmediğimiz bu iki birim efektif olarak kullanıldığında PS2 gerçekten çok güçlü hale geliyor.

    Statik ve dinamik uygulamalar arasındaki farklılıklar
    PC’lerde ve dolayısıyla Xbox’da bulunan dar boğazları anlamak için öncelikle ofis uygulamaları gibi statik programlarla oyunların da içinde bulunduğu dinamik uygulamaların farkını ortaya koymalıyız. Statik uygulamalarda küçük dosyalar üzerinde çalışırız, ancak bu küçük dosyaları işleyen programın kendisi oldukça büyüktür. Dinamik programlarda, yani oyunlarda ise programın kendisi küçüktür ancak işlenen datanın akışı çok büyüktür.Bu yüzden statik uygulamalar büyük bir cache’e gerek duyarlar. Çünkü program cache’de çok yer tutar.Ancak dinamik uygulamalarda önemli olan cache’in büyüklüğünden çok cache’e verilerin ne kadar hızlı girip çıktığıdır. Yani, veriyi işleyen program küçükken işlenen data çok büyüktür. Mesela bir DVD film izlerken 2-3GB gibi büyük bir data cache’e girip çıkar.Winword uygulamasında ise veri genelde 1MB’ın altındadır. Öyleyse 3D oyunlarda perfromans alabilmek için en önemli ihtiyaçlarımızdan biri sistem hafızasına hızlı yollarla bağlanmış cache’lere sahip olmak.

    Ne yazık ki PC işlemcileri başlangıçta salt statik uygulamalar düşünülerek tasarlanmış ve aradan geçen onca yılda bu yapı pek de gelişmemiş. Sadece işlemciler hızlandıkça bu dar boğaza çare olması için cache’ler büyütülmüş. Yani havuza su veren musluk yavaş akıyor öyleyse havuzu büyük tutalım ki daha geç boşalsın gibi bir mantık. Şimdi PC’nin çalışma döngüsüne bakalım.

    3D uygulamalar PC’de nasıl çalışıyor?
    Bir 3D sahnenin hazırlanışı sırasında geçilen yolları izleyelim. Öncelikle işlemci kendi çalışma alanı olan L1 ve L2 cache’lerine RAM’de bulunan 3D Motor kodunu yükler. Daha sonra yine RAM’den, çizilen 3D sahneye ait veriler North Bridge üzerinden cache’e akar ve burada işlenerek tekrar ana hafızaya geri döner. Burada oluşturulan bilgi GPU’ya, çizilecek olan sahneyi anlatmaktadır. Ana hafızadan North Bridge’i geçip bu sefer GPU’ya gelen veriler ekran kartı üzerindeki RAM’lere yerleşir. GPU’- nun cache’i olarak çalışan ekran kartı üzerindeki RAM’lerle GPU arasında gidip gelen veriler sonunda frame buffer’dan çıkar ve RAMDAC’da görüntüye çevrilerek monitöre yollanır. Gördüğünüz gibi, 3D bir sahnenin görüntülenmesi için oldukça büyük olan datalar, cache ve RAM’ler arasında BUS adını verdiğimiz veri yollarında mekik dokuyor. Bu yüzden BUS’lardan her hangi birinin yavaş olması ciddi darboğazları beraberinde getiriyor.

    3D uygulamlar PS2’de nasıl çalışıyor
    PS2’de ise bir North Bridge yok. Bunun yerine Emotion Engine’in üzerinde 10 kanallık bir DMAC (Direct Memory Access Controller/Direkt Hafıza Erişim Kontrolörü) bulunuyor.Aynı anda 10 farklı veri akışına olanak veren bu DMAC on-die yani Emotion Engine chip’i içinde olduğu için tüm birimleri 64-bit ve 128-bit’lik yollarla birbirine bağlıyor. Böylece 3D ssahneyi çizmek için gereken veri, ana sistem hafızasından bir kere alındıktan sonra tamamen Emotion Engine içinde dolaşıyor ve buradan direkt olarak grafik işlemciye yollanıyor. Veriler chip’in dışına çıkmadığı ve DMAC’ın hızlı yollarından geçtiği için veri akış hızında hiçbir sorun olmuyor. Statik ve Dinamik uygulamaların cache ve BUS kullanım farklılıklarında anlattığımız gibi PC işlemcileri ve çalışma mantıkları, veriyollarındaki dar boğaz handikabına sahipler. Ancak bu handikap sadece veriyolu ile sınırlı değil. Dinamik uygulamaların bir özelliği de sürekli olarak aynı işin tekrarlanıp durmasıdır. Mesela bu render işlemi ise veriler sürekli uygulamanın koduna girip çıkar ama hepsine yapılan işlem aynıdır. Statik uygulamalarda ise veri akışında böyle bir paralellik söz konusu değildir. Öyleyse dinamik uygulamalar için hazırlanan SIMD komutlarında bu özellik kullanılarak işlemler hızlandırılabilir. Aşağıdaki grafikte Pentium III’de kullanılan SIMD komutları ile Emotion Engine’deki 128 bit’lik SIMD komutlarının çalışma mantığındaki farkı görebilirsiniz. Dinamik uygulamaların tekrarcılığı kullanıldığında tek seferde bir SIMD kullanarak biden fazla iş yapmak mümkün olabiliyor.

    Vektör üniteleri nedir ve nasıl çalışır?

    PS2 kullanırken değinmemiz gereken ikinci bir önemli nokta vektör üniteleri elbette. PS2’de iki tane olan vektör ünitelerini, kabaca ek veya yardımcı işlemciler olarak ifade edebiliriz. Yapıları, bir noktaya kadar, ana işlemciye benziyor. Onlar da FMAC ve ALU gibi birimlere sahipler. PS2’de ki vektör ünitelerinin isimleri VU0 ve VU1. Bu her iki birim de yapı olarak bir birinin benzeri. Ancak işlevleri bir birinden farklı. VU0 genelde işlemciye eşlik ediyor ve yardımcı işlemcilere özel komut setleri kullanıyor. CPU üzerinde VUO ünitesini kontrol eden özel bir bölüm ve VUO’yu CPU’ya bağlayan kendine has 128 bit’lik hızlı bir bağlantı var. Ayrıca bu iki bileşen arasında SPRAM (Scratch Pad RAM) adı verilen 16 K’lık özel bir cache var. Oldukça hızlı bir hafıza olan SPRAM’i CPU ve VUO’nun ortak çalışma alanı olarak görebilirsiniz. Bu ortak çalışma alanı ve 128 bit’lik özel BUS sayesinde iki bileşen tek bir birimmişçesine çalışabiliyor. Ayrıca bunlara yine CPU’ya özel bir 128 bit’lik bağlantıya sahip olan FPU birimi ekleniyor.Bilgisayarlarda karşımıza çıkan standart FPU’lardan bir farkı yok bu birimin. Kayan nokta işlemlerini üstleniyor, ancak yine kayan nokta hesaplaması yapabilen VU0 yanında oldukça zayıf. VU1 genelde geometri işlemeyle meşgul oluyor. Dediğimiz gibi mikromimari olarak her iki vektör ünitesi de benzer. Ancak buna rağmen VU1,VU0’dan daha güçlü. Bunun bir sebebi de veri ve komut setlerinin her ikisinin de 16K, yani VU0’ın iki katı olması. İkincisi ise VU0’ın yardımcı işlemci modundayken sahip olduğu bileşenlerin hepsini kullanmaması. Ayrıca VU1 üzerinde fazladan bir FPU birimi var. VU1 işlemciye direkt olarak bağlı değil. VUO ile arasında 64 bit’lik özel bir bağlantı var, ayrıca temel BUS olan DMAC üzerinden veri transferi yapabiliyorlar. Ancak VU1, Emotion Engine’de verilerin son olarak işlenip grafik işlemciye yollandığı birim olan GIF’e 3 ayrı 128 bit’lik bağlantıya sahip. VU1’in fonksiyonu programcının tercihine göre değişebiliyor. Ancak genelde iki seçenek ağır basıyor. Bunlardan ilki, daha zayıf ikinci bir işlemci gibi çalışmak. Yani CPU+VU0 ikilisinin yaptığı işin aynısını tek başına yapıyor ancak daha yavaş çalışıyor. İkinci seçenek ile 3D render organizasyonunda CPU+VU0 ile iş birliği yapmak. Bu durumda ise VU1, genelde Transform& Lightning birimi olarak görev alıyor. Böylece PS2 bir GPU’ya sahip olamama açığını kapatmış oluyor.

    PS2’nin programlamasındaki zorluklar
    Hem VU0, hem VU1 için ortak olan nokta, her ikisinin de esnek yapıya sahip olması. Mesela PS2’nin grafik işlemcisi tek dönümde birden fazla doku işleme özelliğine sahip değil.
    Bu performansı çok düşürecek bir eksiklik.Ama VU1’i kullanarak yazılım yoluyla tek dönümde 8 dokuya kadar işleme yapabiliyorsunuz. Yani programcı onları pek çok farklı şekilde kullanabilir ve hatta isterse es geçebilir. PS2’nin piyasaya çıktığı ilk dönemde pek çok oyun VU1’i kullanmıyordu mesela. Çünkü oyun tasarımcıları için böylesine karışık bir sisteme oyun hazırlamak ve onu iyice zorlayıp maksimum performansı almak hiç de kolay değil. PS2’nin en büyük handikabı bu aslında. Pentium III, Emotion Engine’den 2.5 kat daha hızlı olabilir. Ama sistemdeki darboğazları ve Emotion Engine’de bulunan vektör ünitelerini de hesaba katınca kimin daha hızlı olduğunu söylemek o kadar da kolay olmuyor. Buna karşın Xbox’ın çok daha basit bir yapıya sahip olması ve DirectX uyumluluğu sayesinde onun için oyun yapmak çok daha kolay. Üstelik PC ve GameCube oyunlarının Xbox’a çevrilmesi de hiç sorun değil. Sonuçta GameCube de yapı olarak Apple G4 platformundan geliyor. Bu noktada PS2 yalnız kalıyor ve Sony’nin elindeki tek direnç noktası şu ana kadar satmış olduğu 20 milyondan fazla PS2. Piyasaya 1.5 sene erken çıktığı için daha düşük saat hızlarına sahip olabilir PS2, ancak yine bu sayede pazarın büyük kısmını elinde tutuyor.

    Diğer özellikler arasındaki farklılıklar?
    En başından beri Xbox’ın PC’lerden pek farkı olmadığını söyleyip duruyoruz.Microsoft açıkça Sony’den farklı bir strateji izliyor. Yeni bir teknoloji geliştirmeyle veya oyunlara özel işlemciler kullanmayla ilgilenmiyor. En başından beri olabilecek en yüksek sistem özelliklerinin peşinden koşuyor. Üstelik bu sadece CPU ve GPU için geçerli değil. Microsoft bir ilke imza atıp Xbox’ın içine bir de sabitdisk yerleştiriyor. Bu sabitdisk sadece oyunları kaydedebilmeniz için kullanılacak. Yani oyunların kurulup kaldırılması söz konusu değil. Üstelik Xbox internet bağlantısı hazır olarak geliyor. 56K modem, kablo veya ADSL... hangisine sahip olduğunuz hiç mühim değil. Xbox’ı kutusundan çıkarıp takınca direkt internete girebileceksiniz. Bu özelliklerin ikisi de PS2’de yok ne yazık ki.Ancak Xbox’ın duyurulmasının ardından Sony sıkı bir çalışmaya girdi ve kısa süre içinde bu parçaları çevre birimi olarak çıkaracak. PS2’nin en önemli özelliklerinden bir hem USB, hem IEEE 1394 bağlantısına sahip olması. Bu sayede cihaz çevre birimleri ile kolayca geliştirilebiliyor.Ancak PS2’ye verdiğiniz paranın üstüne bir o kadar da sabitdisk ve modeme para vermek hoş olmasa gerek. Her iki cihazda da bulunan ortak özellik ise DVD oynatabilme. PS2’de DVD izlemek için DVD-Player yazılımına ihtiyacınız var, Xbox’da ise bir uzaktan kumanda modülü satın alıyorsunuz.Her iki konsol da DVD filmler için HDTV desteğine sahip. Ancak Xbox bu desteği oyunlarda verirken PS2 bu özellikten mahrum.

    Alıntıdır....
    http://www.chip.com.tr/konu/Playstation-2-Xboxa-Karsi_538.html

    Bilgisayarların çalışma mantığı
    Bilgisayarlar nasıl çalışır? İşlemcinin çalışma mantığı nedir?
    Bilgisayarların çalışma mantığı
    Bilgisayarda tüm donanım birimleri anakart üzerine doğrudan veya dolaylı bağlanırlar. Doğrudan bağlananlara internal(dahili), dolaylı(kablo ile veya kasanın dışından) bağlananlara external(harici) donanım denilir. Dahili donanımlar kasanın içinde, dolaylı bağlan donanımlar ise genelde bir kablo yardımıyla kasanın dışında yer alır.

    İşlemci kendisine hafıza veya giriş çıkış portlarından gelen verileri, üzerinde çalıştırılan programlar yardımıyla işler ve elde edilen verileri yine program doğrultusunda, gerekirse hafıza birimlerine veya giriş çıkış portlarına gönderirler. Bilgisayardaki işlenen veriler istenirse dosya denilen veri kümeleri halinde kalıcı hafızalara da kaydedilebilir.

    Bilgisayardaki komut işleme performansı veriyollarının band genişliğine, veriyollarının hızına ve disk erişimini azaltan RAM büyüklüğüne bağlıdır. Disk erişimi performansı ise daha çok sabit diskin erişim ve yazma hızına bağlıdır.

    İşlemci(CPU) üzerinde çalışacak kodlar, mutlaka 16'lık (hexadecimal) yapıdadır. Bu biçimdeki işlemci kodlarına makine kodları denir. Her bir kod işlemci üzerinde ayrı ayrı tanımlıdır. Programlar sadece işlemciden, işlemci üzerinde tanımlanmış komutları çalıştırmasını isteyebilirler. Zaten programlar, işlemcide tanımlı kodların belirli bir mantık yoluyla problemleri çözebilecek şekilde sıralanmasıyla oluşan, komut bloklarıdır.

    İşlemci, tüm donanım birimleri ile dolaylı yada dolaysız etkileşim halindedir. Tüm donanım birimleri işlemcinin isteklerini yerine getiren birer hizmetçi olarak çalışır. Bazı donanımlar kendilerine has işlemciye sahiptir. Bu tip donanımlara akıllı donanım denmektedir. Bunlar işlemciye daha az yük olmaktadır. İşlemci artakalan zamanda başka görevlerini yaparak zaman kazanmaktadır.

    Alıntıdır...
    http://www.chip.com.tr/konu/Bilgisayarlarin-calisma-mantigi_9196.html




  • isk0rpit ,Bu bilgileri bizimle paylaştığın için teşekkürler ama bende şunu eklemeden geçemeyeceğim.

    athlon x2 işlemcili, 1 gb ramli ,8800gt ekran kartı bir bilgisayar ,aynı oyunları ps3 ve xbox360 dan daha iyi grafikte ve performansda çalıştırıyor.
    Bunun nedenini nasıl açıklayacaksınız merak etmekteyim
    iyi günler
  • 8800 gt li bir pc xbox360 dan daha güçlüdür çünkü...Başka bir açıklaması yok...
  • Athlon X2, 1 GB Ram ve 8800 GT.

    Bu donanıma sahip bir bilgisayar aynı oyunları PS3 veya Xbox 360 dan daha iyi grafik ve performansda çalıştıramaz.

    Core 2 işlemcili, 2-4 GB Ram, HD 4800-GTX 200 gibi bir kart deseydin doğru olabilirdi tabi multiplatform oyunlarda.

    Artı olarak bahsettiğin veya herhangi bir donanıma sahip bir sistemle PS3 ve X360 oyunlarını hiçbir zaman oynayamayacaksın.

    Birde ekleme pc lerde yüksek çözünürlükte full detay oyun oynayabilmek için epey para dökmen gerekecek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatz -- 24 Nisan 2009; 17:42:08 >
  • Aynı derken,bahsettiğin oyun aynı development kit ile mi geliştirilmiş?Bahsettiğin oyundaki,tüm 3d ve 2d yönergeler açık iken ,poligon sayısı,textureler,mip blinearr effect,fog effects,anti ailasing,lens flare effects,ve bunun gibi gırla detay ... eşit mi?

    Bunu net olarak anlayabilmek için,oyun geliştirici ekibin labaratuarlarına inip,onlardan teyid almak icab eder.Atıyorum 2005 senesinde konsola gelen bir oyundaki karakter 100.000 poligondan oluşturulsun.Peki 2008 senesinde aynı oyunun pc versiyonu gelince aynı karakterimiz 150.000 poligondan oluşturulsun.

    Buradan çıkaracağımız sonuç;pc konsolu döver ve ondan güçlümüdür olacak?Aradaki 3 yıl ve aradaki teknik,yazılım vb...pekçok oyunu işleyiş detayı ne olacak?

    O sebeple,yüzeysel olarak böyle bir değerlendirme yapamayız.




    quote:

    Orjinalden alıntı: FRAPS

    isk0rpit ,Bu bilgileri bizimle paylaştığın için teşekkürler ama bende şunu eklemeden geçemeyeceğim.

    athlon x2 işlemcili, 1 gb ramli ,8800gt ekran kartı bir bilgisayar ,aynı oyunları ps3 ve xbox360 dan daha iyi grafikte ve performansda çalıştırıyor.
    Bunun nedenini nasıl açıklayacaksınız merak etmekteyim
    iyi günler




  • Konsollara özel oyunları kbde oynayacağımı biliyorum ,aynı şekilde kb ye özel oyunları konsoldada oynayamayacağınızı bilmenizi isterim.
    Yukarıda yazdığım donanımlar kendi kullandığım kb yi oluşturuyor.Ve şimdiye kadar birçok çoklu platform oyunlarını test etme imkanı buldum.Gözlemlerime göre konsollar sadece oyun için tasarlanmış olsalarda yinede bir kb performansı veremiyor.

    ülkemizde satılan bu cihazları dolar üzerineden hesaplarsak;

    ps3 600 dolar
    xbox360 400 dolar


    kb: athlon x2 5000 60 dolar
    8800gt veya 4830 100 dolar
    1 gb ddr2 ram 10 dolar
    250 gb hdd 45 dolar
    kasa ve güç kaynağı 45 dolar
    dvd rw 20 dolar
    anakart 50 dolar

    toplam :330 dolar

    Bu sistemde crysis ve gta4 hariç bütün oyunları 30 fps 1080p 4x aa oynarsınız

    330 dolar + %8 kdv ye toplanabilecek ortalama bir sistemin bile çok daha pahalı konsollar karşında daha iyi oyun oynatması şaşılacak bir durum,ayrıca kb de sadece oyun oynamazsınız




  • bütün oyunları deme dostum bende mirror's edge'de full hd yi bırak 1680x1050 de bile aa açmadan kasıyor
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.