Şimdi Ara

### ► QASHQAİ KULÜBÜ ◄ ### (27. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16.081
Cevap
292
Favori
1.838.069
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bilgi için teşekkürler, siz sorunu çözdürdünüz mü ? evetse hangi servis yaptı ? ses kesildi mi ?


    quote:

    Orijinalden alıntı: MVDR


    quote:

    Orijinalden alıntı: fastx

    ıslak zeminlerde, arka tekerlekten sıçrayan sular sebebiyle davlumbazdan gelen sesi kesmeye yönelik çalışma yapan oldu mu ?


    Sesin kesilmesi biraz zor görünüyor. Çünkü arka tamponun, tekerlek yüzeyine bakan yerde bulunan yarıklardan geçen ses, tampon üzerinden bagaj yan duvarları ile karoser içindeki havalandırma kapaklarına ulaşıyor. Ses oradan da bagajın içine dağılıyor. Nereden mi biliyorum. Çünkü aynı yoldan giren su sayesinde bagajım su doldu.
    Nasıl süper tasarım di mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fastx

    bilgi için teşekkürler, siz sorunu çözdürdünüz mü ? evetse hangi servis yaptı ? ses kesildi mi ?


    quote:

    Orijinalden alıntı: MVDR


    quote:

    Orijinalden alıntı: fastx

    ıslak zeminlerde, arka tekerlekten sıçrayan sular sebebiyle davlumbazdan gelen sesi kesmeye yönelik çalışma yapan oldu mu ?


    Sesin kesilmesi biraz zor görünüyor. Çünkü arka tamponun, tekerlek yüzeyine bakan yerde bulunan yarıklardan geçen ses, tampon üzerinden bagaj yan duvarları ile karoser içindeki havalandırma kapaklarına ulaşıyor. Ses oradan da bagajın içine dağılıyor. Nereden mi biliyorum. Çünkü aynı yoldan giren su sayesinde bagajım su doldu.
    Nasıl süper tasarım di mi?




    Benim su sesi sorunum kesilmedi. Ancak bagaja su girme sorunu şimdilik kesildi. Bagaj içerisinde kırmızı ile işaretli dikdörtgen siyah kutunun çevresinden su sızıyordu. Bunu servisteki ustalar izole ettiler. Şimdilik bagajım kuru.

    Su sesinin kesilmesi için, arka tekerlek davlumbazı içerisinde Yalıtım + Arka tamponun arka tekere bakan yüzündeki yarıkların kapatılması gerekiyor. Bu durumda tampon içerisi havalanmayabilir. Sonuçta ulaşılamayan bölgelerde paslanmaya sebep olabilir.

    Ya ses kesilecek, ya da paslanmaya ortam hazırlanacak.

    Sonuç olarak, ben ne yalıtım yaptırdım ne de yarıkları ve havalandırmayı iptal ettirdim. Su çarpma sesine katlanmaya çalışıyorum.

    Servisim Gülan, Altunizade-İstanbul.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MVDR

    ..........................
    Sonuç olarak, ben ne yalıtım yaptırdım ne de yarıkları ve havalandırmayı iptal ettirdim. Su çarpma sesine katlanmaya çalışıyorum.

    Servisim Gülan, Altunizade-İstanbul.


    Kapı aralık kalmış, tam kapanmamış gibi hissedilen su sesinin buradan olduğuna eminmisiniz. Bendeki su çarpma sesi değilde sanki lastiğin sulu zeminde dönme sesi gibi.. Gerçi arka koltukta oturanlara sorduğumda önce farketmediler, sonra tarif edince bak şu şırıltı sesi deyince bana bu sesin kapıdan değilde arka koltukların da arka tarafından gibi geldiğini söylediler. Bir ara sizde yanlış hatırlamıyorsam arkadaki koltukların arkasında yukarıdan aşağıya inen sütunda var olan havalandırmadan kaynaklandığı gibi birşeyler yazmıştınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Egé


    quote:

    Orijinalden alıntı: MVDR

    ..........................
    Sonuç olarak, ben ne yalıtım yaptırdım ne de yarıkları ve havalandırmayı iptal ettirdim. Su çarpma sesine katlanmaya çalışıyorum.

    Servisim Gülan, Altunizade-İstanbul.


    Kapı aralık kalmış, tam kapanmamış gibi hissedilen su sesinin buradan olduğuna eminmisiniz. Bendeki su çarpma sesi değilde sanki lastiğin sulu zeminde dönme sesi gibi.. Gerçi arka koltukta oturanlara sorduğumda önce farketmediler, sonra tarif edince bak şu şırıltı sesi deyince bana bu sesin kapıdan değilde arka koltukların da arka tarafından gibi geldiğini söylediler. Bir ara sizde yanlış hatırlamıyorsam arkadaki koltukların arkasında yukarıdan aşağıya inen sütunda var olan havalandırmadan kaynaklandığı gibi birşeyler yazmıştınız.



    Önceki mesajımda arka koltukların arkasından arka teker davlumbazın ön-üst tarafında biryerden geliyor diye yazmıştım.
    ### ► QASHQAİ KULÜBÜ ◄ ###

    Sesin bir kısmı oradan geliyor olabilir çünkü orada sadece sac var. Ektra bir yalıtım yok. Sonra bagaja su dolunca ve bagajın tüm döşemesi sökülünce, havalandırma kapaklarının arka tamponla olan ilişkisini çıplak gözle görme fırsatım oldu. Sesin esas kaynağının burası olabileceğinden şüphe ediyorum.
    ### ► QASHQAİ KULÜBÜ ◄ ###
    ### ► QASHQAİ KULÜBÜ ◄ ###

    Lastik sesi genelde yere doğru yayılmakta. Su sesi ise yukarı çıkmakta. Aynı lastik önde de kullanıldığına göre karoserdeki bir yalıtım ve tasarım hatası söz konusu.
    ### ► QASHQAİ KULÜBÜ ◄ ###




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MVDR

    Önceki mesajımda arka koltukların arkasından arka teker davlumbazın ön-üst tarafında biryerden geliyor diye yazmıştım.
    ### ► QASHQAİ KULÜBÜ ◄ ###

    Sesin bir kısmı oradan geliyor olabilir çünkü orada sadece sac var. Ektra bir yalıtım yok. Sonra bagaja su dolunca ve bagajın tüm döşemesi sökülünce, havalandırma kapaklarının arka tamponla olan ilişkisini çıplak gözle görme fırsatım oldu. Sesin esas kaynağının burası olabileceğinden şüphe ediyorum.
    .................


    Nissan bizim kadar bu işe kafa yorsaydı şimdiye kadar çözmüştü bu sorunu ama nerdeeee..

    Bendeki ses kesinlikle suyun sac aksama çarpma sesi değil. Şöyle düşünün, yağışlı bir havada yola çıktınız. Kapılar 2 kademe kilitleniyor ya, birincide hafif tutuyor ikincisinde tam sıkıştırıyor. İşte bu kapılardan duyduğunuz bölgeye göre biri veya her ikisi bir kademe kapanmışta sizde bu nedenle dışarıdaki sesi tam kapanmamış olan açıklıktan duyuyorsunuz gibi. Kapıyı açıp hızla kapatırsanız kesilecekmiş hissine kapılıyorsunuz. İlk zamanlarda arkada oturanlara kapıları açtırıp tekrar kapattırmıştım.

    Yani bence de ses dışarıyla temas halinde olan bir açıklıktan geliyor. Bu açıklıkta başka bu şekilde açıklık yoksa sizin dediğiniz yerler olabilir. Buraları en azından geçici olarak cam macunu veya benzeri bir maddeyle kapatıp denemek lazım, ancak o zaman anlarız sanıyorum.. Bunu zamanı olan meraklı arkadaşlarımızdan bekliyoruz, Allah rızası için..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Egé


    quote:

    Orijinalden alıntı: gekren

    arkadaşlar merhabalar.aranıza katılmakla kararsız bir arkadaşın tercihleri arasından (zaten 2 tercihi var) biri qq.acaba vw tiguan 4x2 ile karşılaştırıldığında qq nın ne gibi artıları var.paylaşırsanız çok sevinirim.


    quote:

    Orijinalden alıntı: zimec

    gekren ; qashqai in uygun fiyata dizelleri var ama tiguan ın yok , ayrıca qashqai benzinli motorlarına lpg taktırabilirsin ama tiguan tsi motoruna lpg taktıramazsın daha ona uygun bir kit yok . Ama 150 bg tsi çok iyi bir motor hem performans hemde yakıt tüketimi açısından . Bende qashqai alırken tiguan düşünmüştüm ama hem biraz daha kaba olması hemde japon marka düşkünlüğüm olması nedeniyle qashqai tercih ettim , tabii bunlar terc,h durumu .Ama dediğim gibi en büyük ayrıntı aynı fiyat aralığındaki dizel benzinli ayrımı yoksa diğerleri zevk meselesi.


    zimec arkadaşımız çok güzel özetlemiş. Bu soruyu burada sorarsanız Qashqai, tiguan konusunda sorarsanız tiguan cevabını alırsınız. Herşeyden önce zevk meselesi.

    tiguan düşünenlerin Qashqai ye de baktığı gibi Qashqai düşünen hemen hemen herkeste sanıyorum tiguan a bakmıştır. Bunlardan biride benim. Ben tiguan ı uygun dizel motoru olmadığı için elemiştim. Golfteki dizel motor tiguan da olsaydı belki düşünebilirdim. Belki diyorum çünkü ben aldığında Qashqai nin dizel, donanımlı tekna versiyonunun fiyatı tiguan ın 1.4 benzinli, 4x2 ss versiyonunun fiyatından daha azdı. 1.6 dizel motor tiguan da olsaydı kimbilir ne kadar olurdu diye düşünmüştüm açıkçası. Benim önerim önce 2 araçla da test sürüşü yapın, fiyatları ve motorları karşılaştırın, sonra kararınızı verin. Hayırlısı olsun..



    her iki cevap içinde teşekkürler.açıkçası arkadaş direk gidip tiguan alacaktı.ancak aklına qq ben soktum.çünkü gerçekten çok beğendiğim bir araç.kararı kendisi verecek.teşekkürler.




  • quote:




    Telefonunuzdan araç ile yaptığınız bluetooth bağlantısında cihazı etkin kıl özelliğini açık konuma getirirseniz, böylelikle direksiyon üzerinden arama yapabiliyor olmanız gerekir.

    İstanbul'daki ana servis neresiymiş? merak ettim doğrusu.


    QQ'lardaki ESP'de aynı zamanda ASR özelliği mevcut.







    Sevgili MVTR

    Her zaman daha yukarda daha büyük bir yer vardır danışılacak

    ASR ABS devreye girdiğinde direksiyonun kilitlenmesini önleyen bir sistem diye biliyorum.
    benim sorduğum ise yokuş yukarı veya aşğı buzlu havalarda gaza ne kadar basarsanız basın patinajı önleyen bir sistem.
    ESR devredeyken kalkışta arcın patinaj yapmaması sanki bahsettiğim patinaj önleyici sistem var izlenimi uyandırıyor ancak kaygan zeminde deneyimim olmadı.

    telefona direksiyon üzerinden kumandaya gelince; bir telefon tuşu var ancak sadece multimedya sistemin telefona geçmesini sağlıyor, rehberden bir numara bulup arama işlevi görmüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgrlgnl


    quote:




    Telefonunuzdan araç ile yaptığınız bluetooth bağlantısında cihazı etkin kıl özelliğini açık konuma getirirseniz, böylelikle direksiyon üzerinden arama yapabiliyor olmanız gerekir.

    İstanbul'daki ana servis neresiymiş? merak ettim doğrusu.


    QQ'lardaki ESP'de aynı zamanda ASR özelliği mevcut.







    Sevgili MVTR

    Her zaman daha yukarda daha büyük bir yer vardır danışılacak

    ASR ABS devreye girdiğinde direksiyonun kilitlenmesini önleyen bir sistem diye biliyorum.
    benim sorduğum ise yokuş yukarı veya aşğı buzlu havalarda gaza ne kadar basarsanız basın patinajı önleyen bir sistem.
    ESR devredeyken kalkışta arcın patinaj yapmaması sanki bahsettiğim patinaj önleyici sistem var izlenimi uyandırıyor ancak kaygan zeminde deneyimim olmadı.

    telefona direksiyon üzerinden kumandaya gelince; bir telefon tuşu var ancak sadece multimedya sistemin telefona geçmesini sağlıyor, rehberden bir numara bulup arama işlevi görmüyor.


    Ana servis konusunda çok ciddiyim. Lütfen servisinize ana servisin neresi olduğunu sorarsanız bizler de çözülemeyen sorunlar için oraya danışırız.

    ASR: Anti Slip Regulator (ing.), Anti Schlupf Regelung (alm.)

    Araçlarda patinaj önleyici sistem olarak çalışır. ABS'deki mevcut donanıma, elektronik gaz kumanda ünitesi, elektronik ve hidrolik ünitelerin eklenmiş halidir. Yine sensörler tarafından devir sayıları (tekerlek tur sayısı) algılanır ve kumanda kutusuna (beyin, işlemci vb.) gönderilir. Kutuda sinyaller yorumlanır, iki ayar devresi ile patinaj önlenir

    Birinci ayarlama devresi: patinaj yapmak isteyenlerin gaz pedalına sonuna kadar basarak aracı patinaja zorlaması sonucu tekerlek döndürme sürtünmesine ulaşana kadar tekerlek frenlenir. Aracı kullanan kişinin bu agresifliği karşısında :) Basınç ayarlama valfı, elektromanyetik ventillere durumu iletir. Ventilden ayarlanmış basınç kuvveti, fren silindirine iletilir. Aracı kullanın kişi hala tam güç vererek aracın hızlanmasını istiyorsa sistem, uygun şartlar sağlanıncaya kadar basınç ayarlama valfı ile basıncı ayarlar.

    İkinci ayarlama devresi: Tahrik alan tekerleklerdeki dönme momentinin limitte olduğu durumları algılar. Motor devri elektronik gaz kumanda sistemi ile ayarlanarak moment düşürülür.

    Kısaca ASR, ABS'nin frenleme sırasında yapmış olduğu işin, hızlanırken yapıyor olmasıdır.

    Telefon menüsünü direksiyon üzerinden kumanda edebilmek için direksiyonun solunda bulunan yukarı-aşağı butonunu kullandınız mı?

    ### ► QASHQAİ KULÜBÜ ◄ ###


    ### ► QASHQAİ KULÜBÜ ◄ ###



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MVDR -- 22 Ocak 2010; 9:33:59 >




  • Servise gittiğim zaman bahsedilen servisi soracağım

    ASR konusundaki bilgilendirme için teşekkürler

    Bahsetmiş olduğunuz üstteki düğmenin telefon ku hiç bir fonksiyonu yok.
    alttaki tuş telefon ekranına geçiriyor ve ses tuşuda görüşme sırasında sesi ayarlayabiliyor
  • O telefon tuşunuda hemen ses tuşlarının yanına koymuşlar, sürüş esnasında ses açacağım diye tel tuşuna basıyorum yanlışlıkla ve son aranan numarayı arıyor. Az yukarı koysaymışlar yada o tuşun görevini değiştirmek lazım. Nasıl yapılır bilen var mı?
  • qashqai külübü üyelerine selamlar artık bende sizlerin arasına 14 ocakta 2010 model 1,5 dCI tekna siyah aracımla katıldım yararlı fikir alış verşinde bulunmak ümidiyle hoşçalın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: starcar

    qashqai külübü üyelerine selamlar artık bende sizlerin arasına 14 ocakta 2010 model 1,5 dCI tekna siyah aracımla katıldım yararlı fikir alış verşinde bulunmak ümidiyle hoşçalın.


    hoşgeldin, hayırlı olsun şimdiden...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: starcar

    qashqai külübü üyelerine selamlar artık bende sizlerin arasına 14 ocakta 2010 model 1,5 dCI tekna siyah aracımla katıldım yararlı fikir alış verşinde bulunmak ümidiyle hoşçalın.


    Hoşgeldiniz, arabanız hayırlı olsun güle güle kullanın..
  • @MVDR

    Ana ya da Baba servis yapılandırması yoktur.

    Sizin'de muhatap olduğunuz, teknik birime soracaklardır :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manager79

    @MVDR

    Ana ya da Baba servis yapılandırması yoktur.

    Sizin'de muhatap olduğunuz, teknik birime soracaklardır :)



    Teknik birimse tamam, muhatap olacaklara şimdiden kolay gelsin :)
  • İstanbul-Kağıthane, Hamidiye Mahallesi; havuzlar mevki... Yerleşim sitesi; rampalı düzlüklü bir yer... Kar kalınlığı bir karışı geçmek üzere. İsim vermeyeyim bilindik bir çok SUV yolda kalmış patinaj çekip duruyor. Aradan bir Qashqai Platinum 18" lastikleriyle kar küreme makinesi gibi yol açarak çıkıyor... Diğer araçlar çaresizlik içinde onun açtığı yoldan ilerliyorlar... Qashqai'nin ne kar lastiği ne de zinciri var. 10 dakika öncesine kadar o Qashqai'nin direksiyonunda ben vardım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orti5 -- 23 Ocak 2010; 15:51:53 >
  • yürü be aslanım :)

    video çeksen güzel reklam filmi olurdu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orti5

    İstanbul-Kağıthane, Hamidiye Mahallesi; havuzlar mevki... Yerleşim sitesi; rampalı düzlüklü bir yer... Kar kalınlığı bir karışı geçmek üzere. İsim vermeyeyim bilindik bir çok SUV yolda kalmış patinaj çekip duruyor. Aradan bir Qashqai Platinum 18" lastikleriyle kar küreme makinesi gibi yol açarak çıkıyor... Diğer araçlar çaresizlik içinde onun açtığı yoldan ilerliyorlar... Qashqai'nin ne kar lastiği ne de zinciri var. 10 dakika öncesine kadar o Qashqai'nin direksiyonunda ben vardım :)


    Bu başarı için, Geliştirilmiş Manevra Kontrolü (EUC) ve Virajda Fren Kontrolü (CBC)'nü barındıran 8. nesil ESP'yi üreten BOSCH'a teşekkür etmek gerekir. Aynı yokuşu, aynı şartlarda ESP'siz bir QQ'la çıkamayacağınızı hatırlatmakta fayda var. :)

    Daha da gaza gelmek için
    http://www.youtube.com/watch?v=TC_7xAunaEY&feature=related



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MVDR -- 23 Ocak 2010; 22:51:27 >




  • Bugün ben de karlı yolda biraz test yapma imkanı buldum. Tabii güvenlik sınırları içerisinde. Öncelikle frenler güven verici. Ancak, bir şey danışmak istiyorum. Kar üzerinde fren yaparken ABS'nin direksiyon hakimetini sağlaması gerekir diye umuyordum. Ancak beklediğim kadar bir hakimiyet yok. Tabiki daha güvenli olduğunu hissettiriyor. Frenden ayağımı çekmeden direksiyon hakimetini yeniden kazanamadım. Az kalsın Bauhaus'un ara yolunda teyzenin birinin yepyeni fiestasının ön tamponunu alıyordum. Aracı tanıma adına güzel bir tecrübeydi.
    Ek olarak, 215/60/17 lastikler için zincir bulabilen var mı? Ben bulamadım. Bunun da peşindeyim;
    http://www.hepsiburada.com/snowtech-kaucuk-titresimsiz-kar-paleti-601160/productDetails.aspx?categoryid=264013&productid=otm601160#tablnk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drbatu -- 23 Ocak 2010; 23:36:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drbatu

    Bugün ben de karlı yolda biraz test yapma imkanı buldum. Tabii güvenlik sınırları içerisinde. Öncelikle frenler güven verici. Ancak, bir şey danışmak istiyorum. Kar üzerinde fren yaparken ABS'nin direksiyon hakimetini sağlaması gerekir diye umuyordum. Ancak beklediğim kadar bir hakimiyet yok. Tabiki daha güvenli olduğunu hissettiriyor. Frenden ayağımı çekmeden direksiyon hakimetini yeniden kazanamadım. Az kalsın Bauhaus'un ara yolunda teyzenin birinin yepyeni fiestasının ön tamponunu alıyordum. Aracı tanıma adına güzel bir tecrübeydi.
    Ek olarak, 215/60/17 lastikler için zincir bulabilen var mı? Ben bulamadım. Bunun da peşindeyim;
    http://www.hepsiburada.com/snowtech-kaucuk-titresimsiz-kar-paleti-601160/productDetails.aspx?categoryid=264013&productid=otm601160#tablnk


    Snowtech almadan önce bunu okumanızda fayda var.

    http://forum.donanimhaber.com/m_36369101/mpage_1/f_/key_//tm.htm#36483490




  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.