kolay gelsin arkadaşlar; qb64 kullanıyorum; ilkel bir dil ama başlangıç ve algoritma öğrenmek için harika bir dil
qbasicle yaptıgım ilk oyunum;
Kodları direkt cop/paste yaparsanız çalışır. İyi eğlenceler. Açıklaması yoktur.
CLS SCREEN 0 _FULLSCREEN _STRETCH RANDOMIZE TIMER
OPTION BASE 1
WIDTH 80, 60 DIM SHARED playerscore AS INTEGER DIM SHARED ppuan AS INTEGER
DIM tX(300), tY(300) AS INTEGER DIM u AS INTEGER
CONST xmax = 80 CONST ymax = 60
dx = 1 dy = 1
x = 39 Y = 30
sy = 30
u = 7
FOR jo = 1 TO u tX(jo) = 39: tY(jo) = 30 NEXT jo up = 0 YU = 72 ASA = 80 SAG = 77 SOL = 75 conut = 8 Z = 5 ART = 1 SIZE = 2 kalp$ = CHR$(3) uret = 1 numara = 1 fk = 6 k = 1
ddy = -1
FOR gh = 1 TO 80 ggg$ = "=" + ggg$
NEXT gh
DO COLOR 15 LOCATE 5, 1: PRINT ; ggg$ LOCATE 58, 1: PRINT ; ggg$ LOCATE 3, 67: PRINT "esc for exit"
IF fk < 1 THEN fk = u - 1 WHILE fk >= k tX(fk + 1) = tX(fk) tY(fk + 1) = tY(fk) fk = fk - 1 WEND REM FOR cam = 1 TO u REM PRINT tX(cam), tY(cam) REM NEXT cam REM PRINT "movex movey:", movex, movey IF uret = 1 THEN Xm = INT(RND * 29) + 6: Ym = INT(RND * 79) + 1: numara = 1 uret = 0 LOCATE 3, 10: PRINT "Player Score"; playerscore px = movex: py = movey
k$ = UCASE$(INKEY$)
IF k$ = CHR$(0) + CHR$(YU) THEN up = 1: dx = -1: ASA = 0: SAG = 77: SOL = 75 IF k$ = CHR$(0) + CHR$(ASA) THEN up = 2: dx = 1: YU = 0: SAG = 77: SOL = 75 IF k$ = CHR$(0) + CHR$(SAG) THEN up = 3: dy = 1: ASA = 80: YU = 72: SOL = 0 IF k$ = CHR$(0) + CHR$(SOL) THEN up = 3: dy = -1: ASA = 80: YU = 72: SAG = 0 puan$ = LEFT$(kalp$, numara)
COLOR 2: LOCATE Xm, Ym: COLOR 5: PRINT puan$ COLOR 15
IF up = 1 THEN x = x + dx: ELSE IF up = 2 THEN x = x + dx IF up = 3 THEN Y = Y + dy: ELSE IF up = 4 THEN Y = Y - dy
_KEYCLEAR
movex = x movey = Y
tX(1) = movex tY(1) = movey
IF Xm = movex AND Ym = movey THEN ppuan = 10: BEEP: _LIMIT (100): LOCATE Xm, Ym: numara = 0: uret = 1: u = u + 1
IF up = 1 OR up = 2 OR up = 3 OR up = 4 THEN FOR rr = 4 TO u IF movex = tX(rr) AND movey = tY(rr) THEN: BEEP: CALL bitir NEXT rr ELSE GOTO atla END IF atla:
playerscore = playerscore + ppuan ppuan = 0
LOCATE movex, movey: PRINT CHR$(219)
FOR sd = 1 TO u - 1 LOCATE tX(sd), tY(sd): PRINT CHR$(219) NEXT sd
IF movex = 5 OR movex > 57 THEN movex = 57: PLAY "F": CALL bitir IF movey = 1 OR movey > 79 THEN PLAY "F": CALL bitir IF playcount = 50 AND playcount = 0 THEN conut = 5: ELSE IF playcount > 100 THEN conut = 36
IF k$ = "T" THEN SLEEP
CALL INFO END IF
coli = coli + 1
_DELAY (1 / u)
CLS
LOOP UNTIL k$ = CHR$(27) END SYSTEM
SUB INFO LOCATE 40, 30: PRINT ; "PAUSED" LOCATE 40, 32: PRINT "HERHANGI BIR TUSA BASINIZ"
Arkadaş sen nabtın yahu. Beni çocukluğuma götürdün. İlk programımı gwbasic ile yazmıştım. Bu devirde hala basic'le program yazıyorsan, sen müzeliksin demektir.
Ama bişey dikkatimi çekti, programlama da geriye dönüş var sanki. Phyton'a bakınca hep basic'e benzetiyorum.