Şimdi Ara

{{{{{R@P (LUß}}}}

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
653
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • forumda bi ton metalci var ama yeter biz ayrı ayrı bişey yapamayız ama birlikte olmalıyız burada bildiğimiz herşeyi paylaşıcaj bütün bildiklerimizi ve kenetlenicez beraber konuşcaz beraber parçalarımızı yayınlıyacazzz






    efsanelerden ibaret bir hikayesi vardır, kimi kool herc'in, kimi last poets'in, kimi gil scott heron babanın önderliğinde 70'lerin başında geliştiğini söylerler.. bunlardan başka jimmy castor bunch, the fatback band gibi isimler de anılır. aynı senelerin başında spoken word diye tabir ettiğimiz sanatın üstadları, siyahların başkaldırışında başı çeken the last poets, gil scott heron gibi isimler political rap'in temellerini atmışlar, 70'ler boyunca aktif olmuşlardır. bu kültürü onlar mı başlatmıştır? hala muammadır bütün müzik kriterlerine göre çünkü herkesin kendine göre yorumu var.. bana göre jamaikalı dj kool herc, rap ve hiphop kültürünü başlatan adam olarak bilinir. verdiği block party'lerle bronx bölgesinde bayağı isim yapmıştı o dönemler, hatta grandmaster flash, afrika bambaataa, grandmixer dst gibi sağlam turntablist'ler onun yanında yetişmiş ve partilerinde çalmışlardır.
    bu sözünü ettiğimiz partilerin ilki 1973'te en sonuncusu da 1985 senesinde düzenlenmiştir, sadece metruk ve terkedilmiş bir bina bulmak yeterliydi, gerisini herc ve diğer çocuklar pekala hallediyorlardı.. 1970'lerin ortasında kool herc breakbeat terimini ilk kez uyguladı, o zamanlar parçaların break bölümleri uzun olmadığı için turntable'larda diğer break bittikten sonra diğerine geçiliyor ve breakdance kültürünün ilk örnekleri nigga twins, spy gibi ilk nesil b-boy'lar tarafından zayıf bir kırmızı ışıkla aydınlatılmış tozlu dans pistlerinde icra ediliyordu. çalınan beat'lerin içinde en bilineni kanadalı incredible bongo band'in apache'si idi ve sonradan günümüze kadar milyon tane rap parçasında sample edilecekti. aynı senelerde afrika bambaataa ve kool herc tarafından siyah nüfusu çetelerden ve uyuşturucudan uzak tutmak, refahı sağlamak amacıyla zulu nation kuruldu ve 1986'ya kadar etkin bir süreç gösterdi. kool herc, grandmaster caz, granmaster flash, afrika bambaataa dörtlüsü bronx bölgesinde parklardan block party'lere gece kulüplerine kadar heryerde birlikte çalıyorlar hergeçen sene büyüyen bir kültüre önayak oluyorlardı.. bu arada graffiti akımı taki 183, tracy 168, lee quiones gibi isimlerle ilk çağlarını emekleme sekansında geçiriyor, yoğun olarak çoğunlukla new york metrosunun vagonları seçiliyordu. hatta saturday night fever'da bunu en ince ayrıntısına kadar görüyoruz..

    1975 senesinde kazayla scratch terimi ortaya çıkar. genç grandwizard theodore bronx'taki evinde grandmaster flash'ten ödünç aldığı turntable ve plaklarla mix yaparken annesi odasına gelir ve theodore'a bağırır, azarı işiten wiz'in eli afallamanın etkisiyle plağın üstünde kayar ve ilk scratch atılır.. söz konusu scratch atılan plak: ralph mcdonald - jam on the groove.. *

    1977 senesi itibarıyla mc'ler ortaya çıkar, furious five grubundan cowboy bilinen ilk mc olur, grup bazında ise kıpırdanmalar mevcuttur ama 1978'e kadar mc'ler ve dj'ler daha revaçta olurlar. aynı sene ilk breakdance grubu rock steady crew , jimmy d ve jojo tarafından kurulur.. bir sene sonra tarihin ilk rap grubu grandmaster flash and the furious five kurulur ve negril, burning spear, ritz gibi mekanlarda sahne almaya başlarlar, hemen arkasından cold crush brothers, fantastic five, crash crew gibi gruplar gelir. afrika bambaataa nerede kaydedildiği hala bilinmeyen ünlü death mix'i bu sene yaratır.

    1979 - going strong..

    ilk seneler icra edilen oldskool rap parçalarında ortak nokta her parçanın bir funk altyapısı olmasıdır, gruplar ya harlem gibi semtlerden amatör funk grupları getiriyorlar ya da eski funk parçalarından sample alıyorlardı ama ilk seçenek o seneler daha fazla uygulanıyordu mesela 1979 senesinden spoonie gee - spoonin rap buna güzel bir örnektir..
    herneyse bu sene oldskool rap cephesinde herşey değişir şu şekilde listelemek gerekirse:

    ilk rap parçası: the fatback band-king tim 3 *
    ilk büyük rap hit'i: sugarhill gang-rappers delight *
    ilk rap plak şirketleri: sugarhill records ve enjoy records
    tanınmış bir plak şirketiyle anlaşan yani mainstream olan ilk rapper: kurtis blow *
    ilk rap içerikli radyo programı: mr magic s rap attack
    rap'in amerikan kamuoyu tarafından müzik türü olarak kabul edilmesi...

    grandmaster flash and the furious five, cold crush brothers, crash crew, spoonie gee, kurtis blow, jimmy spicer, funky four plus one gibi isimler ilk single ve albümlerini piyasaya sürerler ve beklenenden büyük ilgi görürler. tabii eleştiriler çok ağır da olur, kimi eleştirmenler bu müziğin saçmalıktan başka birşey olmadığını ve bir sene sonra müzik literatüründen silineceğini savunur, kimileri de boş laf kalabalığı olarak tanımlar.. (bkz: high powered rap)

    1980 - who killed the disco crap?

    bu sene plak şirketleri arasındaki sürtüşmelerle başlar, çoğu rapper veya grup enjoy'u bırakıp disco fever, spring, sutra ve sugarhill gibi plak şirketlerine geçer. kurtis blow televizyona çıkan ilk rapper olur, bir nevi siyahların official müzik programı olan soul train programında the breaks'ı icra etmeden önce sunucu don cornelius'un aşağılamalarına mazur da kalır maalesef. ilk bayan rap grubu sequence ilk büyük hitleri funk you up'ı sugarhill plak şirketinden çıkarırlar. bronx, harlem ve queens'teki bilimum siyah gece kulüplerinde her akşam farklı gruplar arasında battle'lar olur, mikrofon savaşları yaşanır bir kısmına çeteler karışır sonuçları bazen kanlı olur kısacası huzur yavaş yavaş sağlanmaktadır. parklarda her haftasonları jam partileri düzenlenir çeşitli dj'ler hünerlerini burada gösterirler.. (bkz: monster jam)

    1981 - jazzy sensation..

    oldskool rap'in artık müzik endüstrisi tarafından tamamen kabul edildiği yıl olsa gerek. neden derseniz rap parçalarının hem r&b hem pop listelerinde ilk 10'a oynadıkları senedir. sugarhill gang son iyi albümleri 8th wonder ile o zamanın yükselen trendi rollerskate ringlerinin gözdesi olurlar.. jazzy five, west street mob, gmf, dr jeckyll and mr hyde, disco four, treacherous three gibi isimler de prim yapmaya başlarlar bile, birçoğu sugarhill destekli ilk albümlerini bu sene piyasaya sürer. funky four plus one, saturday night live programında canlı yanına konuk olarak televizyona çıkan ilk rap grubu olur. aynı senenin ağustos ayında national geographic ve abc gibi televizyonlar tarafından canlı aktarılan, rock steady crew ve dynamic rockers arasında gerçekleşen meşhur lincoln center battle vuk-u bulur ve günümüz b-boy'larının ve breakdance'in daha fazla tanınmasına yol açar. rap bestelerinin arka planındaki funk ezgilerinin yavaş yavaş vocoder ve synth'ler tarafından asist edilmeye başlandığı yıldır aynı zamanda.. en favorim yılım olan 1981 senesinden bir kaç rhyming sanatı aktarmak gerekirse:

    now i'm the master ice and i'm twice as nicer
    and the dedicated prince of the disco slice
    as you can see i'm formally known
    as the rodeo rock of the microphone

    and i'm mr freeze, and to you the tell you the truth
    that my quality rank's about 100 proof
    and for all of y'all who like to duplicate
    i had to return to set the story straight...*(bkz: get up and dance)

    1982 - senior it ain't new york, it's bronx, be the toughest man alive!

    oldskool rap kitlelere grandmaster flash and the furious five - the message ile yayılarak hem pop hem de r&b listelerinde ilk 10'a yükselir bu parça. sözlerde ilginç bir şekilde ilk defa reagan'ın amerika'sından, siyah haklarından, olumsuz ghetto koşullarından dem vurulur, ilk ciddi rap parçası olur bu bağlamda. rollerskate çılgınlığının demode olması kool herc, fab 5 freddy gibi isimleri harekete geçirir, roxy nyc, radiotron, hotel diplomat gibi hip-hop bazlı gece kulüpleri açılır. ilk hip-hop filmi wild style bu sene çekilir, filmde o dönem bilinen bütün hip-hop camiasının neredeyse tamamı rol alır. vocoder, linn 9000 ve tr 808 gibi synth elementleri bu sene yapılan hip-hop parçalarının neredeyse tamamında kullanılır. ilk electro rap single'ı planet rock, afrika bambaataa & soul sonic force tarafından piyasaya sürülür ve 500.000 satar.. new york'un homoseksüel valisi edward koch, artan graffiti olaylarına karşı topyekün savaş açar, kampanyalar düzenler, önlemler alır ama burner'ların pes etmeye niyetleri yoktur ve 1983-85 arası güvenlik önlemleri yetersiz kalır, graffiti altın çağını yaşar. (bkz: drop the bomb)








    1983 - b-boyin' hard on the boulevard!

    electro-rap'in patlama yılına tekabül eder ve rap parçalarındaki beat'ler artık synthlerin kontrolündedir. harlem'den doug e fresh isimli genç, beatbox elementini bu yılın başında çıkararak peşinden fat boys üyesi the human beat box , biz markie gibi isimleri scene'e yerleştirmiştir. breakdance ve b-boy kültürünün tavan yaptığı yıl olarak bilinir, özellikle bu sene çekilmiş flashdance filminin bir sahnesinde boy gösteren rock steady crew en büyük etkendir, nyc breakers, dynamic rockers gibi gruplar albümler çıkarırlar, televizyonlara çıkarlar, ülke genelinde 1985'in sonuna kadar sürecek çılgınlık başlamış, fitil ateşlenmiştir.. metro istasyonlarında battle yaparken yakalanan, fat laced puma'ları ve cazal gözlükleriyle sokaklarda köşebaşlarında görülen b-boy ve b-girl'ler o günlerin olağan görüntülerindendi. herbie hancock, lenny white, tom browne, bernard wright gibi jazz/funk türünün bilinen isimleri bu sene synth katkılı hip-hop oriented albümler çıkararak kitlelerin bu müziğe dikkatini çekmeye çalışırlar ve başarırlar da.. sanırım bunların içinde en bilineni rockit olmuştur, daha sonra bir sonraki yılın başındaki grammy ödüllerinde herbie hancock ve grandmixer dst parçayı canlı icra ederek turntablism elementinin önemini bir daha sona ermemek üzere iki katı artırırlar.. turntablism ve sampling konusunda diğer bir devrim olan breakdance electric boogie, new jersey'li grup west street mob tarafından bu sene yaratılır ve apache sample'lı bu parça hemen zamane b-boylarının favorisi olur, nyc roxy'nin istek listesine direkt bir numaradan girer, underground kulüplerin ve battle'ların baştacı edilir..
    harlem'li üç şişman rapper'dan oluşan fat boys, disco fever'da düzenlenen yetenek yarışmasında birinci gelerek sutra records'la sözleşme imzalarlar. bu arada genç russell simmons üniversiteden arkadaşı rick rubin ile streetwise records'u yani geleceğin def jam plak şirketini kurar. ilk single'lar jazzy jay-def jam ve hardcore rap'in ilk örneği diyebileceğimiz t la rock-its yours.. nyc'li hardcore grubu beastie boys, rap elementli ilk albümleri cookie puss'ı piyasaya sürerler ardından da def jam'e imzayı atarlar.. daryll mcdaniels, joseph simmons ve jason mizell isimli üç queens'li genç, russell simmons'ı yardımıyla run dmc'yi resmen kurarlar ve ilk single it's like that/b tarafı da sucker mc's olmak üzere piyasaya sürülür. sonuç şok edicidir, sert ritmli melodisiz bir arka plan, diğer mc'leri hedef alıcı sert sözler, ego tatminleri ve akıl dolu drum machine ve scratch faktörüyle sucker mc's bir devirden diğer devire geçildiğinin işaretidir... (bkz: rock the house)

    1984 - electric pumpers in the house..

    kriterlere göre oldskool rap'in bitiş senesi ama daha değil. golden age rap dönemi açılır ama melodiler, sözler kısacası süreç hala oldskool'dur, süreyi 1988'e kadar uzatmakta fayda vardır bu sebeple.. bu sene:

    hollywood'un hip-hop kültürünü ticari olarak keşfetmesi ve west coast oldskool rap tarafının başarısı olarak nitelendirilir. hikayesi los angeles'da geçen breakin vizyona girdiği mart ayından itibaren ağustos ayına kadar kapalı gişe oynar bunun üzerine arkasından hemen ikincisi çekilir, west coast tarafının breakdance'ten çok önce bulduğu lockin stili dansı popülerleştirir bu film. hatta poppin and lockin, its breakin diye de bir sloganı vardı. bir diğer film beat street, east coast tarafının breakin'e cevabıdır ve toplam hasılatta bu filmi geçerek bunu kanıtlar. filmde yine bütün veteranlar ve zamanının sağlam isimleri oynarlar..
    run dmc bir sonraki rock box single'ını bu sene piyasaya sürer ve parça ilk olmasa da rock ve rap'in bileşkesinden oluşan ilk kalıcı örnek olarak hafızalara kazınır.. buradan yola çıkarak hardcore sound'lu metalik electro rap grupları birer birer ortaya çıkmaya başlarlar. fat boys, dr jeckyll and mr hyde, kurtis blow gibi isimler yine albümleriyle milyonlar satar ama bunun yanında bağımsız label'lardan rockmaster scott and the dynamic three, twilight22, force md s, jimmy spicer, egyptian lover, davy dmx, dj galaxy, marley marl gibi isimler de iyi prim yaparlar.. afrika bambaataa milyonlar satan renegades of funk single'ını piyasaya sürer. philadelphia'dan genç bir mc schoolly d, gangster rap'in ilk türlerinden diyebileceğimiz maniac/gangster boogie 45'liğini bu sene çıkartır ama kötü eleştiriler alır özellikle zulu nation'dan. bir önceki seneden magic s wand ile çıkış yapan whodini, r&b sound'u katkılı escape albümleriyle 1 milyondan fazla satan ilk rap albümü statüsüne sahip olurlar ancak akabinde bu rekor run dmc'nin self titled ilk albümleri tarafından kırılır, yine de five minutes of funk, escape, friends, freaks come out at night gibi whodini hitleri hem pop hem r&b listelerinde ilk 5'e girerler.. breakdance ulusal bir çılgınlık haline gelir ve alakalı alakasız bir sürü genç kendi tayfalarını kurmak için alışveriş birimlerinde, sokaklarda, metro istasyonlarında diğer breaker'larla illegal battlelar düzenlerler, filmlerin de etkisiyle medyanın da dikkati bu yöne döner, kurslar açılır, videolar piyasaya sürülür ama en akılda kalanı graffiti rock isimli programdır sanırım.. rock steady crew, new york city breakers işin ticari tarafını oluştururlar, bir süre sonra amerikan halkı breakdance olayından bıkacak raddeye gelmiştir.. 1984'ün son aylarında rap müziğine hala synthler hakimdir ve 1988'e kadar böyle devam eder, yalnız mc'ler ön plana çıkmaya başlarlar bu sene itibarıyla. bir queens'li genç daha ll cool j ismiyle müzik endüstrisine king adrock'ın demo teybini bulmasıyla girer! (bunun hikayesi ilginçtir oldukça) (bkz: five minutes of funk)

    1985 - oldskool? it's played out fella!

    run dmc ikinci albümleri king of rock'ı piyasaya sürer ve albüm kısa sürede platinium satar.. parçalar daha önce olduğundan daha da rock etkili daha da serttir ama pop'a göz kırpmayı da ihmal etmez grup.. bir sürü grubu endüstriye kazandıran sugarhill records iflas eder, artık tommy boy, profile, tuff city, jive, def jam gibi plak şirketleri tahtı çoktan devralmışlardır bile. yamaha dx7, roland tr 808, linn 9000 gibi synthler 1984'ün beat'lerine göre daha sert ritmler vermeye programlanır, biraz echo biraz pan ve eski bir funk sample'ı işi görür neredeyse parçaların yüzde 90'ı böyle yapılmıştır 1985'te.
    ll cool j müzik tarihinin parental advisory etiketli ilk albümü radio'yu def jam'den piyasaya sürer ve i need a beat, i cant live without my radio, rock the bells gibi hitlerle popüler olur. kool moe dee, treacherous three'den ayrılır ve solo çalışmalarına ağırlık verir. beatbox katkılı ilk hit bu sene çıkar: sonradan storyteller olarak tanınacak slick rick ve doug e fresh'in birlikte icra ettikleri la di da di bir underground hit'i olur. beastie boys, def jam etiketli üçüncü single'ları she s on it'i bu senenin ortasında yaratır ve licensed to ill için stüdyoya girerler. oldskool terimi çok gerilerde kalmıştır ve golden age terimi her yerde duyulmaya başlanır. dr jeckyll and mr hyde, yedi tane single'dan sonra ilk ve tek albümleri champagne of rap'i profile records aracılığıyla yayımlarlar ve 500.000 satar bu koleksiyoncuların baştacı albüm.. the big loser russell simmons ve fat boys'un hayatlarını konu alan krush groove vizyona girer ve mayıs ayının en fazla hasılat yapan filmi olur. filmde run dmc, sheila e, fat boys, kurtis blow, dr jeckyll and mr hyde başrolleri paylaşırlar diğer rapper ve gruplar da yan rolleri.. hollywood'un hip-hop filmi yapma furyası bu filmle birlikte sona erer nihayetinde. breakdance çılgınlığı kan kaybederek düşüşe geçer ve medya tarafından şişirilen bu akım yine medya tarafından karalanır ve bitirilir.. electro rap, mantronix'le birlikte daha üretken bir çizgi yakalar ve hit'ler needle to the groove, bassline, fresh is the word, özellikle amerika'dan çok ingiltere'de beklenenden fazla ilgi görür. afrika bambaataa ve soul sonic force'un son büyük hitleri funk you 12'' olarak tommy boy'dan çıkar. queens'li dj marley marl isim telif haklarını satın aldığı cold chillin plak şirketini resmen kurar ve birkaç sene önce arabasını çalarken yakaladığı ve sonra kendi keşfettiği mc shan'in mikrofonda olduğu ilk single marley's scratch doğar. whodini'nin eski dansçılarının kurduğu 4 kişilik u t f o ilk büyük çıkışlarını roxanne roxanne ile yaparlar ve roxanne shante cephesinden roxanne s revenge ile cevap gelir. genelde gece kulüplerinden dışarı taşmayan battle hadisesinin tüm medya tarafından şahit olunduğu ilk şarkılardır bunlar.. seminar dj battles diye tabir edebileceğimiz dmc yani disco mix club yarışmaları ilk defa televizyonda canlı yayınlanır ve turntablism'i ateşler.. 1985'in oldskool giyim kuşamı 1984'e göre fazla bir farklılık göstermez yalnız ll cool j'in de etkisiyle kangol marka şapkalarda patlama yaşanır, nike dunk ve adidas superstar rapseverler arasında başucu ayakkabıları olarak gösterilir.. (bkz: that s a lie)

    1986 - a time before crack..

    bu sene yine bir run dmc albümü, raising hell ile açılır ve double platinium statüsüne erişir. ilk 2 albümde izlenen rock/rap/hardcore üçlemi bu albümde de kendini gösterir ve bir rock grubuyla bir rap grubunun biraraya gelmesi ilk defa bu albüm sayesinde olur.. aerosmith ile birlikte kotarılan walk this way hem rock, hem rap dinleyicilerini cezbeder ve şarkı haftalarca 1 numarada kalır.. daha soluk alamadan russell simmons/rick rubin mahsulü bir diğer albüm dünya müzik piyasasına tabir-i caizse bomba gibi düşer..
    brooklyn bölgesinden üç beyaz genç, mike d*, king adrock*, mca* yanlarına dj hurricane'i de alarak ilk stüdyo albümleri licensed to ill'i piyasaya çıkarırlar ve albüm columbia records tarihinin en hızlı satan albümü olarak tarihe geçer, triple platinium statüsüne erişir aynı zamanda o zamana kadar satan rap albümleri içinde birinciliğe oturur.. fight for your right, no sleep til brooklyn, the new style, hold it now hit it kısacası albümdeki bütün parçalar klasikleşir. grup beyaz da olmalarının etkisiyle ilk önceleri yadırganır, hatta tehdit bile edilir siyah kesim tarafından. bir tarafta bunlar oladursun diğer tarafta new york'un iki tarafında battle hadisesinin hissedilebilir derecede etkilisi yaşanmaya başlanır:
    mc shan ve marley marl bugün bile turntablistlerin övgüyle sözettiği the bridge 45liklerini ekim ayında piyasaya sürerler. parçanın sözlerinde hip-hop kültürünün queens'te doğduğu ve diğer borough'larda sonradan tanındığı dile getirilir.. cevap 2 ay sonra krs one, d nice ve dj scott la rock'tan kurulu boogie down productions grubundan gelir: south bronx .. mc shan 1987 senesinde bu sefer kill that noise ile cevap verir ama bdp pes etmez ve son sözü söyler: the bridge is over! ''you better talkin off bout your whack puma sneakers'' diye girizgahlarla şenlenen bu güzide çalışma son dönem b-boy'ların anthem'i olur..
    kool moe dee ilk solo albümü i'm kool moe dee ile büyük başarı yakalar, özellikle go see the doctor klasik rütbesine erişir.
    1986 def jam ve profile cephesinde büyük turnelerin başladığı yıldır. run dmc'nin raising hell, beastie boys'un licensed to ill, whodini'nin back in black gibi medyatik turneleri 1987 sonuna kadar sürer.. def jam'in asıl büyük kozu asıl bu senenin sonlarına doğru gelir..(bkz: chuck d)

    aynı zamanda gangster rap'in doğduğu yıldır 1986. 2 sene önce bu türün ilk örneklerini veren schoolly d kendi adını taşıyan ilk albümüyle çıkış yapar ama içerdiği parçaların sözlerinden dolayı albüm radyolarda ve bazı müzik marketlerde yasaklanır. özellikle eğlenceli ve tartışmalı videoklibiyle hatırlanan i dont rock n roll direkt olarak altyapısı rock elementlerinden oluşan run dmc, beastie boys gibi gruplara ithafen yapılmış, psk what does it mean parçası da schoolly d'nin gangster hikayeleriyle ilgili olarak yazılmıştır. gangster rap'in west coast tarafından afrika islam destekli ice t ilk single'ı six in the morning ile büyük çıkış yapar bu senenin sonunda da klasikten öte rhyme pays albümünü piyasaya sürer. eazy e los angeles merkezli ruthless plak şirketini kurar ve nwa'i resmen başlatır.. world class wreckin cru üyeleri cli n tel, dr dre, dj yella gibi isimler de nwa'e bu senenin sonunda katılırlar.

    miami hip-hop haritasında fazla önemsenmeyen bir noktadır 80'lerde ama birkaç sene önce kurulan 2 live crew isimli grup bu sene çıkardıkları 2 live crew is what we are albümleriyle kitleleri şok eder. daha sonra adına miami bass veya booty rap adı verilen sırf sert bir 808 bass'ine ve hızlı ritmlere dayanan bu türün ilk temsilcisi olan grup, throw the d, get it girl gibi şarkılarının sözlerinde dile getirdikleri pornografik öğeler ve o zamanlar için oldukça rahatsız edici açık seçik hikayelerle karşı cinsi aşağılamayı kendine amaç edinmiş, bunun uğruna ilk albümleri dahil olmak üzere 1990'a kadar çıkan tüm albümleri bazı eyaletlerde yasaklanmıştır.

    dmc londra etabında dj steinski birinci olur ve the lessons adını verdiği toplamalarıyla büyük ilgi görür. aynı sene yine londra'da düzenlenen street sounds jam festivaline anormal bir ilgi olur ve ada'daki turntablistlerin bir bakıma yolunu açar. breakdance artık resmen demode olmuş yalnızca birkaç grup ayakta tutunmaya çalışmıştır.. bu sene giyim kuşam run dmc'nin kontrolüne geçmiş gibidir, büyük altın zincirler, alloverlar, kangol şapkalar, adidas eşofmanlar ve hi-attitude basketbol ayakkabıları gibi aksesuarlar popülerdir.. (bkz: posse in effect)

    1987 - yo bum! rush the show..

    def jam'in en yeni mahsulü public enemy ilk albümleri yo bum rush the show'u bu senenin başında piyasaya sürerler ve bir sene sonraki patlamaya kadar gidecek kariyerlerine başlarlar. albümün geneli fazla politik değildir, fazla parti içerikli de değildir, bass machine ve run dmc ekolüne sadık bir çizgiyle yaratılmıştır. 1986 senesinde anlattığım mc shan & bdp savaşı tam gaz devam eder, her iki grup ta ilk albümlerini bu senenin başında piyasaya sürerler (down by law & criminal minded).. bunun yanısıra 1987 yaklaşık 3 sene boyunca sürecek kool moe dee & ll cool j savaşının başlangıç yılıdır. moe dee'nin ilk albümündeki teşekkür notlarında adı geçen ll cool j bu sene başında çıkardığı bigger and deffer albümünde kool moe dee'yi sinirlendirecek sözler ve onun hızlı rhyming stilini taklit eden bir etki yaratır. moe dee'nin i m bad parçasına cevabı ağırdır: how ya like me now? aynı isimli albümün kapağında artık ll cool j markası haline gelmiş kırmızı bir kangol şapka beyaz bir cip tarafından ezilmektedir. cool j bir sene sonra jack the ripper ile cevap verir, moe dee akabinde no respect ile, bu battle böyle 1990 senesine kadar uzar ama hem rapseverler hem de müzik kriterlerinin artık baymaya başlamasıyla tarihe karışır, otoriteler kool moe dee'yi kazanan taraf ilan ederler son olarak.. def jam cephesinde 1986'da başlayan allstars turnesi senenin sonuna kadar devam eder, bu arada russell simmons ve rick rubin gelen paranın keyfini çıkarmaya başlarlar bile.. run dmc kendi hayatlarını anlatan tougher than leather filminin çekimlerine başlar..
    artık kendini iyice hissettirmeye başlayan gangster rap cephesinde ise nwa ilk albümleri nwa and the posse ile dikkat çeker ve boyz n the hood, 8 ball, a bitch iz a bitch gibi sert sözlü parçaları yüzünden bazı yerlerde sansüre uğrarlar, bir diğer yasaklı rapper schoolly d ikinci albümü saturday night the album ile daha da tepki toplar ve gitgide formatı daha da sertleşen çalışmalarına bir yenisini daha ekler yine de bu albümden dedicated to all b-boys, parkside 5-2, housing the joint gibi dj code money'in nefis scratch'leri ve cut'ları ile klasikleşen underground hitler çıkar. bunun dışında 87 senesinin golden age/oldskool normlarına uygun olarak faze 2, heavy d and the boyz, dj jazzy jeff and fresh prince, finesse and synquis gibi pozitif rap icra eden gruplar ilk albümlerini piyasaya sürerler. aslında 1987 senesi oldskool rap'in çizgisinin çok uzağında bir senedir ama arka planda hala kullanılan bass machine'ler, funk sample'ları, ''yes yes y'all you don't stop'' tarzındaki rhyme'lar ile bu sene icra edilen çalışmalar oldskool hissi vermektedir. giyim kuşamda bir fila çılgınlığı yaşanır hep garipserim özellikle bu senelerde bu çılgınlık neden başgöstermiştir diye ama sanırım run dmc'nin, mc shan'in marka bağımlılıklarına bir cevap mıdır kimbilir? '87 senesi biterken rap şarkılarında bir house etkisi hissedilir soundlar daha bir junglistic daha bir piyano ağırlıklı gelir, bu yorumun üzerine kasım ayında kool keith'in liderliğini yaptığı ultramagnetic mc's'in critical beatdown albümü ortaya çıkar.. haddinden fazla house etkili bu funky albümdeki her parça 1990'ların b-boy jenerasyonu için birer klasik haline gelecektir. diğer bir efsane de la soul bu sene kurulur..
    (bkz: watch me now)

    1988 - parental discretion iz advised!..

    compton'ın sert çocukları nwa '88 baharına damgalarını straight outta compton albümünden çıkan ilk single fuck tha police ile vururlar ve gangster rap'in ikinci yükseliş devri başlar.. albüm bir sürü yerde yasaklanır, fbi gruba uyarı mektubu yazar ama grup tam gaz konserlere devam eder.. endüstri bu şoktan uyanmaya çalışmaktadır ama kurallar değişmiştir artık bazıları için..*
    ama sanırım 88'in en fazla konuşulan grubu public enemy olur. bu grup hakkında daha önceleri bir sürü olumsuz yorumlar getirmiştim ama şu an için kendimden utanmakla mükellefim gerçekten.. def jam'in en iyi işlerinden kabul edilen it takes a nation of millions to hold us back ile listeler altüst olur, grubun logosu t-shirtlere baskılanır, duvarlara isimleri yazılmaya başlanır. countdown to armageddon'dan başlayarak party for your right to fight'a kadar albüm her saniyesiyle gerçekten bir hip-hop kitabesi, rap sanatının doruk noktasıdır..
    88 senesi beastie boys için def jam'den ayrılış senesi olur. uzun mu uzun licensed to ill turnesi sonrası russell simmons'ın bitmek bilmeyen istekleri, emirleri ve dominant olma girişimleri sayesinde grup pılını pırtını toplayarak los angeles'a capitol records'a imzayı basmaya giderler ve kendileri için çok verimli geçecek bir 10 yıla başlarlar..

    jazz/rap'in ilk grupları jungle brothers, a tribe called quest, brand nubian, dream warriors bu sene kurulurlar, bunlardan özellikle jungle brothers, straight out of jungle ile rap'in pozitif tarafını kaybetmediğini gösterir..
    çoğu oldskool rap efsanesi bu sene son bir kez daha denemek için formaliteden öteye gidemeyen albümler çıkarırlar ama çoğu dikkate alınmaz bile.. boogie down productions büyük başarı sağladığı ilk albümlerinden sonra ikinci albümleri my philosophy'i geçen sene öldürülen dj scott la rock'ın yokluğunda çıkarırlar ve albüm 88'in en iyi satan ikinci rap albümü olur.. özellikle stop the violence hareketi bu albümden sonra ivme kazanır ve krs one'ın önderliğinde kool moe dee, public enemy ve diğer önemli isimlerin de katılımıyla bütün amerika'da siyah nüfus içinde çeteleşmeyi ve şiddeti önleyici amaçlar güden konserler verirler..

    eski okul bazında bakarsak en başarılı son albümler:
    run dmc - tougher than leather
    ve hip-house katkılı
    rob base and dj ez rock - it takes two diyebilirim bu seneden..

    oldskool rap'in devresi burada bitmiş, 1989 itibarıyla golden age'in son evresine girilmiştir bu evre de kriterlere göre 1992 senesinde son bulur. bundan sonra da gangsta/ticari rap devri başlar, east coast west coast savaşları, los angeles olayları derken günümüze kadar uzar... 2000'lerde oldskool faktörü tekrar hatırlanır ama özellikle missy elliott gibi isimler bunu ticari bir araç gibi kullanarak değerleri mahvederler böylece bu amaç ta yolundan saptırılır.
    hip-hop endüstrisinin bugünkü milyon dolarlık ve bana göre acınacak durumuna kadar gelen süre içerisinde sorumlu olarak oldskool evresini tutabiliriz ama o zamanlar kimse durumun bu hale geleceğini bilmiyordu ve bir dönem dış dünyanın ilgisinden uzak, siyahların kendi halinde bu kültürü bilinçli bir şekilde geliştirmeleriyle geçti, sorumlu olarak rap'i mainstream'e getirerek kısa yoldan para kazanmaya çalışan isimleri de tutamadığımıza göre * insanlığın değerlerinin yozlaşması ve korunamaması şu anki durumun en büyük sebebidir bence.






    Rapçi isim alamları:
    Sahtiyan:Bir tür deri.
    Emre:Aşık.
    Ceza(gerçek ismi :bilgin):Kötü birşey sonun da verilen olumsuz tepki.Gereçek isminin anlamı:akıllı,bilge.
    Sagopa kajmer:Mısır'da bir piramit.
    Ceza'nın tam olarak gerçek ismi:Bİlgin Keskinkıllıç




    Bunlari Bİlİyormuydunuz

    Aybenİn AlbÜmÜ OlmadiĞi Halde

    TÜrkİyeden Çikan BandrollÜ Bİr Rap AlbÜmÜne Vokal Veren İlk Bayan Rapper OlduĞunu

    TÜrkİyede ÇikmiŞ Olan 6 Tane BandrollÜ AlbÜmde Vokalİ BulunduĞunu

    TÜrkİyede Rap Yapmak İÇİn Sahneye Çikan İlk Bayan OlduĞunu

    TÜrkİyede Solo Konser Veren İlk Ve Tek Bayan Rapper OlduĞunu

    TÜrkİyede En Çok Konser Veren Bayan Rapper OlduĞunu

    TÜrkİye Den YurtdiŞina Gİderek Orada Konser Veren İlk Ve Şuanda Tek Bayan RapÇİ OlduĞunu

    Rock N Coke ,h2000,buz Hool,babylon,balance,yenİ Melek,kemanci,redroom,manastre,İndİgo,İmago Ve Bunun Gİbİ BİrÇok Sahneye ÇikmiŞ Olan İlk Bayan RapÇİ OlduĞunu

    TÜrkİye’de Dİss Yapabİlme Ve BandrollÜ Bİr AlbÜme Koyabİlme Cesaretİnİ GÖsteren İlk Bayan Rapper OlduĞunu

    Bİr MÜzİk Belgeselİnde Yer Alarak Sİnema Salonundakİ O BÜyÜk Ekranda Rapİnİ YapmiŞ Olan İlk TÜrk Bayan RapÇİ OlduĞunu

    Alman Juİce Dergİsİne RÖportaj Veren İlk TÜrk Bayan Rapper OlduĞunu

    TÜrkİyede Bİr Dergİye Kapak Yapilan İlk Bayan Rapper OlduĞunu

    Tempo,basatap,haftalik,blue Jean,mİx,yenİ Harman Ve Bunun Gİbİ Bİr Çok Dergİde RÖportaji Bulunan Bayan Rapper OlduĞunu

    Basinin YoĞun İlgİsİnİ Çekebİlen İlk TÜrk Bayan Rapper OlduĞunu

    Rza İle Ayni Sahneyİ PaylaŞabİlmİŞ İlk Ve Tek TÜrk Bayan Rapper OlduĞunu

    Şu Ana Kadar 80 Den Fazla Konser VermİŞ OlduĞunu

    Bİlİyormuydunuz…
    __________________







    Fuat'ın Rap Hayatı

    1969 yılında Almanya'ya göç eden Şileli bir ailenin çocugu olarak 1972 yilinda Berlin'de dogdu. 1984 yilinda ilkokul 5. Siniftan ayrilip Türkiye'ye geldi. Türkiye'deki 6 senelik okul hayatindan sonra Almanya'ya geri döndü.

    1989 yilinda Almanya'da tasimacilik, postacilik, köpekli koruma, cam tasimaciligi isleriyle mesgul oldu. 1993'de ilk rapini Ingilizce olarak yazdi. 1995 senesinde raplerini Türkçe yazmaya karar verdi. Ilk çikisini Almanya'da M.O.R. adli grupla yapti. 1999-2003 yillari arasinda Hassickdir 1, 2, 3 Bonobo 1 Panzer, Rapüstad adli albümleri çikartti ve ayrica M.O.R. (NLP), M.O.R. (NEP), Fettfleck Sampler Vol. 1 gibi albümlerde yer aldi.

    Almanya'nin hemen her sehrinde, Türkiye, Avusturya, Hollanda, Isveç ve Kuzey Kibris'ta 400'e yakin konser verdi. Ceza ile beraber Türkiye ve Avrupa turlarina çikti ve yerli, yabanci çok sayida müzisyenle ortak çalismalar yapti. 2002'de tüm dünyada piyasaya sürüle n "The World according to RZA" albümünde yer aldi ve Wu Tang ile beraber çalisti. Grand Agent (New York) ve Project Blowed (Los Angeles) ile çalismalara imza atti.

    2004 senesinde temelli Türkiye'ye dönüs yapti. 2005 senesinde Iremrecords ile anlasma imzaladi ve Her Ayın Elemanı albümünü çıkardı. Discografi 1999 - Hassickdir I 2001 - Hassickdir II 2001 - Bobono 1 Panzer 2001 - Fettfelck 2002 - Hassickdir III 2003 - Rapüstad 2005 - Her Ayın Elamanı






    Ceza'nın Hayatı
    Gerçek adı Bilgin Özçalkan olan rap müzik sanatçısı. 1977 yılında İstanbul'un Üsküdar ilçesinde doğdu. Rap müziğe olan ilgisi ilkokul yıllarında sıra arkadaşından ödünç aldığı kasetlerle başladı. Daha önce Fatalrhymer lakabını kullanan Ceza, katıldığı hiphop partilerinde ve freestyle rap yarışmlarında birinci olduktan sonra diğer yarışmacılar tarafından "Cezamız" olarak çağrılınca, lakabını Ceza olarak değiştirdi.

    Gençlik yıllarında, çeşitli projelerde yer alan Ceza, 1998 yılında Dr. Fuchs ile bir araya gelerek Nefret'i kurdu. Daha sonra kendi çabalarıyla yaptıkları deneme kayıtları sonrasında Yeraltı Operasyonu isimli toplama Türkçe Rap albümünde yer aldılar.

    Yeraltı Operasyonu'nda en çok ilgi çeken grup olan Nefret, kısa bir süre sonra Hammer Müzik ile anlaşarak ilk albümü Meclis-i Ala İstanbul'u yayımladı. Albümün hit parçası İstanbul için çekilen video klip birçok yerel ve ulusal televizyon kanalında yayınlandı. Albüm sonrası Türk ve Yabancı basından olumlu eleştiriler alan Nefret; H2000, J&B Dance Festivali ve Avrupa Müzik Festivali gibi büyük organizasyonlarda sahne aldı. Meclis-i Ala İstanbul albümleri Hammer Müzik’in distribütörleri tarafından Türkiye ile aynı anda Avrupa’da da piyasaya sürüldü. Özellikle Türkçe Rap’in büyük ilgi gördüğü Almanya’da, Türkiye’den çıkan bir grup için yüksek bir satış rakamına ulaştı.

    İkinci albümleri Anahtar için İstanbul’da Digital Mix stüdyosunda kayıda giren Nefret, çalışmalarını 2001 yılının Temmuz ayında tamamladı. Cartel grubundan Erci E, Wu Tang Clan için yaptığı düetler ile büyük isim yapan Bektaş, Megalomaniax grubundan Kader K ve Gerçek Kal albümüyle adından söz ettiren Fresh B’nin de konuk olduğu albümde scratchler Almanya’nın ünlü DJ’leri DJ Rocky ve DJ Ness tarafından atıldı.

    Türkiye’de yaşanan ekonomik kriz ve Dr. Fuchs’un ani şekilde askere gitmesi sonucu istenilen promosyonun yapılamamasına rağmen Anahtar çok yüksek bir satış rakamına ulaştı ve Nefret’in Türkiye’nin en çok satan ve Dünya’da en çok tanınan Türkçe rap grubu olmasını sağladı.

    Dr. Fuchs’un askere gitmesinin üzerine, Ceza uzun süredir üzerinde çalıştığı, solo albüm projesine hız verdi. Prodüktör olarak Silahsız Kuvvet’ten DJ Mic Check’i seçen Ceza, ilk solo albümü Med Cezir'in kayıtlarını Kuvvet Mira ve Digitalmix stüdyolarında gerçekleştirdi.

    Solo albüm çalışmaları devam ederken Türkiye’de pek çok konser veren Ceza, 2002’nin Mart ayında ilk yurtdışı konserini de İsveç’te gerçekleştirdi. İsveç’te yaşayan Türklerin yanısıra İsveç’li müzikseverlerinde yoğun ilgi gösterdiği konser çok başarılı geçti. Ceza, İsveç seyahatinde ayrıca İsveç’in en önemli hiphop gruplarından Fjarde Varlden ile birlikte bir parça kaydetti. Bu parça Fjarde Varlden’in Tamam adlı single’ında yeraldı ve İsveç’te CD ve LP olarak piyasaya çıktı.

    Haziran 2002’de Med Cezir piyasaya çıktı. Albüme adını veren Med Cezir parçasına daha önce Levent Yüksel, Mirkelam gibi sanatçılara çektiği video kliplerle ünlenen yönetmen Murad Küçük tarafından profesyonel bir video klip çekildi. Klip müzik kanallarında dönerken, Ceza ayrıca ulusal kanallarda haber bültenlerine ve çeşitli televizyon programlarına konuk oldu. Tüm günlük gazeteler ve aylık dergiler özel röportajlarla yer verdiler.

    Albüm sonrasında Türkiye’nin dört bir yanında konserler veren ve H2000, RockIstanbul gibi öenmli organizasyonlarda yer alan Ceza, ayrıca yurtdışında Almanya, Hollanda, İsveç, Norveç, Belçika gibi ülkelerde sahne aldı.

    Ceza, Mart ayında Mitsubishi Lancer için bir radyo reklamını seslendirerek tekrar gündeme geldi. Reklamın çektiği büyük ilgi üzerine devam bölümleride kaydedildi.

    Ağustos 2004'te Rapstar adlı ikinci albümünü çıkardı. Albüm bir önceki albümlerinde olduğu gibi Hammer Müzik tarafından yayımlandı. Albümün prodüktörlüğüne ise DJ Mic Check getirildi. Ceza, bu albümde kız kardeşi Ayben, Fjarde Varlden, Dr. Fuchs, Sagopa Kajmer, Sahtiyan, Fuat gibi birçok rap sanatçısıyla düet yapmıştır.

    2005 yılında Fatih Akın'ın yönettiği İstanbul Hatırası: Köprüyü Geçmek adlı filmde kendisini canlandırdı. Bu filmde Ceza, Holocaust adlı parçayı canlı olarak seslendirdi.

    Üçüncü albümün hazırlıklarını yapan Ceza; Candan Erçetin, Mercan Dede ve Burcu Güneş’in albümleri içinde düetler kaydetti ve bu düetlerle de ses getirdi.











    Sagopa Kajmer'in Kısa Hayatı
    Sagopa Kajmer DJ - Prodüktör - Rapçi - Turntablist


    Asıl adı Yunus Özyavuz'dur. Silahsız Kuvvet takma adını da kullanmıştır. 1978 Samsun doğumlu. 1997'de üniversite için geldiği İstanbul'da Fars Dili ve Edebiyatı'ndan mezun olmuş. Bu süreçle birlikte müzikle ilgilenmiştir. Kendine ait bir rap tarzı vardır. Dj Mic Check olarak da tanınır Türkiye'de turntablizm akımının öncülerindendir.
    * Yunus Özyavuz 1978 Samsun doğumlu.
    * İlk olarak Samsun'da yerel radyoda dj'lik yapmaya başladi.
    * 1997'de üniversite için geldiği İstanbul'da İstanbul Üniversitesi Fars Dili ve Edebiyatı'ndan mezun olmuş.
    * 1998 de kendi müzik studyosu KUVVETMİRA'yı kurarak müzik çalışmalarına başladı.
    * 1999 yılında çeşitli sanatçıların yeraldığı ilk türk rap albümü "Yeraltı Operasyonu"albümünde ilk projesi olan "SİLAHSIZ KUVVET" ismiyle yer aldı ve en fazla dikkati çeken kişi oldu.
    * 2001 yılında ilk albümü SILAHSIZ KUVVET "Sözlerim Silahım" çıkardı.
    * 2002 yılında ikinci albüm SILAHSIZ KUVVET "İhtiyar Heyeti"çıktı .
    * 2002 "SAGOPA KAJMER"i yarattı.İsmiyle aynı adı taşıyan bir albüm çıkardı.
    * 2002 yılında CEZA "Med Cezir" albümünün produktorlüğünü yaptı..Albümün tüm müziklerini kendisi yaptı.
    * 2003 yılında yeni albümü "Bir Pesimistin Gözyaşları" albümünü tamamladı ve 2004 yılında double olarak 150 dakika süren bir albüm piyasaya çıkarttı.Yepyeni bir ses yaratarak büyük dikkat çekti. -
    * 2004 yılında FUCHS "Huzur N Darem" albümünün produktorlüğünü yaptı.
    * 2004 Cem Yılmaz'ın G.O.R.A. filminin Soundtrack müziklerini yaptı."Al 1de buradan Yak isimli parçaya video klip çekti.
    * Dj MicCheck Türkiye'de "turntablizm" akımının öncüsüdür.(plaklarla scratch show)
    * İstanbul'a yerleştikten sonra müzik çalışmaları ve üniversite eğitiminin yanı sıra en güçlü radyolarda müzik diraktörü ve dj olarak çalıştı.Halen populer bir radyoda program yapmaktadır.
    * 2005 yılında İrem Recordstan Romantizma adlı albümünü çıkardı.Bu albümden VASİYET isimli parçaya klip çekti.Albüm çıktıktan sonra askere gitti.Halen İstanbul'da askerlik yapmaktadır.
    * h2000 ve j&b festivallerinde dj'lik yaptı.Yurt dışında çeşitli yerlerde Dj'lik yaptı.
    * 2006'da Sagopa Kajmer cok sevdigi Kolera'yla birlikte MELANKOLIA MUZIK /KUVVETMIRA HEADQUARTER plak şirketini açmiştir
    * 12 Mayıs 2006 tarihinde yapılan Kral TV Video Müzik ödüllerinde 2005 yılının en iyi klibi olarak Sagopa Kajmer'in Vasiyet klibi seçilmiştir.Kral Tv'Müzik ödüllerinde bir rap parça ilk kez ödül almaktadır.
    * MELANKOLIA MUZIK /KUVVETMIRA HEADQUARTER cok yakinda cikacak olan ilk album Kafile adli albüm olacakdir.

    Çok önemli bir müzik birikimi ve arşivine sahip Dj MicCheck "Sagopa Kajmer" kimliğiyle "PESİMİST UNDERGROUND RAP" tarzını oluşturmuş , müzik kalitesi ,söz zenginliği ve etkileyici sesiyle kendisini birçok değişik kitleden insana kanıtlamıştır.Sagopa Kajmer kendine has tarzıyla Türkiye'deki rapçiler arasında en farklı rapçidir.

    Yurt dışından sanatçılara da altyapı müzikler hazırlamıştır.













    Kolera
    Kolera (asıl adı Esen Güler) İstanbul doğumlu bir rap müzisyenidir.

    Turizm ve Otel işletmeciliği Yüksek Okul mezunu sanatçı 1998 yılında Yunus Özyavuz (Sagopa Kajmer) ile tanıştı ve rapi fiilen icra etmeye başladı.

    İlk kaydını 1998 yılında Kuvvetmira Stüdyosu'nda İnkar Boşuna adlı parçaya yaptı. Aynı sene Silahsız Kuvvet ile Neden Ağlıyorum ve Dünden Kalma Hayaller adlı parçaları kaydetti. 1999 Senesinin sonunda yoğun okul ve iş temposu nedeniyle rape 2 yıl süreyle ara verdi. 2001 senesinde ilk Underground EP'sini internet yoluyla dinleyicilere sundu. 2004 yılında Sagopa Kajmer'in Bir Pesimistin Gözyaşları adlı albümünde sanatçıya Kalp Atışlarım 78 BPM adlı parçada eşlik etti. Aynı sene Sagopa Kajmer düetleri Günlerim Ağlak (Dişikişilik) ve Aklımın Odaları adlı 2 parçayı internet yoluyla yayınladı. 2005 yılı başında Sagopa Kajmer Pessimist EP 3'te Süper Sperm adlı parçaya eşlik etti. Aynı sene, Sagopa Kajmer'in Romantizma albümünde, Sago Vs Kolera adlı parçaya eşlik etti.

    24.09.2005'te prodüktörlüğünü Sagopa Kajmer'in yaptığı ilk solo albümü Karantina Embryo'yu İrem Records etiketiyle dinleyenleriyle buluşturdu. Yine 2005 yılında Kuvvetmira Disstortion EP 'de 2 düet parça ile hazır bulundu.

    Aynı sene,kendi albümlerini çıkarmak ve yeni yeteneklere daha geniş imkanlar sunarak kapılar açmak üzere Sagopa Kajmer ile 11.08.2005 te kendi plak şirketleri Melankolia Records 'ı resmen kurdular.
    __________________






    İMZAMIZDA HERKES RESİM KOYMAYACAK VE ADI DA /////{{{{{__Dh__R@P (LUß__\\\\\}}}}}







  • bu club daki üyeler




    1.lakluk
    2.sexyozzy
    3.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lakluk -- 24 Temmuz 2006; 20:08:03 >
  • alooo abi kimse yok mu ya rapci anlaşıldı ama hiç deilse emeğe saygı parmaklarım koptu yaaa bunları yazınca



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lakluk -- 22 Temmuz 2006; 13:25:15 >
  • pek se
    quote:

    Orjinalden alıntı: lakluk

    alooo abi kimse yok mu ya rapci anlaşıldı ama hiç deilse emeğe saygı parmaklarım koptu yaaa bunları yazınca

    senin yazdığına inanmıyorum ama .... konuya destek olabilirim
  • hepsini okumadım ama ceza nın gerçek adı Bilgin Keskinkılıç mı? Bilgin Özçalkan mı? ni düşün
  • ceza out sagopa in
  • sexyozzy sen Metal grubuna da üye deilmisin? ayrıca nickinden anladığım kadarıyla Ozzy Ousbourne'cisin.
  • Benim öyle rap metal gibi bi ayrımım yok iki gruba da üyeyim ...
    İkisinin de yeri farklıdır benim için metalli head kardeş
  • flahs flash flash



    cezanın yerli plaka slow rap içerio sadece 4 parça fast rap ceza bu durumu şöle açıklıo :



    gençler beni örnek alıyo onlar beni örnek aldıkca ben tarzımı değiştireceğim ve rapi artık fazla dinlemiyorum beni rahatlatan müzikleri ve başka türleri dinliorum dioo




    bu durumda ceza out sago in
  • Bilgin Keskinkılıç mı? güldürmeyin adamı be o Bilgin Özçalkan olucak
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.