Şimdi Ara

R9 Broadway Aracım çalışmıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
42.081
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar benim R9 95 model brodway aracım var , bundan 3 ay önce aldığımda marş motoru arızalıydı değiştirdim sorunsuz çalışıyordu daha sonra öğrendiğimde , önceden aracın motoru conta yakmış ve suyu egzost tan dışarı atmış onu yaptırdım motorun durumu gayet iyi.. 15 gün önce ist. a gitmiştim ve aracı kullanmadım geldiğimde ise sabahları araç çalışmıyor lpg de ve benzinde , aracın motor sibop ayarları yapıldı bujiler yeni marş motoru ve akü yeni , benzinde jigle çekili duruma getirerek ve 4-5 kez gazı pompalayarak çalıştırmayı denedim yine olmadı..Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşların fikirlerini bekliyorum ..?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    R9 Broadway Arabanız Çalışmıyorsa Bilmeniz Gerekenler

    R9 Broadway aracınız çalışmıyorsa, bunun çeşitli nedenleri olabilir. Bu makalede, Broadway'inizin çalışmama nedenlerine ve bu sorunu nasıl giderebileceğinize dair bilgiler bulacaksınız.

    Yaygın Nedenler ve Çözümleri:

    • Boş Akü: Broadway'inizin aküsü boş olabilir. Aküyü kontrol edin ve gerekirse şarj edin veya değiştirin.
    • Arızalı Marş Motoru: Marş motoru aracınızın çalışmasını sağlayan bir bileşendir. Arızalı bir marş motoru, Broadway'inizin çalışmasını engelleyebilir.
    • Yakıt Sistemi Sorunları: Broadway'inizin yakıt sistemi sorunlu olabilir. Yakıt filtresinin tıkalı olup olmadığını kontrol edin ve gerekirse değiştirin. Ayrıca yakıt pompasını ve enjektörleri kontrol edin.
    • Ateşleme Sistemi Sorunları: Ateşleme sistemi, Broadway'inizin motorunun ateşlenmesini sağlar. Buji kablolarını, bujileri ve ateşleme bobinini kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Yağmur: Broadway'iniz yağmurda çalışmıyor olabilir. Su, elektrikli bileşenlerle temas ettiğinde kısa devreye neden olabilir. Aracınızı kuru bir yere park edin ve elektrikli bileşenleri kontrol edin.

    Daha Az Yaygın Nedenler:

    • Yakıt Pompası Arızası: Yakıt pompası arızası, Broadway'inizin hem benzinde hem de LPG'de çalışmamasına neden olabilir.
    • Gaz Pedal Sensörü Arızası: Gaz pedal sensörü arızası, Broadway'inizin gaza basılmadığında bile çalışmasına neden olabilir.

    Broadway'inizin çalışmama sorununun nedenini belirlemekte zorlanıyorsanız, yetkili bir servise başvurmanız önerilir. Profesyonel teknisyenler sorunu doğru bir şekilde teşhis edebilir ve uygun onarımları gerçekleştirebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • R9 grubu genelde sabahları çok zor çalışır. yıllarca kullandık oradan biliyorum. yapmanız gerken çalıştırmadan önce;
    a) 2-3 kere gazı pompalayın
    b) daha sonra gazın sonuna kadar basın ve jikleyi çekin.
    c) daha sonra marşa basın

    ayrıca hava filtrenizde tıkanmış olabilir onada bir bakın. yukarıdaki önerilerim sadece kışın değil yazında geçerlidir
  • araç platinli mi yoksa elektronik ateşlemeli mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PARMAKSIZ

    araç platinli mi yoksa elektronik ateşlemeli mi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: PARMAKSIZ

    araç platinli mi yoksa elektronik ateşlemeli mi?


    95 model broadway`ler elektronik ateşlemelidir. spring`ler ve daha sonradan çıkan ve bence iyice tipini bozdukları RN`mi RL`mi diye adlandırılan ve tırık gözükenler platinlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desevigne

    quote:

    Orjinalden alıntı: PARMAKSIZ

    araç platinli mi yoksa elektronik ateşlemeli mi?


    95 model broadway`ler elektronik ateşlemelidir. spring`ler ve daha sonradan çıkan ve bence iyice tipini bozdukları RN`mi RL`mi diye adlandırılan ve tırık gözükenler platinlidir.

    Alıntıları Göster
    platinli olanların kışın çok sık meme yaptığını duymuştum,sorun acaba ateşlemeden mi diye düşündüm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PARMAKSIZ

    platinli olanların kışın çok sık meme yaptığını duymuştum,sorun acaba ateşlemeden mi diye düşündüm

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: PARMAKSIZ

    platinli olanların kışın çok sık meme yaptığını duymuştum,sorun acaba ateşlemeden mi diye düşündüm


    doğrudur. gerçi canını sevdiğimin arabası her zaman yaz kış demeden meme yapar. ama onun haricinde çok sağlam, kullanımı keyifli araçlardır. hey gidi günler bee




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desevigne

    quote:

    Orjinalden alıntı: PARMAKSIZ

    platinli olanların kışın çok sık meme yaptığını duymuştum,sorun acaba ateşlemeden mi diye düşündüm


    doğrudur. gerçi canını sevdiğimin arabası her zaman yaz kış demeden meme yapar. ama onun haricinde çok sağlam, kullanımı keyifli araçlardır. hey gidi günler bee

    Alıntıları Göster
    bende bi ara spring almayı düşünmüştüm o dönem ustamla konuşurken o söylemişti;en iyi modelleri 95 olanlarmış hem elektronik ateşleme hemde 1.4 motor olanlarıymış.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    R9 Broadway yağ eksiltiyor!!!
    17 yıl önce açıldı
    Ford fiesta tekleme sorunu
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PARMAKSIZ

    bende bi ara spring almayı düşünmüştüm o dönem ustamla konuşurken o söylemişti;en iyi modelleri 95 olanlarmış hem elektronik ateşleme hemde 1.4 motor olanlarıymış.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: PARMAKSIZ

    bende bi ara spring almayı düşünmüştüm o dönem ustamla konuşurken o söylemişti;en iyi modelleri 95 olanlarmış hem elektronik ateşleme hemde 1.4 motor olanlarıymış.


    hepsi 1.4 yani daha doğrusu 1397 cc. 83 sonrası tüm renaultlar 1400`dür. hatta ilki Renault 12 GTS olanlarıdır. hala daha 1.4 motoru geliştirerek kullanır. yani 1300 cc Renault 9 grubu yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desevigne

    quote:

    Orjinalden alıntı: PARMAKSIZ

    bende bi ara spring almayı düşünmüştüm o dönem ustamla konuşurken o söylemişti;en iyi modelleri 95 olanlarmış hem elektronik ateşleme hemde 1.4 motor olanlarıymış.


    hepsi 1.4 yani daha doğrusu 1397 cc. 83 sonrası tüm renaultlar 1400`dür. hatta ilki Renault 12 GTS olanlarıdır. hala daha 1.4 motoru geliştirerek kullanır. yani 1300 cc Renault 9 grubu yoktur.

    Alıntıları Göster
    desevigne
    Yüzbaşı




    Mesaj: 309



    30 Ocak 2007; 14:02:58


    --------------------------------------------------------------------------------

    R9 grubu genelde sabahları çok zor çalışır. yıllarca kullandık oradan biliyorum. yapmanız gerken çalıştırmadan önce;
    a) 2-3 kere gazı pompalayın
    b) daha sonra gazın sonuna kadar basın ve jikleyi çekin.
    c) daha sonra marşa basın

    ayrıca hava filtrenizde tıkanmış olabilir onada bir bakın. yukarıdaki önerilerim sadece kışın değil yazında geçerlidir

    ........................


    Hava filtresinide yeni değiştirdim , çözüm olur diye ustamıda değiştirdim sonuç alamadım.. bende aynı şekilde gaza basarak jigle ile çalıştırmayı denedim .. Bi arkadaştada aynı 94 model var sorunsuz çalışıyor lpg de dahi sabahları çalışıyor .. Son olarak aklıma elektrikçiye göstermek geliyor Araç elektronik ateşlemeli , platinli değil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jakopsen

    desevigne
    Yüzbaşı




    Mesaj: 309



    30 Ocak 2007; 14:02:58


    --------------------------------------------------------------------------------

    R9 grubu genelde sabahları çok zor çalışır. yıllarca kullandık oradan biliyorum. yapmanız gerken çalıştırmadan önce;
    a) 2-3 kere gazı pompalayın
    b) daha sonra gazın sonuna kadar basın ve jikleyi çekin.
    c) daha sonra marşa basın

    ayrıca hava filtrenizde tıkanmış olabilir onada bir bakın. yukarıdaki önerilerim sadece kışın değil yazında geçerlidir

    ........................


    Hava filtresinide yeni değiştirdim , çözüm olur diye ustamıda değiştirdim sonuç alamadım.. bende aynı şekilde gaza basarak jigle ile çalıştırmayı denedim .. Bi arkadaştada aynı 94 model var sorunsuz çalışıyor lpg de dahi sabahları çalışıyor .. Son olarak aklıma elektrikçiye göstermek geliyor Araç elektronik ateşlemeli , platinli değil..

    Alıntıları Göster
    bu otomobillerin kaputunun altında, karbüratörden gelen tek bir ince hortumun bağlandığı siyah bir top vardır ve sağ veya sol ön tekerlek tepe hizasındadır. ne işe yaradığını çoğu kimse bilmez. servislerde buna dahil. muhtemelen ateşleme ünitesi ile ilgili bir zımbırtı. onu bilen bir ustaya götürürsen halledebilirsin sorununu gibime geliyor bizde yıllarca bindik ama hiçbir servis bunun ne işe yaradığını bize anlatamadıydı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desevigne

    bu otomobillerin kaputunun altında, karbüratörden gelen tek bir ince hortumun bağlandığı siyah bir top vardır ve sağ veya sol ön tekerlek tepe hizasındadır. ne işe yaradığını çoğu kimse bilmez. servislerde buna dahil. muhtemelen ateşleme ünitesi ile ilgili bir zımbırtı. onu bilen bir ustaya götürürsen halledebilirsin sorununu gibime geliyor bizde yıllarca bindik ama hiçbir servis bunun ne işe yaradığını bize anlatamadıydı

    Alıntıları Göster
    Peki hocam bi de disbiretör(yalnış yazmış olabilirim) ve disbiretör kapağını bi kontrol et bazen bu alet hava aldığında da araç çalışmayabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desevigne

    R9 grubu genelde sabahları çok zor çalışır. yıllarca kullandık oradan biliyorum. yapmanız gerken çalıştırmadan önce;
    a) 2-3 kere gazı pompalayın
    b) daha sonra gazın sonuna kadar basın ve jikleyi çekin.
    c) daha sonra marşa basın

    ayrıca hava filtrenizde tıkanmış olabilir onada bir bakın. yukarıdaki önerilerim sadece kışın değil yazında geçerlidir
    benim 92 model bir brodveyim oldu. sabahları jikleyi çekip hafif bir gaz verince çok kolay çalışırdı. hiç problem yaşamadım. yaz-kış.

    quote:

    Orjinalden alıntı: desevigne

    R9 grubu genelde sabahları çok zor çalışır. yıllarca kullandık oradan biliyorum. yapmanız gerken çalıştırmadan önce;
    a) 2-3 kere gazı pompalayın
    b) daha sonra gazın sonuna kadar basın ve jikleyi çekin.
    c) daha sonra marşa basın

    ayrıca hava filtrenizde tıkanmış olabilir onada bir bakın. yukarıdaki önerilerim sadece kışın değil yazında geçerlidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desevigne

    quote:

    Orjinalden alıntı: PARMAKSIZ

    bende bi ara spring almayı düşünmüştüm o dönem ustamla konuşurken o söylemişti;en iyi modelleri 95 olanlarmış hem elektronik ateşleme hemde 1.4 motor olanlarıymış.


    hepsi 1.4 yani daha doğrusu 1397 cc. 83 sonrası tüm renaultlar 1400`dür. hatta ilki Renault 12 GTS olanlarıdır. hala daha 1.4 motoru geliştirerek kullanır. yani 1300 cc Renault 9 grubu yoktur.

    Alıntıları Göster
    R9 larda C motor(Cleon motoru)kullanilir,bu motor degisik sekillderde ilk olarak ilk seri Renault-18 de kullanildi.Sonra ulkemizde uretilen 1.4 R-12 lerde,Renault Fuego,Renault 5,Renault 9,Renault 11,Renault Clio nun ilk versiyonunda kullanildi.C1G,C1J,C2J,C3J gibi silindir hacmi ve atesleme-yakit sistemi farkli versiyonlari var.
    Turkiye'ye gelen R9 ve R-11 GTS ler 1.4 motorlu olan C1J ve C2J ler. Birde 1700 cc lik flash ile 1600 luk fairwaler var. Aslinda R9 un 1100,1300 cc versiyonlari da var R9 TL falan,onlar hic gelmedi.

    O karburatorden gelip atesleme unitesine giden hortum vakum avans hortumudur,ariza yaparsa motorun calismasini engellemez ancak performans kaybettirir.

    Ilk once buji kablolarindan birini cikarip motorda herhangi metal biryere yaklastir,bu sirada biri marsa bassin.Eger kivilcim varsa atesleme saglam demektir.Kivilcim yoksa atesleme sistemi kontrol edilmeli(distributor makarasi,manyetik kaptor son olarak ta atesleme unitesi)
    Eger kivilcim varsa sorun yakit sisteminde.Karburatorun kontrol edilmesi,gerekirse temizlenmesi gerekir.Normalde bu motorlarin jikle tam cekiliyken pompa bile yapmadan calismasi lazim ancak karburator kirlendikce 1-2 sene sonra bu ozelligi kaybolur,daha zor calismaya baslar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: desevigne


    quote:

    Orjinalden alıntı: PARMAKSIZ

    bende bi ara spring almayı düşünmüştüm o dönem ustamla konuşurken o söylemişti;en iyi modelleri 95 olanlarmış hem elektronik ateşleme hemde 1.4 motor olanlarıymış.


    hepsi 1.4 yani daha doğrusu 1397 cc. 83 sonrası tüm renaultlar 1400`dür. hatta ilki Renault 12 GTS olanlarıdır. hala daha 1.4 motoru geliştirerek kullanır. yani 1300 cc Renault 9 grubu yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    R9 larda C motor(Cleon motoru)kullanilir,bu motor degisik sekillderde ilk olarak ilk seri Renault-18 de kullanildi.Sonra ulkemizde uretilen 1.4 R-12 lerde,Renault Fuego,Renault 5,Renault 9,Renault 11,Renault Clio nun ilk versiyonunda kullanildi.C1G,C1J,C2J,C3J gibi silindir hacmi ve atesleme-yakit sistemi farkli versiyonlari var.
    Turkiye'ye gelen R9 ve R-11 GTS ler 1.4 motorlu olan C1J ve C2J ler. Birde 1700 cc lik flash ile 1600 luk fairwaler var. Aslinda R9 un 1100,1300 cc versiyonlari da var R9 TL falan,onlar hic gelmedi.

    O karburatorden gelip atesleme unitesine giden hortum vakum avans hortumudur,ariza yaparsa motorun calismasini engellemez ancak performans kaybettirir.

    Ilk once buji kablolarindan birini cikarip motorda herhangi metal biryere yaklastir,bu sirada biri marsa bassin.Eger kivilcim varsa atesleme saglam demektir.Kivilcim yoksa atesleme sistemi kontrol edilmeli(distributor makarasi,manyetik kaptor son olarak ta atesleme unitesi)
    Eger kivilcim varsa sorun yakit sisteminde.Karburatorun kontrol edilmesi,gerekirse temizlenmesi gerekir.Normalde bu motorlarin jikle tam cekiliyken pompa bile yapmadan calismasi lazim ancak karburator kirlendikce 1-2 sene sonra bu ozelligi kaybolur,daha zor calismaya baslar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: desevigne


    quote:

    Orjinalden alıntı: PARMAKSIZ

    bende bi ara spring almayı düşünmüştüm o dönem ustamla konuşurken o söylemişti;en iyi modelleri 95 olanlarmış hem elektronik ateşleme hemde 1.4 motor olanlarıymış.


    hepsi 1.4 yani daha doğrusu 1397 cc. 83 sonrası tüm renaultlar 1400`dür. hatta ilki Renault 12 GTS olanlarıdır. hala daha 1.4 motoru geliştirerek kullanır. yani 1300 cc Renault 9 grubu yoktur.


    Alıntıları Göster
    İşi bilen ustaya bence şunları yaptır.

    1-bazı ustalar acele olsun diye motor sıcakken bu işlemi yapmaya kalkar.Motor soğukken subab ayarı ve avans ayarı tekrar gözden geçirt.
    2-karbüratör komple bakım ve karbüratör kapışında problem olabilir.Kapışı değiştir.
    3-distiribitör kapağı iç kısmı kış aylarında nem yapabilir kontrolunu yap.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    R9 larda C motor(Cleon motoru)kullanilir,bu motor degisik sekillderde ilk olarak ilk seri Renault-18 de kullanildi.Sonra ulkemizde uretilen 1.4 R-12 lerde,Renault Fuego,Renault 5,Renault 9,Renault 11,Renault Clio nun ilk versiyonunda kullanildi.C1G,C1J,C2J,C3J gibi silindir hacmi ve atesleme-yakit sistemi farkli versiyonlari var.
    Turkiye'ye gelen R9 ve R-11 GTS ler 1.4 motorlu olan C1J ve C2J ler. Birde 1700 cc lik flash ile 1600 luk fairwaler var. Aslinda R9 un 1100,1300 cc versiyonlari da var R9 TL falan,onlar hic gelmedi.

    O karburatorden gelip atesleme unitesine giden hortum vakum avans hortumudur,ariza yaparsa motorun calismasini engellemez ancak performans kaybettirir.

    Ilk once buji kablolarindan birini cikarip motorda herhangi metal biryere yaklastir,bu sirada biri marsa bassin.Eger kivilcim varsa atesleme saglam demektir.Kivilcim yoksa atesleme sistemi kontrol edilmeli(distributor makarasi,manyetik kaptor son olarak ta atesleme unitesi)
    Eger kivilcim varsa sorun yakit sisteminde.Karburatorun kontrol edilmesi,gerekirse temizlenmesi gerekir.Normalde bu motorlarin jikle tam cekiliyken pompa bile yapmadan calismasi lazim ancak karburator kirlendikce 1-2 sene sonra bu ozelligi kaybolur,daha zor calismaya baslar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: desevigne


    quote:

    Orjinalden alıntı: PARMAKSIZ

    bende bi ara spring almayı düşünmüştüm o dönem ustamla konuşurken o söylemişti;en iyi modelleri 95 olanlarmış hem elektronik ateşleme hemde 1.4 motor olanlarıymış.


    hepsi 1.4 yani daha doğrusu 1397 cc. 83 sonrası tüm renaultlar 1400`dür. hatta ilki Renault 12 GTS olanlarıdır. hala daha 1.4 motoru geliştirerek kullanır. yani 1300 cc Renault 9 grubu yoktur.


    Alıntıları Göster
    AÇIKLAMA GÜZEL.
    ATEŞLEME SİSTEMİNDE ARIZA YOKSA, ÇALIŞTIRMAK İÇİN JİKLENİN "TAM SONUNA KADAR ÇEKİLMESİ" GEREKİR... MARŞTAN ÖNCE YA DA SONRA POMPALAMAYA DA GEREK YOKTUR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Karburatorun kontrol edilmesi,gerekirse temizlenmesi gerekir.Normalde bu motorlarin jikle tam cekiliyken pompa bile yapmadan calismasi lazim ancak karburator kirlendikce 1-2 sene sonra bu ozelligi kaybolur,daha zor calismaya baslar.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    AÇIKLAMA GÜZEL.
    ATEŞLEME SİSTEMİNDE ARIZA YOKSA, ÇALIŞTIRMAK İÇİN JİKLENİN "TAM SONUNA KADAR ÇEKİLMESİ" GEREKİR... MARŞTAN ÖNCE YA DA SONRA POMPALAMAYA DA GEREK YOKTUR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Karburatorun kontrol edilmesi,gerekirse temizlenmesi gerekir.Normalde bu motorlarin jikle tam cekiliyken pompa bile yapmadan calismasi lazim ancak karburator kirlendikce 1-2 sene sonra bu ozelligi kaybolur,daha zor calismaya baslar.



    Alıntıları Göster
    herkese tşkler, ateşleme sistemini bi kontrol ettireyim bakalım .. busefer farklı bi ustaya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jakopsen

    herkese tşkler, ateşleme sistemini bi kontrol ettireyim bakalım .. busefer farklı bi ustaya

    Alıntıları Göster
    hangi şehirdesin? bence iyi bi karbüratör ustası bu sorunu çözer.. ankaradaysan bildiğim ustam var eskiden hep ona giderdik karbüratörlü aracımız varken yani..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    hangi şehirdesin? bence iyi bi karbüratör ustası bu sorunu çözer.. ankaradaysan bildiğim ustam var eskiden hep ona giderdik karbüratörlü aracımız varken yani..

    Alıntıları Göster
    parmaksiz kardesim araba elektronik atesleme ne platin var ne distributor var

    E L E K T R O N I K

    haydaaaaaa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    parmaksiz kardesim araba elektronik atesleme ne platin var ne distributor var

    E L E K T R O N I K

    haydaaaaaa

    Alıntıları Göster
    He ya ecu suda war sorma... Bi aç bak bakalım kaputu...

    quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    parmaksiz kardesim araba elektronik atesleme ne platin var ne distributor var

    E L E K T R O N I K

    haydaaaaaa






  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    parmaksiz kardesim araba elektronik atesleme ne platin var ne distributor var

    E L E K T R O N I K

    haydaaaaaa

    Alıntıları Göster
    ne kızıyosunuz hemen yaa.Arkadaşlar elektronik ateşlemede distributor olmaz mı ki?
    quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    parmaksiz kardesim araba elektronik atesleme ne platin var ne distributor var

    E L E K T R O N I K

    haydaaaaaa






  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.