Şimdi Ara

RADAR CEZASI 3KM/SA FARKA KADAR İPTAL EDİLİYOR (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
196
Cevap
110
Favori
46.433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
41 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VipLife

    %10 konusunda kimsenin fikri yok anlaşılan. Son model araçlarda durum nedir bilmem ama bu yönetmeliğin çıktığı dönemki araçlar ibre sapması %10 civarıydı. Yani siz ibrede 100 le giderken GPS hızına yani reel hıza göre ile 91 gibi bi hızla yol almaktaydınız. Hız limitleri 80-90-100 derken de GPS yani reel hızı baz almaktadır. İbre sapması olan %10 da o nedenle ilave edilmektedir.
    GPS ile arada 2-3 km sapıyor sadece dijital kadran ile navigasyondaki hızı diyorum dediğiniz gibi okadar fark Yok





    Araç kadranları fazla gösteriyor diye biliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hector81

    Hocam muhtemelen kule radar, yani foto-çekim yapılmıştır.
    aynen oyle oldu ,eve tebligat bekliyorum
  • Bahsettiğiniz durumu böyle yorumlayan hakimi seveyim. Hemde çok seveyim. Nedir bu suçluyu koruma iç güdüsü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merak ettiğim bir konu var.
    hız sınırları otomobiller için;
    50 - 90 - 110 - 120 olmasına rağmen bu 70 - 80 ve 82 nereden uyduruldu acaba?
    kanunda var mı?
  • erka1907 kullanıcısına yanıt
    50 90 110 120 karayolları standardı oluyor.

    Yani 50 ile 90 arası şehir içi. 90 ve sonrası da tek şeritli kara yolları, oto yollar ve otobanlar olarak gidiyor.

    Şehir içinde hız standardı 50km'dir. Bunu aşağı çekmek ve yukarı çıkartmak ise belediyelerin görevindedir. Mesela çevreyolları belediyelere aittir. Şehir içi yollar da, belediye uygun görürse burada 50 yerine 60 ile gidilsin ya da 70 ile gidilsin diyebilir.

    Yani benim bildiğim böyle. Eskişehir de de koca 3 şeritli çevre yolunda senelerce 50km olarak uygulandı hız sınırı. Sonra belediye 82km ye çıkarttı otomobiller için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    çok saçma değil mi arkadaş? o zaman %10 tolerans neden var?

    %10 olmasın, 120'yse 123'ten sonra yazsınlar o zaman, bence yorum hatası var burada
    yuzde 10 fark sollama payi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • realitych R kullanıcısına yanıt
    4 sene olmuş mesajı yazalı...

    Sollama payı olduğuna dair bir kaynak gösterir misiniz? Vereceğiniz cevaptan da korkuyorum şimdi

    Akıl var mantık var, sollama payı olsa sadece sollama yaparken geçerli olması lazım, değil mi?

    Ceza maddesi belli, "hız sınırlarını %10'dan %30'a kadar aşmak"

    bunun sebepleri cihazların hata payları, araç göstergelerinin hata payları, sürücünün bir anlık dalgınlığı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 17 Kasım 2018; 9:22:26 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    4 sene olmuş mesajı yazalı...

    Sollama payı olduğuna dair bir kaynak gösterir misiniz? Vereceğiniz cevaptan da korkuyorum şimdi

    Akıl var mantık var, sollama payı olsa sadece sollama yaparken geçerli olması lazım, değil mi?

    Ceza maddesi belli, "hız sınırlarını %10'dan %30'a kadar aşmak"

    bunun sebepleri cihazların hata payları, araç göstergelerinin hata payları, sürücünün bir anlık dalgınlığı...
    sollama payi oldugunu trafik mevzuati 101. madde de gorebilirsin hocam .



    anlasilir bir kaynak birakiyorum . bilmemek ayip.degil ogrenmemek ayiptir.

    Sekiz Silindir
    %10 hız toleransı pratikte nasıl uygulanıyor? - Sekiz Silindir
    https://www.sekizsilindir.com/2017/07/hiz-sinirinda-yuzde-10-tolerans.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • realitych R kullanıcısına yanıt
    Okuduğunuzu anlayabileceğinizi varsayıyorum. Başka da yorum yapmıyorum.

    Hız  Sınırlarına Uyma ve Hızın Gerekli Şartlara Uygunluğunu Sağlama
    Madde 101-

    Sürücüler aksine bir karar alınıp işaretlenmemişse bu Yönetmeliğin 100 üncü maddesinde belirtilen hız sınırlarını aşmamak zorundadırlar.

    Araç sürülürken yapılan hız, radar ve benzeri teknik cihazlarla ölçülebileceği gibi kronometre veya değişik usullerle de ölçülerek tespit edilebilir.

    (Değişik üçüncü fıkra:RG-19/2/2014-28918) İki yönlü karayolunda geçme sırasında, geçme kuralının mecbur kıldığı şartlar dolayısıyla, bu Yönetmeliğin aynı cins taşıtlar için tayin ettiği hız sınırlarını aşan taşıt sürücülerine 2918 sayılı Kanunun 51 inci maddesine göre işlem yapılmaz.

    Çeşitli araç cinslerine göre bu Yönetmeliğin öngörmüş olduğu azami hız sınırlarını, %10 nispetinde aştığı kontroller sırasında tespit edilen sürücülere, Karayolları Trafik Kanununun 51 inci maddesine göre işlem yapılmaz.

    Yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruluşlar tarafından yol ve trafik durumu dikkate alınarak hız sınırlarının azami haddini belirten trafik işaret levhalarının bulunduğu yerlerde, tayin edilmiş olan hız sınırında seyreden taşıt sürücüleri hakkında da Karayolları Trafik Kanununun 51 inci maddesine göre işlem yapılmaz.

    Hız tahdidini belirleyen aksine bir işaret bulunmayan yerleşim birimleri içinden veya civarından geçen şehirdışı karayollarının bu kesimlerinde, can ve mal güvenliği açısından, karşıdan karşıya geçişler bir fiziki engelle yasaklanmış veya alt ve üst geçitlerle belirlenmiş ise ve hız yapmak yaya ve taşıt trafiği açısından bir engel teşkil etmiyorsa, taşıt sürücüleri yol ve trafik durumunu dikkate alarak yönetmeliğin kendilerine tayin etmiş olduğu azami hız sınırları içerisinde seyredebilirler.

    Hız sınırlarını ölçen cihazların yerini tesbit veya sürücüleri ikaz edici her türlü cihazın imal ve ithali ile araçlarda bulundurulması yasaktır.

    Hızın Gerekli Şartlara Uygunluğunu Sağlama;

    Sürücüler, 
    a) Kavşaklara yaklaşırken, dönemeçlere girerken, tepe üstlerine yaklaşırken, dönemeçli yollarda ilerlerken, yaya ve hemzemin geçitlerine, tünellere, dar köprü ve menfezlere yaklaşırken, yapım ve onarım alanlarına girerken, hızlarını azaltmak,

    b) Hızlarını, kullandıkları aracın yük ve teknik özelliğine, görüş, yol, hava ve trafik durumunun getirdiği şartlara uydurmak,

    c) Diğer bir aracı izlerken yukarıdaki fıkrada belirtilen durumları göz önünde tutarak güvenli bir mesafe bırakmak,

    d) Kol ve grup halinde araç kullananlar önlerinde giden araçları, aracın cinsi itibariyle  bu Yönetmeliğin 100 üncü maddesinde tesbit edilen yapabilecekleri azami hızlarının yarısı kadar metreden az olmayacak mesafeden  takip etmek, 
    Zorundadırlar.
    (Değişik dokuzuncu fıkra:RG-19/2/2014-28918) Bu madde hükümlerine uymayanlara, Kanunun eylemine uyan 51 veya 52 nci maddesine göre işlem yapılır. 

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • hocam gözünü iyi aç iyi oku

    Hız Sınırlarına Uyma ve Hızın Gerekli Şartlara Uygunluğunu Sağlama
    Madde 101-

    Sürücüler aksine bir karar alınıp işaretlenmemişse bu Yönetmeliğin 100 üncü maddesinde belirtilen hız sınırlarını aşmamak zorundadırlar.

    Araç sürülürken yapılan hız, radar ve benzeri teknik cihazlarla ölçülebileceği gibi kronometre veya değişik usullerle de ölçülerek tespit edilebilir.

    (Değişik üçüncü fıkra:RG-19/2/2014-28918) İki yönlü karayolunda geçme sırasında, geçme kuralının mecbur kıldığı şartlar dolayısıyla, bu Yönetmeliğin aynı cins taşıtlar için tayin ettiği hız sınırlarını aşan taşıt sürücülerine 2918 sayılı Kanunun 51 inci maddesine göre işlem yapılmaz.

    Çeşitli araç cinslerine göre bu Yönetmeliğin öngörmüş olduğu azami hız sınırlarını, %10 nispetinde aştığı kontroller sırasında tespit edilen sürücülere, Karayolları Trafik Kanununun 51 inci maddesine göre işlem yapılmaz.


    Yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruluşlar tarafından yol ve trafik durumu dikkate alınarak hız sınırlarının azami haddini belirten trafik işaret levhalarının bulunduğu yerlerde, tayin edilmiş olan hız sınırında seyreden taşıt sürücüleri hakkında da Karayolları Trafik Kanununun 51 inci maddesine göre işlem yapılmaz.

    Hız tahdidini belirleyen aksine bir işaret bulunmayan yerleşim birimleri içinden veya civarından geçen şehirdışı karayollarının bu kesimlerinde, can ve mal güvenliği açısından, karşıdan karşıya geçişler bir fiziki engelle yasaklanmış veya alt ve üst geçitlerle belirlenmiş ise ve hız yapmak yaya ve taşıt trafiği açısından bir engel teşkil etmiyorsa, taşıt sürücüleri yol ve trafik durumunu dikkate alarak yönetmeliğin kendilerine tayin etmiş olduğu azami hız sınırları içerisinde seyredebilirler.

    Hız sınırlarını ölçen cihazların yerini tesbit veya sürücüleri ikaz edici her türlü cihazın imal ve ithali ile araçlarda bulundurulması yasaktır.

    Hızın Gerekli Şartlara Uygunluğunu Sağlama;

    Sürücüler,
    a) Kavşaklara yaklaşırken, dönemeçlere girerken, tepe üstlerine yaklaşırken, dönemeçli yollarda ilerlerken, yaya ve hemzemin geçitlerine, tünellere, dar köprü ve menfezlere yaklaşırken, yapım ve onarım alanlarına girerken, hızlarını azaltmak,

    b) Hızlarını, kullandıkları aracın yük ve teknik özelliğine, görüş, yol, hava ve trafik durumunun getirdiği şartlara uydurmak,

    c) Diğer bir aracı izlerken yukarıdaki fıkrada belirtilen durumları göz önünde tutarak güvenli bir mesafe bırakmak,

    d) Kol ve grup halinde araç kullananlar önlerinde giden araçları, aracın cinsi itibariyle bu Yönetmeliğin 100 üncü maddesinde tesbit edilen yapabilecekleri azami hızlarının yarısı kadar metreden az olmayacak mesafeden takip etmek,
    Zorundadırlar.
    (Değişik dokuzuncu fıkra:RG-19/2/2014-28918) Bu madde hükümlerine uymayanlara, Kanunun eylemine uyan 51 veya 52 nci maddesine göre işlem yapılır.




  • realitych R kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Güzel konu tebrikler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 hafta öncesine kadar ilgili linke pdf dosyasına ulaşabiliyordum. kendi adıma kesilen radar cezasına itiraz dilekçesi yazmak için stj av olarak bugün topladığım kaydedilen linkleri açarken bu linkte 404 error hatası aldım. bu dosyaya sahip olan var mı?

    varsa cevaplayabilir mi ben de e posta mı yazayım.


  • wayback machine' den buldum ilgili dosyayı. dediğim gibi kaldırmışlar.

    29 kasım' da erişilebiliyordu bu dosyaya ve eriştim de. tek ben değil pek çok kimse erişti. fakat aleni bir ortamda tartışınca zannedersem biri ya da birileri bir iki mesaj, uyarı vb. yolladı ve kaldırıldı. 4 yıldır yerinde duran dosya nasıl olur da uçar yoksa?

    dosyanın ilk erişim tarihi 2014 mayıs son erişim ise 29 kasım 2018(ben ve pek çok kimse erişti.)

    10 gün geçmedi ve puf dosya yok.




  • SonNn_ S kullanıcısına yanıt
    Laf ebeliği olmuş bu... Ceza uygulanıyor mu, önemli olan budur. Yazılmış, yazılamamış önemli değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende itiraz edeyim diye düşünüyordum ama vazgeçtim gibi.



    Kırıkkale Balışeyh de Samsun yönünden Ankara ya gelirken girişte 70 levhasını görmeme rağmen kızımda biraz rahatsız olduğu için 90 civarı bir hızla gittim.

    Ortadaki kule kamera geçerken çekti tabi.

    Daha önceleri de çok geçtiğim için bir sorun olmaz diye düşündüm. Ama bu sefer çalışıyormuş. 93 hız ile %30 üzeri 488 lira ceza geldi. 366 lira olarak ödedim.



    70 + 21 = 91 ( Yani 93 ile ceza yediğim için 2-3 km fark ile %10-%30 arasına düşürebilir miyim ) diye itiraz edeyim derken yorumlardan pek kabul edileceğini düşünmediğim için ve daha fazla masraf çıkmaması için vazgeçtim.



    Sizce itiraz etmeli miyim ?



    Ceza ile fotoğraflarda geldi tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: birkuşgibi

    Bu mesaj silindi.
    Belli olmaz ama sanmıyorum. Üstte yazdım. Ben 123 ile radara girdim ve 2 km/h farkla o dönemin cezası üzerinden 199 lirayı %25 indirimli ödedim. İtiraz ettim. Reddedildi ve avukat ücreti 199 lira daha ödedim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçların kadranı GPSe göre zaten 3-5 km yüksek gösteriyor. Üstüne %10 tolerans da ekleniyor. Buna rağmen hız sınırı aşılıyorsa 3 km radar hatasını öne sürüp itiraz etmek bence etik değil. Bunun önü açılırsa çok kişi suistimal eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha öncede söyledim yine söylüyorum bu kararı veren hakim derhal ihraç edilmeli.
    Kanun zaten %10 insanlık payını koymuş.
    Bunun dışında halen 1-2 den bişey olmaz demek bana göre görevi kötüye kullanmaktır yüz kızartıcı suçtur.
    Bu adam her suça böyle yaklaşıyorsa, o zaman milleti az az taciz edelim, az az dolandıralım az az yaralayalım sonra bu hakime gidelim cezayı iptal etsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: birkuşgibi

    Bu mesaj silindi.
    Kangoo ticari ise 100km+10=110km bölünmüş yol sınırı budur başka hız sınırı levhası yok ise.

    Varsa 90 gibi sınır daha da düşer.

    Ama zaten binek HIZ sınırı bile aşılmış niye itiraz düşünüyorsun ki zaten bilerek sınırı aşmışsın.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.