Şimdi Ara

radyatör önüne karton (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
51
Cevap
0
Favori
15.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Turbo Dizellerde hava giriş yeri farklı biryerde radyatör yönünde değil. Mesela benim araçta önden bakınca sağ tarafta..

    quote:

    Orjinalden alıntı: anchorman

    Geçen yıl 1 günlüğüne karton koydum ama sonra tırstım, bizim motorlarda turbo var hava akışını bozar diye düşündüm, yanlışsam düzeltin lütfen doğruyu bilmiyorum
    Zaten dizel araç 5 km gitmeden ısınmıyor 2 km daha gidince de işyerinin otoparkına varıyorum...
    En iyisi aracın içinde piknik tüpü yakmak...



  • arkadaşlar radyatörün önüne karton marton koyup aracın sistemine müdahale etmeyin,erzurum da kaldığım 5 sene süresince bile böyle bir müdahale yapmadık,pek yapanı da görmedim,sebeblerine gelince,biliyorsunuz motorun belli bir çalışma sıcaklığı var,güncel bütün araçlarda (Güncel derken 1-2 yıllık araçlar değil 15-20 yıllık araçlardan bahsediyorum) biliyorsunuz motorun belli bir sıcaklığa erişmesini sağlayan termostat var bu termostat motor suyu belli bir sıcaklığa erişince devir daim yoluyla ısınan suyu soğuması için radyatöre gönderir,buradan da anlaşılacağı üzere siz radyatörü kapasanızda kapamasanızda motor suyu belli bir sıcaklığa gelmedikçe termostat vasıtası ile salınmıyacaktır,buda ısınan suyla çalışan kalorifer sistemi için farketmiyecek anlamına gelir.radyatöre karton koyarsak ne olur,bu sefer rüzgar yeterli gelmiyeceği için fan devreye girer.fan sık sık çalışır belki de araç hararet yapmaya başlar,karton meselesi bence termostat bulunmayan veya düşük dereceli termostatı olan araçlarda işe yarar ki,şimdiki araçlarda öyle eskisi gibi yaz -kış termostatı diye birşey yok,aynı termostat yıl boyu kullanılıyor ,biz aracın kendi dinamikleri içerisinde çalışmasına müdahale edersek, bir soruna neden olabiliriz diye düşünüyorum,bu konuda yetkili servislere sorulursa aynı şeyi söyleyeceklerdir.(''0'' araçlar için bu araçlarda rodaj sorunu yok bas basabildiğin kadar diyen kişilere değil elbette.) hatta garantili araçlarda garantiden çıkma ,kullanıcı hatası durumuna bile düşülebilir diye düşünüyorum.tabiki toros,R 12 grubu eski nesil araçlarda sistemi gereği fan devamlı çalıştığı için radyatör suyu diğerlerine göre daha soğuk olacaktır,bunlarda nisbeten radyatörün yarım kapatılması düşünülse bile bence uygun değil, bunun yerine bu tip araçlarda yüksek dereceli termostat daha mantıklı çözüm olabilir,ancak bu araçların kalorifer sistemleride düşünüldüğünde,halk arasında çorum kaloriferi olarak ifade edilen sistem en sağlıklısı,böylece motora da müdahale edilmemiş olur,termostat değişikliğinde,mazallah yazın geri dönüşüm unutulursa yandı torosumun motoru.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi de-ka -- 8 Kasım 2006; 16:44:33 >




  • karton gazete koyup logo iptali falan olunca daha bi modifiye olmuyor mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ricardozonta

    karton gazete koyup logo iptali falan olunca daha bi modifiye olmuyor mu?


    İki far arasındaki ızgara çıkarılıp alüminyum folyo ya da alüminyum bantla komple sarılıp yerine takılabilir mesela. Hem sıcak olur hem de krom ön ızgaraya sahip olunmuş olur
  • Bende kışın Reno 12m için radyatörün yarısını kaplayan bi parça kullanıyorum, yalnız sizin yeni araçlarınız için bu gereksiz olur, ancak eksi bilmemkaç derecede termostat ve fan kapalı olduğu halde motor sırf panjurdan giren havanın yalamasıyla bile çok ısı kaybediyorsa radyatörü değil panjuru örtmek için karton vb. bişeyler kullanmak gerekebilir...
  • karton bazı araçlarda opsiyonelmiş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: djoz

    Bende kışın Reno 12m için radyatörün yarısını kaplayan bi parça kullanıyorum, yalnız sizin yeni araçlarınız için bu gereksiz olur, ancak eksi bilmemkaç derecede termostat ve fan kapalı olduğu halde motor sırf panjurdan giren havanın yalamasıyla bile çok ısı kaybediyorsa radyatörü değil panjuru örtmek için karton vb. bişeyler kullanmak gerekebilir...


    ısı kaybı nereye kadar olur ki ön ızgaradan direkt motora verilcek. Şİmdi termodinamik hesabına giriyim dicem o da uzun kaçcak. motorun içinde yanıyo bin bilmem kaç küsür derece dışardan 0'ın altında olsa ne yazar 2 dakikası var biraz yüksek devirli kullandıktan sonra hamam gibi olur 2 dk da kalorifer dahi ısıtır.
  • E iyi o zaman...
  • Arkadaslar su devir daim pompasi direk triger kayisina bagli ve masra bastiginiz anda su donmeye basliyor.
    sadece su soguk iken fan calismiyor o kadar .
    yani su her zaman devir daim ediliyor. suyun dolasmamasi durumu olamaz. aninda siser motor. sadece fan calismiyor o kadar.
    diye biliyorum saygilar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: set
    Elbetteki motordaki sistem motor soğuk iken radyatördeki suyu motorda dolaştırmıyor ama motor biraz ısınmaya başladığı anda soğutma suyu devir daime başlıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Arkadaslar su devir daim pompasi direk triger kayisina bagli ve masra bastiginiz anda su donmeye basliyor.
    sadece su soguk iken fan calismiyor o kadar .
    yani su her zaman devir daim ediliyor. suyun dolasmamasi durumu olamaz. aninda siser motor. sadece fan calismiyor o kadar.
    diye biliyorum saygilar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: set
    Elbetteki motordaki sistem motor soğuk iken radyatördeki suyu motorda dolaştırmıyor ama motor biraz ısınmaya başladığı anda soğutma suyu devir daime başlıyor.


    +1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drmoz -- 9 Kasım 2006; 10:54:47 >
  • benim unoda karton olmayınca 50 km. yol gitsem bile eğer yol müsaitse motor ısınmıyor kalorifer soğuk üflüyor. Karton olduğunda 2 km.de motor normal ısısına geliyor. dikkat edilmesi gereken kağıt veya kartonun radyatöre değmemesi gerekiyor, kağıt radyatöre değerse fan devreye girse bile su soğumuyor ve hararet yapıyor. ben herkış yapıyorum bir zararını görmedim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selo078

    benim unoda karton olmayınca 50 km. yol gitsem bile eğer yol müsaitse motor ısınmıyor kalorifer soğuk üflüyor. Karton olduğunda 2 km.de motor normal ısısına geliyor. dikkat edilmesi gereken kağıt veya kartonun radyatöre değmemesi gerekiyor, kağıt radyatöre değerse fan devreye girse bile su soğumuyor ve hararet yapıyor. ben herkış yapıyorum bir zararını görmedim.


    senin unuo nun ya termostat açık kaldı yada hiç termostat yok..bi arkadaşımın yeni aldığı unosu çok yakıt tüketiyordu bir gün arabasına bindim o da ne 15-20 km yol gittik hâlâ hararet ibresi normal seviyeye çıkmıyor,abi dedim bunun termostat ya yok ya da açık kalmış böyle olunca tabi bir depoyla 350 km uzun yol anca yaparsın..devamlı düşük hararet..bunu hep söylüyorum aracının önüne karton koyanlar önce termostata baktırsın..ve tabii ki gazete radyatöre değerse motor hararet yapar..çünkü fan üfleme yapmıyor,hava emişi yapıyor..sen önünü kaparsan radyatörün hava alamayacağı için hararet yapması kaçınılmaz..belirtildiği üzere araçlardaki sistem ısıtma değil soğutma sistemidir..en kısa zamanda ısınmalı ve yeterince de soğutulabilmelidir..sistem buna dayanır..
    sonra arkadaşın aracına baktırdık ve termostat açık kalmış yenisini taktırdık canavar gibi hararet normale döndü..çevremde o kadar çok bu sorunu yaşayan ama termostatla ilgisini bilmeyen insan var ki anlatamam..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 9 Kasım 2006; 12:00:53 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Arkadaslar su devir daim pompasi direk triger kayisina bagli ve masra bastiginiz anda su donmeye basliyor.
    sadece su soguk iken fan calismiyor o kadar .
    yani su her zaman devir daim ediliyor. suyun dolasmamasi durumu olamaz. aninda siser motor. sadece fan calismiyor o kadar.
    diye biliyorum saygilar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: set
    Elbetteki motordaki sistem motor soğuk iken radyatördeki suyu motorda dolaştırmıyor ama motor biraz ısınmaya başladığı anda soğutma suyu devir daime başlıyor.





    senin yorumuna gelince mcyavuz yanlış biliyorsun kısmen de olsa..evet devri daim araç çalışır çalışmaz başlıyor ama motoru es geçiyor,çünkü;termostat sağlamsa araç çalışsa bile belli bir sıcaklığa ulaşılana kadar suyun geçişine izin vermiyor böylece devri daim pompasıyla dolaşımda olan yalnızca radyetördeki su oluyor ama hararet yükselipte termostat açınca kompla sistemdeki su dolaşmaya başlıyor..




  • aynen öyle.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uskan

    aynen öyle.


    aslında kullandığımız araç ve gereçlerin teorikte üretim amaçları ve çalışma prensiplerini az çok öğrenebilmiş olsak biraz daha az problemle karşılaşırız yada en azından çözüm daha kolay olur diye düşünüyorum..bu bir otomobili kullanırken de böyle bir elektrik süpürgesini de v.b.örnekler çoğaltılabilir..kullanım amacı ve çalışma prensibi bunlar önemli bence..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdem09

    quote:

    Orjinalden alıntı: selo078

    benim unoda karton olmayınca 50 km. yol gitsem bile eğer yol müsaitse motor ısınmıyor kalorifer soğuk üflüyor. Karton olduğunda 2 km.de motor normal ısısına geliyor. dikkat edilmesi gereken kağıt veya kartonun radyatöre değmemesi gerekiyor, kağıt radyatöre değerse fan devreye girse bile su soğumuyor ve hararet yapıyor. ben herkış yapıyorum bir zararını görmedim.


    senin unuo nun ya termostat açık kaldı yada hiç termostat yok..bi arkadaşımın yeni aldığı unosu çok yakıt tüketiyordu bir gün arabasına bindim o da ne 15-20 km yol gittik hâlâ hararet ibresi normal seviyeye çıkmıyor,abi dedim bunun termostat ya yok ya da açık kalmış böyle olunca tabi bir depoyla 350 km uzun yol anca yaparsın..devamlı düşük hararet..bunu hep söylüyorum aracının önüne karton koyanlar önce termostata baktırsın..ve tabii ki gazete radyatöre değerse motor hararet yapar..çünkü fan üfleme yapmıyor,hava emişi yapıyor..sen önünü kaparsan radyatörün hava alamayacağı için hararet yapması kaçınılmaz..belirtildiği üzere araçlardaki sistem ısıtma değil soğutma sistemidir..en kısa zamanda ısınmalı ve yeterince de soğutulabilmelidir..sistem buna dayanır..
    sonra arkadaşın aracına baktırdık ve termostat açık kalmış yenisini taktırdık canavar gibi hararet normale döndü..çevremde o kadar çok bu sorunu yaşayan ama termostatla ilgisini bilmeyen insan var ki anlatamam..

    Peki termostat arızalı olsa yazın hararet normal olarak çalışırmı? termostatın gerçek görevi nedir?




  • arkadaşlar dün akşam denedim. Ankaradayım. şansıma bak dün de akşam üstü de hava önceki günlere göre ılıktı. benim termostatta bir arıza falan olduğunu zannetmiyorum. arabamın harareti 2 -3 km sonra 30 dereceyi geçmiş oluyor.
    neyse ben koydum kartonu çıktım yola. allahım kızılayda bir trafik, bir trafik sormayın gitsin 1 saatte eve zor vardım. park ettiğimde ilk yaptığım şey kartonu çıkarmak oldu. yolda giderken baktım sıhhiyede ibre normale yerinde sabitlenince bir şey o ibreyi hemen 1 cm kadar aşağı kaydırdı.


    şimdi bizim derdimiz ne yol açık varacağınız yere 20 dk varacaksınız, dur kalk yok, belki bir iki defa olacak (yani dün geceki gibi değil) ve hava sıcaklığı - 10 derece olacak. benim anlatmak istediğim bu. çok ayrıntılı izah edilmiş teşekkürler. teknik bilgi verilmiş buna da ok. ama ben netice alamadım. ama çıkardığım sonuç konmaması gerektiği. kafa karışıklığı oldu biraz ama olsun yine de üşenilmemiş yazılmış.

    bu arada ben dün arabaya zarar vermememişimdir değil mi? bir kereden bir şey olmaz değil mi? bir de bazı modellerde karton opsiyonelmiş esprisi çok hoşuma gitti.




  • bir kereden birşey olmaz şaka bir yana kısa süreli kullandığın için birşey olacağını zannetmiyorum,en fazla fanın biraz fazla mesai yapmıştır,hele de sıkışık trafikte,için rahat olsun.
  • Bisey daha var sanki: bu konulan karton filan azcik nem filan kaparsa arabanin önüne yapismaz mi (soguktan)? bu da boyaya zarar vermez mi kaldirmaya çalisirken?

    Bi de, bence bu kartonlari arabanin ön izgarasina degil de, ön camina koyun camla sileceklerin arasina. Hem camdaki buzlanmayi önler, hem de sileceklerin cama yapismasini engeller. Sabah camdan buz kaziycam diye ugrasmayip kartonu alip yola çikarsiniz hemen.
  • Termostati ben sadece fani acip kapayan bir elektrik devresi olarak biliyorum,
    yanlis mi biliyorum.
    suyu nasil yonlendiriyor peki termostat?
    ilk defa duyuyorum bunu
    termostat bozuldugunda arabanin su kaynatmasi degil motoru yakmasi gerekir o zaman
    cunki su motora gitmez termostat bozuk olunca?
    yaniliyormuyum?
    termostat bozulunca araba neden nasil su kaynatiyor peki?

    quote:

    Orjinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Arkadaslar su devir daim pompasi direk triger kayisina bagli ve masra bastiginiz anda su donmeye basliyor.
    sadece su soguk iken fan calismiyor o kadar .
    yani su her zaman devir daim ediliyor. suyun dolasmamasi durumu olamaz. aninda siser motor. sadece fan calismiyor o kadar.
    diye biliyorum saygilar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: set
    Elbetteki motordaki sistem motor soğuk iken radyatördeki suyu motorda dolaştırmıyor ama motor biraz ısınmaya başladığı anda soğutma suyu devir daime başlıyor.





    senin yorumuna gelince mcyavuz yanlış biliyorsun kısmen de olsa..evet devri daim araç çalışır çalışmaz başlıyor ama motoru es geçiyor,çünkü;termostat sağlamsa araç çalışsa bile belli bir sıcaklığa ulaşılana kadar suyun geçişine izin vermiyor böylece devri daim pompasıyla dolaşımda olan yalnızca radyetördeki su oluyor ama hararet yükselipte termostat açınca kompla sistemdeki su dolaşmaya başlıyor..




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.