Şimdi Ara

radyatör önüne karton

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
51
Cevap
0
Favori
15.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ankarada oturuyorum. Bilirsiniz kışın bayağı soğuk olur. Burada radyatör önüne karton, gazete vs.. koyuyorlar. Bu sabah bir adam gördüm. Adam lada samarasının önüne dışarıdan gazete koymuş, gazete bugunün ise millet yolda giderken kırmızı ışıkta son havadisleri öğrenebilir.
    Arabanızın daha çabuk ısınması için ne yapıyorsunuz? Kendi haline mi bırakıyorsunuz? Bu karton koyma işini abime önermiştim. bayağı etkili oluyormuş. taksiciler de böyle yapıyor.

    Sabah akşam 15 er km yapıyorum ve vardığımda hararet 90'ı bile bulmuyor. Yapılabilecek birşey var mı? Benim arabam Palio 1,2 16v 2004 model bir tehlike arz eder mi. bir de uzun yol yapılabilir mi, mesela bu soğuklarda 100 km yapılabilir mi bu karton, radyatör önündeyken.
    Yorumlarınızı bekliyorum. Saygılar.







  • Radyatörün önü kapatılmış araçların muhtemelen soğutma sisteminde termostatları çıkartılmıştır veya arızalıdır...
    Normalde araç soğukken soğutma suyu radyatörü by-pass geçer zaten. Ancak termostat yoksa veya sorunluysa ısınmayı kolaylaştırmak için apaçi metotları ile bir sistem geliştirmişlerdir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Radyatörün önü kapatılmış araçların muhtemelen soğutma sisteminde termostatları çıkartılmıştır veya arızalıdır...
    Normalde araç soğukken soğutma suyu radyatörü by-pass geçer zaten. Ancak termostat yoksa veya sorunluysa ısınmayı kolaylaştırmak için apaçi metotları ile bir sistem geliştirmişlerdir...
    arıkan bey o kadar teknik yazmışsınız ki ben anlayamadım. En azından böyle bir hareketi fazla tavsiye etmediğinizi düşünürüm. biraz daha açabilir misiniz? Bu konuda bizi bilgilendirir misiniz? Arabamın termostatı ile oynamayayım. Sadece bir defalığa mahsus şehir içinde deneyeceğim bunu bakalım ne yapacaz? hararet falan yapar mı? motoru kucağa almayalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fidelio76

    arıkan bey o kadar teknik yazmışsınız ki ben anlayamadım. En azından böyle bir hareketi fazla tavsiye etmediğinizi düşünürüm. biraz daha açabilir misiniz? Bu konuda bizi bilgilendirir misiniz? Arabamın termostatı ile oynamayayım. Sadece bir defalığa mahsus şehir içinde deneyeceğim bunu bakalım ne yapacaz? hararet falan yapar mı? motoru kucağa almayalım.

    Alıntıları Göster
    Bazı dolmuşçular kullanıo ben görüyorum. Ama bence gerek yok.

    Otomobil firmaları her şeyi düşünüp otomobil yapıolar. Karton gerekliyse fabrikadan kartonlu çıkardı öle değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fidelio76

    arıkan bey o kadar teknik yazmışsınız ki ben anlayamadım. En azından böyle bir hareketi fazla tavsiye etmediğinizi düşünürüm. biraz daha açabilir misiniz? Bu konuda bizi bilgilendirir misiniz? Arabamın termostatı ile oynamayayım. Sadece bir defalığa mahsus şehir içinde deneyeceğim bunu bakalım ne yapacaz? hararet falan yapar mı? motoru kucağa almayalım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: fidelio76

    arıkan bey o kadar teknik yazmışsınız ki ben anlayamadım. En azından böyle bir hareketi fazla tavsiye etmediğinizi düşünürüm. biraz daha açabilir misiniz? Bu konuda bizi bilgilendirir misiniz? Arabamın termostatı ile oynamayayım. Sadece bir defalığa mahsus şehir içinde deneyeceğim bunu bakalım ne yapacaz? hararet falan yapar mı? motoru kucağa almayalım.



    Radyatöreden geçen su soğutur aracı
    @arikanturk ün dediğide
    eğer araçda bir arıza yoksa
    araç soğukken... araç ekstra bi soğutma işlemine gitmez.
    radyatörü kullanmaz demiş.
    ama termostat parçası çıkmış veya arıza varsa
    su radyatör içinden geçer
    zaten bide hava soğuksa
    iyice soğutur suyu
    O gördüğümüz dolmuşlar veya senin gördüğün
    Lada arızalıdır büyük ihtimal...
    Ben yola çıktıktan 3-4 km sonra araç normal ısısına geliyor
    kaloriferde çalışabiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Loop

    Bazı dolmuşçular kullanıo ben görüyorum. Ama bence gerek yok.

    Otomobil firmaları her şeyi düşünüp otomobil yapıolar. Karton gerekliyse fabrikadan kartonlu çıkardı öle değil mi?

    Alıntıları Göster
    hocam belki bunu yazın ön cam önüne konan güneşliklere benzetebilirsin. ben de aldım ondan ama üşeniyorum. arabaya binince direksiyon simidi elimi biraz yakıyor ama bir süre sonra alışıyor elimiz sıcağa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Loop

    Bazı dolmuşçular kullanıo ben görüyorum. Ama bence gerek yok.

    Otomobil firmaları her şeyi düşünüp otomobil yapıolar. Karton gerekliyse fabrikadan kartonlu çıkardı öle değil mi?

    Alıntıları Göster
    Hayır,bence karton koymanın bir zararı yok,insanlar yıllardır bunu yapıyorlar ve bunun hiç bir zararını görmüyorlar. Kışın çok soğuk günlerde motorun kendisini ısıtması ve kalorifer sistemindeki suyun ısınması yaza göre çok daha zor oluyor. Bu yüzden dolayı radyatördeki suyun daha kolay ısınabilmesi için önüne gelen soğuk rüzgarı kessin diye karton veya benzeri şeyler koyuyorlar. Servisteki usta bana eğer tamamen kapatmassan bir problem olmaz çünkü hava çok soğuk demişti...

    Hepiniz bilirsiniz arkadaşlar, radyatörün amacı motorda devir daim edilen suyun soğutulmasıdır. Bu şekilde motor soğutulmuş oluyor. Yazın motorun hareret yapmaması için, motordaki ısının giderilmesi için bu sisteme ihtiyaç vardır. Bu sisteme elbette kışında ihtiyaç vardır. Motor normal olarak kışında ısınacaktır. Ancak yaza göre ortamın soğuk olmasından dolayı daha zor ısınacaktır. Hatta araç hızlan dığı zaman yaza oranla ön paneldeki radyatör yüzeyine yaza oranla kışın daha soğuk hatta dondurucu bir hava girecektir. İşte giren bu soğuk havanın etkisini biraz azaltabilmek, motorun biraz daha kolay kendisini ısıtmasını sağlamak için giren bu soğuk hava azaltılmaya çalışılır. Elbetteki motordaki sistem motor soğuk iken radyatördeki suyu motorda dolaştırmıyor ama motor biraz ısınmaya başladığı anda soğutma suyu devir daime başlıyor. İşte bu noktada motorda dolaşan su yaza oranla çok daha soğuk oluyorve vazifesini istenilenden daha fazla yapmış oluyor. Yani motor yaza oranla daha soğuk bir suyla soğutulmuş oluyor. Burada bizim amacımız bu suyu yazın olduğu gibi normal seviyeye getirmekdir. Yani dolaşan suyu iraz daha ısıtmaktır. Birde bakın dikkat edin kışın hem hava çok soğuk yani ortam çok soğuk hemde siz kaloriferi full çalıştırarak motordaki ısıyı çekerek motoru soğutuyorsunuz. Zaten hava soğuk, zaten motor soğuk havada kendisini ısıtmaya çalışıyor, zaten ön tarafdan dondurucu hava sayesinde dolaşma suyu gereğinden fazla soğumuş oluyor üstüne üstün sizde kaloriferi full açarak ısınmaya çalışıyorsunuz... İşte burada amaç motorun ısınmasına yardımcı olmaktır. Bunu yaparak rahatlama sağlıyorsunuz. Ama rahatlama yapayım derken abartıp motorun çok ısınmasına sebep olmayınız. Önünü kesinlikle tam kapatmayınız.

    Burada dikkat edilecek önemli noktalar vardır. Yani bilip bilmeden bu işlem rastgele uygulanırsa motorda istenmeyen problemler ortaya çıkacaktır. Öncelikle dikkat edilmesi gereken nokta bu işlemi yaparken radyatörü tamamen kapatmamaktır. Eğer bunu yaparsanız motor istenilen oranda soğuyamayacak, hareret istenilmeyen şekilde artacak motora zarar verecektir. Bu işlem öyle bir yapılmalıdırki hem motor istenildiği oranda soğuyabilecek hemde fazla soğumayarak yani ısınmasına yardımcı olunarak rahatlamasına izin verilecektir. Böylelikle hem kalorifer daha güzel çalışacak hemde motor daha kolay ısınacaktır. Burada şu çok önemli, bu işlem yanlızca kışın dondurucu soğuklarda yapılmalıdır.

    Benim size önerim radyatörü tam kapatmamanızdır. Az bişey kapatsanız yeterli olur. Tabi bunu yaptıkdan sonra kaloriferiniz sürekli açık olursa daha iyi olur. Eğer hala hararet göstergesi aşağılarda ise ve yukarıya çok geç çıkıyorsa , kaloriferden istediğiniz ölçüde verim alamıyorsanız biraz daha kapatabilirsiniz. Ama kesinlikle tamamen kapatmayınız. Bu aracınızın marka ve modeline göre değişiklik gösterebilir. Bazı araçlarda kapatmaya hiç gerek olmayabilir. Ama bazı araçlarda kapatmak fayda sağlıyor.

    Örneğin ben eski aracımda radyatörün bir kısmını özel yaptırdığım delikli saç ile kapatıyordum. Saç oynamasın diye kenarlarını lastikle sıkıştırıyordum. Biliyormusunuz bunu yapınca araç daha kolay ısındığı için daha az yakmaya başladı. Kalorifer daha verimli çalışmaya başladı. Ne kadar soğuk olursa olsun motor kendini rahatlıkla toparladı, rahatlıkla ısındı.

    Ancak şu anki arabam yeni nesil dizel olduğu için önüne karton koymak gibi bir sorunum yok... Zaten olamazda...
    Bunu yaparken servise bir bilene danışınız ve gözünüz hararet göstergesinde olsun.... Eğer gösterge normalse uygulamada problem yok demektir.
    Eğer arabanız eski nesil ise bunu uygulayabilirsiniz ancak yeni nesillerde buna gerek yokdur...

    Biliyorum bayağı uzun bi yazı oldu ama bu konu hakkındaki düşüncelerimi paylaşmak istedim sizlerle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 8 Kasım 2006; 12:55:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fidelio76

    hocam belki bunu yazın ön cam önüne konan güneşliklere benzetebilirsin. ben de aldım ondan ama üşeniyorum. arabaya binince direksiyon simidi elimi biraz yakıyor ama bir süre sonra alışıyor elimiz sıcağa.

    Alıntıları Göster
    Eskiden J9'larda çok yaparlardı bu gazete olayını. Şimdilerde pek göremiyorum yollarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avdr

    Eskiden J9'larda çok yaparlardı bu gazete olayını. Şimdilerde pek göremiyorum yollarda.

    Alıntıları Göster
    eski dönemlerden kalma ne için yapıldığı bilinmeyen tipik türk çözümü...

    eski nesil arabaların bazılarında (mesela renault 12) radyatör fanları bugünkü gibi elektrik motorlu değildi. bir kayışla motora bağlıydı ve motor çalıştığı sürece döner dururlardı. bu tür araçlarda, kışın da motoru çalıştırır çalıştırmaz fan dönmeye başlayıp, dışarıdan soğuk hava emerek daha ısınmamış motora soğuk hava üflemesin diye radyatör önüne karton koyarlardı.

    şimdiki araçlarda tüm sistem otomatik. zaten motor suyu (sıvısı) termostat derecesine gelmeden fan çalışıp soğuk hava emmez, devir daim de çalışarak motorun içindeki sıvıyı döndürmez. dolayısıyla böyle şeyler artık gereksiz. en azından yeni nesil otomobiller için gereksiz. peugeot j9 gibi hangi çağdan kaldığı belli olmayan araçlar için bi şey diyemem. işin mantığı bu. bu mantık çerçevesinde kendi aracınızın teknik özelliklerine bakıp aracın önüne ne koyacağınıza da kendiniz karar verin artık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    eski dönemlerden kalma ne için yapıldığı bilinmeyen tipik türk çözümü...

    eski nesil arabaların bazılarında (mesela renault 12) radyatör fanları bugünkü gibi elektrik motorlu değildi. bir kayışla motora bağlıydı ve motor çalıştığı sürece döner dururlardı. bu tür araçlarda, kışın da motoru çalıştırır çalıştırmaz fan dönmeye başlayıp, dışarıdan soğuk hava emerek daha ısınmamış motora soğuk hava üflemesin diye radyatör önüne karton koyarlardı.

    şimdiki araçlarda tüm sistem otomatik. zaten motor suyu (sıvısı) termostat derecesine gelmeden fan çalışıp soğuk hava emmez, devir daim de çalışarak motorun içindeki sıvıyı döndürmez. dolayısıyla böyle şeyler artık gereksiz. en azından yeni nesil otomobiller için gereksiz. peugeot j9 gibi hangi çağdan kaldığı belli olmayan araçlar için bi şey diyemem. işin mantığı bu. bu mantık çerçevesinde kendi aracınızın teknik özelliklerine bakıp aracın önüne ne koyacağınıza da kendiniz karar verin artık...

    Alıntıları Göster
    Konuyla ilgisi yok ama, bu milleti halen J9, magirus, ikarus gibi araçlara esir ediyorlar ya. Diyecek bişey bulamıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avdr

    Konuyla ilgisi yok ama, bu milleti halen J9, magirus, ikarus gibi araçlara esir ediyorlar ya. Diyecek bişey bulamıyorum.

    Alıntıları Göster
    Evet konuyla ilgisi yok ama bu Türkiye gerçeği, her insan yeni araç alamıyor maalesef ancak eski nesil araçlarda yukardada anlatmaya çalıştığım gibi faydalı oluyor bu işlem...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Evet konuyla ilgisi yok ama bu Türkiye gerçeği, her insan yeni araç alamıyor maalesef ancak eski nesil araçlarda yukardada anlatmaya çalıştığım gibi faydalı oluyor bu işlem...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Evet konuyla ilgisi yok ama bu Türkiye gerçeği, her insan yeni araç alamıyor maalesef ancak eski nesil araçlarda yukardada anlatmaya çalıştığım gibi faydalı oluyor bu işlem...


    Anlatmak istediğim başka şey. Yeni araç tabi ki imkan meselesi ona diyecek sözüm yok ama mesela belediyeler, mercedes yerine aynı fiyata ikarus otobüs alıyorlar. Sprinter, transit, volt gibi araçlar yerine aynı fiyata hala J9 veya magirus alan dolmuşcular-servisçiler var. Dediğin gibi, Türkiye gerçeği. Bütün gelişmiş ülkelerde kendini yenilemeyen, teknolojiye ve çağın gereklerine uyum sağlamayan mal ve hizmetler piyasadan silinirken bizde öne çıkıyorlar. 2001 doğan slx 12 milyar mesela.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avdr

    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Evet konuyla ilgisi yok ama bu Türkiye gerçeği, her insan yeni araç alamıyor maalesef ancak eski nesil araçlarda yukardada anlatmaya çalıştığım gibi faydalı oluyor bu işlem...


    Anlatmak istediğim başka şey. Yeni araç tabi ki imkan meselesi ona diyecek sözüm yok ama mesela belediyeler, mercedes yerine aynı fiyata ikarus otobüs alıyorlar. Sprinter, transit, volt gibi araçlar yerine aynı fiyata hala J9 veya magirus alan dolmuşcular-servisçiler var. Dediğin gibi, Türkiye gerçeği. Bütün gelişmiş ülkelerde kendini yenilemeyen, teknolojiye ve çağın gereklerine uyum sağlamayan mal ve hizmetler piyasadan silinirken bizde öne çıkıyorlar. 2001 doğan slx 12 milyar mesela.

    Alıntıları Göster
    Şışşşt, konuyu saptırmayalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Şışşşt, konuyu saptırmayalım

    Alıntıları Göster
    Tamam abi hemen kızıyosun sen de ya .... Karton koyalım, koymayanları uyaralım

    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Şışşşt, konuyu saptırmayalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avdr

    Tamam abi hemen kızıyosun sen de ya .... Karton koyalım, koymayanları uyaralım

    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Şışşşt, konuyu saptırmayalım


    Alıntıları Göster
    Hayır öyle değil, gerekiyorsa koyalım gerekmiyorsa koymayalım... Zaten yukarda anlatmaya çalıştık arkadaşlarla...

    Ne kızması, ayıp ediyosun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Hayır öyle değil, gerekiyorsa koyalım gerekmiyorsa koymayalım... Zaten yukarda anlatmaya çalıştık arkadaşlarla...

    Ne kızması, ayıp ediyosun

    Alıntıları Göster
    aracın 2004 model zaten
    bi arızası yoksa koymayada gerek yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: be cool

    aracın 2004 model zaten
    bi arızası yoksa koymayada gerek yok

    Alıntıları Göster
    Kışın ya kalın giyinicez. Yada karton koyup radyatörün erken ısınmasını sağlayarak havalandırma ile ısınıcaz. Başka yol yok. Motorlarda soğutma sistemleri öncelikle aracı soğutmak için tasarlanır. ısıtmak için değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MULTIJET13

    Kışın ya kalın giyinicez. Yada karton koyup radyatörün erken ısınmasını sağlayarak havalandırma ile ısınıcaz. Başka yol yok. Motorlarda soğutma sistemleri öncelikle aracı soğutmak için tasarlanır. ısıtmak için değil...

    Alıntıları Göster
    Geçen yıl 1 günlüğüne karton koydum ama sonra tırstım, bizim motorlarda turbo var hava akışını bozar diye düşündüm, yanlışsam düzeltin lütfen doğruyu bilmiyorum
    Zaten dizel araç 5 km gitmeden ısınmıyor 2 km daha gidince de işyerinin otoparkına varıyorum...
    En iyisi aracın içinde piknik tüpü yakmak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fidelio76

    arıkan bey o kadar teknik yazmışsınız ki ben anlayamadım. En azından böyle bir hareketi fazla tavsiye etmediğinizi düşünürüm. biraz daha açabilir misiniz? Bu konuda bizi bilgilendirir misiniz? Arabamın termostatı ile oynamayayım. Sadece bir defalığa mahsus şehir içinde deneyeceğim bunu bakalım ne yapacaz? hararet falan yapar mı? motoru kucağa almayalım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: fidelio76

    arıkan bey o kadar teknik yazmışsınız ki ben anlayamadım. En azından böyle bir hareketi fazla tavsiye etmediğinizi düşünürüm. biraz daha açabilir misiniz? Bu konuda bizi bilgilendirir misiniz? Arabamın termostatı ile oynamayayım. Sadece bir defalığa mahsus şehir içinde deneyeceğim bunu bakalım ne yapacaz? hararet falan yapar mı? motoru kucağa almayalım.



    arikantürk çok güzel anlatmış değinmek istedim...daha evvel bir topicte hararetle ilgili olarak"mndrs69"isimli arkadaş sormuştu yanılmıyorsam hyundai accent almış ve hararet ibresinin yerinden oynamadığından şikayet ediyordu(dur kalk trafikte biraz yükseliyormuş hızlanınca düşüyor...)ben de kendisine termostatının sökülü veya açık kalmış olabileceğini söyledim,ertesi gün bir ustaya gitmiş ve araçta termostat olmadığını görmüş..20 liraya almış bir termostat harareti normale dönmüş..burdan hareketle;ya aracınızda termostat yok ya da açık kalmış yani arızalı..aynı sorun kardeşimin opel aracında da vardı onu da ikaz etmiştim yeni bir termostat taktırdı ve hararet düzeldi..termostatın görevi derecesine göre,örneğin 80 derecelik bir termostatsa motordaki su 80 dereceye geldiğinde görevini yapıp açılmaya başlar ve radyetörden gelen suyun geçişine imkan tanır ve böylece motor soğutma suyu 80 derece ve üzerinde kaldıkça termostat açık kalacak ve devri-daim pompası yardımıyla dir döngü oluşacaktır..eğer mümkün olsa çok dik bir yokuştan aşağı doğru 140-160 km hızla gidipte aracı boşa atsak ve araç hızını koruyarak yokuşu boşta inse bir süre sonra motor gereğinden fazla soğuyup hararet de düşünce termostat yine görevini yapar ve belli bir sıcaklığın altına inmeye izin vermez..örneğin termostat 80 de açıp,68 de kapatıyorsa motor soğutma suyu 68 derecenin altına düşmeyecektir..ama termostat olmayan yada açık kalmış olan bir motor aynı şartlarda ortam ısısına kadar soğuyacaktır..tersi olur termostat kapalı kalıpta arızalanırsa araç hararet yapacaktır..opel,lada,fiat gibi markalar yüksek hararet ortalaması ile çalışırlar yani ortalama araçlar 90 da fan açıyorsa bu markalar 95-105 derecelerde fan açarlar..yani soğuk çalışmaları bu araçlar için sakıncalıdır..bir an önce baktırsanız yakıt tasarrufu açısından iyi edersiniz..ön kısma karton koymak sadece problemi gizleyip görmezden gelmektir başka birşey değil..ama kesinlikle etkilidir az bir hava alacak kadar aralık bırakırsanız araç soğuması için önden gelecek havayı alamadığından elbette arızalı termostata rağmen ısınacaktır..ucuz ve basit bir parça ama çok işe yarıyor..civalı bir sistem elinize alıp çakmakla ısıtarak çalışıp çalışmadığını kontrol edebilirsiniz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    eski dönemlerden kalma ne için yapıldığı bilinmeyen tipik türk çözümü...

    eski nesil arabaların bazılarında (mesela renault 12) radyatör fanları bugünkü gibi elektrik motorlu değildi. bir kayışla motora bağlıydı ve motor çalıştığı sürece döner dururlardı. bu tür araçlarda, kışın da motoru çalıştırır çalıştırmaz fan dönmeye başlayıp, dışarıdan soğuk hava emerek daha ısınmamış motora soğuk hava üflemesin diye radyatör önüne karton koyarlardı.

    şimdiki araçlarda tüm sistem otomatik. zaten motor suyu (sıvısı) termostat derecesine gelmeden fan çalışıp soğuk hava emmez, devir daim de çalışarak motorun içindeki sıvıyı döndürmez. dolayısıyla böyle şeyler artık gereksiz. en azından yeni nesil otomobiller için gereksiz. peugeot j9 gibi hangi çağdan kaldığı belli olmayan araçlar için bi şey diyemem. işin mantığı bu. bu mantık çerçevesinde kendi aracınızın teknik özelliklerine bakıp aracın önüne ne koyacağınıza da kendiniz karar verin artık...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    eski dönemlerden kalma ne için yapıldığı bilinmeyen tipik türk çözümü...

    eski nesil arabaların bazılarında (mesela renault 12) radyatör fanları bugünkü gibi elektrik motorlu değildi. bir kayışla motora bağlıydı ve motor çalıştığı sürece döner dururlardı. bu tür araçlarda, kışın da motoru çalıştırır çalıştırmaz fan dönmeye başlayıp, dışarıdan soğuk hava emerek daha ısınmamış motora soğuk hava üflemesin diye radyatör önüne karton koyarlardı.

    şimdiki araçlarda tüm sistem otomatik. zaten motor suyu (sıvısı) termostat derecesine gelmeden fan çalışıp soğuk hava emmez, devir daim de çalışarak motorun içindeki sıvıyı döndürmez. dolayısıyla böyle şeyler artık gereksiz. en azından yeni nesil otomobiller için gereksiz. peugeot j9 gibi hangi çağdan kaldığı belli olmayan araçlar için bi şey diyemem. işin mantığı bu. bu mantık çerçevesinde kendi aracınızın teknik özelliklerine bakıp aracın önüne ne koyacağınıza da kendiniz karar verin artık...


    verdiğin örnekte doğru olan bir nokta var ki o da reno 12 araçların vantilatörleri elektrikli değildi,vantilatör kayışı sayesinde motordan tahrikliydi..ancak termostatı sağlam olan bir aracın istediği kadar pervanesi dönsün,motor soğumaz!!! radyatördeki su soğur..motor belli bir ısıya ulaştığında da radyatördeki soğumuş su motordaki ısınmış suyla karışır ve dolaşım başlar




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.