Şimdi Ara

radyatör önüne karton (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
15.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Termostati ben sadece fani acip kapayan bir elektrik devresi olarak biliyorum,
    yanlis mi biliyorum.
    suyu nasil yonlendiriyor peki termostat?
    ilk defa duyuyorum bunu
    termostat bozuldugunda arabanin su kaynatmasi degil motoru yakmasi gerekir o zaman
    cunki su motora gitmez termostat bozuk olunca?
    yaniliyormuyum?
    termostat bozulunca araba neden nasil su kaynatiyor peki?



    Termostatı suyu yönlendiren bir cihaz, tren raylarındaki makas gibi düşünün. Motor suyu belli bir sıcaklığın altındaysa su, radyatöre hiç girmeden motorda (ve kaloriferde) dolaştırılıyor.
    Su sıcaklığı belli bir dereceye varınca (genelde 80 küsürlerde) termostatın cıvalı düzeneği suyu radyatöre yönlendiriliyor. (Bu noktadan sonra su motor, kalorifer ve radyatörde dolaşmaya başlıyor)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    termostat bozulunca araba neden nasil su kaynatiyor peki?



    Termostat eğer bozuksa su radyatöre hiç girmez (genellikle durum bu şekildedir) ve su radyatörde soğuyamadığı için motor hararet yapar...
  • Aslında bu direk motor teknolojisi ile ilgili... Eski motorlardaki teknoloji çok farklı... Şu an yeni motorlardaki teknolojiye bakarsak buna gerek olmadığı düşüncesindeyim...
  • Himmm ,
    iste forum bu ya
    yeni bisi ogrendim
    tesekkur ederim arkadaslar
    ben su radyatorde devamli dolasiyor sadece isinince fan aciliyor saniyordum
    tesekkurler arkadaslar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Termostati ben sadece fani acip kapayan bir elektrik devresi olarak biliyorum,
    yanlis mi biliyorum.
    suyu nasil yonlendiriyor peki termostat?
    ilk defa duyuyorum bunu
    termostat bozuldugunda arabanin su kaynatmasi degil motoru yakmasi gerekir o zaman
    cunki su motora gitmez termostat bozuk olunca?
    yaniliyormuyum?
    termostat bozulunca araba neden nasil su kaynatiyor peki?



    Termostatı suyu yönlendiren bir cihaz, tren raylarındaki makas gibi düşünün. Motor suyu belli bir sıcaklığın altındaysa su, radyatöre hiç girmeden motorda (ve kaloriferde) dolaştırılıyor.
    Su sıcaklığı belli bir dereceye varınca (genelde 80 küsürlerde) termostatın cıvalı düzeneği suyu radyatöre yönlendiriliyor. (Bu noktadan sonra su motor, kalorifer ve radyatörde dolaşmaya başlıyor)




  • ben doğuda yaşadım 20 yıla yakın renocular kızmasın ama nerde renocu görsem başlarında bere ve tam donanım giyimli kişiler görürdüm sanki aracın içine kar yağıyor araçlara çorum kaloriferi denilen kaloriferde takmalarına rağmen pek ısıtmıyordu tofaşlar baya iydi o zamanlar ama renolarda karda iyi gidiyordu haksızlık yapmayalım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selo078


    quote:

    Orjinalden alıntı: erdem09

    quote:

    Orjinalden alıntı: selo078

    benim unoda karton olmayınca 50 km. yol gitsem bile eğer yol müsaitse motor ısınmıyor kalorifer soğuk üflüyor. Karton olduğunda 2 km.de motor normal ısısına geliyor. dikkat edilmesi gereken kağıt veya kartonun radyatöre değmemesi gerekiyor, kağıt radyatöre değerse fan devreye girse bile su soğumuyor ve hararet yapıyor. ben herkış yapıyorum bir zararını görmedim.


    senin unuo nun ya termostat açık kaldı yada hiç termostat yok..bi arkadaşımın yeni aldığı unosu çok yakıt tüketiyordu bir gün arabasına bindim o da ne 15-20 km yol gittik hâlâ hararet ibresi normal seviyeye çıkmıyor,abi dedim bunun termostat ya yok ya da açık kalmış böyle olunca tabi bir depoyla 350 km uzun yol anca yaparsın..devamlı düşük hararet..bunu hep söylüyorum aracının önüne karton koyanlar önce termostata baktırsın..ve tabii ki gazete radyatöre değerse motor hararet yapar..çünkü fan üfleme yapmıyor,hava emişi yapıyor..sen önünü kaparsan radyatörün hava alamayacağı için hararet yapması kaçınılmaz..belirtildiği üzere araçlardaki sistem ısıtma değil soğutma sistemidir..en kısa zamanda ısınmalı ve yeterince de soğutulabilmelidir..sistem buna dayanır..
    sonra arkadaşın aracına baktırdık ve termostat açık kalmış yenisini taktırdık canavar gibi hararet normale döndü..çevremde o kadar çok bu sorunu yaşayan ama termostatla ilgisini bilmeyen insan var ki anlatamam..

    Peki termostat arızalı olsa yazın hararet normal olarak çalışırmı? termostatın gerçek görevi nedir?



    termostat açık kalmışsa yazın genellikle sorun yaşamazsın (genellikle)ama uzunyolda rampa aşağı verdin aracı yolun akışına ve 140-150 ile iniyorsun işte o zaman termostat devreye giriyor ve motorun gereğinden fazla soğumasına izin vermiyor..yoksa araç dekompresyonda olduğu için çok rahatlayacak ve harareti hayli düşecektir..ama tersi olsa termostat kapalı kalsa motor hararet yapar..bakınız kapalı kalırsa hararet oluyor açık kalırsa motor ısınamıyor..




  • ufak bir hızlanmada hararet düşüyor benim, buyüzden kışın yol akıcıysa hararet 100 km yolda gitsen hiç kalkmıyor bunu engellemek için karton koyuyorum.
  • bu yöntemin dışında sileceklerin kalkık durmasıda sileceğin yapışmasını önlüyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    Bisey daha var sanki: bu konulan karton filan azcik nem filan kaparsa arabanin önüne yapismaz mi (soguktan)? bu da boyaya zarar vermez mi kaldirmaya çalisirken?

    Bi de, bence bu kartonlari arabanin ön izgarasina degil de, ön camina koyun camla sileceklerin arasina. Hem camdaki buzlanmayi önler, hem de sileceklerin cama yapismasini engeller. Sabah camdan buz kaziycam diye ugrasmayip kartonu alip yola çikarsiniz hemen.
  • termostatın çalışma gereği temel görevi motorun ideal çalışma sıcaklığına biran önce ulaşmasını ve hep bu ısıda kalmasını sağlamaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uskan

    termostatın çalışma gereği temel görevi motorun ideal çalışma sıcaklığına biran önce ulaşmasını ve hep bu ısıda kalmasını sağlamaktır.


    evet işte bu kadar..çok net bi şekilde görevi budur arkadaşlar..
  • Kapatmak doğru bir şekilde yapılırsa yakıt tasarrufu ve klimatik konfor sağlar. Bir anlamı yok diyen arkadaşlar biliyormu üst segment arabalarda mercedes, bmw gibi bunlarında üst donanım seviyelerinde kiminde de opsiyonel ve ford un mk3 focus 2011 style plus lansman pack ve focus titanium lansman pack mondeo nun 2011 sonrası full+full olanlarında, bazı üst segment amerikan arabalarında aktif ön ızgaralar var ve gazete değil elbet ama beyin tarafından kontrol edilen aktif ızgaralar var. Benim focus um da var ve kışın 2012 focus tan istanbulda dışarı sıcaklığına göre 1 ila 1.8 litre az yakıyorum yazında en az 0,7 litre ve uzun yolda 0,5 1 litre az yakıyorum. Eniştemlerde bu özellik olmayan birer focus toplam 3, ben ve kardeşimde olan birer toplam 2 focus var.Biz 2011 de çıktığında aldık vardı çarpışma önleme vs eniştemler 2012 de aldı bizimkiler style plus eniştemlerde aynı ama 2012 de donanımı soydular bu özellikler yok. Sistem soğukken ısınana kadar tam kapatıyor sonra ısınınca kısmen veya tam çok soğuk iken hiç açmıyor bu kepenkleri. Fark gerçekten inkar edilemeyecek kadar net ve çok.Dikkat edilecek şey 1 hararet yapacak kadar çok kapatmamak ve hararete dikkat ederek sürmek. 2 havalandırma radyatörü ayrı ise bunu tam kapamak motor radyatörünün bir kısmını açıkta bırakmak 3 bu çok önemli turbo araçlarda intercooler radyatörünün olduğu bölümü asla kapatmayacak şekilde konumlandırmak. Faydasını ben ve kardeşim çok görüyoruz aktif ızgaranın, gerisini Varın siz düşünün...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serhatlı22 -- 1 Mart 2017; 14:49:01 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.