Şimdi Ara

ranult clio symbol üst kapak contası problemi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
10.853
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2002 nodel clio symbol 1.4 8v aracımın tüm bakımlarını renault servisinde yaptırırım.Aracım 87000 km. iken yaptığım rutin motor kontrolünde soğutma suyunun min. seviyesinin 1-2 cm altında olduğunu gördüm.Yetkili servise gittigimde antifirizli suyun motor üst kapak contasından kaçak yaptığını ve contanın değişmesi gerektiğini söylediler.Aracım ne hararet yaptı nede motoru fazla zorlamıştım.Hadi amortisör patlasa, marş motoru bozulsa vb. kullanımdan kaynaklanmış diyerek kendimi teselli edebilirdim.Ama sağlam bildiğimiz renault motorunun bu kilometrede bu arzayı vermesi beni şaşırttı..Gittiğim servisler yaklaşık 1000 ytl fiyat çıkardılar.Hemde motorun yarısının sökülmesi cabası.Renault Maise attığım 3 mailden sonra görüştüebildiğim yetkili arkadaş bunu tamamen şansa bağladı...???Neyse motoru yaptırdik ve biçok parçada birlikte değişti.Yapım esnasında contanın silindir bölgesinden dışa kadar kırık olduğunu gördüm.YAni motor hararet yapmamış parça kusurluymuş.Reanult bu parçalara bakmadanmı takıyor??Bidaha asla renault!







  • merak ediyorum. bir parça yüzünden koca firmayı kötülemekle ne geçti eline. bu herkesin başına gelebilir.
  • o da kul yapısı her an bir arıza çıkarabilir.


    benim clio daha 45000 de iken bu yaz kullanıcıyla alakası olmayan bir şekilde şarj dinamosu yandı. birden bire oluveriyor.



    senin mantığına göre mercedeslerin bmw lerin ya da diğer sağlam denilenlerin hiç bozulmaması gerekiyor. tepkin aşırı derecede saçma bence.
  • eger senin motorun contası dedigin gibiyse senin arabanın kompöresörü oldugu gibi tahliye kabı na vermesi lazım.verse senin aracı n ilk günden beri su eksiltir contayı yakardı .o parça kusurlu degil.sen farketmeden hareret yapmıştır. senin koydugun daha önceki antifiriz adi ise oda yapar.bir bu contalar çelik contalar eski contalar gibi degildir.cok cabuk defermasyon oluyo.şunu kesin söyleyeyim.ohata ilk gün degil sonradan olan bir hatadır ben 14 yıldır motor yenileme ustasıyım sana yanlış bilgilendirmişler...
  • İlk önce sayın Kudal Bey Renault markasını kötülemek değil eleştirmek istemiştim.Şundan dolayı:Bursada oturuyorum ve Renault fabrikasında bu bölümde çalışan mühendis arkadaşlara sorduğumda böyle bir hatanın olmaması gerektiğini söyleyip oldukça şaşırdılar.Motor birleştirme bölümünde çalışan bir arkadaş ise motoru birleştiren makinanın ayarının bozulduğu bir an vidaların sırası ve torkunda sıkılmadığı için birkaç motor böyle çıkmış olabilir dedi..Yani uzun ömürlü ve maliyetli bir parçanın kontol edilmesi gerektiğini düşünüyorum ki burada toyota fabrikasına kablo yapan firmaya, parçaların bir kısmını standart olamdığı için geri gönderdiğini biliyorum..İkincisi şansızlıkmı desem artık, arabayı ilk aldığımda klima gazı koymayı unutmuşlar bende bukadar soğutuyo diye 20-30 gün kullanmıştımNeyse garnati kapsamında doldurdular..35000 km.de motor düşük devirde tekleme yapyıordu seviste buji kablolarının sorunlu olduğu söylendi parayı verdik değişti..Niye bozuldu diye sorduğumda bu modelde kabloların bir kismı arzalıymış diye bir cevap aldım.Anlamıyorum bütün sorunlu parçaları benim arabayamı takmışlar??(ccapari Beye)
    karamurat37 Beye:arabanın antifirizi yetkili renault servisinde değişti..Servistede dandik antifiriz koymazlar herhalde??Ayrıca güvendiğim usta caontayı çıkardığında contada hararet emaresi olmadığını söyledi..contanın 4.silindir bölgesinden dışa kadar kırık olduğunu görük.geri kalan kısmı sağlamdı.Hararet yapmış değildi çünkü bu konuda hassasım sürekli hararet göstergesine bakarım..Ama benim içime sinmediği için termaostatıda değiştirdim..Son olarak motoru açtığımızda gaz telinin çoğunun koparak 1-2 teli tutuğu için, su pompası su kaçırdığı için onlarda değişti..
    Demek istediğim benimkisi şansızlık veya değil...Okadar para vediğimiz ve gözümüz gibi baktığımız araçların kalite kontrolünün biraz daha itinalı yapılması..Saygılarımla..




  • 87 binde su pompasi ve gaz telinin gitmesi normal olabilir ama conta gercekten ilginc. Cunku bastan beri catlak olsa bastan beri su eksiltmesi lazimdi. Silindir kapagi yanlis sirayla ve torkla takilirsa silindir kapagi deforme olur. Gercekten hararet olmadiktan sonra cok ilginc bir durum. Sanirim takilan conta hataliymis, belki belli belirsiz bir catlak vardi ve zamanla ilerledi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.