Şimdi Ara

Ray Trace Hakkında Bilmemiz Gerekenler(Metro Exodus,Crysis,GTA5.....) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
3
Favori
3.605
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ya bunları zaten önceden bake edip kullanıyorduk şimdi gerçek zamanlı yaptılar burada bake etmediklerinden off yapınca bi halt gözükmemesi normal zaten bu teknoloji için en az 2 seri daha lazım
    çok da abartmayın sonuçta kartın gücü ile alakalı şu an kartlar yeterli değil ilerde 3000$ kartlar çıkar onlardan alırsınız mis gibi oynarsınız gerçek gölgeli gerçek yansımalı
  • Herkesi tek tek alıntılayıp yorum yazmayacağım. Genel olarak bilgi paylaşıyorum. Bazı arkadaşlarımza göre Metro Exodusta etraf bilerek kötü gösterilmiş? Oyuncuların belkide %1'i bile etmeyen RT kullanıcıları tatmin olsun diye bütün oyunu yakmışlar yani? Hmm güzel tespit. Halbuki Bake edilseydi gerçek zamanlı olarak etraftan yansıyan ışınları tepedeki ışık kaynağının her açısına göre katmanlı olarak işleyecek miydi?. Böylelikte rasterization metodunun kanayan yarası olan düz resim etkisinden kurtulacaktık yani? bu bilerek mi yapıldı şimdi??

    Peki bu oyunda rasterization(baked light) vs Ray Trace gösterimide zaten aylar önce yapıldı? Bunlar hep düzmecemi yani? Herşey %1 bile etmeyen RT kullancıları için miydi?



    O zaman ben şöyle yazayım. Piyasaya çıkan bütün oyunlar rasterization metoduyla render alınır. Rasterization tekniği hiçbir koşulda RT ile denklik sağlayamaz. Sadece benzer görselleri belli şartlar altında sunabilir. İşin içine gece-gündüz döngüsünde GI girdiğinde zaten rasterization ile RT birbirinden ebediyete kadar ayrılır. Işık kaynağı yerini değiştiği için yansıyan ışık demetleri rasterization tekniğinde hesap edilemez. Bu sadece RT tekniği ile mümkündür. Bu sebeptende benim yukarıda paylaştığım gibi birbirinden alakasız iki görsel oluşur. Tabiki gerçeğe yakın olanı yansıtanda attığım RT versiyonudur. Karanlıkta kalan rasterization metodundaki kanyonun rengini açsanız dahi dümdüz bir resimden öteye gitmeyecektir. Çünkü ışık kaynağından bağımsız simsiyah bir grafik lekesini aydınlattığınızda elinize sadece düz bir görsel gelir. Örnek olarak sadece 2 tane görsel atıyorum.

    Karanlıkta kalmayan ama ışığın geliş açısından alakasız görünen dümdüz resim variller ve RT ile ışık kaynağına göre real time işlenen işlenen variller arasındaki uçurum kanyonun geneline zaten hakimdir. rasterization metodunda kanyonun Siyah gözükmesi ile aydınlık gözükmesinin hiçbir anlamı yoktur. Her iki versiyonda da Dümdüz resim gibi görünürler.

    imgsli.com
    Metro Exodus RT ON-OFF 1080p Shading 0.6 - Imgsli
    https://imgsli.com/MzM4Mw


    Aşağıda paylaşacağım görselde zifiri karanlık olmayan kısmen aydınlık bir yerde rasterization metodunun kanyondaki kayalıkta hiçbir detay gösterememesidir. Neden? Çünkü orası aslında karanlıkta kalmış düz gri bir leke. Işığın hiçbir pozisyonu o an için kayaları ilgilendirmiyor. RAsterization için Dümdüz bir resim. İşin içine RT girdiğinde ise kayanın tepeden aşağı bütün katmanları ortaya çıkıyor. Çünkü ışık Real Time işleniyor. Yani ışığın şiddetine göre real time render ediliyor. Oranın gölgede kalıp kalmaması RT için sorun değil ama rasterization için büyük bir sorundur. Görselin tam ortasında kalan boşluktan uzağa baktığınızda raster metodunda ön taraftaki dağın devamı gibi gözükür ama RT tekniğinde dağın arka arka tarafta bir yerde olduğu resmen bellidir. İşte bu alan derinliğini rasterization tekniği sunamaz. Her zaman düz bir resim olarak gözükür.

    imgsli.com
    Metro Exodus RT ON-OFF 1080p Shading 0.6 - Imgsli
    https://imgsli.com/MzM4NA


    Yani demem o ki Metro Exodus bilerek ve isteyerek kötü gösterilmemiştir. Kötü olan ömrünü çoktan tamamlayan rasterization tekniğidir. Sonuç itibarı ile rasterization, RT GI ve RT AO tekniği ile görsel kalite olarak baş edememektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vamp -- 26 Nisan 2019; 2:35:18 >




  • Vay be Rt'den önce hep karanlıkta oyun oynamışım.Bende niye her oyunda karanlıktan oynayamıyorum fener yakmak zorunda kalıyorum diye düşünüyordum.Rt'den önce hiç sol taraftaki gibi bir oyun görmedim hep sağ taraftaki resimler kalitesinde oyun oynadım.Müthişsin RT.


  • Açmış olduğum Konuda bahsettiğim hemen hemen her şeyin Crysis ray trace güncellemesinde de olduğunu görmekteyiz. Bu teknolojinin pazarlama stratejisi olduğunu iddaa edenlerin hangi dayanağa göre bu şekilde yorum yaptıklarını bizim gibi grafikerler anlayamamaktadır. Herkes yorum yapabilir evet. Fakat herkes her şeyi bilmek zorunda değildir. Buna milyon tane abonesi olan yabancı youtube teknoloji kanalları da dahildir. Pc dünyasında pazarlama stratejisine dayanarak satılan ürünler aşağıdadır

    1-144hz monitör
    2-4k monitör
    3-HDR monitör

    Bu 3 ürünün oyunlara katkısı sıfırdır. Bu 3 donanımın herhangi birinde sabahtan akşama kadar oynasanız da gördüğünüz görüntü değişmeyecektir. Crysiste yapılan bu ayarları Uygun ekran kartları olmadan hiçbiriniz yukarıda 3 monitörde de göremeyeceksiniz. İstediğiniz ayarı açın kapatın hiçbir şey değişmez. Bu 3 donanımın oyunlardaki alan derinliği, etrafı algılama, doğru görüntüyü gösterme adına hiçbir alakası ve katkısı yoktur. Bu 3 monitörün avantajı doğru gelen gelen görüntüyü daha doğru gösterme amacı güder. Elinde dandik 1080p monitörü ve tuning ya da uygun ekran kartı olan insanlar sizin 4k monitörünüzden de, hdr ayarlarınızdan da daha fazlasını yukardaki crysis güncellemsinde görecektir. Çünkü siz ekran kartından gelen yanlış bilgiyi ya net görüyorsunuz ya da akıcı görüyorsunuz. Zaten bu teknolojinin Metro exodustaki halini paylaşmıştım.

    Sizin Rasterization eski nesil teknolojiyle gördüğünüz görüntünün matematik dengi 5+4= 7 gibi bir şey. Böyle bir matematikte panel kalitesini arttırsanız ne değişir?bir şey değişmez ki? Çöp daima çöptür Çöp Poşetinin kalitesini değiştirmekle poşetin içindekilerin kalitesi değişmez. Mutfaktaki çöpü versace çantaya koysanız da çöptür, mavi çöp poşetine koysanız da çöptür. Rasterization metodu artık tarihin tozlu sayfalarında yerini çoktan almıştır. İşallah Geçmişte çıkan oyunlarda gün geçtikçe bu şekilde modlanarak ayrı bir keyifle yeniden oynanabilir hale getirilecektir. Benim 4 gözle beklediğim oyunlar ise skyrim ve witcher serisidir. İşallah birileri bu oyunlara da el atar.

    RT GI bütün oyunlarda standart hale gelmesi gerekiyor. AMD RT yi kartlarına katmadığı sürece ya da yeni nesil konsollarda bu işi göremdiğimiz sürece AMD'nin bütün ürünleri daima eski nesil görüntü verecektir. AMD nin yeni kartlarında bu teknolojiyi göreceğimizi biliyoruz. Hiçbir koşulda veya çözümde rasterization ile RT GI biririne denkleşemez. Konu fps sayacı değildir. Yeni nesil görüntü ve eski nesil görüntüdür. FPS sayacı ile mutlu olmak isteyen RT yi kapatır ayarlarını Lowest yapar yoluna bakar. Bizim gibi insanlar bu çirkin Rasterization metodundan bıktı usandı. Rasterization tekniğinde Ekrandaki detayların ne mesafesi bellidir, ne de kalitesi bellidir. Saçma sapan bir izdüşümde siz sadece objelerin orada olduklarını kafanızda yorumlarsınız. Hem gözleriniz hemde beyniniz boşu boşuna görüntü tamamlar yorulur Örneğin Biz bu dünyadaki yerimizi etrafımızdaki eşyaların saçtığı ışıktan ve bıraktıkları gölgelerden anlayabiliriz. Bu oyunlarda da aynı şekildedir. Doğru matematik yoksa doğru algı da yoktur. İşallah yakın gelecekte oyunlardaki bu algı sorunu da çözülecektir. Aşağıda yine RT on RT off paylaşımlar koyacağım. Paylaştığım Metro exodus örnekleriyle birebir örtüşmektedir. Bazı arkadaşların idaaa ettiği gibi oyunlar bake edilmeyip kötü gösterilme çabasında değildir. Rasterization zaten yetersiz bir görüntü oluşturma tekniğidir. Herkese iyi forumlar

    RT on vs RT off
    imgsli.com
    Crysis Rt On vs RT OFF - Imgsli
    https://imgsli.com/MzU1Ng/0/1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vamp -- 7 Mayıs 2019; 16:56:20 >




  • Yeniden merhaba arkadaşlar. Gta5 örneği ile yeniden birlikteyiz. Geçtiğimiz sayfalarda "RT teknolojisini iyi göstermek için eski nesil ışıklandırmayı bilerek kötü gösteriyorlar" iddaasının yeniden çöküşünü başka bir örnekle göstermek isterim. Yeniden hatırlatmam gerekirse hiçbir şartta ve koşulda eski nesil ışıklandırma ile RT GI denkleşemez. Örneği aşağıda mevcut arkadaşlar. Yeni gelişen teknolojiler oturmadan gaza gelip 4k trenine binip hüsrana uğramamanızı tavsiye ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vamp -- 22 Mayıs 2019; 13:32:45 >




  • Ray Trace feln yalan dolan. Örnek Division 2.
    Oyunda gerçek zamanlı ışın izleme yok ancak klasik metodlarla şahane yansıma ve ışık efektleri yapmışlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Çok basit bir soru:
    Işık modellemeleri için ray tracing şart mı? Oyunun karanlıkta rt off çamur gibi görünmesi oyunu modelleyenlerin hatası. RT olmadan da gayet modellenebilir karanlık sahneler detaylarla.

    Simülasyonlara, modellemelere, profesyonellere vb hiçbir lafım yok kullansınlar. Ama oyunlarda gereksiz. Marketing için rt off olunca özellikle çamura çeviriyorlar. 10 senelik oyunlar var ışıklandırmaların ve gölgelerin çok daha başarılı işlendiği.

    Aynı şekilde 2K 4K da oyunlar için gimmick başka bir şey değil. Hiçbirimiz 5 metreden bakmıyor ekrana. 22-24 inch monitörde gereksiz.

    3D denediler millet migren oldu, beğenmedi, tarih oldu. Bunlar da olur. Tıpkı 144hz gibi. 75-100-120 hadi anlarım da 144 nedir anasını satayım. Eski kafalıyım bu konularda. Şurda 144 hz 288hz vs kantır oynayanların alayını da ezerim muhtemelen microsoft kablolu mouse ve 5 milyonluk klavye ile 60 fps de.
    Yorumunuzu yukarıda örnek olarak paylaşıyorum. İlk iki cümlenizdeki hatayı görmeniz açısından sizi de alıntılıyorum. Aşağıdaki mesaj genel bilgi içerir.

    Evet arkadaşlar. Sonunda birileri bu çirkin eski usul raster metodunun kökünü kazımak için girişimde bulundu. Marty McFly reshade metodu ile aşağı yukarı olması gerektiği gibi gözüken oyunları aşağıda paylaşıyorum. Rasterization tekniği ömrünü yaklaşık 3-4 yıldır tüketmişti zaten. Biz grafikerler artık oyunlara baktıkça utanır hale gelmiştik. Sonunda bu çirkin ışıklandırmanın ipi yavaş yavaş çekiliyor. Artık ekran kartınıza verdiğiniz paranın hakkı geliyor. Aşağıdaki RT off olan bütün görüntülerde ekrana baktığınızda bir şeylerin ters gittiğini hissedebilirsiniz. Rt on olduğunda görmek istediğiniz görüntüyle karşılaşacaksınız. Çoğu detayı bir anda fark etmeye başlayacaksınız. Örneğin gölgede kalan yüzeyler ya da yapıştırma ışık yüzünden gözükmeyen sandalye veya merdivenler ya da objelerin bulunduğunuz noktaya göre gerçek konumu gibi...

    Sayfalarca metro exodusta anlattığım ışık tekniğinin bazı arkadaşlar tarafından anlaşılamamasını tabi ki de yadırgamıyorum. Bu durumu yavaş yavaş çözecekler. Biraz zaman lazım. Fakat bu konunun ne anlama geldiğini anlamak isteyen kullanıcılara assasins creed unity örneğindeki balodaki kalabalığa bakmalarını tavsiye ederim. Ray trace bir objenin daha aydınlık veya daha karanlık görüntülenmesi ile ilgili değildir. Ray Trace ışığın objeler üzerindeki etkisinin, objeye bakan gözlerin, açısına göre katman katman sıralanmasının ifadesidir. Nedir bu katman katman sıralanması peki? Bir objeye nesneye baktığımızda o objenin yerini ekranda bulundan ışığın pozisyonu ve objedeki aydınlık ve gölgelik kısımlara göre ayırt ederiz. AC unity oyunundaki kalabalık balo sahnesinde kalabalık RT off şeklinde karman çorman gözüküyor? Neden? Çünkü rasterization(eski nesil ışıklandırma) metodu ile bu kalabalığı ışığa göre sıralamak mümkün değil. Eski nesilde ışığın bir hesabı yok. Eski usulde oyun tamamlandıktan sonra ışıklandırma sistemine render aldırılıp objelerin üstüne aşağı yukarı yapıştırılır. Bu da ufka doğru baktığımızda nesnelerin yerlerini bize saçma sapan ve karman çorman gözükmesine sebep olur. İşte RT aydınlatma ile bu sorun tamamen kökünden çözülüyor ve Ac unity balo salonundaki hemen hemen herkes kaç metre uzakta ve kim kimin arkasında teker teker gözüküyor. Balo sahnesinin devamındaki kızıl saçlı karakterin saçlarına RT off ve RT on şeklindeyken de bir göz atın. Aradaki çağ farkını anlatmıyorum bile. Aynı çizim, aynı geometri, aynı kaplama ile sadece ışığın fizik hesabı ile kızın saçları tel tel gözüküyor. Bu görünütü RT off şeklinde ne 4k'da, ne 144hz'de ne de HDR monitör ile alabilirsiniz. Bunun tek çözümü ray trace motorunu aktif etmek. Bu sebeple siz siz olun çözünürlük veya akıcılık gibi donanım sektörünün boş muhabbetlerine kapılmayın.

    Her neyse arkdaşlar. Sonunda bu eski nesil ışıklandırmadan kurtulduk. Çok şükür. Herkese iyi forumlar.




























  • Rt ile Hdr özelliği olmayan tv ve monitörlere Hdr özelliği geldi dense benim için daha inandırıcı olurdu.Sonuçta elimde 1080ti kart mevcut ve Rt test edebiliyorum.Bir çok kez baktım fakat ışığın gerçekçi bir şekilde yansımasını,açı değiştiğimde sahnede aydınlanmayan gölgede kalan bir tarafın aydınlanmasına rastlamadım.Bu yüzden gerçek zamanlı olduğuna çok inanasım gelmiyor.Gerçek zamanlı olmasını bende çok istiyorum ama bilmiyorum gözlerim mi sorunlu.Tamam Rt açıkken bir gelişme var ama buda sanki Rt on iken bu şekilde görün,kapalıyken şu şekilde görün denilip önceden tasarlanmış görüntüler.Rt ilk tanıtımında görünen o sinematik görüntüleri gerçekte hiç göremedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurmurat360x

    Rt ile Hdr özelliği olmayan tv ve monitörlere Hdr özelliği geldi dense benim için daha inandırıcı olurdu.Sonuçta elimde 1080ti kart mevcut ve Rt test edebiliyorum.Bir çok kez baktım fakat ışığın gerçekçi bir şekilde yansımasını,açı değiştiğimde sahnede aydınlanmayan gölgede kalan bir tarafın aydınlanmasına rastlamadım.Bu yüzden gerçek zamanlı olduğuna çok inanasım gelmiyor.Gerçek zamanlı olmasını bende çok istiyorum ama bilmiyorum gözlerim mi sorunlu.Tamam Rt açıkken bir gelişme var ama buda sanki Rt on iken bu şekilde görün,kapalıyken şu şekilde görün denilip önceden tasarlanmış görüntüler.Rt ilk tanıtımında görünen o sinematik görüntüleri gerçekte hiç göremedim.
    Bu testi hangi oyunda yaptınız? Metro exodus oyununda loş ortamlarda zaten durum belli ediyor kendini.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Metro elimde yok ilk fırsatta deneyeceğim.Ben tomb raider ve battlefield'da denedim.Bu fps'yi kaybettikten sonra,gerçek zamanlı olmasını sizden daha çok istemekteyim.İnşallah bu Rt oyunculara oynanan kart eskitme yeni kart sattırma oyunu değildir.Bu arada gözlerim gerçekten eskisi kadar sağlam değil,sorun benden kaynaklıda olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurmurat360x

    Metro elimde yok ilk fırsatta deneyeceğim.Ben tomb raider ve battlefield'da denedim.Bu fps'yi kaybettikten sonra,gerçek zamanlı olmasını sizden daha çok istemekteyim.İnşallah bu Rt oyunculara oynanan kart eskitme yeni kart sattırma oyunu değildir.Bu arada gözlerim gerçekten eskisi kadar sağlam değil,sorun benden kaynaklıda olabilir.
    Gözle ilgisi yok. Bahsettiğiniz oyunlarda RT etkisi çok az. Bende görmek için uğraşırım. Metro exodusta aydınlatma RT çalışıyor. İlk mesajımdaki linklere tıklarsanız orda farkları açıkça gösterdim. Tabi bizim kartlar ile çokta performans alınmıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • vamp kullanıcısına yanıt
    Ben bize sunulan görüntüleri gerçekte göremediğim bir çok oyun biliyorum.Bu sebepten nasip olursa Metro exodus oyununu edinip denemek istiyorum.Performanstan ziyade gerçek zaman ile ilgili ufak bir kıvılcım görsem yeter.İyi forumlar dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurmurat360x

    Ben bize sunulan görüntüleri gerçekte göremediğim bir çok oyun biliyorum.Bu sebepten nasip olursa Metro exodus oyununu edinip denemek istiyorum.Performanstan ziyade gerçek zaman ile ilgili ufak bir kıvılcım görsem yeter.İyi forumlar dilerim.
    Ben size şöyle bilgi amaçlı bir video paylaşayım. Bu oyundaki genel aydınlatma RT olarak gerçekten fark yaratıyor. Ben RT off yapınca o çirkin ışıklandırmaya katlanamıyprum bu oyunda. İyi forumlar :)


    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • ucuzlarsa severim ucuz değilse sevmiyorum. nvidia tekelinde olan hiçbir şeyi sevmiyorum zaten.

    yine de erken daha çok oyunda yaygınlaşması lazım. ayrıca AMD kartlara da gelince düşünülebilir.

    nvidia acil bir şekilde satmaya kaymak yeme peşinde. ama bizde tüketici olarak kendimizi düşünmeliyiz.

    o nedenle daha bekleyebilir.
  • RTX oyunlarda görsel gelişim için gerekli bir teknoloji, ki bu filmlerin 3D sahnelerini render ederken yıllardır kullanılıyordu. Arnold render, VRay render ve benzeri render motorlarında uzun yıllardır kullanmaktayız.

    Ben 3D ve Görsel Efekt tasarımcısıyım, oyunlarda gördüklerinizin ardında bir aldatmaca yatabileceğini düşünmenizi anlıyorum, pazarlama maksadıyla hile yapabilirler doğru. Bunu kesin olarak anlayabilmek için proje dosyalarını alıp incelemek lazım. Ama genel manada gördükleriniz gerçek, yani RTX ile ışık - gölge ve yansıma ilişkisi başka bir boyut kazanıyor.

    O yüzden bunu size oyun yapımcılarının sunumlarından değil kendi çalışmalarımdaki sunumlardan anlatmak istiyorum. Sadece 3D değil aynı zamanda görsel efektler üzerindeki etkisini de göstereceğim burada. Böylece RTX bir aldatmaca mı yoksa gerçekten çıtayı çok mu yükseltiyor noktasında şüpheniz kalmaz. 3D ile başlayalım, bu aşağıdaki ilk sahneler, bu araç ve silah modelimdeki bütün ışıklar RTX teknolojisi ile render edildi. Sahne baştan aşağı ışın izleme yöntemi ile oluşturuluyor ve genel aydınlatmanın çok yumuşak ve gerçek dünyadaki doğallığına yakın olduğunu görebilirsiniz.

    Ray Trace Hakkında Bilmemiz Gerekenler(Metro Exodus,Crysis,GTA5.....)

    Ray Trace Hakkında Bilmemiz Gerekenler(Metro Exodus,Crysis,GTA5.....)


    Bu aşağıdaki görseldeki silahın alt kısımlarının zemin ile kesiştiği noktalara dikkat edin. Örneğin silahın şarjörü tam yere değmiyor, ancak zemindeki yansımasından şarjörün yere yakın duran alt tabanında kenarlardan ortalara doğru gölge düştüğünü görebilirsiniz. Kamera orayı doğrudan görmediği halde, zemindeki yansımasından anlaşılıyor ki ışık çok gerçekçi bir davranış sergilemiş. İşte bu gibi yüksek detaylar ışın izlemenin bir getirisi, kameranın görmediği yerlerdeki fotonların davranışları da işlenmeye devam eder.

    Ray Trace Hakkında Bilmemiz Gerekenler(Metro Exodus,Crysis,GTA5.....)


    Şimdi gelelim görsel efektlerdeki etkisine, bu aşağıdaki resimde duman simülasyonuna bakın. Sağdaki kutucuktaki Render, ışın izlemesiz bir ön izleme. Soldaki penceredeki render ise ışın izleme yöntemi ile render ettiğim hali. Şimdi ikisinin arasındaki gölge farkına dikkat edin, soldaki renderlanmış halinde dumanın en ufak kıvrımlarının dahi parça parça gölgeyi yakalayıp, duman yüzeyinin diğer yerlerine bunu yansıttığını görebilirsiniz.

    Ray Trace Hakkında Bilmemiz Gerekenler(Metro Exodus,Crysis,GTA5.....)

    Ray Trace Hakkında Bilmemiz Gerekenler(Metro Exodus,Crysis,GTA5.....)


    Tabi oyunlarda gördüğümüz RTX bu kadar ileri düzey değil çünkü etkili bir rtx işlemi için yeterli Ray sayısı kullanamazsak, boş kalan yerleri örnekleme ve interpolasyon ile doldurmamız gerekir. Denoiser filtreleri bu görevi üstlenir, oyunlarda çok yüksek Ray sayıları kullanılamaz, aksi halde sistem ne kadar güçlü olursa olsun saniyede en az 30 kare için render çiftliği kullanmak gerekirdi. Keza Nvidia şu an bütün sahneyi baştan aşağı RTX ile render etmiyor, Hybrid rendering teknolojisi bu daha çok, yani sahnede RTX olan elementler var olmayan elementler var.

    Haliyle sistemin oturması, daha yüksek ray sayılarına ulaşıp daha etkili sonuçlar elde edilmesi için yıllar var. Ama bu demek değil ki Nvidia bunu oyunlara getirmekle kötü yaptı, bence çok iyi yaptı çünkü gelecekteki oyun içi grafik teknolojisini şekillendirmenin bir adımı bu. Anlayacağınız RTX güçlü bir render metodudur, filmlerde kullanılan bir şeydir ki CGI grafik dediğimiz şeyin büyük bir parçasını RTX oluşturur.

    Şu an hayvani bir fiyat politikası uyguluyorlar biliyorum, bu fiyata aslen hybrid rendering olan bir sisteme para bayılmak bence yersiz. Nvidia'nın kobayı da olmaya gerek yok, ama teknolojiye karşı çıkmaya da gerek yok. Tabi yıllar sonra her şey daha oturaklı hale geldiğinde bir gereksinim olmaya başlayacaktır. Aynı tüplü televizyonların tarihe karışması gibi yani, RTX bir standart haline gelecektir.




  • Son günlerde alevlenen ve Hardware Unboxed kanalının ambargoya maruz kalmasına sebep olan Ray Trace mevzusunu doğru düzgün inceleyen yegane bu işi bilen kanallardan olan Digital Foundry kanalından bir video paylaşıyorum. Ray Trace incelenirken "Rt yi açtık fps bu kadar düştü" diye yorum yapıp komik duruma düşüp konudan hiçbir haberi olmayan kanallara inat DF ısrarla bu konuyu profesyonelce incelemektedir. Anakarta işlemci söküp takmaktan başka birşey bilmeyen ve sadece fps sayacı ortalaması verebilen kanallara inat hala doğru düzgün bir şeyler inceleyebilen bir kanaldır kendileri. Sök takçı youtube kanallarının yaratmış olduğu bilgi kirliliğine artık bir son gelmesi ve böyle kanalların daha çoğalması dileğiiyle videoyu sizlere paylaşıyorum. Dikkatlice izleyin. iyi seyirler.






  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.