< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vamp -- 19 Aralık 2020; 19:57:19 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vamp -- 19 Aralık 2020; 19:57:19 > |
Firmaların pazarlama departmanlarının üçkağıtlarına çok kolay kanıyorsunuz.
Yıllarca 4K çözünürlüğün, 144+ Hz monitörlerin reklamını yaptılar; yüksek çözünürlük + yüksek FPS her şeydir diyerek insanlara bu ürünleri satın aldırdılar. Şimdi sanki bunları söyleyenler kendileri değilmiş gibi, 4K ve hatta 2K monitörde 50-60 FPS'ye düşen performansa sahip 800-1000 dolarlık kartları savunabilmek ve satabilmek için bize şu palavraları sıkıyorlar: O oyunu 144Hz monitöründe 60 FPS oynasan da olur. 60+ FPS'yi gözün algılamaz zaten. 4K, 2K monitör almış olabilirsin, ama RT'yi açınca çözünürlüğü 1080p'ye düşürüver. Upscaling yüzünden görüntü biraz bulanıklaşıyor ama o kadar kusur kadı kızında da olur. Oyunlarda adamakıllı RT görebilmek için 3-4 jenerasyona daha ihtiyaç var. Firmaların AR-GE bütçelerini fonlamak istiyorsanız elinizden tutan yok; alın bir RTX kart ve keyfinize bakın. |
Çok basit bir soru:
Işık modellemeleri için ray tracing şart mı? Oyunun karanlıkta rt off çamur gibi görünmesi oyunu modelleyenlerin hatası. RT olmadan da gayet modellenebilir karanlık sahneler detaylarla. Simülasyonlara, modellemelere, profesyonellere vb hiçbir lafım yok kullansınlar. Ama oyunlarda gereksiz. Marketing için rt off olunca özellikle çamura çeviriyorlar. 10 senelik oyunlar var ışıklandırmaların ve gölgelerin çok daha başarılı işlendiği. Aynı şekilde 2K 4K da oyunlar için gimmick başka bir şey değil. Hiçbirimiz 5 metreden bakmıyor ekrana. 22-24 inch monitörde gereksiz. 3D denediler millet migren oldu, beğenmedi, tarih oldu. Bunlar da olur. Tıpkı 144hz gibi. 75-100-120 hadi anlarım da 144 nedir anasını satayım. Eski kafalıyım bu konularda. Şurda 144 hz 288hz vs kantır oynayanların alayını da ezerim muhtemelen microsoft kablolu mouse ve 5 milyonluk klavye ile 60 fps de. |
okuma zorluğu mu yaşıyorsun 2080 kullanıyorum.
|
Metro serisi hiçbir zaman ışıklandırması iyi olan bir seri değildi ki zaten, Redux'larda bile ışıklandırmaları berbattı. RTX gelince sorunu kurtarmış gibi olmalarından dolayı teknolojiyi övüp baş tacı yapmaya gerek yok bence. RT olmadan da ışıklandırması iyi olan bir sürü oyun vardı.
|
ya bunları zaten önceden bake edip kullanıyorduk şimdi gerçek zamanlı yaptılar burada bake etmediklerinden off yapınca bi halt gözükmemesi normal zaten bu teknoloji için en az 2 seri daha lazım
çok da abartmayın sonuçta kartın gücü ile alakalı şu an kartlar yeterli değil ilerde 3000$ kartlar çıkar onlardan alırsınız mis gibi oynarsınız gerçek gölgeli gerçek yansımalı |
RTX oyunlarda görsel gelişim için gerekli bir teknoloji, ki bu filmlerin 3D sahnelerini render ederken yıllardır kullanılıyordu. Arnold render, VRay render ve benzeri render motorlarında uzun yıllardır kullanmaktayız.
Ben 3D ve Görsel Efekt tasarımcısıyım, oyunlarda gördüklerinizin ardında bir aldatmaca yatabileceğini düşünmenizi anlıyorum, pazarlama maksadıyla hile yapabilirler doğru. Bunu kesin olarak anlayabilmek için proje dosyalarını alıp incelemek lazım. Ama genel manada gördükleriniz gerçek, yani RTX ile ışık - gölge ve yansıma ilişkisi başka bir boyut kazanıyor. O yüzden bunu size oyun yapımcılarının sunumlarından değil kendi çalışmalarımdaki sunumlardan anlatmak istiyorum. Sadece 3D değil aynı zamanda görsel efektler üzerindeki etkisini de göstereceğim burada. Böylece RTX bir aldatmaca mı yoksa gerçekten çıtayı çok mu yükseltiyor noktasında şüpheniz kalmaz. 3D ile başlayalım, bu aşağıdaki ilk sahneler, bu araç ve silah modelimdeki bütün ışıklar RTX teknolojisi ile render edildi. Sahne baştan aşağı ışın izleme yöntemi ile oluşturuluyor ve genel aydınlatmanın çok yumuşak ve gerçek dünyadaki doğallığına yakın olduğunu görebilirsiniz. Bu aşağıdaki görseldeki silahın alt kısımlarının zemin ile kesiştiği noktalara dikkat edin. Örneğin silahın şarjörü tam yere değmiyor, ancak zemindeki yansımasından şarjörün yere yakın duran alt tabanında kenarlardan ortalara doğru gölge düştüğünü görebilirsiniz. Kamera orayı doğrudan görmediği halde, zemindeki yansımasından anlaşılıyor ki ışık çok gerçekçi bir davranış sergilemiş. İşte bu gibi yüksek detaylar ışın izlemenin bir getirisi, kameranın görmediği yerlerdeki fotonların davranışları da işlenmeye devam eder. Şimdi gelelim görsel efektlerdeki etkisine, bu aşağıdaki resimde duman simülasyonuna bakın. Sağdaki kutucuktaki Render, ışın izlemesiz bir ön izleme. Soldaki penceredeki render ise ışın izleme yöntemi ile render ettiğim hali. Şimdi ikisinin arasındaki gölge farkına dikkat edin, soldaki renderlanmış halinde dumanın en ufak kıvrımlarının dahi parça parça gölgeyi yakalayıp, duman yüzeyinin diğer yerlerine bunu yansıttığını görebilirsiniz. Tabi oyunlarda gördüğümüz RTX bu kadar ileri düzey değil çünkü etkili bir rtx işlemi için yeterli Ray sayısı kullanamazsak, boş kalan yerleri örnekleme ve interpolasyon ile doldurmamız gerekir. Denoiser filtreleri bu görevi üstlenir, oyunlarda çok yüksek Ray sayıları kullanılamaz, aksi halde sistem ne kadar güçlü olursa olsun saniyede en az 30 kare için render çiftliği kullanmak gerekirdi. Keza Nvidia şu an bütün sahneyi baştan aşağı RTX ile render etmiyor, Hybrid rendering teknolojisi bu daha çok, yani sahnede RTX olan elementler var olmayan elementler var. Haliyle sistemin oturması, daha yüksek ray sayılarına ulaşıp daha etkili sonuçlar elde edilmesi için yıllar var. Ama bu demek değil ki Nvidia bunu oyunlara getirmekle kötü yaptı, bence çok iyi yaptı çünkü gelecekteki oyun içi grafik teknolojisini şekillendirmenin bir adımı bu. Anlayacağınız RTX güçlü bir render metodudur, filmlerde kullanılan bir şeydir ki CGI grafik dediğimiz şeyin büyük bir parçasını RTX oluşturur. Şu an hayvani bir fiyat politikası uyguluyorlar biliyorum, bu fiyata aslen hybrid rendering olan bir sisteme para bayılmak bence yersiz. Nvidia'nın kobayı da olmaya gerek yok, ama teknolojiye karşı çıkmaya da gerek yok. Tabi yıllar sonra her şey daha oturaklı hale geldiğinde bir gereksinim olmaya başlayacaktır. Aynı tüplü televizyonların tarihe karışması gibi yani, RTX bir standart haline gelecektir. |
120hz ile 144hz arasında öyle aman aman bir fark yok. Hem üretim maliyeti hem de performans olarak. Aynı paraya iyisini yapabiliyorsan yaparsın değil mi? Yüksek hz monitörün amacı cs de veya başka online oyunlarda kill almak değil. Daha doğrusu bu amacı da var ama o kadar ufal bir faydası var ki sadece esporcuları ilgilendirir. Yüksek hz in amacı sadece daha akıcı oyun deneyimidir. 144hz e geçenlerin çoğu bir daha 60hz monitör kullanamıyor. Masaüstünde gezerken bile fark ediyor. Göz o akıcılığa alıştı mı geri dönüşü yok.
RT her halukarda oyunların grafiksel evrimi için önemli bir adım. Şuanki RT kesinlikle verilecek paraya veya kaybedilecek performansa değer bir şey değil. Konu sahibi 720p de RT fetişliğini tatmin ededursun (HL1/2 gibi eski oyunlarda çözünürlük tabii ki fark etmez. Kaplamalar 480p olduktan sonra çözünürlük 2160p olsa ne olur? Anti aliasing açmış gibi olursun anca. Ve evet 2k 4k çözünürlük büyük ekranlardaki netlik kaybını tolere etmek için var. Zaten 2k ekranlar genelde 27, 4k lar da genelde 32 inç alınır. 21/24 inçte 4k kullanmak isteyen yok zaten. Bu neyin savunmasıydı anlamadım. Ayrıca Metro Exodus' ta tam tersine RT açınca hiçbir şey gözükmeyen ama RT kapatınca düzgün gözüken yerler de var. Bu oyun yapımcısının hatasıdır. RT nin bir artısı eksisi falan değil.) genel olarak oyuncuların birkaç renk farkı ve su yansımaları için fps i yarıya düşürmek istemeyeceği ortada. Tabii ileride geliştirilirse oyunlarda çok önemli bir yer edinecektir. RT oyunlara özel uydurulmuş eski tutmamış nvidia teknolıjileri gibi bir şey değil. Özellikle filmlerde yıllardır kullanılıyor. Ama RT' nin görselliğe ve performansa etkisi iyileştirilemezse hiçbir işe yaramaz. Ancak zengin oyuncağı olur. (Yorumda bahsedilen kişi ile alakasız) PS5 te RT yi bence çok da beklemeyin. Pazarlama stratejisi olarak adını kullanıp gerçekte neredeyse alakası olmayan basit bir şey koyarlar. 400-500 dolarlık bir aletten bahsediyoruz. 8 çekirdekli ryzen işlemci olacak, ssd olacak, 4k 60 fps 8k 30 fps destekleyecek, RT olacak falan. Uçtu gitti millet. 500 dolar bu alet aloo... |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C973BD445 -- 24 Nisan 2019; 9:58:36 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nkvelioglu -- 25 Nisan 2019; 19:31:7 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |