Şimdi Ara

Reklamlar hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Reklamlar hakkında
    Televizyonda hergün onlarca reklam izliyoruz.Reklamın amacını herkes bilir ürünü daha çok satmak.Ancak reklamları izledikçe görüyorum bize reklamı yapılan ürün değil o ürünün verdiği mutluluk.Özellikle banka reklamlarında gösterilen sevinçten uçan insanlar bize bankanın değil o insanların mutluluğunun reklamını veriyor.Bilinçaltımıza bunu yerleştiriyorlar.Ürün veya hizmetlerini satın aldığımızda ise elde ettiğimiz mutluluk belki başkasından daha iyi veya daha fazlasına sahip olmamızın verdiği hazdan kaynaklanıyor.
    Sadece harcattırıyorlar yanılıyoruz bence her zaman.Kapitalizm önce kazanmamız için zorluyor sonra harcamamız için,sonuç ise günümüz dünyası,insanlar birbirini çekemiyor her zaman üstünlük mücadelesi veriyor.
    Reklamlara inanıyor musunuz?Reklamlardan etkileniyor musunuz?







  • Bir de reklamlardaki "Amaç insana hizmet" sözleri beni deli ediyor. Ben kapitalizm karşıtı olmasam da bu reklamlardaki gülen insan imajına, "KAPİTALİZMİN SIRITAN YÜZÜ" diyorum. İşte böyle
  • reklamlardan tv izleyicisi olarak etkilenmemek mümkün değil.
  • Sahte mutluluklar, umutlar pompalayıp duruyorlar.

    Artık reklamlara inanıp inanmamaktan öte markaların tecavüzü söz konusu...
    Zaplama konusunda ne kadar hızlı olsanızda sizi bir şekilde yakalıyorlar.
    Kafamız istemsiz bir şekilde öğrendiğimiz reklam cıngıllarıyla dolu. (Bi biskrem versem :P )

    Normal yayın ses seviyesi ile reklam ses seviyesi arasında çok büyük farklar var.İyice dikkat çeksin istiyorlar.
    En son terbiyesizlikleri de sanal reklam adı altında ekranın ortasına logolarını yapıştırmaları.

    Reklamlardan kurtulmak için Time Shifting uygulaması şimdilik en etkili yöntem.

    Yakın bir dönemde Philips'in patentini aldığı reklamlarda kanal değiştirmeye izin vermeyen bir teknoloji(!) vardı...
    İnsan haklarının ihlalinde gelinen en teknolojik yol sanırım...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika

    Bir de reklamlardaki "Amaç insana hizmet" sözleri beni deli ediyor. Ben kapitalizm karşıtı olmasam da bu reklamlardaki gülen insan imajına, "KAPİTALİZMİN SIRITAN YÜZÜ" diyorum. İşte böyle
    Çok doğru bir tespit.Ürünü alınca biz de gülümsemez miyiz?
  • Reklamlardan etkilenmek istemiyorum. Ama etkileniyorum herhalde. Ancak "reklemlardan etkilenmek istemiyorum" cümlesini hayatında hiç kullanmamış ve kullanmayacak milyonlarca insan var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: homo_sapiens

    Reklamın amacını herkes bilir ürünü daha çok satmak.


    Böyle bir genelleme pek doğru olmaz. Sadece tek bir yargı öne sürerek "reklamın amacı" nı nitelemek...
    Fakat işletme açısından düşündüğün zaman, bu şekilde reklam yapmazsan senin için dezavantaj oluşacaktır.
    Reklam yapmanın sınırlarının bulunması gerektiğini düşündüğümü söylemeliyim tabi ki.

    Pazarda lider ve kendisine en yakın rakibinden çok daha üstün olan bir işletmenin yaptığı sanal reklam adındaki beynimize logoların kazıtılması (sesleri zaten kazındı), reklamların ulaştığı bu noktada, ne kadar ileri gidebileceğini bizlere en iyi şekilde göstermektedir.
  • Satın aldığımız bir üründen olağanüstü beklentilerimizin olması reklamlar sayesindedir.
    Örneğin reklamı çok özendirici bir şampuan aldık ve onu kullandık. Saçlarımızın ahenkle dans etmemesi üzerine sinirimiz bozulduu gibi aynı reklamı tekrar gördüğümüzde ya reklamdan iğreniyoruz yada enayi etiketini kabullenmediğimiz için kendimizi mutlu hissetmek zorunda kalıyoruz. Ve hiçbir zmanda reklamın vadettiğini elde etmediğimizin farkına varıyoruz.
    Sosyal yalnızlık içinde bize gülümseyen ve bizi düşündüğünü söyleyen reklama karşı bir bağ ve güven duymak zorunda kalıyoruz. Reklamcılarda bizim bu zayıf yönümüzü iiyi biliyorlar.

    İşletmelerin kesinlikle birinci önceliğinin kar olduğunu düşünmek bile istemiyoruz. Elbette böyle olmalı ve kar beklentisi daha kaliteli hizmete ve ürüne zorlamalı ama biz zaman zaman duygusal bağlar kuruyoruz reklamlar sayesinde.

    Burada benim kendimde dahil kızdığım şey ; sırf reklamın etkisiyle çok ta gerekli olmayan ürünleri satın almamız.




  • Özellikle bu güzellik kremi reklamları veriyorlar ve devamlı ceza alıyorlar. Çünkü, etkisi olabilir belki ama reklamlardaki gibi 10 yıl gençleşme, kırışıklıkların hemen yok olması falan filan olmuyor sanırım.. Bu da bir kandırmaya giriyor sanırım....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pcdunyasi -- 15 Temmuz 2006; 11:22:42 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika

    Bir de reklamlardaki "Amaç insana hizmet" sözleri beni deli ediyor. Ben kapitalizm karşıtı olmasam da bu reklamlardaki gülen insan imajına, "KAPİTALİZMİN SIRITAN YÜZÜ" diyorum. İşte böyle

    Bravo.Aynen kapitalizmin sırıtan yüzü.
  • YA YANİ ETKİLENMEMEK MÜMKÜN DEİL.
    YİYECEKSE MESELA CANIN ÇEKİYO.O KADR ÇEKİCİ ANLATIYO Kİ BAZI REKLAMLAR
    YADA BGENİYOSUN..ÖZELLKLERİNİ BEENİYOSUN.
  • reklam yapmazsa şirketler batar haberiniz var mı buna hemen kapitalizm yakıştırması yapmak yanlış olur onlarında ekmek parası kaanması gerek bunun için de yaptığı ürettiği malı duyurmak zorunda....
  • reklamlar artık yalan rüzgarı gibi birşey.
    insanlar ürünü tanıtacakları yere olayı başka yönlere çekerek hafızada kalmasını sağlıyorlar.

    tabi çok güzel manalı reklamlarda var.
  • Bilinçli tüketici neyi nerden nasıl alacağını bilir zaten, reklamlarda bu bilince yetişemiyen guruplara hitap eder.
  • dun bu stat reklamları ile ilgili bi yazı okumustum...
    bi arıyım bulursam hemen koyarım buraya...
  • reklamlar artık mini film oldular ben zevkle izliyoruz hatta abartıp yabancıları ındırıyorum ama şu varki o reklamlardaki bankalar filan komik resmen aydınlık bomboş
    gercek hayatta ise genellikle sıra numarası aldıgında onunde 100 kısı oluo ve cogu kişi görevlilerden azar işitio
    madalyonun diğer yuzu gibi reklamlar
  • isim yapmış kaliteli markaların reklamlarına inanıyorum..
  • Son yıllarda reklam politikaları yön değiştirdi.

    Bilindiği gibi reklamın amacı sattığınız ürünün özelliklerini, işleyişini tanıtmak. Böyle olduğu için reklamda ürün ön planda olmalıdır. Ama biz görüyoruz şimdiki reklamlarda tanıtılacak üründen çok, reklamda arkaplanda kalması gereken objeler ön planda.
    Şimdiki reklam politikası ürünü tanıtmak falan değil. Tüketiciyi ne yapıp edip etkilemeye çalışmak. Buna tüketiciyi büyüleyerek ikna etmeye çalışmak da diyebiliriz.
  • memleketimde hangi sektör rezil edikmediki
    her şeyin suyunu çıkarıyoruz
    şuana kadar izlediğim en iyi reklam akbankın son reklamı
    emek verilmiş birşey
    ama görüyorumda saçma reklamlar = ürün satışı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.